Best Kept Secret 2023

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Helemaal eens. Denk dat het hier niet echt een hot take is en dat iedereen het wel eens is haha.
Nou. Ze is niet de grootste, makkelijk verkopende artiest. Dingen als Froukje en Merol stonden ondanks het succes ook gewoon niet hoog afgelopen jaar. Die hadden in se ook hoger gekund.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.333
7.324
True. Al is Eefje voor mijn gevoel hier wel een pak populairder dan Merol. Het is niet de grootste zaal maar Eefje verkocht hier twee keer Carré uit. Dat zie ik Merol niet doen.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.590
4.689
Naar mij idee zat haar hoogtepunt eigenlijk midden in de Corona periode. Toen ze op het lege Lowlands terrein mocht spelen.
Die shows vorig jaar op Lowlands, Pukkelpop en vooral Pinkpop waren van grote klasse. Zo'n artieste kan gewoon subben op BKS of de TWO afsluiten in een jaar als dit.
 
  • Leuk
Waarderingen: redle en Timmetje

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.174
3.113
Hot take: BKS zou de ballen moeten hebben om Eefje De Visser het festival te laten subben in plaats van Goldband. Als er één artieste is die per-fect past in het DNA van het festival past als het verdient is zij het wel.
Misschien is het daar nu nog te vroeg voor, maar ik had Eefje als headliner wel een heel interessant idee gevonden. Áls je dan moet roeien met de riemen die je hebt...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Nah, er zijn nog geen honderd mensen die 120 euro over hebben om naar een Eefje De Visser headline show te gaan kijken. Het is ook niet dat ze zich exclusiever kan maken door minder op te treden, denk ik. Iedereen heeft haar nl. ooit wel al eens gezien.
 
Laatst bewerkt:

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.333
7.324
Helemaal waar. Had het in een droomscenario persoonlijk wel een stuk gaver gevonden als ze Eefje hadden laten headlinen ipv Oscar.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
We hebben Sophie Straat, die kan mooi samen met Snortband optreden. My bloody festival geeft nog hoop voor wat interessante subs die toegevoegd kunnen worden. Persoonlijk plug ik dan Squid, PVA en LIFE voor de 2e drop namen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jelle

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
We hebben Sophie Straat, die kan mooi samen met Snortband optreden. My bloody festival geeft nog hoop voor wat interessante subs die toegevoegd kunnen worden. Persoonlijk plug ik dan Squid, PVA en LIFE voor de 2e drop namen.
Squid released hun nieuwe plats de vrijdag van Best kept! Zou echt perfect zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Onibaba

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
525
496
Voor mij nogal onbegrijpelijk dat je een act alleen maar leuk vind in een bepaalde context. Ik vind Pinkpop een kut festival maar als Tool er staat geniet ik er net zo veel van als dat ik ze op passender festival zou zien.
Verder eens hoor. Hoop dat dat ze het DNA van het festival overeind houden zodat ze onderscheidend blijven. Bij een koerswijziging zoals jij voorstelt vraag ik me wel af hoe levensvatbaar dat is op Nederlandse schaal.
Ik kan me voorstellen dat je dat onbegrijpelijk vindt, en misschien overdrijf ik het ook wel, maar toch maakt voor mij context wel wat uit. Misschien een tikkie overdreven, deze vergelijking, maar voor het beeld: een Big Mac vind ik best lekker op een luie zondagavond, maar als ik een avond bijzonder uit eten wil, dan wil ik wel iets bijzonderders eten. Best Kept Secret is voor mij veel meer dan bijvoorbeeld Lowlands tegenwoordig nog is een festival om meer bijzondere acts met wat meer aandacht te bekijken. Hetzelfde geldt andersom: mocht ik naar Lowlands gaan, dan vind ik het geen groot gemis dat Wilco daar niet zoals in 2012 voor jan lul mag optreden. Dan heb ik liever Wilco in Tivoli en Wilco voor een aandachtige en enthousiaste TWO.
 

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
525
496
Eerlijk gezegd zou een BKS zich moeten optrekken aan modellen als EOTR, Green Man etc. en juist niét aan DTRH/LL.

Al vind ik de kritiek nu ook niet geheel terecht, in 2022 had je gewoon drie indie/gitaaracts. En zag de bovenkant er vrij conventioneel uit. In 2019 had je Kraftwerk en C&TQ. In 2018 terug weer wat conventioneler. Vind nu niet per se BKS door de haren heen in grote lijnen dansbaarder, jonger programmeren dan anders.

Vergeet ook niet dat namen als Macklemore, George Ezra (En er zijn er zo nog een hoop) er in het verleden al hebben gestaan. Goldband past perfect in dat plaatje als publiekstrekker die in se maar weinig bij BKS past.
Ja, op zich eens dat dit nog niet de trend voor de komende jaren hoeft te zijn hoor. Al is dus The Floor zo centraal op het terrein voor mij wel een trendbreuk t.o.v. de eerste edities toen FOUR in het bos was, maar verder eens met je post. Dit jaar heb ik persoonlijk toevallig de pech dat het wat minder is voor mij, vooral bovenin (ook Aphex Twin heb ik weinig mee), maar ook de midcard vond ik vorig jaar sterker (hier mis ik dan bv FKA Twigs wel).
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.537
2.683
Ik verwacht alleen nog wat onbekend dj grut of een paar kleinere namen voor de The Secret/Casbah. Zeker geen namen in de orde van grote als Eefje de Visser of zelfs The Beths.
Vorig jaar zaten nog Nilüfer Yanya, Pip Blom en Novastar laatste worp.
Dus zeker wel van de grootte van bijv. The Beths.
Ik zou er alleen nu helemaal geen rekening mee houden....
 

fred alweer..

Support act
27 jan 2023
763
577
Squid staat al op ITGWO, zie niet gebeuren dat die ook op BKS staan. Zou wel mooi zijn natuurlijk.

Helemaal eens met jullie, er zijn veel NL-se namen die waarschijnlijk weinig kosten en hartstikke mooi zijn om dit jaar op BKS te zien. Waar is Spinvis??
 
  • Leuk
Waarderingen: Movleut

itsdave

Playlistbediener
27 jan 2023
25
39
Het schijnt dat The Mars Volta de 9e op BKS staat en vanuit Hilvarenbeek een livestream richting Madrid sturen

mars.png
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.537
2.683
Op eFestivals klagen Primavera gangers dat BKS Chemical Brothers, Röyksopp en Aphex Twin heeft en zij niet.
Wij klagen dat we geen Blur, Kendrick, Darkside,... hebben.

Moraal van het verhaal: iedereen klaagt altijd.
Dit is nog wel een beetje vermakelijk....
Aphex Twin vs Calvins Harris voelt zo te zien in ieder geval een beetje als "iedereen beter dan Oscar en Goldband" vs Oscar en Goldband.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.395
592
Het schijnt dat The Mars Volta de 9e op BKS staat en vanuit Hilvarenbeek een livestream richting Madrid sturen

Bekijk bijlage 3941
Kan best. Primavera begint toch pas middernacht of zo. 'S middags op BKS en dan ergens midden in de nacht op Primavera!

Zonder grappen, even de band vergeten maar ik zag er eentje staan die op dezelfde dag optreedt in Porto en Madrid.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
967
668
Ik zie wel eens dat Atze er volledig naast zit, en meer een verwachting is dan dat hij daadwerkelijk inside information heeft trouwens. Zijn tweets moet je vooral niet te serieus nemen als het gaan om lineups hoor.
Eric van Eerdenburg blijkt het gezegd te hebben in een interview met 3voor12 dat in de Machine zit.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken