Mijn weekend
Ik heb een heel mooi weekend gehad! Dit was mijn 2e keer BKS na 2022 en merk dat ik als trouwe Lowlands ganger (sinds 2011 elk jaar) hier anno 2024 eigenlijk meer op mijn plek ben qua programming/sfeer/locatie etc. Volgend jaar dus voor 99% zeker wel weer erbij. Achteraf eigenlijk jammer dat ik niet eerder ben begonnen met BKS als ik de legendarische line ups van een paar jaar geleden zie, maar goed.
Ondanks dat ik de line up niet heel bijzonder vond van tevoren, afgelopen dinsdag toch een kaartje gekocht. Na wat inluisteren en weinig clashes kwam ik toch wel op een mooi en gevarieerd schema voor het weekend.
Een uitgebreid verslag van alle acts laat ik achterwege, maar ik heb heel veel goede dingen gezien dit weekend en lekker veel kunnen moshen!
Absoluut hoogtepunt was PJ Harvey, het was echt prachtig en was blij dat ik een mooie plek vooraan had waar het heel stil was
Slowdive was op dezelfde spot maar een dag eerder ook fenomenaal. Verder wil ik als Rotterdamer Tramhaus nog even vermelden. Al heel vaak gezien en toch flikken ze het gewoon weer! Zonder een album de hele TWO afbreken, legends!
Justice had ik weinig verwachtingen van maar vond ik grotendeels heel vet. Baxter Dury de grote ontdekking voor mij en Royel Otis was veel leuker dan verwacht en maakte de hype wel waar. Vince Staples en Lambrini Girls vielen voor mij wat tegen.
Mijn top 10 ziet er zo uit:
1. PJ Harvey
2. Slowdive
3. Baxter Dury
4. Tramhaus
5. Upchuck
6. Amyl and the Sniffers
7. Osees
8. The Haunted Youth
9. Badbadnotgood
10. Justice
Verder vond ik de sfeer redelijk goed, wel jammer om te horen dat er trouwe BKS gangers zijn die het echt wel zien veranderen.
Zoals eerder genoemd denk ik dat het boeken van acts als Goldband, De Jeugd, Merol, Disclosure en meer elektronisch (vooral in de nacht) een bepaald publiek trekt die voor Covid de weg naar BKS nog niet echt hadden gevonden. Ik hoop wel echt dat BKS snel weer alternatiever gaat boeken en inziet dat dit niet bij hun past. BKS had altijd de meest alternatieve line up van LL, PP en DTRH maar op deze manier maken ze zichzelf minder uniek.
Ik denk ook dat het snelle uitverkopen van LL en DTRH zorgt dat er meer weekend tickets publiek naar BKS komt.
Ook wel geïrriteerd aan de praters, maar daar is al genoeg over gezegd (gelukkig was het rondom mij tijdens Slowdive en PJ Harvey heel stil!)
Verder vond ik de sfeer eigenlijk wel heel fijn, maar het kan beter als ik jullie zo allemaal hoor. Volgend jaar gaan we het allemaal zien, de organisatie zal hier zelf toch ook wel naar gaan kijken.
Maar goed, mooi weekend gehad en volgend jaar zijn we er weer bij!