Best Kept Secret 2023

holmes

Playlistbediener
14 jun 2018
27
27

Ben geen Volkskrant abonnee en kan dus niet heel het artikel lezen, maar wat kan dit betekenen voor de line-up?
 
  • Thinking
Waarderingen: Vantola

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.727
1.279
Ik kan precies wel heel het artikel lezen (geen abonee, maar misschien voor belgen geen restrictie op ofzo?)

Word niet veel boeiend gezegd. Hij stelt gewoon zelf die vraag, maar word verder niet echt iets over gezegd.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.023
6.423

Ben geen Volkskrant abonnee en kan dus niet heel het artikel lezen, maar wat kan dit betekenen voor de line-up?
Op zich vertelt de titel re: BKS ook niet veel meer dan de titel.

De stelling is wel een interessante en we zullen zien in welke mate BKS dit ook zal doen komende editie. Afgelopen edities waren echt wel drie kleppers headliners, terwijl dat daarvoor wel al eens anders durfde zijn. Zie Jamie xx, Run The Jewels, Christine & The Queens - namen uit de categorie daar onder. Ergens zou je Alt-J daar ook kunnen bijrekenen de dag van vandaag hoewel ik denk dat hun gage nog steeds vrij hoog is voor wat ze gevoelsmatig maar binnen brengen ofzo.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.012
168
Ik ook, en internet gewoon vanuit nederland.
Het gaat over nieuwe goeie bands die opkomen na de coronatijd nu de oefenruimtes weer open zijn en die waarschijnlijk de "Froukjes" en "S10's" van 2022 gaan verdrijven op de festivalpodia en dat een festival BKS prima kan bestaan zonder acts te boeken als Nick Cave.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
600
617
Ik ook, en internet gewoon vanuit nederland.
Het gaat over nieuwe goeie bands die opkomen na de coronatijd nu de oefenruimtes weer open zijn en die waarschijnlijk de "Froukjes" en "S10's" van 2022 gaan verdrijven op de festivalpodia en dat een festival BKS prima kan bestaan zonder acts te boeken als Nick Cave.
Dat staat er echt niet. De vraag wordt opgeworpen of een festival als BKS ook kan kiezen voor minder dure headliners ( zoals bijvoorbeeld Big Thief) zodat de kaartjes betaalbaarder worden voor jonge mensen. Het is dus een vraag die wordt opgeworpen met als vertrekpunt de consument en niet de festivalorganisator. De vraag wordt verder ook nergens beantwoord. In zijn geheel een nietszeggend stuk trouwens.
 

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
378
390
Als ze daar echt voor kiezen vraag ik mij af wat het verschil is tussen iets als Motel Mozaique en BKS (qua programmering).
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
600
617
Als ze daar echt voor kiezen vraag ik mij af wat het verschil is tussen iets als Motel Mozaique en BKS (qua programmering).
Ja, je krijgt dan een soort plus plus buitenvariant van MM of London Calling. Of een Misty Fields extra large. Hoeveel mensen zouden daar op af komen? 10.000 max gok ik.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.393
590

Ben geen Volkskrant abonnee en kan dus niet heel het artikel lezen, maar wat kan dit betekenen voor de line-up?
De tekst (maar 1 alinea gaat over BKS): ‘Festivals kunnen kijken naar de line-up. Móét Best Kept Secret op zondagavond Nick Cave als headliner hebben, zoals vorig jaar, of kun je daar ook een kleinere maar eveneens steengoede band als Big Thief neerzetten? Dat scheelt veel geld. De vraag is een beetje wat voor festival je wil hebben. Wil je vooral de groep trekken die 130 euro over heeft om een grote naam als Cave te zien? Of wil je een wat minder duur festival met aansprekende namen over de breedte, maar minder grote publiekstrekkers?’
 
  • Leuk
Waarderingen: holmes

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.393
590
Dat staat er echt niet. De vraag wordt opgeworpen of een festival als BKS ook kan kiezen voor minder dure headliners ( zoals bijvoorbeeld Big Thief) zodat de kaartjes betaalbaarder worden voor jonge mensen. Het is dus een vraag die wordt opgeworpen met als vertrekpunt de consument en niet de festivalorganisator. De vraag wordt verder ook nergens beantwoord. In zijn geheel een nietszeggend stuk trouwens.
Correct me if I'm wrong maar volgens mij trekt BKS juist vrij oud publiek, tegenover een vergelijkbaar festival als DTRH waar voor mijn gevoel een veel jonger publiek op af komt. Vraag me dus af of dit specifiek voor BKS een goede strategie is, al denk ik zeker dat er festivals zijn waar het voor kan werken.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.513
9.306
De tekst (maar 1 alinea gaat over BKS): ‘Festivals kunnen kijken naar de line-up. Móét Best Kept Secret op zondagavond Nick Cave als headliner hebben, zoals vorig jaar, of kun je daar ook een kleinere maar eveneens steengoede band als Big Thief neerzetten? Dat scheelt veel geld. De vraag is een beetje wat voor festival je wil hebben. Wil je vooral de groep trekken die 130 euro over heeft om een grote naam als Cave te zien? Of wil je een wat minder duur festival met aansprekende namen over de breedte, maar minder grote publiekstrekkers?’
Beetje ongelukkige uitspraak nadat Nick Cave voor de meesten afgetekend dé show van die editie speelde.
 
  • Leuk
Waarderingen: Movleut

holmes

Playlistbediener
14 jun 2018
27
27
Er staat idd weinig inhoudelijks in. Afgaande op de meest recente enquête van BKS zijn ze dezelfde vraag ook aan het onderzoeken.

Ik ben benieuwd waar ze mee op de proppen komen. Hoewel de headliners afgelopen editie enorm sterk waren deed de rest me besluiten om een jaartje over te slaan en liever ben ik gewoon weer van de partij.
 

NatuurwijnFlowerboy

Playlistbediener
8 dec 2022
17
17
Ik blijf het toch apart vinden dat BKS zo laat is met de line-up, vooral omdat ze het vorig jaar niet hebben uitverkocht en het denk ik niet kunnen permitteren om nog een jaar niet uitverkocht te raken. Benieuwd wat hier de strategie achter is. De line-up in meerdere blokken bekend maken zou kunnen helpen met een hype creëren rondom het festival. Paar jaar terug gingen ze toen live de headliners aankondigen, dat vond ik toen wel leuk werken.
Het blijft BKS, dus ik heb wel gewoon tijd nodig om mijn pre-festival research te doen naar namen die ik niet ken 🤓
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
600
617
Correct me if I'm wrong maar volgens mij trekt BKS juist vrij oud publiek, tegenover een vergelijkbaar festival als DTRH waar voor mijn gevoel een veel jonger publiek op af komt. Vraag me dus af of dit specifiek voor BKS een goede strategie is, al denk ik zeker dat er festivals zijn waar het voor kan werken.
Eens! De beste strategie lijkt dan ook bij het festival passende grote(re) namen neerzetten. Punt is dat Maurits na de editie van vorig jaar zelf de vraag opwierp of ze wel door moesten gaan met die grote namen boeken. Het is mij nog altijd niet duidelijk of die vraag nou was ingegeven door een financieel of inhoudelijk dilemma.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
889
912
Beetje ongelukkige uitspraak nadat Nick Cave voor de meesten afgetekend dé show van die editie speelde.
Wat is hier ongelukkig aan? Het enige dat hij zegt is dat de afweging gemaakt moet worden of er misschien goede kleinere bands kunnen headlinen om de kosten te drukken om zo festivals toegankelijker te maken. Over het niveau van het optreden zegt hij niets.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

Gebruikers die dit onderwerp bekijken