Best Kept Secret 2024

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
712
434
Dat zaterdagavondmomentje douchen tijdens de headliner is toch wel echt een luxe wanneer er een flutheadliner staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tobuzzter

zworp3

Support act
17 mei 2018
909
625
Die recensie komt omdat 3voor12 lui een half optreden kijkem en dan door gaan naar de volgende. Begin van Vince was idd wat sloom maar einde was echt episch.
Vond Vince ook tegenvallen. Begrijpelijk dat het met het nieuwe album niet zo intens is als in 2018, maar hij had het gewoon op een betere manier moeten brengen. Vond het einde ook zeker niet episch, het waren gewoon de energiekere oude hits.

En de recensenten van 3voor12 kijken gewoon het hele optreden hoor, wat is dat voor feitenvrije onzin?
 
  • Leuk
Waarderingen: Linzenvlaai

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
258
72
Een van de betere BKS dagen met CMAT, Royal Otis, Tramhaus, The Mary Wallopers en Slowdive. Stuk voor stuk top optredens. Morgen wordt de minste dag van de drie verwacht ik.
 

Mika_012397

Playlistbediener
24 apr 2023
16
22
Vond Vince ook tegenvallen. Begrijpelijk dat het met het nieuwe album niet zo intens is als in 2018, maar hij had het gewoon op een betere manier moeten brengen. Vond het einde ook zeker niet episch, het waren gewoon de energiekere oude hits.

En de recensenten van 3voor12 kijken gewoon het hele optreden hoor, wat is dat voor feitenvrije onzin?
Gisteren bij the armed schreven ze dat de energie op het podium bleef hangen terwijl er na 20 min de hele set moshpits waren en de zangers meerdere keren ook zelf in die mospot stonden. Dat kun je alleen opschrijven als je dat dus niet gezien hebt.
 

Tobuzzter

Campingartiest
2 feb 2023
85
134
Wat een heerlijke dag. Top vijfje:

1. Royel Otis - hoge verwachtingen volledig waargemaakt
2. Slowdive - retestrak
3. Infinity Song - prachtig
4. Osees - mooi feestje
5. Mildlife - verrassend lekker

Eervolle vermelding: Lambrini Girls - muziek lijkt niet de prioriteit, wel interactie & purpose. Dikke vette punk.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.373
4.344
Heerlijke dag, zelfs Paolo Nutini kon me wel bekoren. 'Acid Eyes' was echt mooi. Slowdive viel me dan toch een beetje tegen, wellicht lagen m'n verwachtingen ook erg hoog. Alles strak gebracht en met vlagen sta je met open mond te kijken, maar de aanloop is vaak toch erg lang en ik kan niet ontkennen dat ik hier en daar een gaapje moest laten.

Hoogtepunten met name Royel Otis en Infinity Song. Morgen zal alles indalen en zal ik met een verslagje komen.

Voor nu: het was fijn om weer op BKS te zijn na een jaar afwezigheid. Het blijft denk ik mijn favoriete festival. De sfeer, entourage maar ook de veelzijdigheid van de line-up maken het altijd weer een genot.

Enneh, have fun morgen allemaal.
 

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
135
165
Dit was zeker een lekker dagje. Genoeg goede performances als Royel Otis, Slowdive en Osees. Het publiek ging ook lekker mee deze keer. Mijn twee hoogtepunten waren Infinity Song en the Mary Wallopers. Infinity Song was echt prachtig. The Mary Wallopers was het leukste feestje tot nu toe.

Enige domper was Paolo. Niet dankzij de performance, maar vanwege al het geouwehoer. Ik had het te doen met de Paolo fans.
 

TheSillyP

Randprogramma
3 mrt 2023
208
259
Screenshot_20240609_083302_Chrome.jpg
Wat een verschil met wat ik hier gelezen heb. En sowieso heel raar en flauw om ze af te rekenen op een cover, en dan ook hun label deal erbij te halen. Wel weer typisch 3voor12 overigens
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
617
465
Wat vond iedereen van Paolo (buitenom het irritante publiek)? Denk dat veel liveislive gangers nieuwsgierig zijn, ik in ieder geval wel😉
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.178
533
Bekijk bijlage 9230
Wat een verschil met wat ik hier gelezen heb. En sowieso heel raar en flauw om ze af te rekenen op een cover, en dan ook hun label deal erbij te halen. Wel weer typisch 3voor12 overigens
Maar ik ben het zowaar wel met hen eens. Het werd fenomenaal uitgevoerd, maar de nummers die ik heb gehoord waren niet veel meer dan afgesjaakte Glenis Grace popgospel. Dat het op dit forum hoog scoort is een typisch gevalletje survivor bias.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.178
533
Nu net voorbij de Floor
Realiseerde me dat ik beide dagen gewoon laat was en ze staan er meestal maar tot 14.30.

Overigens lijken ze het probleem van dat lege strand overdag met de nieuwe programmering wel opgelost te hebben. Betekent ook dat er veel mensen zijn en dat het festival bestaanszekerheid krijgt. In dat opzicht is Merol/Paolo Nutini/Goldband misschien wel de prijs die we moeten betalen voor een mooie line up op de overige podia.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
909
625
Gisteren bij the armed schreven ze dat de energie op het podium bleef hangen terwijl er na 20 min de hele set moshpits waren en de zangers meerdere keren ook zelf in die mospot stonden. Dat kun je alleen opschrijven als je dat dus niet gezien hebt.
Mwoh, ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ik vond het een beetje overkomen als een theatershow met een heel specifieke vibe, die ik niet voelde in het publiek. In tegenstelling tot Lambrini Girls gisteren, dat niet echt beter was, maar waarbij ik wel in het publiek meer een connectie voelde met de band.

Ik stond niet tussen de losgaande mensen, maar heb wel eerder gezien dat mensen losgingen op harde muziek, zonder dat dat per se bij de vibe van de muziek paste.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid en selurxela

timbo

Campingartiest
3 jun 2019
97
220
Verslag dag 2:

Voor mij was de zaterdag dan juist wat minder dan de vrijdag. Geen idee waarom, maar kwam er gewoon zelf niet zo lekker in als vrijdag gisteren.

Begonnen met een set van Library Card bij Muziek gieterij. Ik blijf dit een lekker bandje vinden. (Nog) niet heel veel meer dan dat, mar zeker ook niet minder.

Vervolgens terug gelopen naar The Secret voor bijna de volledige set van Grace Cummings. Ook een prima optreden om de dag zo mee te beginnen.

De tijd genomen om rustig wat te eten op een nog relatief rustig terrein en even gaan kijken bij Royal Otis. Al vrij snel besloten dat het niet helemaal mijn ding was, maar dat had ik achter af misschien iets langer een kans moeten geven...

Het begin van Cherry Glazer meegepakt. Ook wel een lekker bandje, maar had ze al eerder gezien dus op tijd door...

...naar Infinity Song! Begin deze week stonden ze nog totaal niet op mijn radar, maar omdat het toch wel een aantal keer genoemd werd hier op het forum ben ik er toch naar gaan luisteren. Vond de plaat/EP die ze uithebben toch wel erg lekker dus wilde dit zeker even meepakken, ondanks dat ik eigenlijk de hele set van Tramhaus wilde zien. Nou ik kon me er dus niet toe zetten om vroegtijdig weg te gaan. Ik vind het echt iets zoets en aandoenlijks hebben (die moves van Abraham, hahahaha, heerlijk) bijna, maar het publiek (ik ook) ging er zo lekker in op en de sfeer zat er zoooo goed in! Echt een paar hele goede nummers en paar kippenvel momenten. Eerste hoogtepunt van de dag!

Daarna nog de tweede helft van Tramhaus meegepakt van iets te ver achter in the TWO helaas. Wat een goede live band is dit toch zeg, al wil je ze gewoon toch veel liever in een kelder ergens zien, maar ze konden de TWO makkelijk aan. Kwam er helaas zelf niet meer helemaal lekker in, maar grootste gedeelte van de tent duidelijk WEL!

Wat gaan eten bij de ONE met Fatoumata Diawara op de achtergrond. Niet lang genoeg gezien om echt te beoordelen, maar wat ik zag/hoorde was heerlijk. Perfecte spot/tijdstip ook hiervoor.

Op tijd weer naar de TWO voor een mooi plekje bij Vince Staples. Rap/Hip Hop shows vallen me doorgaans erg tegen (met uitzondering van het fantastisch clipping. op LGW), maar ik vind de nieuwe plaat van Vince erg lekker dus wilde dit toch even zien. Maar ja, dan staat hij daar dus...zonder band...zonder Visuals...backintrack die ook nog eens gedeelte van het werk doet...in z'n uppie op dat grote podium. Ik vind dat dus toch zoooo karig. Eerste drie kwartier veel nieuw werk en dat ging er niet bepaald in als zoete koek bij het publiek had ik het idee. Vince vertoonde ook masochistische trekjes door telkens aan het publiek te vragen hoe het ging met een steeds lauwere reactie als gevolg... De laatste 15 minuten gingen dan wel echt compleet los, dat dan weer wel, maar voor mij niet voldoende om de show te redden.

Nogmaals wat gegeten met Parcels op de achtergrond, maar daar te weinig van meegekregen. Op tijd naar de TWO weer voor een mooi plekje voor Slowdive. Dit was gewoon mooi, strak en erg goed, maar het lukte me pas in de tweede helft om er goed in te komen. Maar toch wel een hoogtepunt!

Ik wilde bij de Lambrini Girls gaan kijken, maar tijdens eerste nummer besefte ik me al dat ik daar op dat moment geen zin in had. Ze zullen de tent wel hebben afgebroken, maar had daar zelf even de energie niet meer voor.

Toch nog even bij Paolo Nutini gaan kijken, maar na een paar nummers heb ik het daar ook voor gezien gehouden. Had Osees nog wel willen zien, maar de koek was op.

Top 3 zaterdag:
1. Slowdive
2. Infinity Song
3. Tramhaus
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
647
715
Volgens mij nog nooit zo veel volledige shows gzien als gisteren. Het gepraat was al een stuk minder, behalve bij Paolo Nutini, erg jammer, stoort toch wel de beleving
Begonnen met The Amazones, kregen de tent zo vroeg al behoorlijk enthousiast.
Grace Cummings, wat een stem heeft die vrouw.
Royel Otis leuke sympathieke gasten en leuke festivalband, vind het echter niet speciaal.
Infinity Song heeft mij tranen bezorgd, vond het op plaat wat saai, maar live heeft het me helemaal gepakt, nogmaals wow.
In het zonnetje achterin genoten van Fatoumata Diawara.
Bij Lézard was het megadruk in het bos, leuk bandje, gaan we denk ik nog wel meer van horen.
Mijn eerste keer Slowdive was geweldig!
Een uurtje Paolo meegepakt en afgesloten bij de Osees zodat ik weer helemaal opgewarmd m'n slaapzak in kon.
Top 3
Infinity Song
Slowdive
Osees/Royel Otis
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken