Best Kept Secret 2024

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Het is imo ook niet alleen de headliners hoor. De midcard houd ook gewoon niet echt over dit jaar. De kwaliteit zit aan de onderkant van het festival, maar daar betaal je de prijs van een ticket niet voor. Voor mij ligt de ergernissen niet eens dat de headliners niet zijn gelukt. Dat kan altijd, maar er moet dan soms ook gecompenseerd worden. En dat mist nu gewoon een beetje.
Midcard bedoel ik ook wel. Als zie ik daar nog wel mooie namen maar die is ook wel eens beter geweest.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.978
8.628
Ik ben zelf ook niet zo te spreken over de headliners, maar los van Disclosure is het nou ook weer geen hele grote stijlbreuk. We hebben ook al eerder jaren gehad waarbij een Noel Gallagher, Jamie XX, Franz Ferdinand, Christine and the Queens er stonden. Dan is het met Nutini en Justice ook weer niet heel dramatisch.
Ja, maar in die jaren waren die 'afwijkende' headliners wel geruggensteund door sterkere headliners. Nu is het wel én, én, én.

Een keertje zo'n ONE headliner overslaan en naar een alternatieve stage gaan kan best, geen een avond af te sluiten aan die ONE op dat strand vind ik toch een beetje jammer. Want dat was net zo geweldig op BKS: die sets van acts als Nick Cave, The National, Bon Iver, LCD Soundsytem,... Namen waar je een dag halsreikend naar uitkijkt.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.238
2.183
Ja, maar in die jaren waren die 'afwijkende' headliners wel geruggensteund door sterkere headliners. Nu is het wel én, én, én.

Een keertje zo'n ONE headliner overslaan en naar een alternatieve stage gaan kan best, geen een avond af te sluiten aan die ONE op dat strand vind ik toch een beetje jammer. Want dat was net zo geweldig op BKS: die sets van acts als Nick Cave, The National, Bon Iver, LCD Soundsytem,... Namen waar je een dag halsreikend naar uitkijkt.
Eens hoor.
BKS'24 heeft wel zo'n naam. Alleen staat zij op TWO gepland en niet op ONE, en dat is inderdaad een andere beleving.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
523
471
Ja, maar in die jaren waren die 'afwijkende' headliners wel geruggensteund door sterkere headliners. Nu is het wel én, én, én.

Een keertje zo'n ONE headliner overslaan en naar een alternatieve stage gaan kan best, geen een avond af te sluiten aan die ONE op dat strand vind ik toch een beetje jammer. Want dat was net zo geweldig op BKS: die sets van acts als Nick Cave, The National, Bon Iver, LCD Soundsytem,... Namen waar je een dag halsreikend naar uitkijkt.
Echt hals reikend uitkijken naar een headliner (los van Polly Jean) is er voor mij dit jaar ook niet bij maar dat is geen noviteit voor mij. Het is maar zelden (Cave, Bon Iver, Aphex Twin, The National) dat een headliner voor mij het hoogtepunt is van het festival dus het stoort me wat minder. Ik kan wel wel de hele dag uitkijken naar persoonlijke favorieten zoals PJ Harvey en Floating Points. Namen waar je de hele dag naar uitkijkt hoeven dus niet per se headliners te zijn. Maar als dat voor jou wel zo is dan snap ik dat het tegenvalt.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.230
744
ik vind dat je pas echt over een programma kan oordelen als t blokkenschema er is.
t zal mij een worst wezen dat roxanne hazes staat te draaien , als ik op dat moment bij een band sta die ik wel heel graag wil zien.
ik ga ook alleen de zondag, denk dat die dag wel stacked genoeg is
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude en Dante

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
523
471
Eens hoor.
BKS'24 heeft wel zo'n naam. Alleen staat zij op TWO gepland en niet op ONE, en dat is inderdaad een andere beleving.
Ik had haar ook liever op de ONE gehad. Ik vrees voor zoiets als De Staat in The Casbah; meer mensen buiten de tent dan er in. Op een festival nooit fijn als je al heel vroeg je plek moet innemen om wat te zien.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
ik vind dat je pas echt over een programma kan oordelen als t blokkenschema er is.
t zal mij een worst wezen dat roxanne hazes staat te draaien , als ik op dat moment bij een band sta die ik wel heel graag wil zien.
ik ga ook alleen de zondag, denk dat die dag wel stacked genoeg is
Je weet toch nu al wel waar een Disclsoure gaat staan, of een DJVT, of een Merol? Natuurlijk kan er altijd iets staan wat minder je ding is. Maar het begint structureel te worden in bepaalde genres waar een alternatief festival vanaf zou moeten blijven. En het is niet dat wat er tegenover staat de kwaliteit van af druipt dit jaar. De grotere namen zijn minder geworden, de subs zijn op 1 naam na kleiner geworden, de midcard zijn kleiner geworden, de onderkant is hetzelde gebleven. Maar je ticket is wel duurder geworden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.978
8.628
Maurits over Merol: 'dit gaat ook weer naar een andere stage wat mij betreft'. Weet niet hoe ik stage moet interpreteren, maar dus Merol van de TWO naar de ONE?
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
117
134
Maurits over Merol: 'dit gaat ook weer naar een andere stage wat mij betreft'. Weet niet hoe ik stage moet interpreteren, maar dus Merol van de TWO naar de ONE?
Ik denk van wel. Op zich haar muziek past wel prima vroeg op de dag op het strand in het zonnetje. Veel andere acts passen beter in de TWO dan de ONE, dus niet echt een verlies voor mij.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.238
2.183
Maurits over Merol: 'dit gaat ook weer naar een andere stage wat mij betreft'. Weet niet hoe ik stage moet interpreteren, maar dus Merol van de TWO naar de ONE?
Een artiest uit de eigen koker op het grootste eigen podium dat Friendly Fire kan aanbieden dus.
Ik zie haar ook liever op ONE dan op TWO staan. Verwacht ook dit jaar niet zoveel bij ONE te zijn.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.746
2.331
Een beetje half meegeschreven bij de podcast:

- The Secret een 'darling' waar ze er vaak op tijd bij zijn met groeiende acts
- Casbah misschien wel te druk (met name Lambrini Girls en De Staat). Hele nieuwe tent, grote hangar waar de bassist van >1,80m ook kan staan. Wordt een complete Casbah area
- Aphex Twin een groot succes
- Positieve reacties gehad op 'de rotonde driekwart'. Nog steeds wel indie maar ook wat popnamen die jonger publiek aanspreken. Keuze vooral gemaakt om de keuze voor één enkel festival makkelijker te maken. Anders kies je bij je ene festival van het jaar misschien liever niet voor een indie only festival. Daarnaast heeft de doelgroep een steeds bredere muzieksmaak heeft. "Mensen willen dat palet omarmen. Dat ene uurtje lang. We moeten ook niet doen alsof het de hele dag beslaat". Bij Aphex Twin staat het vol maar ook bij de populairdere acts.
- Lambrini Girls weer geboekt doordat er ook een album aankomt
- Royel Otis gaat nu ook extra hard door de "Murder on the Dancefloor" cover
- Plaatsing staat grotendeels van tevoren vast, maar soms wordt er nog geschoven. Hoe dichter tegen het festival hoe lastiger om te schuiven, want het schema zit gewoon vol. Paris Paloma ook een voorbeeld van iets dat "enorm leeft".
- Maurits gaat weer steeds meer naar shows. Op ESNS ook veel bands gezien die ze al geboekt hadden. Gelukkig is er ook een team programmeurs dat veel doet, want de nadruk van zijn werk ligt met name overdag. Wat van de nieuwe namen worden nog geprezen (Coloray, CMAT, Ali, Infinity Song (die zelf naar BKS mailden).
- Er komt voor alle pijlers van 'culture' een evenement in de aanloop naar het festival. Degene die daarover vertelt heeft veel zin in De Jeugd
- Nog wat praat over dat jongerenticket
- Nog wat praat over Coney Island en Muziekgieterij. "Meer nieuwe talenten dan ooit"
- 1/3 Belgische bezoekers
- Host vindt Justice vet en vond hun vroegere liveshows echt "levensveranderend"
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.021
3.704
Merol doet het wel erg goed bij de Belgen, dat in combinatie met een Paolo Nutini en nog wat naampjes zullen bij veel mensen best goed vallen. Het jammer is dat dat wel ver verwijderd is van waar BKS ooit stond.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
368
292
Wel goed om Maurits dat stukje over 'de rotonde driekwart' te horen toelichten én te horen zeggen dat 'de balans niet moet zoekraken'. En fijn om nog eens bevestigd te hebben dat de Casbah groter wordt. Ben benieuwd of die dan ook een andere plek krijgt.
 
  • Leuk
Waarderingen: vladtheimpaler en wessah

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
523
471
Wel goed om Maurits dat stukje over 'de rotonde driekwart' te horen toelichten én te horen zeggen dat 'de balans niet moet zoekraken'. En fijn om nog eens bevestigd te hebben dat de Casbah groter wordt. Ben benieuwd of die dan ook een andere plek krijgt.
Dat kan toch eigenlijk niet anders, die stond al bijna aan de weg dus veel ruimte voor uitbreiding is daar niet. Het blijft toch een figuur die Maurits met z'n quasi filosofische redeneringen. Kritiek op de bredere en wat meer commerciële line-up? Mwaoh, gewoon het 'hele palet omarmen'. :cool:
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.910
6.141
Kheb het gevoel dat deze affiche vooral "wel leuk" uitstraalt en te weinig "daar moet ik deze zomer écht heen". Ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorden. De accentverschuiving is daar, maar los daarvan voelt het algemeen een mindere affiche als andere jaren. Minder eclectisch of spannend. Commerciële acts mogen zeker aanwezig zijn, maar als geheel voelt het - zeker voor deze prijs - te weinig. Ondanks dat je ongetwijfeld, zoals ieder jaar, een mooi sporenboekje gaat kunnen maken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken