Best Kept Secret 2024

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
359
283
Twee keer Merol in drie jaar is wel treurig. Verder even luisteren naar die kleinere namen die ik nog niet of niet goed ken. De midcard is wel eens spectaculairder geweest, maar een mooie route maken lukt wel.

Wat betreft de prijs: ten eerste is het uiteraard ieders eigen afweging, maar ik zie nu telkens vooral vergelijkingen met grotere festivals als DTRH langskomen. Er zijn ook festivals die nog een stuk kleiner zijn dan BKS die ook gewoon dik in de 200 euro voor een weekendkaart zitten, zoals Into The Great Wide Open en Wilde Weide. Dit nog maar eens om te onderstrepen dat je ook gewoon 'betaalt' voor kleinschaligheid. Voor de een is het dat niet waard, voor de ander wel.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Dit nog maar eens om te onderstrepen dat je ook gewoon 'betaalt' voor kleinschaligheid. Voor de een is het dat niet waard, voor de ander wel.
Ik vind dat je in dit geval niet van kleinschaligheid mag spreken... Als de grootste namen Disclosure, Paolo Nutini en Justice zijn. Die kan je wel vaker in kleinere capaciteit zien.

Als je een Radiohead of The Strokes of Nick Cave in zo'n setting kan zien,s nap ik het. Maar met zo'n line up...
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
359
283
Ik vind dat je in dit geval niet van kleinschaligheid mag spreken... Als de grootste namen Disclosure, Paolo Nutini en Justice zijn. Die kan je wel vaker in kleinere capaciteit zien.

Als je een Radiohead of The Strokes of Nick Cave in zo'n setting kan zien,s nap ik het. Maar met zo'n line up...
Uiteraard is dat tweede rijtje namen beter en groter, maar ik bedoel de vergelijking in prijs en bezoekersaantallen van DTRH met BKS en bijvoorbeeld ITGWO. Dat is tegenwoordig 'groot' - 'middel' - 'klein', toch zijn de kaartjes voor de een amper goedkoper dan de ander. Nu zie ik vaak dat BKS te duur wordt gevonden in vergelijking met DTRH, maar niet dat BKS als je die vergelijking doortrekt nog relatief goedkoop is in vergelijking met ITGWO of Wilde Weide.
 
  • Leuk
Waarderingen: markvdrheijden

DJ_Tjorre

Playlistbediener
2 jun 2023
37
69
Dit is wel een erg teleurstellende drop. Coloray lijkt me wel iets dat me zal kunnen bekoren live, maar daarbuiten... Oef.
Wel indrukwekkend hoe St.Paul er toch maar weer in slaagt om een onwaarschijnlijk saaie stage line-up te presenteren, maar ach met Sammy Virji & Coco Bryce staan er toch tenminste eens 2 dj's op die effectief kunnen draaien.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Er is weer wat water uit het glas, en deze was al halfleeg aan mijn kant. Nee kwa line-up, en enthousiasme van tevoren is dit de minste BKS tot nu toe. By far.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dirk Net

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Er zitten wel een paar namen tussen waar ik nog wel benieuwd naar ben. Ik vind het vooral wel positief dat het podium van de Muziekgieterij nu echt een eigen programma heeft.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Een aardige lineup met een te hoge prijs.
Dit ja. Als ik er was, zou ik er me wel vermaken, mits ze voor de 3 headliners een mooi alternatief aanbieden. Alleen PJ Harvey, Vince Staples en St. Vincent zijn hier echt absolute must-sees die me FOMO geven, maar als geheel is het toch allemaal te mager. Voor de prijs, maar ook vergelijkend met andere jaren.

Zonde, want BKS was vorig jaar mijn leukste festivalervaring. Volgend jaar beter!
 
Laatst bewerkt:

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Er was zo te zien ook een fout in de affiche op sociale media. Die is net aangepast; Porcelain ID en Droom Dit inderdaad ook bij Muziekgieterij
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
520
469
Er was zo te zien ook een fout in de affiche op sociale media. Die is net aangepast; Porcelain ID en Droom Dit inderdaad ook bij Muziekgieterij
Ben benieuwd of dat podium van de Muziekgieterij dan een andere locatie zal hebben dan vorig jaar. Was wel erg sfeervol daar tussen die bomen maar toch vooral voor afterparty concertjes en niet voor volledige sets.
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
Ik gok gewoon op n super gezellige casbah area zodat ik van daaruit t hele weekend kan pendelen naar acts die ik al ergens anders gezien heb, maar toch nog n keer wil zien. Nee, volgend jaar ga ik eerst namen willen zien en dan pas beslissen....
Ik zou zo maar eens naar Northside kunnen gaan volgend jaar.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ik hoop eerlijk gezegd dat de opkomst gigantisch tegen gaat vallen voor de organisatie. Dit is echt gewoon niet te verkopen voor deze prijs.

Hoe kan in godsnaam iets als Iconic tussen de gewoon line-up staan. Gewoon 3fm djs die wat hits komen draaien. Hoe kan Roxeanne Hazes nou weer geboekt zijn, waarom mag St. paul draaien met iemand omdat het een lekker geq woordgrapje is. Alweer MEROL die uberhaupt al niet hoort te staan. Nee het festival wordt echt goed om zeep geholpen op deze manier. Dat mensen dit nog steeds goedpraten is niet meer te verantwoorden hoor. Het is is meer hipje hope dan dat Lowlands ooit is geweest.
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
301
303
Helaas geen klapper erbij deze keer. Ken alleen Neomi, Coloray en Merol. Over de rest nog geen mening dus. Mooie line up. Wellicht iets te veel hardere rammel en gitaarbandjes naar mijn smaak maar genoeg moois om mijn drie dagen te vullen.
Heb wel de hoop dat Muziekgieterij een mooie nieuwe plek krijgt. Dat gun ik Droom Dit en Neomi.
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
606
446
Ik hoop eerlijk gezegd dat de opkomst gigantisch tegen gaat vallen voor de organisatie. Dit is echt gewoon niet te verkopen voor deze prijs.

Hoe kan in godsnaam iets als Iconic tussen de gewoon line-up staan. Gewoon 3fm djs die wat hits komen draaien. Hoe kan Roxeanne Hazes nou weer geboekt zijn, waarom mag St. paul draaien met iemand omdat het een lekker geq woordgrapje is. Alweer MEROL die uberhaupt al niet hoort te staan. Nee het festival wordt echt goed om zeep geholpen op deze manier. Dat mensen dit nog steeds goedpraten is niet meer te verantwoorden hoor. Het is is meer hipje hope dan dat Lowlands ooit is geweest.
Snap je sentiment, maar dit valt binnen een bepaalde doelgroep prima in de smaak en verwacht niet dat dit ook maar op enige manier de kaartverkoop gaat schaden. Ideaal alternatief als je naast Lowlands of DTRH hebt gevist.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Snap je sentiment, maar dit valt binnen een bepaalde doelgroep prima in de smaak en verwacht niet dat dit ook maar op enige manier de kaartverkoop gaat schaden. Ideaal alternatief als je naast Lowlands of DTRH hebt gevist.
Fijn voor die doelgroep, maar je gaat zo echt naar een nietszeggend festival. Lowlands heeft een line-up die vele malen beter is. DTRH verkoopt dik en dik uit in die doelgroep. Sta je dan met Disclosure, DJVT, Mula B, Merol, Vera Simons, St. Paul en Rozeanne Hazes. Je bent door iedereen voorbij gestreeft, op elk front. Sorry maar dit hoort gewoon keihard gestraft te worden als je BKS een beetje lief zou hebben. Alsof Maurice Steijn festivaldirecteur is lijkt het wel. Begin dat vriendjespolitiek rond dit festival ook wel beu te raken eerlijk gezegd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dirk Net en yannickd

Gebruikers die dit onderwerp bekijken