Best Kept Secret 2023

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.854
6.074
Dagkaarten zijn juist een pre. Ik vind het juist fijn om van meerdere festivals een dagkaart mee te pakken zodat je een groter diversiteit aan verschillende type festivals mee kan pikken.

En alleen weekend kaarten lijkt me enkel rendabel als je zeker te weten daar op uitverkoopt. Maar die luxe heeft BKS niet.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.494
2.630
Ik vermoed week van Eurosonic en dan kan Maurits vanuit ginder wat extra info geven over keuzes boekingen, sjoelen…
Ik denk niet dat ze de timing afstemmen op Eurosonic. Mogelijk hebben ze een of meer headliners geboekt die ze pas naar buiten kunnen brengen op een moment waarop die headliner zelf een tour aankondigt. Er zijn in die periode nog verschillende festivals die nog 1 of meer headliners missen. Om die reden vond ik die "leak" van Tame Impala nog niet zo onlogisch; dat kan precies zo'n naam zijn waar een BKS nog op zit te wachten. En als dat moment toevallig samenvalt met Eurosonic dan kan dat met promotie nog wel wat helpen.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.008
5.310
Ik denk niet dat ze de timing afstemmen op Eurosonic. Mogelijk hebben ze een of meer headliners geboekt die ze pas naar buiten kunnen brengen op een moment waarop die headliner zelf een tour aankondigt. Er zijn in die periode nog verschillende festivals die nog 1 of meer headliners missen. Om die reden vond ik die "leak" van Tame Impala nog niet zo onlogisch; dat kan precies zo'n naam zijn waar een BKS nog op zit te wachten. En als dat moment toevallig samenvalt met Eurosonic dan kan dat met promotie nog wel wat helpen.
Het is eerder dat ze nog niet terug op kantoor zijn. Vanaf maandag wel meestal. Vakantie is dan gedaan.
Meestal wordt er pas na Eurosonic aangekondigd omdat alle boekers daar zitten. Maar laatste jaren was het vaker vroeger op vraag van een bepaalde band (in 2018 was bvb Jack White bepalend).
Ja, want die bereiden eigenlijk de aankondigingen voor. Zijn de contactpersonen met agent/management hè.
Het is net door die heel correcte manier van werken dat LN België een erg gerespecteerd kantoor is wereldwijd.
En een agent kan struikelen over elke punt, komma die verkeerd staat. Of een naam die niet in juiste volgorde staat etc.

Daarom zijn ze eerder geneigd terug te komen naar RW. Dan naar een Mad Cool 😅.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.089
6.534
Langs de andere kant zou het wel bijzonder duur worden als je voor elk festival een combi moet kopen.

Nu ga ik jaarlijks naar Graspop en Werchter maar afhankelijk van het programma komen daar een dag op pukkelpop, Suikerrock, Zottegem of Crammerock en dergelijke bij als het mij aanstaat.
Als je voor al die festivals combi moet gaan... dan bezoek je die festivals toch niet meer?
Zie het als een privilege dat je er jaarlijks überhaupt zo veel kunt bezoeken in plaats van iets dat vanzelfsprekend zou moeten zijn. Dat is het niet. Voor veel mensen is het eentje en daarmee is de kous wel af vaak. Omwille van budget enerzijds, anderzijds omwille van tijd of andere uitbestedigingen.

ik weet niet goed waar de target audience van BKS zich ergens in bevindt. Ik veronderstel dat er wel raakpunten zijn van Rock Werchter, Pinkpop tot DTRH en Lowlands en dan inderdaad een kleine schare fanbase die ieder jaar wel komt. Het meest gezonde zou natuurlijk zijn om zo weinig mogelijk 'shoppers' te hebben die eens een jaar komen voor een dag en dan weer even niet en die harde kern aan te sterken.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.089
6.534
Ik weet niet helemaal welke LGW?-verhalen je bedoelt, maar de beleving van 3 dagen op een festivalterrein in Hilvarenbeek, met 4 dagen op verschillende locaties in een stad is natuurlijk een niet echt te vergelijken.

Hoewel ik zelf ook alleen maar 3-daagse kaarten voor BKS heb gehad zie ik bij dit festival niet zo'n probleem in die dagkaarten. Het zou de organisatie ook moeten stimuleren om iedere dag een programma samen te stellen waarvoor mensen ook bereid zijn een dagkaart te kopen.
Heb nog al wat verhalen gehoord over zaterdagen dat die nogal bro-volk durven trekken.

Ben ik zeker mee eens. Al loop je opnieuw het risico tegemoet te komen aan wat de grootste hoeveelheid volk zou trekken ipv dat je een lijn uit trekt over je programma. Ook die eerste edities van BKS waren op veel vlakken énorm basic, zelfs met kleinere headliners.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.008
5.310
Zie het als een privilege dat je er jaarlijks überhaupt zo veel kunt bezoeken in plaats van iets dat vanzelfsprekend zou moeten zijn. Dat is het niet. Voor veel mensen is het eentje en daarmee is de kous wel af vaak. Omwille van budget enerzijds, anderzijds omwille van tijd of andere uitbestedigingen.
Zo spreek je jezelf tegen hoor, hetzelfde kan gezegd worden van 1 dag gaat nog wel, maar een combi is te duur, te veel tijd weg...
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.854
6.074
En alsof bij ons het wel het geld komt aanwaaien om keerdere festivals per jaar te doen. Daar werken we ook gewoon mokertje hard voor. Zit weinig privilege bij.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.089
6.534
En alsof bij ons het wel het geld komt aanwaaien om keerdere festivals per jaar te doen. Daar werken we ook gewoon mokertje hard voor. Zit weinig privilege bij.
Ik zeg toch net dat ie het niet als een vanzelfsprekendheid zou moeten zien dat ie er zoveel kan/wil/moet bezoeken per jaar. Festivals bezoeken is duur en veel mensen doen er helemaal niet zo veel als wij.

Zo spreek je jezelf tegen hoor, hetzelfde kan gezegd worden van 1 dag gaat nog wel, maar een combi is te duur, te veel tijd weg...
Ik bracht gewoon maar een idee naar voren, ben toch helemaal geen marketeer? Qua geld is het beter om dag tickets te verkopen, maak je meer winst over. Weet ik veel wat het beste is. Ik werp 't maar op en men knalt het hier meteen af. Wat je zegt is dus zeker waar. Een heel weekend plannen met vaak een vriendengroep vergt heel wat meer energie, moeite en geld dan één dag op den bots naar een festival gaan.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.659
6.799
Zie het als een privilege dat je er jaarlijks überhaupt zo veel kunt bezoeken in plaats van iets dat vanzelfsprekend zou moeten zijn. Dat is het niet. Voor veel mensen is het eentje en daarmee is de kous wel af vaak. Omwille van budget enerzijds, anderzijds omwille van tijd of andere uitbestedigingen.
Natuurlijk is het een privilege om een festival te kunnen bezoeken, al is het er slechts eentje. Maar om nou zo te reageren op een persoonlijk argument in de dagtickets/weekendtickets discussie? Wat schiet je daar mee op? Komt op mij over als een onnodig belerende boodschap die weinig bijdraagt aan de discussie.

Bovendien schiet je met dit argument jezelf in de voet, want juist voor mensen die niet het privilege/budget hebben een heel weekend te betalen, kunnen met dagtickets misschien toch hun gedroomde act zien als die op een festival staan. Dus juist in het kader van privileges en gelijkheid zou je voor het beschikbaar stellen van dagtickets moeten zijn, lijkt mij.
 

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
137
171
Heeft Beekse Bergen überhaupt de capaciteit in camping plekken om weekend only tickets te veroorloven?
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
333
378
Prima zoals het nu is. Weekendtickets voor hen die niks willen missen van dit geweldig festival met een programmering in de breedte.

Voor de een was de vrijdag van 2022 wellicht een slappe dag. Voor mij en vele andere was die vrijdag een van de rijkste. voor mijn gevoel is er altijd 1 dag die net wat meer naar de indiepop neigt. Toegankelijker voor veel mensen dan een Radiohead bijvoorbeeld.
maar omdat er elke dag breed wordtgeprogrameert is er altijd genoeg leuks te zien en te horen En dus voor mij ideaal om er drie dagen voor te gaan. (Geen camping voor mij pmdatik dat geen drie dagen volhou. wij laten ons lekker verwennen in het dichtsbijzijnde hotel. Tegen woekerprijzen dat dan weer wel.)

we kennen veel mensen die de weekendtickets kopen maar elk jaar ook mensen die een dagkaart kopen. Ze komen dan voor een paar bands maar zijn meestal verrast door andere acts waar we ze mee naartoe nemen. En dan de sfeer opBKS maaktdat ze het jaar er opook een weekend gaan.
mooi die combi zo waar altijd de muziek je keuze bepaalt.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.089
6.534
Natuurlijk is het een privilege om een festival te kunnen bezoeken, al is het er slechts eentje. Maar om nou zo te reageren op een persoonlijk argument in de dagtickets/weekendtickets discussie? Wat schiet je daar mee op? Komt op mij over als een onnodig belerende boodschap die weinig bijdraagt aan de discussie.

Bovendien schiet je met dit argument jezelf in de voet, want juist voor mensen die niet het privilege/budget hebben een heel weekend te betalen, kunnen met dagtickets misschien toch hun gedroomde act zien als die op een festival staan. Dus juist in het kader van privileges en gelijkheid zou je voor het beschikbaar stellen van dagtickets moeten zijn, lijkt mij.
Ik zie niet in wat "Zie het als een privilege dat je er jaarlijks überhaupt zo veel kunt bezoeken in plaats van iets dat vanzelfsprekend zou moeten zijn. Dat is het niet. Voor veel mensen is het eentje en daarmee is de kous wel af vaak. Omwille van budget enerzijds, anderzijds omwille van tijd of andere uitbestedigingen." onnodig belerend zou moeten zijn.

En ik zeg toch net zélf tot twee keer toe dat mensen gelijk heb mbt andere argumenten? Eén keer in datzelfde bericht en een tweede keer als antwoord op TBM. Alles moet hier zwart-wit zijn. Jezus, wat vermoeiend.

Als het zo moet, fijne zondag.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.659
6.799
Ik zie niet in wat "Zie het als een privilege dat je er jaarlijks überhaupt zo veel kunt bezoeken in plaats van iets dat vanzelfsprekend zou moeten zijn. Dat is het niet. Voor veel mensen is het eentje en daarmee is de kous wel af vaak. Omwille van budget enerzijds, anderzijds omwille van tijd of andere uitbestedigingen." onnodig belerend zou moeten zijn.

En ik zeg toch net zélf tot twee keer toe dat mensen gelijk heb mbt andere argumenten? Eén keer in datzelfde bericht en een tweede keer als antwoord op TBM. Alles moet hier zwart-wit zijn. Jezus, wat vermoeiend.

Als het zo moet, fijne zondag.
Ik had even iets verder moeten lezen om te zien dat wat ik wilde zeggen grotendeels al besproken was ja. Dit was puur mijn eigen reactie op jouw eerste bericht, zonder nog naar andere reacties te kijken, excuses daarvoor.

Verder is het maar een mening. Til er niet te zwaar aan ;)

En ook jij een fijne zondag!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.395
592
Als je dagkaarten aanbiedt, geef je mensen in elk geval de keuze.

Zelf ga ik al jaren niet meer hele weekenden naar festivals. Dat was leuk toen ik 20 was, maar ik trek dat gewoon zeker met zo'n camping erbij niet meer en om eerlijk te zijn is er doorgaans ook geen zomerfestival met een line-up die mij genoeg boeit om drie (of meer...) dagen te blijven hangen.

Maar dat is hoe ik er persoonlijk in sta. Ik snap best dat er ook mensen graag hoe dan ook een heel weekend bij zijn, heb ik vroeger ook genoeg gedaan. En door dagkaarten aan te bieden, geef je bezoekers de mogelijkheid om te kiezen tussen een dag- of weekendbezoek in plaats van die keuze als organisatie voor je publiek te maken. Het is waarschijnlijk ook nog rendabel voor de organisatie omdat en dagkaart relatief duurder is.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.534
1.770
De verdeeldheid in weekenders en dagjeskaarten voor een weekendfestival is prima wat mij betreft. Ik zie BKS sowieso iets meer als 'muzieksnob' festival wat sneller dagjesmensen aantrekt(en ja, dat staat een beetje gelijk aan ouder publiek die inderdaad weekenders niet trekken, no offence).

Ik blijf weekenders pakken waarschijnlijk, omdat dat mij -ondanks de brakheid- het vakantiegevoel brengt gecombineerd in mijn hobby/interesse. Niets liever dan dat en 3 dagen is perfect. Ik verwacht dat ik voor het eerst dit jaar wel een dagkaartje voor BKS ga halen, mits Blur of The National wordt geprogrammeerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vantola

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.336
880
dagkaarten op lowlands zou het totale gevoel ernstig veranderen.
ik vind t altijd mooi om te zien hoe 90 % van de mensen op zondag een totale inzinking heeft rond 15 u.
dan komt er een soort kalmte over het gehele terrein.
met dagjes mensen zou dat er niet zijn.

op pinkpop en bks kom je meer voor de acts , dus daar snap ik dagkaarten wel
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.854
6.074
dagkaarten op lowlands zou het totale gevoel ernstig veranderen.
ik vind t altijd mooi om te zien hoe 90 % van de mensen op zondag een totale inzinking heeft rond 15 u.
dan komt er een soort kalmte over het gehele terrein.
met dagjes mensen zou dat er niet zijn.

op pinkpop en bks kom je meer voor de acts , dus daar snap ik dagkaarten wel
Maar als Lowlands niet ieder jaar zo snel uitverkoopt dan komen ze ook wel met dagkaarten hoor. Weekend kaarten levert kwa eten en drinken denk ik ook veel meer op dan een dagjesmens. Die moeten nog naar huis rijden, dus zullen minder eten en drinken. En misschien net niet dat duur gerecht kopen van 3 munten.
 

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.336
880
absoluut.
ik ben afgelopen jaar voor t eerst in n hotel geweest( niet mijn keuze , maar mevr kesselman houdt niet van kamperen)
en ontbijten deden we dan gewoon in t hotel, dat is toch inkomsten die LL mist.
bij dagkaarten zou dat nog veel meer zijn.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.497
2.009
Maar als Lowlands niet ieder jaar zo snel uitverkoopt dan komen ze ook wel met dagkaarten hoor. Weekend kaarten levert kwa eten en drinken denk ik ook veel meer op dan een dagjesmens. Die moeten nog naar huis rijden, dus zullen minder eten en drinken. En misschien net niet dat duur gerecht kopen van 3 munten.
Ja dat denk ik dus ook: degene die drie keer op een festivalcamping overnacht. levert het festival waarschijnlijk meer geld op. Niet alleen drink je minder omdat je eerder naar huis gaat, je koopt ook 's ochtends (waarschijnlijk) meer rondom ontbijt en zo. Als je toch ziet wat er in de ochtend al aan rijen voor de eettentjes staat... Dat tikt natuurlijk flink aan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken