Best Kept Secret 2024

breadant

Campingartiest
7 feb 2023
91
146
Overigens: is men hier zo antikapitalistisch dat een tentje van Lidl al stoort? Dat is toch net zo commercieel als Moyee koffie of Oatly? Ik vond die tent van Lidl ook nog best geinig gedaan (en vooral overdreven duur, maar dat gold voor ALLE horeca). En los daarvan: het is niet zo alsof er voor ieder optreden geroepen wordt dat het gesponsord wordt door Jupiler o.i.d.

Van alle dingen waar ik me aan heb kunnen storen was dit wel het laatste denk ik.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.535
5.387
Het eten was prima, maar ik ben er minder ondersteboven van dan in eerdere jaren. Een aantal tentjes blijft jaarlijks terugkeren en uitbreiden met meerdere 'vestigingen'. Daardoor mis ik wel de wat kleinere onderscheidende tentjes. Daar stond weliswaar vroeger een flinke rij, maar die was het vaak waard.
Nu houd ik niet zozeer van gossip. Maar toevallig ving ik op het terrein op (en echt geen idee wie die dude was, wat hij te zeggen heeft of wat dan ook). Maar die stond bij de tafel naast ons te vertellen dat er volgend jaar mogelijk een samenwerking aangegaan zou worden met ??? (naam vergeten, een of ander bedrijf die dit allemaal regelt waarschijnlijk) waardoor er in de eettentjes ook meer veranderingen zouden komen. Hij vergelijk het meer als Lowlands.

Maar nogmaals het is het horen van en geen idee wie hij was. Maar ik ving dit toevallig op.
 
  • Thinking
Waarderingen: Jelle

Een Zekere Romance

Playlistbediener
6 okt 2016
24
30
Ook weer een jaartje geweest hier. Kijk met een dubbel gevoel er op terug. Het was vanwege omstandigheden misschien wel mijn bijzonderste festivalervaring, maar vanwege de omstandigheden heb ik ook onder meer St Vincent, Slowdive, PJ Harvey en Justice moeten missen. Dan blijft er (hoewel bijvoorbeeld Royel Otis, CMAT en Neomi erg leuk waren en Paolo Nutini ondanks z’n moeilijke set me kon bekoren) voor de snob in me toch wat minder over. Maar dat lag vooral aan mij.

Wat niet aan mij lag: de stiekem toch vele mensen om me die bij rustige nummers liever een discussie over nieuwe tuinmeubels bij de Xenos voeren dan even tien minuten hun smoel houden bij een rustig nummer.

Af en toe heb ik het idee dat ‘we’ weer een modderige/regenachtige festivalzomer mogen hebben om qua bezoekers terug naar de fabrieksinstellingen te gaan. Het ‘samen strijden, samen genieten’ mis ik stiekem wel een beetje. Maar goed, het zou ook kunnen dat ik gewoon een ouwe zeur ben geworden.

Als ze opnieuw bij DTRH afkijken en volgend jaar The National en LCD Soundsystem laten komen, lul ik nergens meer over.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.535
5.387
Overigens: is men hier zo antikapitalistisch dat een tentje van Lidl al stoort? Dat is toch net zo commercieel als Moyee koffie of Oatly? Ik vond die tent van Lidl ook nog best geinig gedaan (en vooral overdreven duur, maar dat gold voor ALLE horeca). En los daarvan: het is niet zo alsof er voor ieder optreden geroepen wordt dat het gesponsord wordt door Jupiler o.i.d.

Van alle dingen waar ik me aan heb kunnen storen was dit wel het laatste denk ik.
Het is gewoon rare branding. Het hoort voor mij niet bij de serene sfeer die BKS eerst had. Er is verder niks mis met Lidl, prima winkel. Maar het was gewoon lelijk zo in een bos.

Je kent die enquêtes wel, vind je dit merk passen bij het festival. Nou niet dus.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
480
446
Zoals voor alles geldt: met mate. En alcohol is de facto een harddrug, alleen sociaal geaccepteerd.
Een beetje xtc/mdma, daar worden de meeste mensen in principe niet minder leuk van. Misschien wel wat meer in de groep/minder in de acts gekeerd, maar dat kan inderdaad met alcohol ook gebeuren.

Coke heb ik zelf nooit gebruikt, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat vrienden die dat wel deden er leuker van werden. Misschien dat het met mate alleen zorgt voor wat meer aandacht, maar mijn ervaring is dat mensen er nogal arrogant en daarmee vervelend van worden.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
599
615
De zaterdag
Tegen 12 uur weer op het terrein, net op tijd voor Ratboys. Een zeer aangenaam begin moet ik zeggen. Indie-rock met een Americana sausje. Fraai gespeeld en gezongen al kakte het wat in op het einde. Wat helemaal een fijne verassing was: Winter. Pas op het laatst toegevoegd als vervanging van? Wij waren al na één liedje om voor hun mix van dreampop en shoegaze. Verveelde geen moment. Dit soort verassingen, daar doen we het nog steeds voor. Naar de TWO geslenterd voor Royel Otis die ons een half uurtje trakteerden op zonnige niets aan de hand catchy gitaarliedjes. Een aangenaam half uurtje maar ook niet meer dan dat. Ze trokken die tent overigens wel helemaal vol. Het Rotterdamse Tramhaus verzorgde vervolgens in diezelfde tent één van de hoogtepunten van het weekend. Wat een ontwikkeling maakt die band door zeg. Nog zonder een eerste volledige plaat uit wereldwijd toeren en een bomvolle TWO werkelijk helemaal plat spelen. Althans zo voelde het toch voor ons. Geweldige dynamiek en de nieuwe liedjes zijn nog vinniger en beter dan die oude zo lijkt. Top drie, absoluut. We moesten er even van bekomen en bij gaan zitten. The Mary Wallopers deden vervolgens in The Secret wat te verwachten viel; een hele tent in een Ierse kroeg veranderen met dans en bierverspilling bij de vleet. Heerlijk.
Na die energie injectie kwamen we er aanvankelijk wat moeilijk in bij Slowdive. Toen ze echter met Alison de eindsprint inzetten door het white noise pedaal wat vaker in te trappen gingen we alsnog volledig om. In totale euforie van achterin de tent slotnummer Golden Hair beleeft. HET hoogtepunt van het weekend ware het niet dat de volgende dag in de tent PJ Harvey.. maar daarover later meer. Helaas was de rug alweer dermate gesloopt dat ik Osees na 20 m al voor gezien moest houden. Balen want klonk geweldig. Naar de tent dan maar.
 
Laatst bewerkt:

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.535
5.387
Eens. Er zit ook een verschil tussen coke en MDMA.

En ik sloeg vooral aan op deze zinsnede: "het is zelfs een beetje triest als je dat nodig hebt om te genieten", dat geldt evengoed voor alcohol natuurlijk.
Dat geld voor alles. Maar ik moet zeggen dat ik met iemand een biertje heb niet zo vaak hoor dat ieder gesprek over alcohol moet gaan. Ik heb dit weekend verschillende gesprekken gehoord over "wat heb jij gebruikt?" als opening van een gesprek. Zeer naar (gezien ik een verslaafde vader heb gehad) irriteer ik me daar echt kapot aan. Ik vind drugsgebruikers vaak zo eencellig overkomen net alsof ze over niks anders kunnen praten dan over hun drugsgebruik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Seventheen Seconds

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
480
446
De zaterdag
Tegen 12 uur weer op het terrein, net op tijd voor Ratboys. Een zeer aangenaam begin moet ik zeggen. Indie-rock met een Americana sausje. Fraai gespeeld en gezongen al kakte het wat in op het einde.
Klopt, maar dat kwam vooral door problemen bij de bassist die een tijdlang niet hoorbaar was. Daarom besloten ze ook wat andere nummers te spelen dan gepland. Vond dat ze daar nog best goed mee omgingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0

zworp3

Support act
17 mei 2018
898
623
Coke heb ik zelf nooit gebruikt, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat vrienden die dat wel deden er leuker van werden. Misschien dat het met mate alleen zorgt voor wat meer aandacht, maar mijn ervaring is dat mensen er nogal arrogant en daarmee vervelend van worden.
Om de een of andere reden heb ik altijd het idee dat als er op dit soort plekken wit poeder tevoorschijn gehaald wordt het ketamine is en geen coke - wat natuurlijk een totaal ander effect heeft - terwijl anderen dus blijkbaar denken dat het coke is.
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
740
724
Mijn weekend :)

Ik heb een heel mooi weekend gehad! Dit was mijn 2e keer BKS na 2022 en merk dat ik als trouwe Lowlands ganger (sinds 2011 elk jaar) hier anno 2024 eigenlijk meer op mijn plek ben qua programming/sfeer/locatie etc. Volgend jaar dus voor 99% zeker wel weer erbij. Achteraf eigenlijk jammer dat ik niet eerder ben begonnen met BKS als ik de legendarische line ups van een paar jaar geleden zie, maar goed.

Ondanks dat ik de line up niet heel bijzonder vond van tevoren, afgelopen dinsdag toch een kaartje gekocht. Na wat inluisteren en weinig clashes kwam ik toch wel op een mooi en gevarieerd schema voor het weekend.

Een uitgebreid verslag van alle acts laat ik achterwege, maar ik heb heel veel goede dingen gezien dit weekend en lekker veel kunnen moshen!
Absoluut hoogtepunt was PJ Harvey, het was echt prachtig en was blij dat ik een mooie plek vooraan had waar het heel stil was
Slowdive was op dezelfde spot maar een dag eerder ook fenomenaal. Verder wil ik als Rotterdamer Tramhaus nog even vermelden. Al heel vaak gezien en toch flikken ze het gewoon weer! Zonder een album de hele TWO afbreken, legends!
Justice had ik weinig verwachtingen van maar vond ik grotendeels heel vet. Baxter Dury de grote ontdekking voor mij en Royel Otis was veel leuker dan verwacht en maakte de hype wel waar. Vince Staples en Lambrini Girls vielen voor mij wat tegen.

Mijn top 10 ziet er zo uit:

1. PJ Harvey
2. Slowdive
3. Baxter Dury
4. Tramhaus
5. Upchuck
6. Amyl and the Sniffers
7. Osees
8. The Haunted Youth
9. Badbadnotgood
10. Justice

Verder vond ik de sfeer redelijk goed, wel jammer om te horen dat er trouwe BKS gangers zijn die het echt wel zien veranderen.
Zoals eerder genoemd denk ik dat het boeken van acts als Goldband, De Jeugd, Merol, Disclosure en meer elektronisch (vooral in de nacht) een bepaald publiek trekt die voor Covid de weg naar BKS nog niet echt hadden gevonden. Ik hoop wel echt dat BKS snel weer alternatiever gaat boeken en inziet dat dit niet bij hun past. BKS had altijd de meest alternatieve line up van LL, PP en DTRH maar op deze manier maken ze zichzelf minder uniek.
Ik denk ook dat het snelle uitverkopen van LL en DTRH zorgt dat er meer weekend tickets publiek naar BKS komt.
Ook wel geïrriteerd aan de praters, maar daar is al genoeg over gezegd (gelukkig was het rondom mij tijdens Slowdive en PJ Harvey heel stil!)
Verder vond ik de sfeer eigenlijk wel heel fijn, maar het kan beter als ik jullie zo allemaal hoor. Volgend jaar gaan we het allemaal zien, de organisatie zal hier zelf toch ook wel naar gaan kijken.

Maar goed, mooi weekend gehad en volgend jaar zijn we er weer bij! :)
 

Marin

Dagopener
14 apr 2021
563
382
Ik heb me helaas ook echt ontzettend geërgerd aan het publiek gisteren.

Een groep van drie mannen alle drie rond de 1.90 die op het moment dat amyl al 45 minuten bezig was pal voor mijn neus kwamen staan na een hoop geduw (stond halverwege de tent) en binnen een minuut inderdaad alle drie aan het snuiven en blowen waren tot een groep meiden die bij de jeugd nadat hun confetti kanonnen niet goed afgingen maar besloten de confetti handmatig over de groep mensen voor hun heen te gooien (daar gaat je biertje a 7 eu) en kan zo nog wel een aantal voorbeelden noemen.

Gek genoeg heb ik dit soort ervaringen nog niet gehad op dtrh, daar komt het publiek toch wat relaxter en "liever voor elkaar" over dan wat ik tot nu toe op bks heb gezien terwijl het stereotiepe natuurlijk is dat daar vooral juist veel 'feestgangers' naartoe gaan. Bij dtrh is het misschien dat er meer een sfeer hangt van laten we er met zn allen een mooi weekend van maken en op bks meer een mix van mensen die puur komen voor de muziek en de mensen die komen omdat ze zin hebben in een feeste en graag zien/gezien willen worden.
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
333
378
Een heerlijk weekend achter de rug. BKS maakte het voor de tiende keer waar voor ons. Praters, gewone mensen in gekke kleren, Disclosure en de regen op de terugweg maandagochtend naar Den Bosch op de fiets konden de pret echt niet drukken.
wat mij opviel was dat er meer echte jeugd was en dat die in de hoek van de liefhebbers voor muziek zitten. De meer vervelende gasten/groepjes zijn vaak toch wel meer tegen en rond de dertig. Mijn top tien:

  1. Droom Dit (ik ben fan en deze setting in de muziekgieterij was perfect voor hen op dit moment)
  2. Infinity Song (diep geraakt)
  3. Royel Otis
  4. Faux Real (over the top is gewoon zo lekker)
  5. Dorian Electra (over the top is gewoon zo lekker)
  6. Justice
  7. Warhaus
  8. Tamino
  9. st. Paul and the Broken Bones
  10. La Femme
  11. Parcels
  12. Julie Pavon
  13. Grace Cummings
Een paar bands niet gezien omdat we die al in de afgelopen twee jaar gezien hadden of nog kaartjes voor hebben. Daardoor rustig aan gedaan en meer pauzes laten vallen om te genieten van de sfeer en de mensen. op mijn leeftijd heb je dat ook nodig om in de avond nog mee te kunnen dansen en schreeuwen bij Faux Real en Dorian Electra. Tot volgend jaar 😘
 

LTF

Playlistbediener
23 apr 2024
5
15
Wat was het weer een topweekend op BKS. Ik kom er al 10 jaar en ieder jaar is de sfeer uniek en fijn. Zoveel verschillende mensen die van zoveel verschillende bands kunnen genieten. Verder zijn er overal gezellige hoekjes gemaakt waar je even kunt zitten en een hapje kunt eten. Waar je ook zin in hebt, je kunt het bestellen op BKS!
Qua muziek is voor mij ieder jaar een soort ontdekkingstocht. Ik ken vaak best weinig namen. Alle bands zoek ik van te voren op en daar ga ik dan heen. Maar het allerleukste is als ik onverwachts ergens beland en dan verrast worden door een super vet optreden.

Mijn hoogtepunt was Justice! En erna gedanst bij st Paul op the floor.
Verder genoten van Warhaus, de jeugd, English teacher, de Ieren bij de secret en een stukje PJ Harvey.

Die 2 jongens die een cd hadden opgezet op het hoofdveld zaterdagavond waren denk ik op het verkeerde festival.

Het personeel was trouwens weer super leuk en enthousiast!


Ik ga nog lang nagenieten
 

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
134
158
Overigens: is men hier zo antikapitalistisch dat een tentje van Lidl al stoort? Dat is toch net zo commercieel als Moyee koffie of Oatly? Ik vond die tent van Lidl ook nog best geinig gedaan (en vooral overdreven duur, maar dat gold voor ALLE horeca). En los daarvan: het is niet zo alsof er voor ieder optreden geroepen wordt dat het gesponsord wordt door Jupiler o.i.d.

Van alle dingen waar ik me aan heb kunnen storen was dit wel het laatste denk ik.
Wat mij stoorde aan de Lidl stand, was dat de kleuren totaal niet matchde met de rest van het festival. Het viel op voor de verkeerde redenen. Verder prima dat ze daar staan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken