Best Kept Secret 2023

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.711
1.245
Courting was vrij kut afgelopen vrijdag in de Botanique. Het voorprogramma Maruja liet hen overbodig voelen als headliner.
Ik was er ook. En ik schrap ze ook van mijn lijstje van toevoegingen die nog tof zouden zijn voor BKS. Echt geen ruk aan die nieuwe nummers
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
712
434
Zou er een afzegging zijn en dat ze een vervanger willen regelen voordat ze de timetable droppen?
 

Fluxion

Gouden Tip
24 feb 2023
252
225
Courting was vrij kut afgelopen vrijdag in de Botanique. Het voorprogramma Maruja liet hen overbodig voelen als headliner.
Oei, leek me nou juist een toffe band om live te zien. Hun album ook best vaak aangehad. Zonde.

Maar goed, op basis van de debuut EP van Maruja lijkt me dat ook van een ander kaliber inderdaad. Dat is voor mij wel echt de meest interessante nieuwe band in die scene momenteel.
 

snoeperd

Randprogramma
6 jun 2019
127
127
Oei, leek me nou juist een toffe band om live te zien. Hun album ook best vaak aangehad. Zonde.

Maar goed, op basis van de debuut EP van Maruja lijkt me dat ook van een ander kaliber inderdaad. Dat is voor mij wel echt de meest interessante nieuwe band in die scene momenteel.
Misschien viel het ook wel mee, maar ze verbleekten gewoon compleet vergeleken met Maruja, ook qua stagepresence speelde Maruja alsof ze al jaren podiumervaring hadden, echt super indrukwekkend.

Wat wel pijnlijk was, de zanger zei ook zoiets van: "Ja sorry, wij hebben geen saxofoon". En later was er iemand in het publiek die een bepaald nummer aanvroeg (PDA), maar die hadden ze niet gerepeteerd en konden ze niet spelen. Als je nou 18 albums hebt in je oeuvre en je weet een nummer van je tweede album niet meer oké, maar ze hebben pas één EP en een debuutalbum. Ook veel autotune zang wat de band een beetje op Blink-182 deed lijken, was ik geen fan van. Desalniettemin waren de gitaren wel erg lekker en zaten er enkele hele fijn herrienummers tussen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.711
1.245
Ook veel autotune zang wat de band een beetje op Blink-182 deed lijken, was ik geen fan van. Desalniettemin waren de gitaren wel erg lekker en zaten er enkele hele fijn herrienummers tussen.
Dit ja, op alle nieuwe nummers. Op een nummer als Loaded vond ik dat oorspronkelijk nog tof, maar nu is het precies alsof ze gewoon iets "speciaal" zoeken en is het in vele nummers gewoon irritant.

Ook de ontelbare 1, 2, 3, 4's die de zanger zong om een refrein aan te kondigen. Zodat iedereen kon gaan op en neer springen stoorde me.

Ik denk dat ze de stijl van hun eerste nummers achterwege gaan laten, en meer richting slappe poprock nummers gaan. Machine Gun Kelly, Wheatus, Sum 41,... en consoorten. Heel grote teenage-vibe ook. Afschrijven voor festivals als Best Kept Secret, End Of The Road en Misty Fields en doorsturen naar de Pinkpops, Readings en Paaspops van de wereld.
 
  • Leuk
Waarderingen: snoeperd

snoeperd

Randprogramma
6 jun 2019
127
127
Amen.
En Maruja, die gaan zich voegen bij de grote drie van de nieuwe Britse wave (Black Midi, BCNR, Squid). Ben ik heilig van overtuigd na afgelopen vrijdag.
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
663
520
Amen.
En Maruja, die gaan zich voegen bij de grote drie van de nieuwe Britse wave (Black Midi, BCNR, Squid). Ben ik heilig van overtuigd na afgelopen vrijdag.
Oeh, ik zie dat hun EP op nummer 1 staat voor dit jaar tot nu toe op rateyourmusic. Toch maar eens checken...
 

whosvegas

Playlistbediener
23 aug 2022
38
13
De website ziet er trouwens wel een stuk beter uit als vorig jaar

Vorig jaar vond ik de website dramatisch.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
712
434
Misschien zijn ze dit jaar op de "time(table) is a flat circle" vibe met hun three day infinity spaceless haze IPA gedoe.
 

Fluxion

Gouden Tip
24 feb 2023
252
225
Misschien viel het ook wel mee, maar ze verbleekten gewoon compleet vergeleken met Maruja, ook qua stagepresence speelde Maruja alsof ze al jaren podiumervaring hadden, echt super indrukwekkend.
Dat is top om te horen. Versterkt mijn gevoel dat ze echt veel potentie hebben. Als ze een goed album weten te droppen, kan het zo maar eens hard gaan voor ze.

Hopelijk komen ze snel eens naar Nederland.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken