Echt hals reikend uitkijken naar een headliner (los van Polly Jean) is er voor mij dit jaar ook niet bij maar dat is geen noviteit voor mij. Het is maar zelden (Cave, Bon Iver, Aphex Twin, The National) dat een headliner voor mij het hoogtepunt is van het festival dus het stoort me wat minder. Ik kan wel wel de hele dag uitkijken naar persoonlijke favorieten zoals PJ Harvey en Floating Points. Namen waar je de hele dag naar uitkijkt hoeven dus niet per se headliners te zijn. Maar als dat voor jou wel zo is dan snap ik dat het tegenvalt.Ja, maar in die jaren waren die 'afwijkende' headliners wel geruggensteund door sterkere headliners. Nu is het wel én, én, én.
Een keertje zo'n ONE headliner overslaan en naar een alternatieve stage gaan kan best, geen een avond af te sluiten aan die ONE op dat strand vind ik toch een beetje jammer. Want dat was net zo geweldig op BKS: die sets van acts als Nick Cave, The National, Bon Iver, LCD Soundsytem,... Namen waar je een dag halsreikend naar uitkijkt.
Laatst bewerkt: