Best Kept Secret 2024

Ik hoop eerlijk gezegd dat de opkomst gigantisch tegen gaat vallen voor de organisatie. Dit is echt gewoon niet te verkopen voor deze prijs.

Hoe kan in godsnaam iets als Iconic tussen de gewoon line-up staan. Gewoon 3fm djs die wat hits komen draaien. Hoe kan Roxeanne Hazes nou weer geboekt zijn, waarom mag St. paul draaien met iemand omdat het een lekker geq woordgrapje is. Alweer MEROL die uberhaupt al niet hoort te staan. Nee het festival wordt echt goed om zeep geholpen op deze manier. Dat mensen dit nog steeds goedpraten is niet meer te verantwoorden hoor. Het is is meer hipje hope dan dat Lowlands ooit is geweest.
Ik neig toch naar glas halfvol.

Eerst het halflege deel:
Dit programma van the Floor is het feestje van St. Paul, en die plek vermijd ik meestal. Of hij daar nou een of andere hippe dj uit Duitsland of een Roxeanne Hazes neerzet verandert daar voor mij niet veel aan. Heel erg anders dan afgelopen jaren is dat programma ook niet. Het is dit jaar de 10e keer dat St Paul dit mag doen; en dat lijkt mij een mooi moment om volgend jaar te kiezen voor een andere invulling.
Ik had liever ook andere ONE-afsluiters gezien. Ik ben best benieuwd naar Justice en Paolo Nutini, maar als er zoveel goede Indie-headliners in de buurt zijn verwacht je dat BKS er minstens een van weet te boeken. Er zijn uiteraard genoeg redenen waarom dat niet gelukt is (die zijn hier volgens mij allemaal ook langsgekomen), maar op BKS verwacht je gewoon een naam als the Smile, the National of Massive Attack.
En ja, er staan weer wat namen die je eigenlijk niet wil zien, maar een Merol (boeking uit de eigen FF-stal...) kun je waarschijnlijk prima ontwijken. Maar dat Disclosure....

Halfvol dan:
Justice gaat wel gewoon een heel vette afsluitende set neerzetten!
Er staan een aantal hele sterke, spannende namen direct onder die Alpha-afsluiters. PJ Harvey (eigenlijk de 4e headliner), St. Vincent, Slowdive, Floating Points, Vince Staples zijn gewoon hele goede boekingen, en een stuk minder voorspelbaar dan de meeste subs op de Mojo-festivals.
De undercard is ook dit jaar weer de basis van BKS, met veel actuele namen als een English Teacher, Sprints of Droom Dit. Ik verwacht op alle drie de dagen een vol programma in TWO en the Secret.
Er is voldoende te kiezen. Iemand als Yeaghi zal met een totaal ander schema komen dan ik, maar net als hij kan ik zonder probleem een mooi programma over drie dagen maken. Sowieso is er dit jaar niet echt een dag die echt achterblijft, zoals bijvoorbeeld in 2022 nog wel was met die vrijdag.
Er lijkt dit jaar echt wat meer werk te worden gemaakt van Casbah en Muziekgieterij, en dat betekent dat er nog meer te ontdekken is. Sowieso zijn die drie afsluitende namen op Muziekgieterij (Droom Dit, Porcelain ID, Neomi) echt heel prima; dat wordt steeds meer een alternatief voor de andere podia.
Ondanks een Disclosure of een Merol staat de kern van het festival nog steeds: muziek ontdekken, een paar must sees, in een mooie omgeving en als bonus ook goed eten.

Ruim halfvol voor mij dus. Al hoop ik voor 2025 toch wel echt op die mooie Indie-headliner!
 
Ik hoop eerlijk gezegd dat de opkomst gigantisch tegen gaat vallen voor de organisatie. Dit is echt gewoon niet te verkopen voor deze prijs.

Hoe kan in godsnaam iets als Iconic tussen de gewoon line-up staan. Gewoon 3fm djs die wat hits komen draaien. Hoe kan Roxeanne Hazes nou weer geboekt zijn, waarom mag St. paul draaien met iemand omdat het een lekker geq woordgrapje is. Alweer MEROL die uberhaupt al niet hoort te staan. Nee het festival wordt echt goed om zeep geholpen op deze manier. Dat mensen dit nog steeds goedpraten is niet meer te verantwoorden hoor. Het is is meer hipje hope dan dat Lowlands ooit is geweest.
Je staart je wel erg blind op die paar namen die voornamelijk op een podium staan waar je zelf sowieso nooit komt, afgaande op eerdere posts van je. Blijkbaar definieert een klein deel van de line-up jouw opinie over het festival en niet die grote sloot namen die volledig in lijn is met die van alle eerdere jaren. Dat heeft niks met goed praten te maken, ik ervaar dat gewoon zo. Prima dat jij het allemaal kut vindt maar ga niet doen alsof jouw mening de maat der dingen is.
 
Je staart je wel erg blind op die paar namen die voornamelijk op een podium staan waar je zelf sowieso nooit komt, afgaande op eerdere posts van je. Blijkbaar definieert een klein deel van de line-up jouw opinie over het festival en niet die grote sloot namen die volledig in lijn is met die van alle eerdere jaren. Dat heeft niks met goed praten te maken, ik ervaar dat gewoon zo. Prima dat jij het allemaal kut vindt maar ga niet doen alsof jouw mening de maat der dingen is.
Het heeft echt totaal niets met een mening te maken. Disclosure staat gewoon als afsluiter hoor. DJVT is gewoon ergens sub, Merol zal ook op de One of Two staan. Iconic is tussen de “echte namen” bekend gemaakt. Geen Pulp, geen Massive Attack, geen The National, geen The Smile.. dat heb ik echt niet verzonnen. Het is gewoon feitelijk zo en heeft niks met een mening te maken. En laten we in godsnaam niet doen of The Floor niet in het middepunt van het festival staat zeg. Dat is gewoon letterijk zo.

Als je dit soort dingen echt niet wil inzien dan is het gewoon struisvogel gedrag. Ja je kan best nog wel een route maken, dat kan altijd en overal op wek festival dan ook. Maar de verhouding met de prijs klopt dit gewoon niet, dat mag je zelf ook we zien mag ik hopen. Heeft gewoon niets met meningen te maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: emmers met glijmiddel
Ik vind het wel grappig dat Roxanne Hazes een dj set op de floor gaat doen. Het zal heus niet veel budget in nemen en het heeft iets behoorlijks onverwachts.

Qua algehele line up. Het valt een beetje tegen voor mij omdat er niet echt artiesten zijn met een hoge wow factor (of ik heb ze al gezien). Maar deze line up heeft wel veel meer namen die me leuk lijken om te zien dan vorige edities. Ik hoop wel dat we volgend jaar betere passende afsluiters van de dag krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en dfrvanloon
Om die The Floor-namen kan ik me ook echt niet druk maken, maar ergens ben ik wel benieuwd naar Joost Oomen en zijn 'Action Poetry'.

Algehele line-up: vergelijkbaar met wat Strandtent zegt, maar juist omdat ik dat vorig jaar ook had en toen een ontzettend fijne editie had, kijk ik met veel vetrouwen uit naar begin juni.
 
  • Leuk
Waarderingen: timbo
Mis ook een indie-headliner, Blij met PJ Harvey en Slowdive en wat mij betreft een mooie undercard. Wel een kaart voor €200 gekocht en dat vind ik het wel waard.
 
Ik hoop eerlijk gezegd dat de opkomst gigantisch tegen gaat vallen voor de organisatie. Dit is echt gewoon niet te verkopen voor deze prijs.

Hoe kan in godsnaam iets als Iconic tussen de gewoon line-up staan. Gewoon 3fm djs die wat hits komen draaien. Hoe kan Roxeanne Hazes nou weer geboekt zijn, waarom mag St. paul draaien met iemand omdat het een lekker geq woordgrapje is. Alweer MEROL die uberhaupt al niet hoort te staan. Nee het festival wordt echt goed om zeep geholpen op deze manier. Dat mensen dit nog steeds goedpraten is niet meer te verantwoorden hoor. Het is is meer hipje hope dan dat Lowlands ooit is geweest.
Eens trouwens. Afstand nemen van St Paul zal ook verfrissend zijn. Met de namen die touren, had je zo'n mooi BKS-waardige affiche kunnen neerzetten.
 
Eens trouwens. Afstand nemen van St Paul zal ook verfrissend zijn. Met de namen die touren, had je zo'n mooi BKS-waardige affiche kunnen neerzetten.
St. Paul mag gewoon lekker blijven doen wat hij doet hoor. Van mij mag heel de line-up van The Floor op de locatie van The Secret gezet worden. En dat The Secret dan dus weer op het strand is een mooie Sahara tent voor mooie indie acts gaat worden gebruikt. Dan inderdaad een wat grotere Casbah en je bent al een heel stuk verder als festival zijnde.
 
Voor mij is het glas ook nog steeds halfvol maar begrijp tegelijkertijd ook de mensen die het half leeg zien. Hoop dat BKS er de komende jaren weer wel in slaagt om meer indie headliners en subs te boeken. Dus meer The National, Wilco, LCD, Fontaines DC enz en minder Disclosure, Oscar en DJVT.
 
Voor mij is het glas ook nog steeds halfvol maar begrijp tegelijkertijd ook de mensen die het half leeg zien. Hoop dat BKS er de komende jaren weer wel in slaagt om meer indie headliners en subs te boeken. Dus meer The National, Wilco, LCD, Fontaines DC enz en minder Disclosure, Oscar en DJVT.
Het is imo ook niet alleen de headliners hoor. De midcard houd ook gewoon niet echt over dit jaar. De kwaliteit zit aan de onderkant van het festival, maar daar betaal je de prijs van een ticket niet voor. Voor mij ligt de ergernissen niet eens dat de headliners niet zijn gelukt. Dat kan altijd, maar er moet dan soms ook gecompenseerd worden. En dat mist nu gewoon een beetje.
 
Het heeft echt totaal niets met een mening te maken. Disclosure staat gewoon als afsluiter hoor. DJVT is gewoon ergens sub, Merol zal ook op de One of Two staan. Iconic is tussen de “echte namen” bekend gemaakt. Geen Pulp, geen Massive Attack, geen The National, geen The Smile.. dat heb ik echt niet verzonnen. Het is gewoon feitelijk zo en heeft niks met een mening te maken. En laten we in godsnaam niet doen of The Floor niet in het middepunt van het festival staat zeg. Dat is gewoon letterijk zo.

Als je dit soort dingen echt niet wil inzien dan is het gewoon struisvogel gedrag. Ja je kan best nog wel een route maken, dat kan altijd en overal op wek festival dan ook. Maar de verhouding met de prijs klopt dit gewoon niet, dat mag je zelf ook we zien mag ik hopen. Heeft gewoon niets met meningen te maken.
Ik ben zelf ook niet zo te spreken over de headliners, maar los van Disclosure is het nou ook weer geen hele grote stijlbreuk. We hebben ook al eerder jaren gehad waarbij een Noel Gallagher, Jamie XX, Franz Ferdinand, Christine and the Queens er stonden. Dan is het met Nutini en Justice ook weer niet heel dramatisch. Ik ga er nog steeds vanuit dat het niet boeken van die Indie headliners geen inhoudelijke keuze was afgaande op wat Maurtis er over zei. Verder zie ik ook wel dat er wat meer commerciële namen tussen zitten. Het verschil is dat ik dat zie als accentverschil en jij als een heel andere en verwerpelijke koers. Jij ziet The Floor als een ergerlijk middelpunt van het festival, ik als iets waar je langs loopt op weg naar weer een ander leuk bandje. Totaal niet storend. Ik blijf het dus toch vooral zien als een verschil van mening.
Ben het wel met je eens dat de Midcard wat dunnetjes is wat betreft mooie Indie namen.
 
Ik ben zelf ook niet zo te spreken over de headliners, maar los van Disclosure is het nou ook weer geen hele grote stijlbreuk. We hebben ook al eerder jaren gehad waarbij een Noel Gallagher, Jamie XX, Franz Ferdinand, Christine and the Queens er stonden. Dan is het met Nutini en Justice ook weer niet heel dramatisch. Ik ga er nog steeds vanuit dat het niet boeken van die Indie headliners geen inhoudelijke keuze was afgaande op wat Maurtis er over zei. Verder zie ik ook wel dat er wat meer commerciële namen tussen zitten. Het verschil is dat ik dat zie als accentverschil en jij als een heel andere en verwerpelijke koers. Jij ziet The Floor als een ergerlijk middelpunt van het festival, ik als iets waar je langs loopt op weg naar weer een ander leuk bandje. Totaal niet storend. Ik blijf het dus toch vooral zien als een verschil van mening.
Ben het wel met je eens dat de Midcard wat dunnetjes is wat betreft mooie Indie namen.
Ik vind het vooral vervelend voor de soundbleed. Toen The Floor nog "The Four" was. en in het bos zat weggestopt, toen had je veel minder soundbleed naar de andere stages. Daarom wat ik hierboven al schreef, het zou enorm schelen dat The Floor niet op een centrale plek komt te staan. Ik weet nog dat ik dat feest gedruis dwars door Nick Cave hoorde. Vorig jaar hoorde ik K-Liber - Viben nog dreunen in de Casbah vanaf The Secret.

Dat soort dingen vind ik gewoon not done persoonlijk.
 
Het is imo ook niet alleen de headliners hoor. De midcard houd ook gewoon niet echt over dit jaar. De kwaliteit zit aan de onderkant van het festival, maar daar betaal je de prijs van een ticket niet voor. Voor mij ligt de ergernissen niet eens dat de headliners niet zijn gelukt. Dat kan altijd, maar er moet dan soms ook gecompenseerd worden. En dat mist nu gewoon een beetje.
Midcard bedoel ik ook wel. Als zie ik daar nog wel mooie namen maar die is ook wel eens beter geweest.
 
Ik ben zelf ook niet zo te spreken over de headliners, maar los van Disclosure is het nou ook weer geen hele grote stijlbreuk. We hebben ook al eerder jaren gehad waarbij een Noel Gallagher, Jamie XX, Franz Ferdinand, Christine and the Queens er stonden. Dan is het met Nutini en Justice ook weer niet heel dramatisch.
Ja, maar in die jaren waren die 'afwijkende' headliners wel geruggensteund door sterkere headliners. Nu is het wel én, én, én.

Een keertje zo'n ONE headliner overslaan en naar een alternatieve stage gaan kan best, geen een avond af te sluiten aan die ONE op dat strand vind ik toch een beetje jammer. Want dat was net zo geweldig op BKS: die sets van acts als Nick Cave, The National, Bon Iver, LCD Soundsytem,... Namen waar je een dag halsreikend naar uitkijkt.
 
Ja, maar in die jaren waren die 'afwijkende' headliners wel geruggensteund door sterkere headliners. Nu is het wel én, én, én.

Een keertje zo'n ONE headliner overslaan en naar een alternatieve stage gaan kan best, geen een avond af te sluiten aan die ONE op dat strand vind ik toch een beetje jammer. Want dat was net zo geweldig op BKS: die sets van acts als Nick Cave, The National, Bon Iver, LCD Soundsytem,... Namen waar je een dag halsreikend naar uitkijkt.
Eens hoor.
BKS'24 heeft wel zo'n naam. Alleen staat zij op TWO gepland en niet op ONE, en dat is inderdaad een andere beleving.
 

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread