Verslag dag 2:
Voor mij was de zaterdag dan juist wat minder dan de vrijdag. Geen idee waarom, maar kwam er gewoon zelf niet zo lekker in als vrijdag gisteren.
Begonnen met een set van Library Card bij Muziek gieterij. Ik blijf dit een lekker bandje vinden. (Nog) niet heel veel meer dan dat, mar zeker ook niet minder.
Vervolgens terug gelopen naar The Secret voor bijna de volledige set van Grace Cummings. Ook een prima optreden om de dag zo mee te beginnen.
De tijd genomen om rustig wat te eten op een nog relatief rustig terrein en even gaan kijken bij Royal Otis. Al vrij snel besloten dat het niet helemaal mijn ding was, maar dat had ik achter af misschien iets langer een kans moeten geven...
Het begin van Cherry Glazer meegepakt. Ook wel een lekker bandje, maar had ze al eerder gezien dus op tijd door...
...naar Infinity Song! Begin deze week stonden ze nog totaal niet op mijn radar, maar omdat het toch wel een aantal keer genoemd werd hier op het forum ben ik er toch naar gaan luisteren. Vond de plaat/EP die ze uithebben toch wel erg lekker dus wilde dit zeker even meepakken, ondanks dat ik eigenlijk de hele set van Tramhaus wilde zien. Nou ik kon me er dus niet toe zetten om vroegtijdig weg te gaan. Ik vind het echt iets zoets en aandoenlijks hebben (die moves van Abraham, hahahaha, heerlijk) bijna, maar het publiek (ik ook) ging er zo lekker in op en de sfeer zat er zoooo goed in! Echt een paar hele goede nummers en paar kippenvel momenten. Eerste hoogtepunt van de dag!
Daarna nog de tweede helft van Tramhaus meegepakt van iets te ver achter in the TWO helaas. Wat een goede live band is dit toch zeg, al wil je ze gewoon toch veel liever in een kelder ergens zien, maar ze konden de TWO makkelijk aan. Kwam er helaas zelf niet meer helemaal lekker in, maar grootste gedeelte van de tent duidelijk WEL!
Wat gaan eten bij de ONE met Fatoumata Diawara op de achtergrond. Niet lang genoeg gezien om echt te beoordelen, maar wat ik zag/hoorde was heerlijk. Perfecte spot/tijdstip ook hiervoor.
Op tijd weer naar de TWO voor een mooi plekje bij Vince Staples. Rap/Hip Hop shows vallen me doorgaans erg tegen (met uitzondering van het fantastisch clipping. op LGW), maar ik vind de nieuwe plaat van Vince erg lekker dus wilde dit toch even zien. Maar ja, dan staat hij daar dus...zonder band...zonder Visuals...backintrack die ook nog eens gedeelte van het werk doet...in z'n uppie op dat grote podium. Ik vind dat dus toch zoooo karig. Eerste drie kwartier veel nieuw werk en dat ging er niet bepaald in als zoete koek bij het publiek had ik het idee. Vince vertoonde ook masochistische trekjes door telkens aan het publiek te vragen hoe het ging met een steeds lauwere reactie als gevolg... De laatste 15 minuten gingen dan wel echt compleet los, dat dan weer wel, maar voor mij niet voldoende om de show te redden.
Nogmaals wat gegeten met Parcels op de achtergrond, maar daar te weinig van meegekregen. Op tijd naar de TWO weer voor een mooi plekje voor Slowdive. Dit was gewoon mooi, strak en erg goed, maar het lukte me pas in de tweede helft om er goed in te komen. Maar toch wel een hoogtepunt!
Ik wilde bij de Lambrini Girls gaan kijken, maar tijdens eerste nummer besefte ik me al dat ik daar op dat moment geen zin in had. Ze zullen de tent wel hebben afgebroken, maar had daar zelf even de energie niet meer voor.
Toch nog even bij Paolo Nutini gaan kijken, maar na een paar nummers heb ik het daar ook voor gezien gehouden. Had Osees nog wel willen zien, maar de koek was op.
Top 3 zaterdag:
1. Slowdive
2. Infinity Song
3. Tramhaus