Best Kept Secret 2023

Frank Ocean is imo een perfecte BKS headliner. Meer dan Bjork. Gaat ook meer volk trekken.
Toen Roosmarijn Reijmer nog de woordvoering van BKS deed heeft zij al eens gezegd dat als Björk tourt BKS natuurlijk probeert haar te strikken. Misschien niet de grootste publiekstrekker, maar absoluut en unieke act, waarvoor een festival als BKS ooit bedacht is.

In het RW-forum had je het ook al over Frank Ocean. Heb jij de indruk dat er gesproken is met Europese festivals over optredens dit jaar?

Toen Roosmarijn Reijmer nog de woordvoering van BKS deed heeft zij al eens gezegd dat als Björk tourt BKS natuurlijk probeert haar te strikken. Misschien niet de grootste publiekstrekker, maar absoluut en unieke act, waarvoor een festival als BKS ooit bedacht is.

In het RW-forum had je het ook al over Frank Ocean. Heb jij de indruk dat er gesproken is met Europese festivals over optredens dit jaar?
Nee, niks gehoord

• Leuk
Waarderingen: Processierups
Frank Ocean is imo een perfecte BKS headliner. Meer dan Bjork. Gaat ook meer volk trekken.
Frank Ocean lijkt me zeker een uitstekende headliner, maar meer nog dan Björk? Ten eerste is het eigenlijk onzin om daar een wedstrijdje van te maken, maar als we dat dan toch doen, dan is Björk veel passender voor BKS en past Frank Ocean meer op DTRH of Lowlands. Björk is veel minder een hype en net als bv Nick Cave en Radiohead een gevestigde artiest met meerdere uitstekende platen, inclusief afgelopen jaar nog. Frank Ocean is dan veel meer een nieuwe hippe naam die voor een hippere doelgroep beter past.

Maar, het is eigenlijk een zinloze discussie, want allebei zouden het uitstekende headliners zijn, voor allebei schat ik de kans op 0,1%. (Misschien Björk nog net 1%.)

Frank Ocean op BKS zou wel echt de droom zijn. Jammer dat dat vermoedelijk nooit gaat gebeuren.

Frank Ocean is dan veel meer een nieuwe hippe naam die voor een hippere doelgroep beter past.
De artiest die ik 10 jaar geleden een geweldige show in (toen nog) HMH zag geven is een "hippe nieuwe naam"? En dan te bedenken dan ik toen al vond dat ik lang had moeten wachten tot ik hem eindelijk kon zien.

Ik snap de opwinding niet zo bij Frank Ocean maar dat zal aan mij liggen. Mocht hij op BKS staan ga ik zeker even kijken.

Vraag me ook af hoe "groot" die nou is in NL. Het is ook geen act die je iedere dag op de radio hoort voorbij komen. En volgens mij onder het BKSpubliek is een soort niche van het niche is? Ik kan het lastig pijlen.

• Leuk
Waarderingen: noid
De artiest die ik 10 jaar geleden een geweldige show in (toen nog) HMH zag geven is een "hippe nieuwe naam"? En dan te bedenken dan ik toen al vond dat ik lang had moeten wachten tot ik hem eindelijk kon zien.
Ja, dat is relatief natuurlijk. Binnen alle mogelijke uitstekende headliners voor BKS is Frank Ocean een van de nieuwere en hippere. Als je het vergelijkt met Björk, Nick Cave, The National en Radiohead is Frank Ocean met slechts twee albums een stuk hipper en nieuwer.

Ja, dat is relatief natuurlijk. Binnen alle mogelijke uitstekende headliners voor BKS is Frank Ocean een van de nieuwere en hippere. Als je het vergelijkt met Björk, Nick Cave, The National en Radiohead is Frank Ocean met slechts twee albums een stuk hipper en nieuwer.
Twee albums vind ik voor een headliner zeer mager.

Wel een behoorlijk exclusieve naam lijkt het. Trad enkel in 2013 een keer op in Nederland volgens setlist.fm (edit: toen HMH, toch al flinke zaal en show op 1 album) en sindsdien een flink populaire plaat uitgebracht, met name op Amerikaanse muziek fora enzo. Waarvan ik de Nederlandse bezoeker toch wel als BKS publiek inschat.

Denk dat de organisatie die boeking zonder twijfel zou maken.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ik snap de opwinding niet zo bij Frank Ocean maar dat zal aan mij liggen. Mocht hij op BKS staan ga ik zeker even kijken.
Nee, ik snap die opwinding ook niet. Gezien het enthousiasme zal het best goed zijn maar ik heb gewoon niks met dat soort muziek. Björk zou ik dan weer wel toejuichen en vind ik ook beter passen bij BKS. Maar goed, over wat wel of niet past op BKS is een heilloze discussie, zo is gebleken.
BKS zou los uitverkopen met die undercard, ook voor hun doelgroep. Kijk nu eens goed wat daar allemaal tussen staat.
Heb ik gedaan, en ik moet zeggen dat ik inderdaad iets te snel was met mijn oordeel. Tussen alle rommel zou je inderdaad wel een leuke , hetzij beperkte, undercard voor BKS kunnen samen stellen ( Soul Glo, Weyes Blood, Wet Leg, Yves Tumor :)). Mea Culpa.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Ik heb weinig met Björk maar het zou wel een fantastische headliner voor BKS zijn. Echt ook een naam waar ze al jaren naar vissen volgens mij. Hoe snel zou een dag met Björk en goeie undercard uitverkopen?

Tof dat door Coachella het gesprek over headliners weer wat aangewakkerd is. Heel benieuwd waar BKS mee gaat komen. En vooral wanneer.

Nieuwer is iets anders dan nieuw, vergeleken met Cave, Radiohead, National en Björk alles wat in de afgelopen 20 jaar begonnen is en minder dan 8 albums heeft uitgebracht nieuwer. Arctic Monkeys? Hip en nieuw!

Dit maakt echt niks uit. Er is geen regel dat je 'zoveel' albums moet releasen om headliner te zijn. Kwaliteit-kwantiteit.
Er is zeker geen regel maar ik verwacht van een headliner minimaal een set van anderhalf uur (liefst meer) en dan is twee albums om uit te putten vrij weinig.

Waarschijnlijk zal hij dit jaar wel een nieuw album uitbrengen dus dan wordt het al een ander verhaal.

Er is zeker geen regel maar ik verwacht van een headliner minimaal één set van anderhalf uur (liefst meer) en dan is twee albums om uit te putten vrij weinig.
En snelle blik op zijn spotify pagina leert dat er ruim 2 uur aan materiaal is. Als de gemiddelde kwaliteit daarvan hoog is (kan daar bij Frank Ocean weinig over zeggen, ken hem niet goed genoeg, maar als je de fans mag geloven is dat zo) dan kun je daar makkelijk een headline set mee vullen. Veel meer heeft bijvoorbeeld een Stromae ook niet, maar bijna elk nummer is goed imo, dus dan kom je er wel.

• Leuk
Waarderingen: liluzi, noid en Timmetje
En snelle blik op zijn spotify pagina leert dat er ruim 2 uur aan materiaal is. Als de gemiddelde kwaliteit daarvan hoog is (kan daar bij Frank Ocean weinig over zeggen, ken hem niet goed genoeg, maar als je de fans mag geloven is dat zo) dan kun je daar makkelijk een headline set mee vullen. Veel meer heeft bijvoorbeeld een Stromae ook niet, maar bijna elk nummer is goed imo, dus dan kom je er wel.
Vooruit dan.

Users who are viewing this thread