Best Kept Secret 2024

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.561
5.415
Damn. Lidle Freshbar, Jupler Balkonbar, Fitz Kola & Friednds Terrace. Coney Island X Bud, The Secret by Jupiler.

De VVD is hier trots op. Man man wat een commercie.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Tobuzzter

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
483
453
Casbah op dezelfde plek, had de afgelopen jaren nou niet het idee dat er heel veel groters mogelijk is daar.
Inderdaad wel opvallend, al kon ik zelf ook niet goed bedenken waar hij anders zou moeten staan. Wellicht is het vooral de opstelling die beter is (hoger, meer open podium). Echt veel te klein was de Casbah volgens mij vaak niet eens, het was vooral dat het podium zo laag stond dat de zichtlijnen ruk waren. Ben benieuwd!

"Niet niks" is hopelijk ook niet te veel (nutteloze) herrie uit dat stuk bos.
 
  • Leuk
Waarderingen: gesp

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
483
453
Damn. Lidle Freshbar, Jupler Balkonbar, Fitz Kola & Friednds Terrace. Coney Island X Bud, The Secret by Jupiler.

De VVD is hier trots op. Man man wat een commercie.
Niet fraai nee. Maar je wil geen commercie, geen hogere ticketprijzen, wel headliners die (op de korte termijn) minder kaarten verkopen.. Denk je dat er zo veel geld in de zakken van Friendly Fire verdwijnt, of hoe wil je zo'n festival anders betaalbaar houden?
 

Fadofado

Nieuw lid
30 mei 2024
3
0
Hoi! Dit jaar wordt mijn debuut op BKS, erg veel zin in. Kan iemand mij iets meer vertellen over de rit van de auto parkeerplaats naar de “normale” camping? Hoe ver is dat ongeveer lopen en is de weg verhard? En wat is ongeveer de beste plek om te staan?:)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.561
5.415
Niet fraai nee. Maar je wil geen commercie, geen hogere ticketprijzen, wel headliners die (op de korte termijn) minder kaarten verkopen.. Denk je dat er zo veel geld in de zakken van Friendly Fire verdwijnt, of hoe wil je zo'n festival anders betaalbaar houden?
Weet je, zo'n sponsor maakt me anzich echt niet uit. Maar dat is eerder nooit zo extreem geweest bij BKS. En als dan inderdaad OOK je kaarten duurden worden, OOK de headliners minder en OOK de midcard namen ontbreken en er OOK nog eens namen staan als DJVT, Mula B, Merol en reeds eigenlijk allemaal eerder op genoemd. Valt Julie Byrne uit dan komt er OOK nog eens een mindere act er voor in de plaats.

Dan wordt het wel een beetje veel hoor.

Dan mag je daar wel gewoon kritiek op hebben (lijkt me). Anders moeten we zit ook gewoon niet zo prominent naar voren laten komen. Ik snap echt wel dat FF niet al het geld ter wereld ter beschikking heeft, maar dit is gewoon zakkenvullerij inderdaad. Niets meer niets meer, dat mag je best gewoon benoemen.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
923
632
Hoi! Dit jaar wordt mijn debuut op BKS, erg veel zin in. Kan iemand mij iets meer vertellen over de rit van de auto parkeerplaats naar de “normale” camping? Hoe ver is dat ongeveer lopen en is de weg verhard? En wat is ongeveer de beste plek om te staan?:)
De parkeerplaatsen zijn weilanden, dus sowieso is het eerste stukje onverhard en je moet ook een trap op en af met je bagage (of een stuk omlopen). Waar je gaat staan kun je niet kiezen. Reken op zeker een kwartier lopen.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
600
617
Hebben ze weer Fritz-Kola?

Casbah op dezelfde plek, had de afgelopen jaren nou niet het idee dat er heel veel groters mogelijk is daar.
Maurtis gaf in de laatste podcast toch echt aan dat er een heel nieuwe area rond de Casbah zou komen en ook dat die een stuk groter zou zijn. Zijn we blij gemaakt met een dooie mus? Want op de plattegegrond zie ik weinig verschil met vorig jaar.
 

Fadofado

Nieuw lid
30 mei 2024
3
0
De parkeerplaatsen zijn weilanden, dus sowieso is het eerste stukje onverhard en je moet ook een trap op en af met je bagage (of een stuk omlopen). Waar je gaat staan kun je niet kiezen. Reken op zeker een kwartier lopen.
Ah thanks! Daar heb ik wat aan. En wat bedoel je met waar je gaat staan kan je niet kiezen? Ik gok dat jij auto bedoelt, of niet? Ik bedoelde op welke plek kan je het beste je tentje neerzetten ongeveer? En komt niet zo precies hoor, ik vraag het zodat we weten waar we ongeveer heen moeten lopen haha.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
483
453
Weet je, zo'n sponsor maakt me anzich echt niet uit. Maar dat is eerder nooit zo extreem geweest bij BKS. En als dan inderdaad OOK je kaarten duurden worden, OOK de headliners minder en OOK de midcard namen ontbreken en er OOK nog eens namen staan als DJVT, Mula B, Merol en reeds eigenlijk allemaal eerder op genoemd. Valt Julie Byrne uit dan komt er OOK nog eens een mindere act er voor in de plaats.

Dan wordt het wel een beetje veel hoor.

Dan mag je daar wel gewoon kritiek op hebben (lijkt me). Anders moeten we zit ook gewoon niet zo prominent naar voren laten komen. Ik snap echt wel dat FF niet al het geld ter wereld ter beschikking heeft, maar dit is gewoon zakkenvullerij inderdaad. Niets meer niets meer, dat mag je best gewoon benoemen.
Mja, dat laatste betwijfel ik. Ik gok dat de winst wel meevalt en dat het gewoon een stuk duurder is geworden om een festival te organiseren, maar hoe die verhoudingen precies liggen weet denk ik niemand hier.

Wat betreft die eerste alinea: dat het voor een deel van de bezoekers, o.a. voor jou, dan te veel wordt en het de prijs niet meer waard is, dat kan natuurlijk. Mocht dit voor te veel mensen gaan gelden, dan zullen ze er iets mee moeten of het festival verdwijnt.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.072
667
Ik vrees ook dat ze misschien nog wel wat financiële gaatjes te dichten hebben uit de gecancelde coronajaren.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
600
617
Mja, dat laatste betwijfel ik. Ik gok dat de winst wel meevalt en dat het gewoon een stuk duurder is geworden om een festival te organiseren, maar hoe die verhoudingen precies liggen weet denk ik niemand hier.

Wat betreft die eerste alinea: dat het voor een deel van de bezoekers, o.a. voor jou, dan te veel wordt en het de prijs niet meer waard is, dat kan natuurlijk. Mocht dit voor te veel mensen gaan gelden, dan zullen ze er iets mee moeten of het festival verdwijnt.
Ze trekken meer volk dan ooit, inclusief het Radiohead/Arcade Fire jaar, dus dit (naast veel indie wat commerciële platte meuk) wordt gewoon de koers voor de komende jaren. Wat niet wil zeggen dat er volgend jaar geen goede indie headliners kunnen staan. Maar de Goldbands en Mula B's zijn een blijvertje.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.561
5.415
Mja, dat laatste betwijfel ik. Ik gok dat de winst wel meevalt en dat het gewoon een stuk duurder is geworden om een festival te organiseren, maar hoe die verhoudingen precies liggen weet denk ik niemand hier.

Wat betreft die eerste alinea: dat het voor een deel van de bezoekers, o.a. voor jou, dan te veel wordt en het de prijs niet meer waard is, dat kan natuurlijk. Mocht dit voor te veel mensen gaan gelden, dan zullen ze er iets mee moeten of het festival verdwijnt.
"Maar niet onder de Best Kept Secret vlag" hoorde ik Niels Aalberts nog zeggen toen ze BKS startte en duidelijk een visie hadden om iets nieuws en anders te brengen aan Nederland. En nu ben je van hetzelfde laken een pak dan waar je destijds tegen streed.

Want ja ze gaan blijkbaar dit jaar beter dan ooit verkopen "dus ze hebben gelijk", en zo gaat er weer een serieus festival omdat commercie boven cultuur wordt verkozen.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.716
1.247
Zichtbare sponsors kan me geen bal schelen, kleinere headliners ook niet zo veel, dat het wat duurder word kunnen we ook niet omheen. Maar als je er echt bij stil staat booken ze gewoon minder sterk/avontuurlijk.

- Tramhaus komt na 2 jaar terug met alleen maar wat nieuwe singles
- The Haunted Youth komt na 2 jaar terug zonder nieuw album
- Merol komt na 2 jaar terug zonder nieuw album
- Lambrini Girls komt na 1 jaar terug
- Slowdive voor de 3e keer op min of meer dezelfde spot
- Interpol vorig jaar voor de 3e keer op dezelfde spot
- ...

Vooral veel BE/NL acts die (te) hoge plaatsen innemen De Jeugd Van Tegenwoordig, Tamino, Altin Gun, The Haunted Youth, Warhaus, Tramhaus, Pip Blom,... Zijn toch zeker niet dé hippe Benelux bands niet meer anno 2024 heb ik het gevoel, denk dat er veel spannender en relevanter kan geboekt worden zo dicht bij huis.
 

Dutchman

Playlistbediener
21 feb 2023
23
37
Hoi! Dit jaar wordt mijn debuut op BKS, erg veel zin in. Kan iemand mij iets meer vertellen over de rit van de auto parkeerplaats naar de “normale” camping? Hoe ver is dat ongeveer lopen en is de weg verhard? En wat is ongeveer de beste plek om te staan?:)
Aanvliegroute +parkeerplek
Wandelroute
Parkeren en dan een stukje verder over de brug en weer terug op richting de ingang van BKS. Afhankelijk van de drukte gok ik een minuut of 20 lopen.
 

Bijlagen

  • Parkeren en wandelen naar de camping BKS.png
    Parkeren en wandelen naar de camping BKS.png
    209,2 KB · Weergaven: 23

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
600
617
"Maar niet onder de Best Kept Secret vlag" hoorde ik Niels Aalberts nog zeggen toen ze BKS startte en duidelijk een visie hadden om iets nieuws en anders te brengen aan Nederland. En nu ben je van hetzelfde laken een pak dan waar je destijds tegen streed.

Want ja ze gaan blijkbaar dit jaar beter dan ooit verkopen "dus ze hebben gelijk", en zo gaat er weer een serieus festival omdat commercie boven cultuur wordt verkozen.
Niels Aalberts is al jaren weg evenals Robert Swarts, dus ja. Het festival wat ze voor ogen hadden bleek niet levensvatbaar. Jammer, maar ook in de huidige vorm kent het , voor mij althans, van alle grotere buiten festivals nog steeds veruit de beste en scherpste programmering ondanks dat gemis aan een paar sterke extra midcard namen en grotendeels oninteressante headliners.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.561
5.415
Zichtbare sponsors kan me geen bal schelen, kleinere headliners ook niet zo veel, dat het wat duurder word kunnen we ook niet omheen. Maar als je er echt bij stil staat booken ze gewoon minder sterk/avontuurlijk.

- Tramhaus komt na 2 jaar terug met alleen maar wat nieuwe singles
- The Haunted Youth komt na 2 jaar terug zonder nieuw album
- Merol komt na 2 jaar terug zonder nieuw album
- Lambrini Girls komt na 1 jaar terug
- Slowdive voor de 3e keer op min of meer dezelfde spot
- Interpol vorig jaar voor de 3e keer op dezelfde spot
- ...

Vooral veel BE/NL acts die (te) hoge plaatsen innemen De Jeugd Van Tegenwoordig, Tamino, Altin Gun, The Haunted Youth, Warhaus, Tramhaus, Pip Blom,... Zijn toch zeker niet dé hippe Benelux bands niet meer anno 2024 heb ik het gevoel, denk dat er veel spannender en relevanter kan geboekt worden zo dicht bij huis.
BadBadNotGood, Vince Staples, Slowdive, Altin Gün, Tramhaus, Pip Blom, Floating Points. Veel TWO namen die op herhaling komen.

Zo'n Slowdive vind ik een prima band hoor. Maar moet zeggen dat ik daardoor nu ook niet superhard naar kan uitkijken op die manier, omdat het simpelweg al meermaals gezien
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.561
5.415
Niels Aalberts is al jaren weg evenals Robert Swarts, dus ja. Het festival wat ze voor ogen hadden bleek niet levensvatbaar. Jammer, maar ook in de huidige vorm kent het , voor mij althans, van alle grotere buiten festivals nog steeds veruit de beste en scherpste programmering ondanks dat gemis aan een paar sterke extra midcard namen en grotendeels oninteressante headliners.
Niet mee eens. Lowlands overtreft BKS dit jaar behoorlijk hard naar mijn mening.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken