Best Kept Secret 2023

Rikkie

Support act
14 nov 2012
894
916
Op zich vertelt de titel re: BKS ook niet veel meer dan de titel.

De stelling is wel een interessante en we zullen zien in welke mate BKS dit ook zal doen komende editie. Afgelopen edities waren echt wel drie kleppers headliners, terwijl dat daarvoor wel al eens anders durfde zijn. Zie Jamie xx, Run The Jewels, Christine & The Queens - namen uit de categorie daar onder. Ergens zou je Alt-J daar ook kunnen bijrekenen de dag van vandaag hoewel ik denk dat hun gage nog steeds vrij hoog is voor wat ze gevoelsmatig maar binnen brengen ofzo.
Daarbij moet wel gezegd worden dat hier tot 2017 rekening mee werd gehouden. Toen RTJ de vrijdag headliner was waren de vrijdagkaarten €20 goedkoper in vergelijking met za/zo. Als je dit doet mag de headliner wel iets minder zijn.

Nu vond ik de prijs/kwaliteit op de vrijdag tegenvallen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.089
6.534
Hot take, misschien. BKS zou er geen slecht aan doen om volledig over te schakelen op het format van énkel weekend tickets aan te bieden. Volgens mij draagt het feit dat àlle mensen het volledige weekend met elkaar spenderen bij aan de sfeer en feel van het festival en moet je je ook minder zorgen maken over een mindere headliner over een bepaalde dag, want dat moffelt zich dan weg in de prijs van je combi-ticket.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.169
7.061
Liever niet.... ik zou juist liever zien dat festivals als DTRH of Lowlands ook dagtickets gaan aanbieden ipv dat BKS en andere festivals ook naar alleen weekendtickets gaan. Vaak zat dat ik een headliner of namen op 1 specifieke dag wel had willen zien maar dat de andere twee dagen niet boeiden.

Nu zou ik bv ook enorm balen als FKA Twigs (om maar een naam te noemen) op DTRH staat. Nul kans om even een dagticket te kopen of Swappen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.089
6.534
Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb het concept 'dag ticket' nooit echt begrepen. Je gaat voor een namiddag en avond naar een festival en gaat dan.. terug naar huis? Ondergraaft dat niet compleet het gevoel van je beleving aan zo'n festival überhaupt aan te doen?

Ik begrijp wel dat het sneu is als je een artiest die je graag wilt zien elders staat.. Maar dan kun je die waarschijnlijk toch ook op een ander festival zien? Je gaat toch niet louter voor één artiest naar een festival? Is een beetje, naar mijn gevoel, waarom Pinkpop ieder weer zo'n probleem heeft met te zien wélke headliners ze überhaupt boeken, want o-wee als het niet in het kadertje past van de doorsnee bezoeker daar. Hun affiche staat of valt quasi met hun headliners. Ook niet goed.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.954
2.691
Ik zou niet willen dat Down the Rabbit Hole en zeker Lowlands dagkaarten aan gaan bieden. Dat zou echt wegnemen van de ervaring daar.

Aan de andere kant hoeft Best Kept Secret ook niet perse weekendkaarten aan te gaan bieden van mij. Ik ga toch wel het hele weekend, maar nu is het leuk dat er af en toe extra vrienden een dagje aan kunnen sluiten. Als BKS ook op weekend-only over zou gaan dan houd je weinig grotere alternatieve festivals meer over met dagkaarten. Voor veel mensen is zo'n dagkaart ook een opstapje naar een weekendkaart of meer festivalbezoekjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: gesp

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.910
1.044
Risico van alleen weekendkaarten is ook dat beleving en sfeer belangrijker wordt dan het programma en dat het ook dat soort festivalgangers aantrekt. Bij BKS gaat het juist over het programma en dan maakt het minder uit of iemand er een dag is of het hele weekend. Het gaat om het genieten van de optredens.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.089
6.534
Risico van alleen weekendkaarten is ook dat beleving en sfeer belangrijker wordt dan het programma en dat het ook dat soort festivalgangers aantrekt. Bij BKS gaat het juist over het programma en dan maakt het minder uit of iemand er een dag is of het hele weekend. Het gaat om het genieten van de optredens.
Dan moet je je in je programmering ook richten richting bezoekers die ook écht gaan komen voor muziek. Bovenaan gaat het toch vaak over de grootste gemene deler aanspreken imo.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.331
2.656
Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb het concept 'dag ticket' nooit echt begrepen. Je gaat voor een namiddag en avond naar een festival en gaat dan.. terug naar huis? Ondergraaft dat niet compleet het gevoel van je beleving aan zo'n festival überhaupt aan te doen?

Ik begrijp wel dat het sneu is als je een artiest die je graag wilt zien elders staat.. Maar dan kun je die waarschijnlijk toch ook op een ander festival zien? Je gaat toch niet louter voor één artiest naar een festival? Is een beetje, naar mijn gevoel, waarom Pinkpop ieder weer zo'n probleem heeft met te zien wélke headliners ze überhaupt boeken, want o-wee als het niet in het kadertje past van de doorsnee bezoeker daar. Hun affiche staat of valt quasi met hun headliners. Ook niet goed.
Langs de andere kant zou het wel bijzonder duur worden als je voor elk festival een combi moet kopen.

Nu ga ik jaarlijks naar Graspop en Werchter maar afhankelijk van het programma komen daar een dag op pukkelpop, Suikerrock, Zottegem of Crammerock en dergelijke bij als het mij aanstaat.
Als je voor al die festivals combi moet gaan... dan bezoek je die festivals toch niet meer?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Timmetje

timbo

Randprogramma
3 jun 2019
101
227
Risico van alleen weekendkaarten is ook dat beleving en sfeer belangrijker wordt dan het programma en dat het ook dat soort festivalgangers aantrekt. Bij BKS gaat het juist over het programma en dan maakt het minder uit of iemand er een dag is of het hele weekend. Het gaat om het genieten van de optredens.
Ik ben het hier mee eens. Laat BKS zich juist onderscheiden van DTRH en LL en niet (nog meer) een kopie ervan proberen te worden.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.169
7.061
Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb het concept 'dag ticket' nooit echt begrepen. Je gaat voor een namiddag en avond naar een festival en gaat dan.. terug naar huis? Ondergraaft dat niet compleet het gevoel van je beleving aan zo'n festival überhaupt aan te doen?
Nee, voor mij persoonlijk niet. Ik geniet dan gewoon van die dag.

Liever de mogelijkheid 1 dagje mee te pakken en daar sfeer te proeven en van de muziek te kunnen genieten dan niet gaan en een paar fantastische acts missen omdat maar 1 vd 3 dagen leuke acts heeft staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.910
1.044
Dan moet je je in je programmering ook richten richting bezoekers die ook écht gaan komen voor muziek. Bovenaan gaat het toch vaak over de grootste gemene deler aanspreken imo.
Programma is daardoor idd super belangrijk. Gezien de vele discussies daarover op dit forum vinden wij dat in ieder geval wel en ik schat in ook veel andere bezoekers.
 

Geert

Playlistbediener
9 apr 2014
46
34
Liever niet.... ik zou juist liever zien dat festivals als DTRH of Lowlands ook dagtickets gaan aanbieden ipv dat BKS en andere festivals ook naar alleen weekendtickets gaan. Vaak zat dat ik een headliner of namen op 1 specifieke dag wel had willen zien maar dat de andere twee dagen niet boeiden.

Nu zou ik bv ook enorm balen als FKA Twigs (om maar een naam te noemen) op DTRH staat. Nul kans om even een dagticket te kopen of Swappen.
Alsjeblieft niet. Ik kan me wel voorstellen dat BKS zich hierin wil onderscheiden van DTRH, maar voor mij persoonlijk is de sfeer op een festival waar enkel weekend kaarten worden verkocht een stuk beter dan wanneer er ook dagkaarten worden verkocht. Ik snap zeker dat dit mensen ervan weerhoudt om kaarten te kopen indien je maar 1 dag interessant genoeg vindt of om andere redenen, maar ik zou het erg jammer vinden als LL of DTRH dagkaarten gaan verkopen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.711
9.613
Ergens snap in het argument van alleen combi wel, maar neig toch naar het kamp van de tegenstanders. Als je ziet wat de ‘belevings’factor aan het doen is met festivals als DTRH en vooral Lowlands… Geen zin om BKS die richting op te zien gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.355
5.966
Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb het concept 'dag ticket' nooit echt begrepen. Je gaat voor een namiddag en avond naar een festival en gaat dan.. terug naar huis? Ondergraaft dat niet compleet het gevoel van je beleving aan zo'n festival überhaupt aan te doen?

Ik begrijp wel dat het sneu is als je een artiest die je graag wilt zien elders staat.. Maar dan kun je die waarschijnlijk toch ook op een ander festival zien? Je gaat toch niet louter voor één artiest naar een festival? Is een beetje, naar mijn gevoel, waarom Pinkpop ieder weer zo'n probleem heeft met te zien wélke headliners ze überhaupt boeken, want o-wee als het niet in het kadertje past van de doorsnee bezoeker daar. Hun affiche staat of valt quasi met hun headliners. Ook niet goed.
Goh ja, soms kan je ook gewoon niet anders? Was blij dat ik in een erg drukke periode vorig jaar een dag BKS kon meepikken. Niet altijd eenvoudig alles te combineren, zeker als je nog wat kleine keuters hebt rondlopen thuis.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Everyknight

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.469
3.590
Ergens snap in het argument van alleen combi wel, maar neig toch naar het kamp van de tegenstanders. Als je ziet wat de ‘belevings’factor aan het doen is met festivals als DTRH en vooral Lowlands… Geen zin om BKS die richting op te zien gaan.
Nog nooit op Lowlands geweest zeker? ;)

Laten we dankbaar zijn dat beiden er zijn. Dagjesmensen op Lowlands moet je écht niet willen. Tegelijkertijd ben ik blij als ik komende editie ook 1 of 2 dagkaarten voor BKS kan kopen, aangezien het programma daar belangrijker is voor mij.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.089
6.534
Ergens snap in het argument van alleen combi wel, maar neig toch naar het kamp van de tegenstanders. Als je ziet wat de ‘belevings’factor aan het doen is met festivals als DTRH en vooral Lowlands… Geen zin om BKS die richting op te zien gaan.
Maar kijk je naar de verhalen die uit LGW? komen, dan lijkt het toch ook ergens een argument om net géén dagtickets aan te bieden. Nogmaals, alles staat of valt met het programma en welke keuzes daar in worden gemaakt.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.659
6.799
Ik merk echt geen enorm verschil tussen dagticket/weekendticket publiek? Moet er wel bij zeggen dat ik maar een keer op Lowlands geweest ben en verder niet op festivals waar alleen maar weekendtickets voor verkocht worden. Maar ik merkte daar echt geen enorm verschil in ofzo. En ook op andere festivals weinig last gehad van de dagjesmensen. Zou het zelf niet snel doen, dit jaar voor het eerst Bospop dagtickets voor PT aan het overwegen, verder altijd weekendtickets gehaald zelf. Maar waarom zou het een probleem zijn als anderen dat wel leuk vinden? Misschien ben ik gewoon niet zo met andere mensen bezig maar vooral met de muziek en mijn eigen feestje vieren? Dunno, ik zou graag willen horen van de mensen die zo tegen het dagticket publiek zijn waar ze dan last van hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.169
7.061
Ja, ik volg die ook niet helemaal, al kan dat ook zijn omdat ik vrijwel nooit op de campings slaap.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.822
4.774
Ik vind het heerlijk om nu juist voor losse dagen te gaan. 3 of meer aansluitende dagen met camping trek ik niet meer en bovendien heb ik de laatste dag beduidend minder aandacht voor de optredens. Prima dat er zowel festivals zijn voor de weekend (of langer) ervaring en dagbezoekers die specifiek bepaalde dagen selecteren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Movleut

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.494
2.630
Maar kijk je naar de verhalen die uit LGW? komen, dan lijkt het toch ook ergens een argument om net géén dagtickets aan te bieden. Nogmaals, alles staat of valt met het programma en welke keuzes daar in worden gemaakt.
Ik weet niet helemaal welke LGW?-verhalen je bedoelt, maar de beleving van 3 dagen op een festivalterrein in Hilvarenbeek, met 4 dagen op verschillende locaties in een stad is natuurlijk een niet echt te vergelijken.

Hoewel ik zelf ook alleen maar 3-daagse kaarten voor BKS heb gehad zie ik bij dit festival niet zo'n probleem in die dagkaarten. Het zou de organisatie ook moeten stimuleren om iedere dag een programma samen te stellen waarvoor mensen ook bereid zijn een dagkaart te kopen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: noid

Gebruikers die dit onderwerp bekijken