Best Kept Secret 2023

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
340
Ik krijg dit jaar echt wel een beetje een raar gevoel bij de communicatie van het festival. Er zijn onder elke post mensen die vragen naar het blokkenschema, en er kan niet eens een "komt er snel aan" vanaf. Het zou ook een sales overweging kunnen zijn. Zodra je het blokkenschema online zet zijn er door een aantal clashes wel effectief wat minder artiesten die je kunt zien, dus dan daalt de waarde propositie wat, en met de blijkbaar tegenvallende kaartverkoop willen ze dat punt misschien zo lang mogelijk uitstellen?

Vind het wel erg jammer, met het blokkenschema ernaast is het toch wat leuker om al een beetje je route uit te stippelen en je zo ook beter te kunnen inluisteren. En het inluisteren is voor mij elk jaar toch wel een groot deel van het plezier eigenlijk haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: pomelo

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
116
131
In 2017 werd het pas op 16 mei aangekondigd en dat was het jaar van Arcade Fire en Radiohead. Ik denk wel dat de timetable deze week beschikbaar komt.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.214
2.150
In 2017 werd het pas op 16 mei aangekondigd en dat was het jaar van Arcade Fire en Radiohead. Ik denk wel dat de timetable deze week beschikbaar komt.
Toen begon het festival op 16 juni. Als het schema vandaag zou komen dan lig je op hetzelfde schema als toen (precies een maand tevoren).
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
Een Primavera dat een week vroeger plaats vind heeft ook nog geen blokkenschema hoor. Een blokkenschema een kleine maand voor het festival pas bekend maken is nu ook niet zo'n onwaarschijnlijk iets om conclusies uit te trekken.

Al ben ik ook heel benieuwd! Zeker omdat er nog wel wat acts zijn, die ik oké vind maar nog wat dieper moet graven om te ontdekken of ze écht de moeite zijn om te gaan kijken. Is altijd handig om daar de helft al van uit te sluiten wegens een clash.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
340
In 2017 werd het pas op 16 mei aangekondigd en dat was het jaar van Arcade Fire en Radiohead. Ik denk wel dat de timetable deze week beschikbaar komt.
En dat jaar was het echt enorm druk qua bezoekers, dus dan zal mijn aanname niet kloppen. Misschien is het dan gewoon wat meer puzzelen voor de organisatie dit jaar. Ik denk wel dat de coronajaren en de impact die die op de festivalbranche hebben gehad de oorzaak zijn voor de slechte communicatie. Kan me voorstellen dat ze wat budget besparen op marketing/communicatie medewerkers, zeker als ze vorig jaar dure headliners hadden en niet uitverkocht raakten.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
515
466
Een Primavera dat een week vroeger plaats vind heeft ook nog geen blokkenschema hoor. Een blokkenschema een kleine maand voor het festival pas bekend maken is nu ook niet zo'n onwaarschijnlijk iets om conclusies uit te trekken.

Al ben ik ook heel benieuwd! Zeker omdat er nog wel wat acts zijn, die ik oké vind maar nog wat dieper moet graven om te ontdekken of ze écht de moeite zijn om te gaan kijken. Is altijd handig om daar de helft al van uit te sluiten wegens een clash.
De bekendmaking van het blokkenschema zal wel in lijn zijn met die van de programmering. Eind mei, gok ik.
 

markvdrheijden

Randprogramma
7 jun 2022
147
289
Wat kan je dan verwachten qua communicatie? Oké blokkenschema is leuk, al boeit me (n=1) dat eigenlijk alleen op de dag dat het uitkomt en het festival zelf. Maar wat is er verder dan nog nodig? Wat zou er dan bij BKS passen wat dat betreft? Ik zou het eigenlijk niet weten.

Overigens kreeg ik als concert-dj al 2 maanden van tevoren het blokkenschema van Paaspop, dus dat zal bij BKS toch ook al wel rond zijn.
 
Laatst bewerkt:

Tomtom

Nieuw lid
2 mei 2023
1
0
Overigens kreeg ik als concert-dj al 2 maanden van tevoren het blokkenschema van Paaspop, dus dat zal bij BKS toch ook al wel rond zijn.

Ik kan je verzekeren dat de acts op de hoogte zijn hoe laat en (waarschijnlijk) waar ze staan, want die hebben te maken met tourmanagers en reisschema's.
Wat ik wel weet is dat het Europees touren op dit moment vrij pittig is, en het kan zijn dat ook BKS nog vervangers er in moet gooien. Er is bijvoorbeeld een tekort aan nightliners waardoor zelfs "grotere" namen plotseling weer een stapje terug moeten doen in comfort. Moet je maar net zin in hebben.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.214
2.150
Graag dit soort dingen voortaan plaatsen in het Indie Slowchat topic. Bedankt namens de festileaks comissie
Waar wil je het bericht kwijt dat Matt Healy druk aan het daten is met Taylor Swift, en het dus maar de vraag is of hij nog zin heeft om op een vrijdagmiddag op een zandvlakte bij een dorp in Brabant te spelen?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Waar wil je het bericht kwijt dat Matt Healy druk aan het daten is met Taylor Swift, en het dus maar de vraag is of hij nog zin heeft om op een vrijdagmiddag op een zandvlakte bij een dorp in Brabant te spelen?
Ik zou een Festileaks Boulevard topic adviseren. En als er een goed argument is om je optreden af te zeggen dan is het wel dat je een dagje rond kan hangen met Taylor Swift. Daar zou ik niet eens boos om kunnen worden.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.718
2.290
Ik zou een Festileaks Boulevard topic adviseren. En als er een goed argument is om je optreden af te zeggen dan is het wel dat je een dagje rond kan hangen met Taylor Swift. Daar zou ik niet eens boos om kunnen worden.
Ik dacht dat Taylor wel even een gastoptreden zou komen geven gevolgd door een duik in het meer.
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
298
300
Naast Kevin Morby zijn bij ook Gretel Hänlyn, Cool Greenhouse, Erika de Casier, HAAi, Peach Pit en Lime Garden met stip gestegen op mijn ‘die wil ik wel graag zien’ lijst.
Dat betekent op vrijdag 10 bands, zaterdag 10 bands en zondag 8 bands die ik wil zien (inclusief een paar must-see). Dat is te veel en gaat zeker clashen. Ik zit dus met smart te wachten op het blokkenschema om keuzes te maken en de playlist te bewerken.
Vrijdag? dan is het nog vier weken om ons voor te bereiden 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: Jelle

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
Ik strand op
Vrijdag: 10 (waarvan 4 absolute must see's) + nog 3 twijfelgevallen
Zaterdag: 10 (waarvan 5 absolute must see's) + nog 4 twijfelgevallen
Zondag: 12 (waarvan 6 absolute must see's) + nog 3 twijfelgevallen


Bijna perfect verdeeld, al steekt zondag er ietsje uit.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi

Gebruikers die dit onderwerp bekijken