Best Kept Secret 2024

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.255
3.822
In de concert archives zag ik dat de genres ook zijn toegevoegd. Ik heb alle genres van BKS op een rij gezet per jaar. Zo kan iedereen zien hoe BKS geëvolueerd is van indiefestival naar … nou ja je mag zelf dat laatste invullen.
je kan ook zien welk genre er nog wel mist dit jaar.
Oh en ik verzin die achterlijke genres niet. Als ik tijd heb dan kijk ik daar eens naar en of dat te groeperen valt. Ik kan ook iemand een word- of pagesdocument sturen als die zin en tijd heeft. Kreeg die laatsten niet geupload.
opvallend
  • Dit jaar op 1 na hoogste aantal indie en indierockbands.
  • Dit jaar heel laag in de pop, indiepop/artpop.
  • Dit jaar introductie van ergveel noise: punk, noisepop, grunge, postpunk, garagepunk
  • 2018 was een van mijn topjaren. Heel veel indie en pop samen.
Huh, dit jaar geen rap/hiphop? Billy Woods, DJVT, Shug La Sheedah, Vince Staples???
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon

Lion

Support act
7 mrt 2017
762
1.580
Huh, dit jaar geen rap/hiphop? Billy Woods, DJVT, Shug La Sheedah, Vince Staples???
De namen op Concertarchives zijn nog niet up-to-date. De drop van een aantal weken geleden zitten er niet bij (Vince Staples, St Vincent, Billy Wood etc.)

Daarnaast vallen veel artiesten onder meerdere genres. P.J. Harvey wordt bijvoorbeeld gerekend als Indie, Indie Rock, Rock, Alternative rock, Dream Pop en Lo-fi. En er zijn wat gekke genre tags, zoals Parcels valt o.a. onder Noise Rock.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
301
303
De namen op Concertarchives zijn nog niet up-to-date. De drop van een aantal weken geleden zitten er niet bij (Vince Staples, St Vincent, Billy Wood etc.)

Daarnaast vallen veel artiesten onder meerdere genres. P.J. Harvey wordt bijvoorbeeld gerekend als Indie, Indie Rock, Rock, Alternative rock, Dream Pop en Lo-fi. En er zijn wat gekke genre tags, zoals Parcels valt o.a. onder Noise Rock.
Noise pop dan toch? Die genrenamen zijn echt niet te doen.
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
301
303
De namen op Concertarchives zijn nog niet up-to-date. De drop van een aantal weken geleden zitten er niet bij (Vince Staples, St Vincent, Billy Wood etc.)

Daarnaast vallen veel artiesten onder meerdere genres. P.J. Harvey wordt bijvoorbeeld gerekend als Indie, Indie Rock, Rock, Alternative rock, Dream Pop en Lo-fi. En er zijn wat gekke genre tags, zoals Parcels valt o.a. onder Noise Rock.
De namen heb ik even toegevoegd en opnieuw de tabel ingevuld. Nog steeds geen hiphop Enzo.
 

Bijlagen

  • Best kept genres tot 2024.pdf
    159,2 KB · Weergaven: 17

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Is het dan niet wat vroeg klaar? Persoonlijk niet bekend met Infinity Song. Straks eens luisteren.
Vorig jaar waren ze laat met de eerste aankondiging, maar toen was het programma op 22 februari eigenlijk al klaar.
Toen volgde er nog wel op 24 maart het programma van the Floor en Coney Island.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Nieuw nummer van Justice is weer zo'n clash van stijlen.
Doet me niet perse uitkijken naar het album, maar ben wel heel benieuwd hoe dit live gaat werken.
 

davadude

Randprogramma
9 jan 2020
247
363
Nieuw nummer van Justice is weer zo'n clash van stijlen.
Doet me niet perse uitkijken naar het album, maar ben wel heel benieuwd hoe dit live gaat werken.

Ze hebben in een interview aangegeven dat dit hele album bestaat uit een clash tussen disco en hardere elektronische muziek (expres dus), dus denk dat je de rest ook niet interessant zal vinden. Qua live show komt dat wel goed, het gaat gewoon een best hits parade worden langs de vier albums.

Hoop wel dat BKS binnenkort het programma af gaat maken. Ik zoek nog voor die laatste act die mij toch een weekend kaartje gaat laten kopen ipv alleen een zondag kaart.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.309
ADKq_NagTmT-T7rTtnlEkNNckrH2hSJmQylPxgLN5BCEp7Rlih6q6m2AV6iimXufZ2mT5qJqv0rxWQB55QxoqBTf7i-qVBYF3CpR8ZffLoi3VqhUn4Tf4zlJCzj1Pnd7YzdOojUR12yM1Hoz=s0-d-e1-ft
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.309
Niet heel veel soeps. LOTD DJ-set vind ik nog het meest gezellige hier.

Verder nog wel interessant:
  • Ada Oda
  • CMAT
En in minder mate:
  • Lambrini Girls
  • Gurriers
  • Hiqpy
  • Vals Alarm
  • Coco Bryce
 
Laatst bewerkt:

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
606
447
Coco Bryce en Sammy Virji zijn wel toffe namen.

Voor de rest sorteer ik volgend jaar maar voor op Live is Live of DTRH ofzo. Wat een afgang op deze manier...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken