Best Kept Secret 2024

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
665
340
Wat zou eigenlijk een leuke artiest zijn die eigenlijk lang niet groot genoeg is om te headlinen maar die nog wel een show kunnen maken om het podium te vullen?

Voor mij is het Crack Cloud, en dit keer met een écht koor! Eigenlijk zou een festival als BKS gewoon 1 van de headline spots elk weekend aan zo'n soort "kleine" band moeten geven. Zou ik persoonlijk echt heel vet vinden, en het zou me veel meer binden met het festival dan slappe hap als Disclosure en Paolo Nutini.
 
  • Leuk
Waarderingen: team-0 en dfrvanloon

snoep

Randprogramma
28 jan 2023
162
218
Wat zou eigenlijk een leuke artiest zijn die eigenlijk lang niet groot genoeg is om te headlinen maar die nog wel een show kunnen maken om het podium te vullen?

Voor mij is het Crack Cloud, en dit keer met een écht koor! Eigenlijk zou een festival als BKS gewoon 1 van de headline spots elk weekend aan zo'n soort "kleine" band moeten geven. Zou ik persoonlijk echt heel vet vinden, en het zou me veel meer binden met het festival dan slappe hap als Disclosure en Paolo Nutini.

Amyl and the Sniffers
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.230
2.182
Zeer zeker. Maar hiervoor was Slowdive ook geen sub op BKS. Kostentechnisch lijkt me niet dat dit heel anders zal zijn?
Ook bedoelde ook echt "mooi" en niet "groot". Je zou het (nog zo'n subjectief begrip...) een van de 'smaakmakers' van dit jaar kunnen noemen.

Al denk ik wel dat Slowdive een mooiere spot gaat krijgen dan in eerdere jaren. Er is echt wel wat meer te doen nu rond die band met het nieuwe album, zie de verschillende jaarlijstjes (bijv. vandaag in de Volkskrant) maar ook het Paradiso-concert dat in een paar minuten uitverkocht.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.230
2.182
Wat zou eigenlijk een leuke artiest zijn die eigenlijk lang niet groot genoeg is om te headlinen maar die nog wel een show kunnen maken om het podium te vullen?
Als je het woord 'leuke' even weglaat....

Ik denk dat je met dit programma op De Jeugd van Tegenwoordig uit gaat komen. Op de voorpagina van de BKS-website komen wat beelden langs van een vol veld, overdag, bij de ONE. Of we het leuk vinden of niet, maar dat was bij Goldband. En dat gaat komend jaar bij DJvT vast ook gebeuren....
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.230
2.182
En dan nog dit:

Piknik i Parken in Noorwegen heeft eergisteren ook Massive Attack aangekondigd. Ze spelen daar op donderdag 13 juni en gaan daarna door naar Rosendal in Stockholm. En in het weekend van BKS staan ze natuurlijk ook al in Arhus (Northside).

Het kan toch eigenlijk niet zo zijn dat ze op een relatief klein festival als het PiPfest staan, maar niet op BKS.....

En over Rosendal: dat wordt georganiseerd door FKP Scorpio en deelde de afgelopen 2 jaar iedere keer een grote headliner met BKS (the Strokes en Aphex Twin).

Zolang er nog data voor MA blijven binnen druppelen hou ik nog wat hoop voor een mooi optreden op BKS.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.044
Ook bedoelde ook echt "mooi" en niet "groot". Je zou het (nog zo'n subjectief begrip...) een van de 'smaakmakers' van dit jaar kunnen noemen.

Al denk ik wel dat Slowdive een mooiere spot gaat krijgen dan in eerdere jaren. Er is echt wel wat meer te doen nu rond die band met het nieuwe album, zie de verschillende jaarlijstjes (bijv. vandaag in de Volkskrant) maar ook het Paradiso-concert dat in een paar minuten uitverkocht.
Zeker gewoon een steengoede band, wel de 3e keer dat ze er staan. Maar voor mij prima Two "headliner" hoor. Maar in dat kader mag er voor mij nog wel wat bij als duidelijk sub of two afsluiter. Daar mis ik ook nog wat.

Massive Attack lijkt mij het eerlijk gezegd wel te worden. Ik zie verder te weinig opties die ik grond en terechte BKS headliners zou vinden wat er nu in de geruchten molen zit. Paolo Nutini vind ik ook een prima artiest overigens, maar net geen headliner naar mijn gevoel .
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
523
471
Als je het woord 'leuke' even weglaat....

Ik denk dat je met dit programma op De Jeugd van Tegenwoordig uit gaat komen. Op de voorpagina van de BKS-website komen wat beelden langs van een vol veld, overdag, bij de ONE. Of we het leuk vinden of niet, maar dat was bij Goldband. En dat gaat komend jaar bij DJvT vast ook gebeuren....
Sterker nog, puur op basis van populariteit,en dus veel volk voor de ONE, zou de Jeugd gewoon moeten headlinen.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
523
471
Zeker gewoon een steengoede band, wel de 3e keer dat ze er staan. Maar voor mij prima Two "headliner" hoor. Maar in dat kader mag er voor mij nog wel wat bij als duidelijk sub of two afsluiter. Daar mis ik ook nog wat.

Massive Attack lijkt mij het eerlijk gezegd wel te worden. Ik zie verder te weinig opties die ik grond en terechte BKS headliners zou vinden wat er nu in de geruchten molen zit. Paolo Nutini vind ik ook een prima artiest overigens, maar net geen headliner naar mijn gevoel .
Vindt Nutini een relevantere headliner ( laatste plaat was meer dan prima) dan Massive Attack die puur op het verleden teren.
 
  • Leuk
Waarderingen: markvdrheijden

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.044
Vindt Nutini een relevantere headliner ( laatste plaat was meer dan prima) dan Massive Attack die puur op het verleden teren.
O vast wel. Maar Massive Attack is wel nog gewoon de grotere naam van de 2 lijkt me. Paolo Nutini heeft best wel hits maar toch nog binnen de absolute BKS kaders ofzo. Lastig uit te leggen. Maar goed ik kan er mee leven hoor. Heb hem al weer even niet gezien, dus daar heb ik best zin in.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.230
2.182
Vindt Nutini een relevantere headliner ( laatste plaat was meer dan prima) dan Massive Attack die puur op het verleden teren.
Zou kunnen, maar Nutini stond vorig jaar nog als headliner op DTRH, terwijl het inmiddels al een flinke tijd geleden is dat Massive Attack nog in Nederland speelde.
Ik vind het best aardig om Nutini een keer live te zien, maar vind Massive Attack zelf een stuk interessanter.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Warme Gladiator

Playlistbediener
27 sep 2023
16
36
Wat zou eigenlijk een leuke artiest zijn die eigenlijk lang niet groot genoeg is om te headlinen maar die nog wel een show kunnen maken om het podium te vullen?

Voor mij is het Crack Cloud, en dit keer met een écht koor! Eigenlijk zou een festival als BKS gewoon 1 van de headline spots elk weekend aan zo'n soort "kleine" band moeten geven. Zou ik persoonlijk echt heel vet vinden, en het zou me veel meer binden met het festival dan slappe hap als Disclosure en Paolo Nutini.
King Gizzard. Maar dat zou wel weer heel snel zijn. (Niet dat ik dat erg zou vinden)
 
  • Leuk
Waarderingen: Dutchman

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
199
336
Wat zou eigenlijk een leuke artiest zijn die eigenlijk lang niet groot genoeg is om te headlinen maar die nog wel een show kunnen maken om het podium te vullen?
Moeten ze ook kanshebber zijn om er dit jaar te staan? Dan is Phoenix de eerste die in me opkomt (al twijfel ik over dat 'lang niet groot genoeg').

En anders: The Shins of Broken Bells, King Gizzard & The Lizard Wizard, M83, Run The Jewels, Zeal & Ardor, Moby of juist iets extreem anders in de richting Boban i Marko Markovic Orkestar / Fanfare Ciocarlia.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.963
8.612
Al denk ik wel dat Slowdive een mooiere spot gaat krijgen dan in eerdere jaren. Er is echt wel wat meer te doen nu rond die band met het nieuwe album, zie de verschillende jaarlijstjes (bijv. vandaag in de Volkskrant) maar ook het Paradiso-concert dat in een paar minuten uitverkocht.
De vorige keer was er nog veel meer rond Slowdive te doen, niet? Of toch in mijn beleving. Ze waren al even terug samen, maar dat album uit 2017 zette hen weer op de kaart wat nieuwe muziek betreft. Stond ook in heel veel lijstjes. Het jaar erop, in 2018, speelden ze op een mooie plek, als derde laatste in de TWO dacht ik.

Geen idee waarom dat nu (veel) hoger zou zijn? Dat album van dit jaar maakte toch een stuk minder indruk.
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
256
163
De vorige keer was er nog veel meer rond Slowdive te doen, niet? Of toch in mijn beleving. Ze waren al even terug samen, maar dat album uit 2017 zette hen weer op de kaart wat nieuwe muziek betreft. Stond ook in heel veel lijstjes. Het jaar erop, in 2018, speelden ze op een mooie plek, als derde laatste in de TWO dacht ik.

Geen idee waarom dat nu (veel) hoger zou zijn? Dat album van dit jaar maakte toch een stuk minder indruk.
Als we pitchfork mogen geloven zitten we in een shoegaze-revival die mede mogelijk gemaakt werd door TikTok; https://pitchfork.com/features/article/the-shoegaze-revival-hit-its-stride-in-2023/

Ik dacht ook dat ze niet echt gegroeid waren tegenover 2017 en vind het nieuwe album ook niet heel speciaal, maar vond dat hun show in het koninklijk circus in Brussel toch opvallend snel uitverkocht was.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken