Best Kept Secret 2024

zworp3

Support act
17 mei 2018
833
537
Waarom zouden er nu minder live-namen verwacht worden dan vorig jaar? Of bedoelen jullie met een paar nog een stuk of 13-15? Juist nu min of meer (podcast Festileaks) is aangekondigd dat de Casbah een beter live-podium zou worden, lijkt het me niet echt logisch dat ze daar minder live-namen gaan plaatsen. En minder dan vorig jaar op ONE, TWO of SECRET lijkt me ook niet direct voor de hand liggen?
Minder op The Secret zou nog wel kunnen. Afgelopen jaar zaten de optredens daar zeker aan het begin van de dag erg strak op elkaar, met slechts een half uur ertussen, en je zag dat dat niet altijd lang genoeg was om fatsoenlijk te soundchecken. Op de Casbah zat er dan weer standaard 75 minuten tussen de optredens. Als Casbah dit jaar groter wordt kan ik me voorstellen dat de verdeling van bands tussen die twee podia gelijk wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Matthijs en dfrvanloon

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
321
321
Als ze Droom op de MHeaven stage zetten hoop ik wel dat ze iets aan de plaatsing van de stage of de timetable tijden veranderen. Vorig jaar lekte er zoveel geluid van de ONE en TWO naar deze stage tijdens De Toegift.
 
  • Leuk
Waarderingen: Processierups

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
even tijd genomen om wat van de nieuwe Justice singles door te nemen. Maar kan niet zeggen dat ik weggeblazen ben helaas. Het lijkt weer niet echt een bepaalde richting op te willen gaan als je het mij vraagt.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.697
even tijd genomen om wat van de nieuwe Justice singles door te nemen. Maar kan niet zeggen dat ik weggeblazen ben helaas. Het lijkt weer niet echt een bepaalde richting op te willen gaan als je het mij vraagt.
Ben ook niet overtuigd, wel benieuwd naar de show hoor. Al heb ik bij dat soort shows toch al snel een "is dit het nou" gevoel.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ja Justice blijft daarmee toch wel afhangen van hun eerste werk vanaf Cross. Dat was retevet, maar daarna is het nooit echt meer geweest. Van mij mogen ze ook iets meer beuken ipv dit soort halve gedoe.
 

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
195
323
Generator vind ik wel tof, maar ik kan goed in de "het is vlees noch vis"-opmerking komen. Iets meer beuken zou mij ook wel aanspreken.

Audio, Video, Disco vind ik ook nog steeds een heel tof album naast Cross, maar het lijkt mij vooral heel vet als ze in de show ook wat werk van Escapades zouden brengen. Dat is eigenlijk een solo-album van Gaspard Augé, maar op Spotify inmiddels ook in de discografie van Justice zelf terug te vinden.
 

yngvar

Randprogramma
22 nov 2018
136
115
Vraagje aan de kiesgerechtigde Belgen op BKS...

We kunnen een volmacht geven op basis van een verblijf in het buitenland. Maar op de volmacht vragen ze 'bevestiging door de burgemeester of zijn afgevaardigde op basis van bewijsstukken of op verklaring op eer'.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat de burgemeester of zijn afgevaardigde op het terrein in een tentje volmachten gaat zitten tekenen. ;)
Heeft iemand ervaring met dergelijke situaties? Is het toegangsticket voldoende als bewijsstuk?
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
254
163
Vraagje aan de kiesgerechtigde Belgen op BKS...

We kunnen een volmacht geven op basis van een verblijf in het buitenland. Maar op de volmacht vragen ze 'bevestiging door de burgemeester of zijn afgevaardigde op basis van bewijsstukken of op verklaring op eer'.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat de burgemeester of zijn afgevaardigde op het terrein in een tentje volmachten gaat zitten tekenen. ;)
Heeft iemand ervaring met dergelijke situaties? Is het toegangsticket voldoende als bewijsstuk?
Ik werk zelf voor een gemeentebestuur en bij ons zou het ticket zeker volstaan. Als je toch twijfelt kan je ook voor de verklaring op eer gaan: dan beloof je plechtig dat je niet aanwezig kan zijn, maar hoef je het op geen enkele manier te bewijzen.
 
  • Leuk
Waarderingen: yngvar

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
340
Vind bij de nieuwe Lowlands drop weer niet mega veel zitten waarvan ik het nou echt jammer vind dat ze niet op BKS staan. Model/actriz misschien.. Tijd voor nieuwe namen op BKS! Mogen we nog hopen op Future Islands?
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
301
303
Vind bij de nieuwe Lowlands drop weer niet mega veel zitten waarvan ik het nou echt jammer vind dat ze niet op BKS staan. Model/actriz misschien.. Tijd voor nieuwe namen op BKS! Mogen we nog hopen op Future Islands?
Veel ken ik niet of doet me niets behalve. Roisin Murphy, al zie ik die deze vrijdag in de Westergas. En ook Teezo Touchdown en Kae Tempest zou ik wel in Hilvarenbeek willen zien. Ik hoop met je mee op Future Island.
en Big Special staat rond die tijd in de Effenaar? Weet iemand of die nog kans maken op BKS?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Vind bij de nieuwe Lowlands drop weer niet mega veel zitten waarvan ik het nou echt jammer vind dat ze niet op BKS staan. Model/actriz misschien.. Tijd voor nieuwe namen op BKS! Mogen we nog hopen op Future Islands?
Ik veronderstel dat een naam van die grote wat te hoog gegrepen is. Maar ik hoop er ook nog op.

Mijn wensen:
1 naam uit het lijstje: Future Islands, King Gizzard & The Lizard Wizard, The Hives, Squid, The Mountain Goats, The Lemon Twigs (of een totale verassing à la Real Estate, MGMT, Deerhunter, Built To Spill of iets dergelijks)

3 uit het lijstje: Bodega, Hotwax, Joanna Sternberg, Slift, Ducks Ltd. Death Lens, Coach Party, Yin Yin, Tropical Fuckstorm, dirk, Meule, Warmduscher, High Vis, Iguana Death Cult, Bluai, The Bony King Of Nowhere
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
932
964
Future Islands is altijd leuk op BKS natuurlijk, maar lijken mij rond die periode een pauze in hun tour te hebben.
Treden bijna dagelijks op tussen 12 mei en 25 mei in Europa en opnieuw van 19 juni tot 6 juli, maar dan in Noord-Amerika.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
520
469
Nu het er steeds meer naar uitziet dat Fontaines DC niet op Lowlands zal staan vraag ik me af of er toch nog een kans is op BKS?
 
  • Leuk
Waarderingen: wessah

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
340
De reden dat ik nog op Future Islands hoop is dat ze wel een Europese festivaltour lijken te doen eind mei en in augustus, maar nog niet op een Nederlands festival staan en ook nog geen andere Nederlandse datum hebben aangekondigd. Lowlands lijkt het nu niet te worden en tijdens DTRH zijn ze in de VS. Pinkpop lijkt me ook niet voor de hand liggen, dan waren ze daar denk ik al aangekondigd.
Ook al is er op BKS niet heel veel plek meer voor een band van dat formaat, waar zouden ze anders staan?
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.254
3.820
Denk dat zowel Fontaines DC en Future Islands oftewel in een zaal worden weggezet of NL overslaan. Zo'n grote namen hoeven we voor BKS niet meer te verwachten, lijkt me.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.697
Denk dat zowel Fontaines DC en Future Islands oftewel in een zaal worden weggezet of NL overslaan. Zo'n grote namen hoeven we voor BKS niet meer te verwachten, lijkt me.
Fontaines zal zal zaalshow worden lijkt het. AFAS is dan niet eens ondenkbaar, met nieuw materiaal.
 
  • On fire
Waarderingen: Nelios

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
301
303
In de concert archives zag ik dat de genres ook zijn toegevoegd. Ik heb alle genres van BKS op een rij gezet per jaar. Zo kan iedereen zien hoe BKS geëvolueerd is van indiefestival naar … nou ja je mag zelf dat laatste invullen.
je kan ook zien welk genre er nog wel mist dit jaar.
Oh en ik verzin die achterlijke genres niet. Als ik tijd heb dan kijk ik daar eens naar en of dat te groeperen valt. Ik kan ook iemand een word- of pagesdocument sturen als die zin en tijd heeft. Kreeg die laatsten niet geupload.
opvallend
  • Dit jaar op 1 na hoogste aantal indie en indierockbands.
  • Dit jaar heel laag in de pop, indiepop/artpop.
  • Dit jaar introductie van ergveel noise: punk, noisepop, grunge, postpunk, garagepunk
  • 2018 was een van mijn topjaren. Heel veel indie en pop samen.
edit: namen van laatste namen toegevoegd aan concertarchives en verwerkt in de tabel.
conclusies wijzigen dan inderdaad.
  1. Nog nooit zoveel indie en indierock
  2. pop is op peil nu.
 

Bijlagen

  • Best kept genres tot 2024.pdf
    159,2 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken