Een beetje half meegeschreven bij de podcast:
- The Secret een 'darling' waar ze er vaak op tijd bij zijn met groeiende acts
- Casbah misschien wel te druk (met name Lambrini Girls en De Staat). Hele nieuwe tent, grote hangar waar de bassist van >1,80m ook kan staan. Wordt een complete Casbah area
- Aphex Twin een groot succes
- Positieve reacties gehad op 'de rotonde driekwart'. Nog steeds wel indie maar ook wat popnamen die jonger publiek aanspreken. Keuze vooral gemaakt om de keuze voor één enkel festival makkelijker te maken. Anders kies je bij je ene festival van het jaar misschien liever niet voor een indie only festival. Daarnaast heeft de doelgroep een steeds bredere muzieksmaak heeft. "Mensen willen dat palet omarmen. Dat ene uurtje lang. We moeten ook niet doen alsof het de hele dag beslaat". Bij Aphex Twin staat het vol maar ook bij de populairdere acts.
- Lambrini Girls weer geboekt doordat er ook een album aankomt
- Royel Otis gaat nu ook extra hard door de "Murder on the Dancefloor" cover
- Plaatsing staat grotendeels van tevoren vast, maar soms wordt er nog geschoven. Hoe dichter tegen het festival hoe lastiger om te schuiven, want het schema zit gewoon vol. Paris Paloma ook een voorbeeld van iets dat "enorm leeft".
- Maurits gaat weer steeds meer naar shows. Op ESNS ook veel bands gezien die ze al geboekt hadden. Gelukkig is er ook een team programmeurs dat veel doet, want de nadruk van zijn werk ligt met name overdag. Wat van de nieuwe namen worden nog geprezen (Coloray, CMAT, Ali, Infinity Song (die zelf naar BKS mailden).
- Er komt voor alle pijlers van 'culture' een evenement in de aanloop naar het festival. Degene die daarover vertelt heeft veel zin in De Jeugd
- Nog wat praat over dat jongerenticket
- Nog wat praat over Coney Island en Muziekgieterij. "Meer nieuwe talenten dan ooit"
- 1/3 Belgische bezoekers
- Host vindt Justice vet en vond hun vroegere liveshows echt "levensveranderend"