Best Kept Secret 2023

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.482
7.475
Dat was toen ook een mooie gelegenheid om een nieuwe band van Thom Yorke in een kleinschalige concertzaal te zien. Ik vraag het me ook af, of zo'n Afas net zo snel zou uitverkopen.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.918
1.058
Ik vraag het me af nu het nieuwe en exclusieve er wel wat af is. Dan moet dat tweede album wel ontiegelijk sterk zijn.
Uiteraard helpt de bekendheid van de individuele leden maar het eerste album en de optredens zijn zo sterk dat ze de aandacht ook verdienen in mijn ogen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.471
715
Paradiso met 67 euro per kaartje was in seconden uitverkocht, tuurlijk kunnen die AFAS live uitverkopen.
Niet onderschatten welke impact "grote artiest in kleine zaal" heeft. dEUS verkoopt met de vingers in de neus 4x de AB uit aan 43 euro/ticket. Zet hen aan diezelfde prijs in Vorst (zelfde capaciteit) en ik wed dat we over enkele weken spreken ipv enkele minuten.

Even ter vergelijking: Atoms For Peace gingen in 2013 meteen naar AFAS en Lotto Arena. Als ik even Google, lees ik meteen dat in de AFAS de tweede tribune gesloten bleef. En ik herinner me dat de Antwerpse show verkoopsgewijs ook een flop was. Nochtans verkocht Radiohead het jaar ervoor wel vlot een Sportpaleis uit. En hing er ook een pak buzz rond die supergroep.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.444
6.215
Niet onderschatten welke impact "grote artiest in kleine zaal" heeft. dEUS verkoopt met de vingers in de neus 4x de AB uit aan 43 euro/ticket. Zet hen aan diezelfde prijs in Vorst (zelfde capaciteit) en ik wed dat we over enkele weken spreken ipv enkele minuten.

Even ter vergelijking: Atoms For Peace gingen in 2013 meteen naar AFAS en Lotto Arena. Als ik even Google, lees ik meteen dat in de AFAS de tweede tribune gesloten bleef. En ik herinner me dat de Antwerpse show verkoopsgewijs ook een flop was. Nochtans verkocht Radiohead het jaar ervoor wel vlot een Sportpaleis uit. En hing er ook een pak buzz rond die supergroep.
Verkocht inderdaad niet waaw in de lotto, maar een show in de zomervakantie indoor is wel vaker moeilijk.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.471
715
Terug naar de formule van de iets goedkopere vrijdag gaan imo. Zeker als je kijkt naar hoe er maar 3 acts in 2022 dit jaar stonden, is gewoon niet eerlijk.
Ik vind de dagtickets van BKS sowieso eigenlijk te duur. Is toch al enkele jaren (ook pre-covid) dat ze qua ticketprijs meer richting de Benelux majors opschuiven dan richting andere festivals van eenzelfde grootte-orde. En dat valt extra hard op wanneer je dan met een Run The Jewels, Alt-J of Christine & The Queens als headliner zit.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.699
6.893
Ik vind de dagtickets van BKS sowieso eigenlijk te duur. Is toch al enkele jaren (ook pre-covid) dat ze qua ticketprijs meer richting de Benelux majors opschuiven dan richting andere festivals van eenzelfde grootte-orde. En dat valt extra hard op wanneer je dan met een Run The Jewels, Alt-J of Christine & The Queens als headliner zit.
In vergelijking met andere festivals snap ik het argument, maar toch blijft het in verhouding altijd een goede deal om naar festivals te gaan. Als we bijvoorbeeld de Alt-J dag van afgelopen editie erbij pakken, ga je met losse tickets voor de bovenste paar namen op het affiche al makkelijk over die dagticket prijs heen natuurlijk. Nogmaals, verhoudingsgewijs krijg je dan nog steeds meer waar voor je geld bij pakweg een Werchter dagticket, in losse ticketprijzen gerekend. Maar op zichzelf blijft het een prima deal, waardoor ze er toch nog wel even mee weg blijven komen denk ik.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.879
9.834
Dat was toen ook een mooie gelegenheid om een nieuwe band van Thom Yorke in een kleinschalige concertzaal te zien. Ik vraag het me ook af, of zo'n Afas net zo snel zou uitverkopen.
Thom Yorke solo was toch ook uitverkocht in de AFAS? Die show is uiteindelijk nooit doorgegaan wel. Uiteraard verkoopt The Smile die zaal uit. En ik gok dat ze dat vlotter doen dan Sigur Ros tegenwoordig, die daar vorig jaar toch wel moeite mee hadden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bato_V

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
608
628
Built To Spill kondigde vandaag heel wat meer Europese shows aan naast Primavera eind mei/begin juni.
Oa. 1 in Groningen, maar dat schrijft hen nog niet helemaal af lijkt me. Laat maar komen!
Ook in Vera op 8 juni; Screaming Females. Als dat dan toch geen beletsel is dan deze ook graag.
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
384
208

Gov Ball dat hetzelfde weekend in NYC plaats vind heeft de line-up (nu officieel) aangekondigd. Deze namen komen in ieder geval niet. (Maar daar mis je weinig aan.)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.482
7.475

Gov Ball dat hetzelfde weekend in NYC plaats vind heeft de line-up (nu officieel) aangekondigd. Deze namen komen in ieder geval niet. (Maar daar mis je weinig aan.)
Geen Lizzo is wel jammer.
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
The Smile zou een prima BKS headliner zijn nu, die hype wordt alleen maar groter.
Hadden vorig jaar eigenlijk al in de AFAS moeten staan, nu al helemaal.
Probleem is alleen dat niks er voorlopig op wijst dat ze deze zomer naar Europa komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
335
378
Rock en seine maakt 24 januari line up bekend. Dus dat kan ook nog de dag worden dat bks komt met een gedeelde headliner
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.754
1.338
MGMT die Oracular Spectacular doet zou echt wel heeeeeejl vet zijn (al dat hun laatste plaat ook heel goed is).
 
  • Leuk
Waarderingen: liluzi

Gebruikers die dit onderwerp bekijken