Best Kept Secret 2023

gretz

Campingartiest
5 mrt 2019
65
83
Edities met briljante headliners:

1) 2018: Arctic Monkeys, The National, LCD Soundsystem
2) 2017: Run the Jewels, Arcade Fire, Radiohead
3) 2013: Arctic Monkeys, Damien Rice, Sigur Rós

Edities met goede headliners:

4) 2022: Alt-J, The Strokes, Nick Cave & The Bad Seeds
Alt-J is gewoon geen headliner imo

Edities met gemiddelde tot matige headliners

5) 2014: Pixies, Franz Ferdinand, Elbow (saaaaai)
6) 2016: Beck (de meest onbegrijpelijke in de geschiedenis), Editors, Jamie xx (leuke dj-set, maar geen moment beklijvend)
7) 2019: Bon Iver (niet hun beste show), Kraftwerk 3D (geen headliner), Christine and the Queens (nog net niet klaar voor)
8) 2015: The Libertines, Noel Gallagher's High Flying Birds (enkel het Oasis-werk was headlinerwaardig), Alt-J (alleen leuk in 2013),

Als het BKS is gelukt om The 1975 en minstens 1 andere topper te strikken zal de aankomende editie voor mij waarschijnlijk tot de beste helft behoren. Maar ik moet het nog maar zien de ochtend. The 1975 zal bij de typische trouwe BKS-bezoeker vast niet een juichstemming veroorzaken, maar deze band heeft zich de afgelopen jaren imo enorm sterk ontwikkeld en verdient het zeker om af te sluiten. Ze zijn totaal niet meer te vergelijken met het jonge (synth)pop/rock bandje dat in 2014 op de vroege zondagmiddag speelde op de ONE. Ze hebben op de huidige een ijzersterke, veelzijdige headlineshow. (Ik zag ze 1,5 week terug een waanzinnige show geven, dus ben in deze niet geheel objectief ;))

Nog een jaar met mindere headliners is trouwens op zich niet erg, maar dat moeten ze dan wel kunnen compenseren met de undercard. Ik vind het nog steeds belachelijk dat de organisatie de FIVE geschrapt heeft en er geen volwaardige live-stage voor in de plaats heeft gezet (lees: waar genoeg plek is, geen krappe zeecontainer). En dan ondertussen wel het aantal artiesten op de ONE tot een minimum beperken; het waren er slechts 11 in 2022. Ter vergelijking, in 2014 speelden er 18 bands op het hoofdpodium en in 2015 maar liefst 19. En toen hadden we in ieder geval de luxe om op vrijwel elk moment van de dag uit minimaal 2 live-acts te kunnen kiezen. Zo hoort het idealiter te zijn.
 
Laatst bewerkt:

gretz

Campingartiest
5 mrt 2019
65
83
Dat hoeft niet nee, maar als een band er zo om bekend staat ga je het voor de headlineshows toch wel verwachten.
Begreep wel dat de meeste fans verwachten dat ze de enorme productie (inclusief episch decor) waarschijnlijk niet gaan meezeulen op alle Europese festivals. Maar zonder die omlijsting hebben ze alsnog genoeg sterke liedjes en een charismatische om overeind te kunnen blijven op BKS.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
830
537
Begreep wel dat de meeste fans verwachten dat ze de enorme productie (inclusief episch decor) waarschijnlijk niet gaan meezeulen op alle Europese festivals. Maar zonder die omlijsting hebben ze alsnog genoeg sterke liedjes en een charismatische om overeind te kunnen blijven op BKS.
Ikzelf heb heel weinig met The 1975 en juist die productie heeft mijn interesse toch een klein beetje gewekt. Maar we zullen zien wat het wordt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.018
6.059
Jerry Seinfeld Seriously GIF
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.004
3.689
Verrassende headliners dus. Dan ga ik maar voor Interpol, Ben Howard en Rosalia. Benieuwder dan ooit wel.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.214
2.150
Ben erg benieuwd waar BKS vandaag mee gaat komen. Met de namen die nu in de buurt zijn kan het een mooi programma worden, maar het kan ook erg tegen vallen, vooral aan de bovenkant van het programma. Voor de undercard moet er meer dan genoeg moois zijn om een goed programma te maken.

Wel bijzonder hoe er (behalve die ene theaternaam) echt helemaal niets is uitgelekt, ondanks meer dan 200 pagina's speculeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: snoep

Gebruikers die dit onderwerp bekijken