Best Kept Secret 2024

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
528
498
Lowlands maakt dit jaar in ieder geval wel een sterke comeback ja. Dit jaar gaat me dat niet lukken, maar op deze manier wil ik daar wellicht volgend jaar ook wel weer eens heen.

(Overigens vond ik daar mijn laatste editie, 2019, het aantal zichtbare sponsors wel al wat veel worden. Heb ik bij BKS nog niet zo gehad.)
 
  • Leuk
Waarderingen: daily

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.952
6.206
Volledige mee oneens. Zo zie je maar. M.n. de kleine namen zijn veel beter dan die van Lowlands en in the end vind ik die bijna altijd interessanter dan de hoofdacts. En ik zit ook heus in het kamp 'vroeger was BKS beter'.
Mag je mee oneens zijn, maar wat je aanhaalt is eerlijk gezegd geen argument "ik kom alleen voor de kleine namen". Want ook dan zijn er betere festivals in het land te vinden dan BKS als je alleen voor dat soort type namen komt. En die zijn ook goedkoper te vinden.
 

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
137
171
Die gesponsorde namen waren er vorig jaar toch ook? Qua sponsor zichtbaarheid vond ik het toen wel mee vallen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.952
6.206
En nogmaals, ik heb er nu best wel weer zin in hoor. Maar kwa voorpret is voor mij de minste editie in jaren alvast geweest. En ik maak me echt niet zo druk als jullie denken, maar ben wel bang voor een langer termijn om onderstaand bericht ook voor BKS te lezen:

 

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
528
498
Is er hier eigenlijk nog iemand die het jammer vindt dat 'Secret Artists in Residence' niet terugkeert? Ik vond het idee wel geinig, maar kon er telkens weinig mee als ik bij het langslopen even bleef kijken.
 

pixie6666

Randprogramma
5 mrt 2017
128
47
Mag je mee oneens zijn, maar wat je aanhaalt is eerlijk gezegd geen argument "ik kom alleen voor de kleine namen". Want ook dan zijn er betere festivals in het land te vinden dan BKS als je alleen voor dat soort type namen komt. En die zijn ook goedkoper te vinden.
Klopt, Misty Fields is (normaliter, maar dit jaar niet eens) beter en goedkoper. Left of the Dial is beter en goedkoper, maar niet vergelijkbaar, want een binnenfestival en showcase. Rock Herk ook fijn, maar minder dan voorgaande jaren. Maar noem nog eens een festival waarvoor dat geldt. Ik vermoed dat ik er anders over denk, want ik het ken festivallandschap redelijk goed nu ik er meer dan 40 jaar in rond struin.
 
Laatst bewerkt:

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
137
171
En nogmaals, ik heb er nu best wel weer zin in hoor. Maar kwa voorpret is voor mij de minste editie in jaren alvast geweest. En ik maak me echt niet zo druk als jullie denken, maar ben wel bang voor een langer termijn om onderstaand bericht ook voor BKS te lezen:

Hoe het klonk op de laatste podcast, gaat Maurits echt niet stoppen met het boeken minder toegankelijke acts. Ze zullen alleen ook wat toegankelijkere acts ernaast zetten. Meer een en-en-situatie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Matthijs

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.952
6.206
Hoe het klonk op de laatste podcast, gaat Maurits echt niet stoppen met het boeken minder toegankelijke acts. Ze zullen alleen ook wat toegankelijkere acts ernaast zetten. Meer een en-en-situatie.
Maar dat hebben we wel vaker gehoord toch. Dit soort dingen verschuiven op den duur. Je ziet het bij BKS nu ook stapje voor stapje verschuiven.
 

pixie6666

Randprogramma
5 mrt 2017
128
47
Hoe het klonk op de laatste podcast, gaat Maurits echt niet stoppen met het boeken minder toegankelijke acts. Ze zullen alleen ook wat toegankelijkere acts ernaast zetten. Meer een en-en-situatie.
Ik kijk er zo tegenaan. Ik heb ook helemaal niks met de namen die Indiaantje89 noemt, maar als die het festival overeind houden waarbij 'mijn' bands dus gesponsord worden, omdat ze veel minder tickets verkopen, dan kan ik leven met die bullshit-namen. Ik zorg gewoon dat ik ze omzeil. En als de slinger al teveel de foute kant op helt dan ben ik weg. Daarom vorig jaar ook niet geweest en nu wel weer.
 

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
528
498
Maar dat hebben we wel vaker gehoord toch. Dit soort dingen verschuiven op den duur. Je ziet het bij BKS nu ook stapje voor stapje verschuiven.
Tuurlijk, maar wat is er nog wel precies zo als twintig jaar geleden? Alles verandert. Mocht BKS ooit echt op het punt komen waar Pinkpop nu is, dan is dat doodzonde, maar dan komt er wel een ander festival waar dit soort acts centraal staan (tenzij er nog te weinig mensen naar dit soort acts luisteren om zo'n festival te kunnen organiseren).
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.952
6.206
Tuurlijk, maar wat is er nog wel precies zo als twintig jaar geleden? Alles verandert. Mocht BKS ooit echt op het punt komen waar Pinkpop nu is, dan is dat doodzonde, maar dan komt er wel een ander festival waar dit soort acts centraal staan (tenzij er nog te weinig mensen naar dit soort acts luisteren om zo'n festival te kunnen organiseren).
Natuurlijk is dat zo. Ik heb het denk meermaals gezegd, mijn kritiek is niet gebaseerd op haat maar uit liefde. Ik vind BKS gewoon een prachtig festival van origine. Het paste bij mij meer dan de meeste andere festivals. En dat gevoel verdwijnt gewoon bij me en vind ik persoonlijk erg jammer. Net of je de vrouw van je dromen tegenkomt, maar die later blijkt met Jan en alleman het bed duikt ;).

Ik vind het gewoon jammer, maar dat staat echt niet in de weg dat ik het volgende week niet naar mijn zin ga maken. Maar ik zie die verschuiving meer en meer naar rechts gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid en Matthijs

Tobuzzter

Campingartiest
2 feb 2023
85
134
Maurtis gaf in de laatste podcast toch echt aan dat er een heel nieuwe area rond de Casbah zou komen en ook dat die een stuk groter zou zijn. Zijn we blij gemaakt met een dooie mus? Want op de plattegegrond zie ik weinig verschil met vorig jaar.
Ik zou het echt ontzettend jammer vinden als het weer hetzelfde blijkt te zijn. Die 'area' boeit me geen drol, maar dat halve bierblik van een hangar mag van mij echt de prullenbak in.
 

Tobuzzter

Campingartiest
2 feb 2023
85
134
Tuurlijk, maar wat is er nog wel precies zo als twintig jaar geleden? Alles verandert. Mocht BKS ooit echt op het punt komen waar Pinkpop nu is, dan is dat doodzonde, maar dan komt er wel een ander festival waar dit soort acts centraal staan (tenzij er nog te weinig mensen naar dit soort acts luisteren om zo'n festival te kunnen organiseren).
Haha wijze woorden :ROFLMAO: We worden ook ouder, hè. Voor mij wel op meer vlakken een thema dat ik verlang naar twintig jaar geleden :p
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.755
1.338
Ik zou het echt ontzettend jammer vinden als het weer hetzelfde blijkt te zijn. Die 'area' boeit me geen drol, maar dat halve bierblik van een hangar mag van mij echt de prullenbak in.
Halve bierblik kan misschien dienen als bar/DJ/afterparty area. En het echte Casbah podium openlucht en buiten maken. Zoals het podium van Misty Fields.

Misty-Fields-700x325.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Tobuzzter en Matthijs

Kaasrasper

Campingartiest
14 jan 2015
97
71
Idd GE-WEL-DIG.. voor de liefhebber:
Ze staan op 27 Juni in Tilburg als voorprogramma van Massive attack
Ja was heel blij toen zij aangekondigd werden. Blijkbaar was eerst Air geboekt maar die hebben zich teruggetrokken :(

Trouwens erg veel zin in volgende week. Paklijst is al gemaakt.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
981
671
Nice, bedankt! En qua campingplek? Is het niet zoals bij Lowlands dat bijvoorbeeld een bepaalde camping (camping 6 ofzo) aanzienlijk verder is dan ik noem maar wat camping 3? Op de plattegrond lijkt het een beetje 1 grote camping, klopt daT?
In feite wel. Je loopt na de kaartcontrole langs de ingang van het festivalterrein naar de camping, dus de eerste plek die je kan vinden voor je tent is ook het dichtst bij het festivalterrein.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.920
1.059
En nogmaals, ik heb er nu best wel weer zin in hoor. Maar kwa voorpret is voor mij de minste editie in jaren alvast geweest. En ik maak me echt niet zo druk als jullie denken, maar ben wel bang voor een langer termijn om onderstaand bericht ook voor BKS te lezen:

Radiohead is denk ik de headliner die misschien wel het beste past bij BKS van nu en toen. Dus denk dat er wel heel veel moet veranderen wil het niet meer bij het festival passen. Als ze niet worden geboekt zal dat andere redenen hebben (financieel of niet te boeken). Kans is nu wel groter geworden nu Pinkpop ze niet meer boekt.
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
339
379
de muziekgieterij heeft een nieuwe plek volgens mij. Niet meer langs de hoofdbosweg maar het pad erachter. Toch? Als ik me goed herinner was daar wel een mooie ruimte?
Niet Niks heeft het voedselbos aangekleed met kunst en zo en ik ben bang ook een dj of muziek. Hopelijk geven ze geen overlast.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dutchman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken