Best Kept Secret 2023

The Smile heeft nog niets gepland voor 2023 en ik verwacht dat ze aan plaat twee gaan werken dus ik zie het niet gebeuren.
Het is ook vooral wishful thinking denk ik. Christine & The Queens is veel realistischer maar daar wil ik eigenlijk niet aan denken.

Iets als Depeche Mode of The Cure zou ook best prima zijn maar afgelopen jaar stond er tijdens Fontaines DC een ontzettend vervelende boomer achter me voor te dringen dus die gun ik dat niet eigenlijk.
Sorry nog.

• Haha
Waarderingen: Jelle
Ik hoop met je mee hoor maar hetzelfde geldt toch in principe ook voor Lana Del Rey? Die zou dan ook wel op Primavera staan toch?
Er zal komende weken toch minstens 1 tour van een headliner aangekondigd worden van een artiest die verder niks heeft staan lijkt me, dus dat eeuwige “die zou dan toch ook op Primavera staan” is geen afdoende argument meer denk ik. Ze hebben niet altijd alles wat er tourt.

Het is ook vooral wishful thinking denk ik. Christine & The Queens is veel realistischer maar daar wil ik eigenlijk niet aan denken.
Ik denk eigenlijk ook niet dat die nog zou headlinen. Zullen bij BKS ook de balans wel opgemaakt hebben dat een kleinere headliner niet meer die zondag moet afsluiten + dat Christine ook niet veel groter is geworden sindsdien. Die nieuwe plaat heeft naar mijn aanvoelen niet écht veel gedaan.

Er zal komende weken toch minstens 1 tour van een headliner aangekondigd worden van een artiest die verder niks heeft staan lijkt me, dus dat eeuwige “die zou dan toch ook op Primavera staan” is geen afdoende argument meer denk ik. Ze hebben niet altijd alles wat er tourt.
Overigens, het kan goed zijn dat Lana gewoon niet beschikbaar is/was begin juni indien dat wél zo is en later in juni wél. BKS heeft eigenlijk een ideale positie door zo half juni te zitten. Én meepikken van Primavera én acts van festivals erna zie bv. Melt, Sonar, Hurricane, Glastonbury, IOW etc.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Klopt, speelt wel mee dat Lana op de geannuleerde Primavera Sound 2020 zou staan. Als ze dat dit jaar niet inhaalt, ook niet alleen in Madrid, maar dat zelfde weekend wél op BKS zou staan, lijkt mij vreemd.

Voor andere acts heb je uiteraard wel gelijk.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Timmetje
The Smile zou aanmerkelijk meer publiek trekken dan pakweg een Sigur Ros dus ja, wat is klein? Maar goed, waar hebben we het over; echt nul komma nul aanwijzingen dat The Smile gaat touren in 2023 toch?
Ongetwijfeld dat er een pak volk aan de ONE zou staan bij The Smile, want ja: Thom Yorke. Maar hoeveel mensen zouden bereid zijn om er 109 euro neer te leggen (buiten de RH stans)? Dan moet je toch al een sterk dagprogramma aanbieden.

The Smile zou aanmerkelijk meer publiek trekken dan pakweg een Sigur Ros dus ja, wat is klein? Maar goed, waar hebben we het over; echt nul komma nul aanwijzingen dat The Smile gaat touren in 2023 toch?
Sigur Ros zou imo ook best een kleine headliner zijn. Kregen de Afas ook niet uitverkocht.

Los daarvan zou het natuurlijk wel een magisch optreden worden.

Ongetwijfeld dat er een pak volk aan de ONE zou staan bij The Smile, want ja: Thom Yorke. Maar hoeveel mensen zouden bereid zijn om er 109 euro neer te leggen (buiten de RH stans)? Dan moet je toch al een sterk dagprogramma aanbieden.
Denk dat die RH stans best wel een grote groep zijn hoor, heb op BKS nog nooit weer zo'n drukte ervaren als bij de ONE in aanloop naar het Radiohead concert van die avond.

Ik volg je, maar ook dan denk ik dat er minder mensen 109 euro neerleggen voor een dag met Sigur Ros als headliner dan The Smile. Ofwel: ik geloof dat The Smile sneller een AFAS vult dan Sigur Ros.

• Leuk
Waarderingen: zero
Ik volg je, maar ook dan denk ik dat er minder mensen 109 euro neerleggen voor een dag met Sigur Ros als headliner dan The Smile. Ofwel: ik geloof dat The Smile sneller een AFAS vult dan Sigur Ros.
Fixed, we maken er gewoon een mooi dagje van!

23.45 - 01.00 Sigur Ros (TWO)
22.15 - 23.30 The Smile (ONE)
21.00 - 22.00 Built To Spill (TWO)
20.00 - 21.00 NxWorries (ONE)
19.00 - 20.00 Alvvays (TWO)

Terug naar de formule van de iets goedkopere vrijdag gaan imo. Zeker als je kijkt naar hoe er maar 3 acts in 2022 dit jaar stonden, is gewoon niet eerlijk.

Al dat gedoe over headliners, lijkt mij leuk om Xiu Xiu weer eens te zien. Touren in april/mei door de VS en "EU/UK forthcoming." Zet ze lekker in de Casbah om 23:00, dan mag van mij Carly Rae Jepsen de ONE afsluiten. :P

• Leuk
Waarderingen: yeaghi
Ik geloof dat niet.
Al the Smile dadelijk met een tweede album komt en duidelijk is dat een terugkeer van Radiohead langer op zich laat wachten? En dat dit dus voorlopig de enige manier is om Thom Yorke en Johnny Greenwood samen op een podium te zien?
Reken maar dat AFAS zo uitverkoopt.
Prima headliner voor BKS.

• Leuk
Waarderingen: zero en mattman
Al the Smile dadelijk met een tweede album komt en duidelijk is dat een terugkeer van Radiohead langer op zich laat wachten? En dat dit dus voorlopig de enige manier is om Thom Yorke en Johnny Greenwood samen op een podium te zien?
Reken maar dat AFAS zo uitverkoopt.
Prima headliner voor BKS.
Paradiso met 67 euro per kaartje was in seconden uitverkocht, tuurlijk kunnen die AFAS live uitverkopen.

Ik vraag het me af nu het nieuwe en exclusieve er wel wat af is. Dan moet dat tweede album wel ontiegelijk sterk zijn.

Paradiso met 67 euro per kaartje was in seconden uitverkocht, tuurlijk kunnen die AFAS live uitverkopen.
Wilde ik ook net zeggen, en daaraan toevoegen: Ze hadden toen nog geen eens een album uit, ook nog niet aangekondigd.

Users who are viewing this thread