Best Kept Secret 2023

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.179
Maar wellicht wel in die vier dagen dat DTRH-tickets verkrijgbaar waren. Als BKS in die periode ook in de verkoop was en een deel van de line-up bekend, dan hadden mensen wellicht een andere keuze gemaakt. Natuurlijk zijn die twee concurrenten van elkaar. Wat nu als potentiële BKS-gangers in die periode gekozen hebben voor DTRH, dan mis je die mensen toch gewoon?
Ja, dit dus. Als mensen eerder twijfelden tussen de twee hebben mensen wellicht (ook om geen kaart mis te willen lopen) puur omdat DTRH eerder was nu maar voor DTRH gekozen. Waar ze, als BKS eerder was geweest, en ze programma's hadden kunnen vergelijken, wellicht toch BKS gekozen hadden.

Doordat DTRH eerder was hebben ze de mogelijkheid gehad om bij mensen die twijfelden maar geen ticket wilde mislopen de keuze te elimineren. In die concurrentiestrijd staat het dus 1-0 voor DTRH.

Hetzelfde geldt voor andere festivals. Rock Werchter bv. Hoe eerder je start met je verkoop te beter imo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Ja, dan praten we langs elkaar heen, want mijn hele punt over DTRH was: zij zijn toch al uitverkocht, dat is dan ook geen concurrent meer voor dit seizoen. :p

Je had DTRH voor moeten zijn (wellicht), maar nu dat toch niet is gelukt, kun je wat dat betreft juist weer even de tijd nemen en wachten.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.179
Ja, dan praten we langs elkaar heen, want mijn hele punt over DTRH was: zij zijn toch al uitverkocht, dat is dan ook geen concurrent meer voor dit seizoen. :p

Je had DTRH voor moeten zijn (wellicht), maar nu dat toch niet is gelukt, kun je wat dat betreft juist weer even de tijd nemen en wachten.
Het was een concurrent en DTRH is ze in december voorbij gelopen inderdaad.

Ondertussen de tijd nemen en wachten is ook niet perse slim. Want Lowlands dropt ook bijna en ondertussen zijn er ook nog tickets voor Rock Werchter e.d. te koop.
 
  • Leuk
Waarderingen: El Plopsma

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Het was een concurrent en DTRH is ze in december voorbij gelopen inderdaad.

Ondertussen de tijd nemen en wachten is ook niet perse slim. Want Lowlands dropt ook bijna en ondertussen zijn er ook nog tickets voor Rock Werchter e.d. te koop.
Precies wat ik zei.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Denk niet dat FJM snel terugkomt. Eerst kondigde hij een show aan voor de AFAS, welke nu is gedegradeerd tot de Melkweg. Hij verkoopt gewoonweg geen kaarten in Nederland.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.563
2.044
Ja, dit dus. Als mensen eerder twijfelden tussen de twee hebben mensen wellicht (ook om geen kaart mis te willen lopen) puur omdat DTRH eerder was nu maar voor DTRH gekozen. Waar ze, als BKS eerder was geweest, en ze programma's hadden kunnen vergelijken, wellicht toch BKS gekozen hadden.

Doordat DTRH eerder was hebben ze de mogelijkheid gehad om bij mensen die twijfelden maar geen ticket wilde mislopen de keuze te elimineren. In die concurrentiestrijd staat het dus 1-0 voor DTRH.

Hetzelfde geldt voor andere festivals. Rock Werchter bv. Hoe eerder je start met je verkoop te beter imo.
Ik zat wel in dit schuitje overigens. Ik had me voorgenomen om dit naar naar 2 van de 3(Lowlands, DTRH, BKS) te gaan, eventueel 3 als de line-ups interessant genoeg zijn. Lowlands staat wel redelijk vast en omdat DTRH zo hard ging, heb ik daar maar een ticket voor gekocht en is de kans op BKS dus wel automatisch iets kleiner geworden.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
850
555
Volgens mij bedoelt @Raskolnikov hier dat BKS al een slag achter loopt omdat DTRH eerder was en ze daarmee wellicht al potentiële bezoekers verloren zijn. Dat mensen na 5 december geen kaarten meer hebben kunnen kopen lijkt me niet echt relevant.
Ik weet dat Raskolnikov dat bedoelde. Maar het beginpunt van de hele discussie was:
Als je alleen naar DTRH kijkt als concurrent, dan kun je nog zeggen: zij zijn toch al uitverkocht, dat is dan ook geen concurrent meer voor dit seizoen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Ik weet dat Raskolnikov dat bedoelde. Maar het beginpunt van de hele discussie was:
En daar zijn mensen (waaronder ik) het dus niet helemaal mee eens ;-)

Ik snap ook wat jij bedoelt. BKS kan niet meer mensen verliezen aan DTRH sinds DTRH is uitverkocht. Maar dat betekent niet dat er geen concurrentie is, want er zijn misschien al vele gegadigden verloren gegaan.

En het speelveld is daarnaast helaas niet super overzichtelijk, want ook Werchter, Pinkpop en Lowlands zijn belangrijke concurrenten.

Waarbij ik overigens wel echt hoop dat BKS met een dijk van een affiche gaat komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: gretz en Timmetje

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Oké, maar stel dat het gaat om een embargo van een act, die wil toch ook niet zo lang wachten totdat er een tour kan worden aangekondigd? Die wil toch ook dat er genoeg mensen naar hun show komen? Nadeel nu is dat de lineup óf extreem tegenvalt, of extreem vet is. Met zo lang wachten kan een oké lineup alleen maar tegenvallen als die er eenmaal is, toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: JoLe en Timmetje

JKOH

Playlistbediener
18 jan 2023
33
61
Het lijkt mij inderdaad ook geen tactische keuze, want dat zou wel heel stom zijn ;).
De enige bewuste reden die ik mij zou kunnen voorstellen is dat ze echt een belachelijk grote headliner hebben, of mogelijk zelfs een grote reunie (stel: Oasis ofzo). Het gebeurt dan vaak dat die bewuste band in 1 keer alles aan wil kondigen.

Maar eerder denk ik dat ze oprecht moeite hebben met het aantrekken van headliners. De meeste festivals hebben hun line-ups allang aangekondigd. Het programma van BKS zal heus niet enorm veel namen tellen die nergens anders spelen. Kijken we naar Primavera zou je best kunnen gokken op Blur, Halsey, My Morning Jacket of St Vincent. Maar stiekem kan dat logistiek dan best lastig worden. 7 Juli speelt Blur bijvoorbeeld in Madrid en 10 juli staan ze in Porto. In twee dagen op en neer voor één show op BKS lijkt dan best een uitdaging.

Als ik mij niet vergis vallen de Duitse festivals Hurricane en Southside onder dezelfde organisator als BKS. Daar zie je namen als Placebo, the 1975 en the Lumineers. Die namen zie je ook terug op mei festivals in de VS. Naast bv the National, Yeah Yeah Yeahs, MGMT. Dat lijkt dus de beschikbare poule voor de komende editie...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.179
Maar stel dat ze zolang op 1 act moeten wachten oid, wat hield ze dan tegen om alvast de andere headliners of pakketjes met namen te droppen?
 
  • Leuk
Waarderingen: noid en mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.015
8.661
Maar stel dat ze zolang op 1 act moeten wachten oid, wat hield ze dan tegen om alvast de andere headliners of pakketjes met namen te droppen?
Inderdaad. In 2018 kwam AM ook gewoon nog los na de lineup drop in december. Bijvoorbeeld.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: zero en noid

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
524
472
Maar stel dat ze zolang op 1 act moeten wachten oid, wat hield ze dan tegen om alvast de andere headliners of pakketjes met namen te droppen?
Geen idee. Maar het zal zeker niet zijn om forum leden te frustreren of omdat ze een debiel marketing bureau in de arm hebben genomen.
 
Laatst bewerkt:

JKOH

Playlistbediener
18 jan 2023
33
61
Maar stel dat ze zolang op 1 act moeten wachten oid, wat hield ze dan tegen om alvast de andere headliners of pakketjes met namen te droppen?
Nou, stel dat ze denken dat ze vooral door die ene naam veel meer kaartjes gaan verkopen dan willen ze die naam direct bij de eerste aankondiging wel noemen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.179
Nou, stel dat ze denken dat ze vooral door die ene naam veel meer kaartjes gaan verkopen dan willen ze die naam direct bij de eerste aankondiging wel noemen.
Maar een losse aankondiging voor die ene naam zorgt dan toch alsnog voor die kaartverkoop? Lijkt mij slimmer om zo snel mogelijk de kaartverkoop open te gooien. Met of zonder namen.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.830
827
Als we eenmaal de line-up hebben zal veel duidelijk worden. Ik denk dat ze niet uit luxe zo laat zijn en moeite hebben met de bovenkant van de poster.

Al ben ik wel benieuwd naar de rede van de presale. Is dat puur om de belangstelling te peilen of echt omdat ze een run op kaarten verwachten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken