Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

mellowmaniac

Campingartiest
3 feb 2016
64
9
TW Classic heeft de definitieve line-up (inclusief The Smile) en het tijdschema bekendgemaakt, met onder andere Nick Cave die 2,5 uur speelt. Eens kijken of hij op BKS ook zo'n lange speeltijd krijgt... ;)
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
TW Classic heeft de definitieve line-up (inclusief The Smile) en het tijdschema bekendgemaakt, met onder andere Nick Cave die 2,5 uur speelt. Eens kijken of hij op BKS ook zo'n lange speeltijd krijgt... ;)
Daar kun je wel vanuit gaan. Radiohead had destijds ook zo'n lange settijd. Arcade Fire, The National en LCD Soundsystem waren ook ruim 2 uur.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
833
537
LCD Soundsystem en The National hadden 2 uur in het programma staan en LCD Soundsystem bleef daar in ieder geval onder, The National heb ik niet gezien.

Maar BKS zal er geen probleem mee hebben Nick Cave 2.5 uur te geven. Vasthoudend aan de traditie dat er niks tegelijk speelt met de hoofdact op zondag én dat die om half 1 moet eindigen, betekent dat wel dat je om 22:00 klaar bent als je geen zin hebt in Nick Cave.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Ik herinner mij nog dat ik de eerste 5 nummers van The National heb gezien. Dan ben ik Wavves gaan kijken in de FIVE. Dan het meeste van Dune Rats nog in de Casbah en dan zag ik nog het laatste nummer van The National. Dus was toch zeker geen korte set.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Ik herinner mij nog dat ik de eerste 5 nummers van The National heb gezien. Dan ben ik Wavves gaan kijken in de FIVE. Dan het meeste van Dune Rats nog in de Casbah en dan zag ik nog het laatste nummer van The National. Dus was toch zeker geen korte set.
Die sets van The National en LCD staan ook op Youtube.
LCD zat net onder de 2 uur; The National onder de 7 kwartier. Allebei nog altijd stevige sets, maar zworp heeft wel gelijk dat deze niet over de 2 uur heen gingen.

Ik verwacht dat als Cave een set van 2,5 uur aanbiedt dat BKS zeker zal toehappen!
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.304
Yes, dat zou echt een fijne toevoeging zijn! Een andere naam die ik nog verwacht is Geese. Zojuist ook hun Melkweg show van februari verplaats naar de vrijdag van BKS. Kan me bijna niet voorstellen dat die dan niet op zaterdag of zondag op het affiche staan.

Wanneer de dagverdeling komt deze week zie ik die namen ook nog wel aangekondigd worden. Met die twee toevoegingen en wellicht nog wat Casbah spul is het programma wat mij betreft nog een stuk completer.
En daar gaan Wet Leg, Yard Act en Geese naar Lowlands. Als ik BKS was zou ik daar toch wel van balen. Benieuwd of ze nog iets anders in dat straatje gestrikt hebben.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
En daar gaan Wet Leg, Yard Act en Geese naar Lowlands. Als ik BKS was zou ik daar toch wel van balen. Benieuwd of ze nog iets anders in dat straatje gestrikt hebben.
Is toch wel opvallend. In 2020 hadden ze juist al die namen die bij ESNS naar boven waren gekomen al geboekt (Squid, Black county new road, Sorry) al geboekt.
Overigens staat Sad Night Dynamite wel op beide festivals. Dus wie weet is er nog wat meer overlap.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Het programma is compleet op wat namen voor nieuwe area’s na dus mijn verwachtingen zijn laag qua Five bandjes.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.700
(zoals eerder gezegd op twitter)
"Er komt nog meer (muziek)programma bij. Later meer nieuws daarover!"

Laten we geduld tonen ;)
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Ja van BKS als je hun communicatie hierover op verschillende plekken bij elkaar neemt.
Die eerste podcast staat ondertussen online, en die geeft een beetje een beeld hoe er afgelopen twee jaar aan het festival is gewerkt. Focus ligt duidelijk meer op een soort van 'social event' en er is bij de voorbereiding duidelijk nagedacht over het halveren van het aantal bands.

De insteek is duidelijk om het echt als een nieuw festival neer te zetten, met twee bureaus die de marketing hebben uitgewerkt. Er wordt gedacht aan routes, rotondes en favoriete areas als een soort van favoriet café. Daarbij is er ook wel nagedacht over "de kern van je festival" en "wie is je festival trouw gebleven". Ook meer verbinding tussen het food- en muziekprogramma.

Maar wat ik eigenlijk niet hoor is dat voor veel bezoekers die kern juist het ontdekken van nieuwe muziek is, en niet zo'n long table diner. Verder nog geen berichten over wat we nog aan programma kunnen verwachten. Goed dat een festival als BKS naar vernieuwing zoekt, maar ik hoop toch echt dat ze hiermee niet de kern van het festival kwijt raken.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Die eerste podcast staat ondertussen online, en die geeft een beetje een beeld hoe er afgelopen twee jaar aan het festival is gewerkt. Focus ligt duidelijk meer op een soort van 'social event' en er is bij de voorbereiding duidelijk nagedacht over het halveren van het aantal bands.

De insteek is duidelijk om het echt als een nieuw festival neer te zetten, met twee bureaus die de marketing hebben uitgewerkt. Er wordt gedacht aan routes, rotondes en favoriete areas als een soort van favoriet café. Daarbij is er ook wel nagedacht over "de kern van je festival" en "wie is je festival trouw gebleven". Ook meer verbinding tussen het food- en muziekprogramma.

Maar wat ik eigenlijk niet hoor is dat voor veel bezoekers die kern juist het ontdekken van nieuwe muziek is, en niet zo'n long table diner. Verder nog geen berichten over wat we nog aan programma kunnen verwachten. Goed dat een festival als BKS naar vernieuwing zoekt, maar ik hoop toch echt dat ze hiermee niet de kern van het festival kwijt raken.
Tsja.. is het misschien ook niet een greep om te overleven in het huidige festival landschap? Ik moet eigenlijk ook niks van al die termen hebben. Het klinkt nog allemaal randstad hipster gedoe waar ik niet op zit te wachten. Maar misschien moesten ze ook wel iets doen om meer bezoekers naar het festival te trekken. Nu weet ik ook niet of dit de juiste oplossing is, maar ergens vind ik het wel zorgwekkend dat ze hier naar grijpen.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
833
537
Vind dat geen "randstad hipster" termen, dat zijn toch allemaal termen die je al meer dan tien jaar hoort. Vind het meer "uitgebluste 40-plusser woonachtig in een Vinexwijk in de polder"-termen.

Maar goed, er wordt nu een concreet aantal van 65 bands genoemd. Voor mij klinkt dat kut, want dat geeft mij niet het perspectief dat er genoeg voor mij tussen gaat zitten om mij het hele weekend te vermaken, zoals dat voorheen het geval was. Door de grote hoeveelheid acts was er altijd wel wat leuks voor mij, zelfs al ben ik niet geïntereseerd in namen als The Strokes en Beach House.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Vind dat geen "randstad hipster" termen, dat zijn toch allemaal termen die je al meer dan tien jaar hoort. Vind het meer "uitgebluste 40-plusser woonachtig in een Vinexwijk in de polder"-termen.

Maar goed, er wordt nu een concreet aantal van 65 bands genoemd. Voor mij klinkt dat kut, want dat geeft mij niet het perspectief dat er genoeg voor mij tussen gaat zitten om mij het hele weekend te vermaken, zoals dat voorheen het geval was. Door de grote hoeveelheid acts was er altijd wel wat leuks voor mij, zelfs al ben ik niet geïntereseerd in namen als The Strokes en Beach House.
En wie denk je dat er in de Vinexwijk in de polder wonen ;). Maar goed, je snapt denk ik wel wat ik bedoel, ik vrees ergens dat het een noodgreep is.

Ik vind het wel heel slecht gebracht dit hoor...
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Ik word hier niet vrolijk van. Ik ga naar BKS om zo veel mogelijk leuke optredens te zien en niet om ergens in een Area rond te hangen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ik word hier niet vrolijk van. Ik ga naar BKS om zo veel mogelijk leuke optredens te zien en niet om ergens in een Area rond te hangen.
Precies, ik zit nu ook te luisteren. Wat heeft die man een plaat voor zijn kop zeg. Hij zegt letterlijk dat er minder acts op het festival staan zodat we meer tijd hebben voor sociaal contact met elkaar. Man man man... zeg gewoon "2 jaar COVID was kut, dus dit is alles wat we budgettechnisch kunnen" dan heb ik daar alle respect voor. Maar ga niet brengen dat je jezelf opnieuw hebt uitgevonden.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Precies, ik zit nu ook te luisteren. Wat heeft die man een plaat voor zijn kop zeg. Hij zegt letterlijk dat er minder acts op het festival staan zodat we meer tijd hebben voor sociaal contact met elkaar. Man man man... zeg gewoon "2 jaar COVID was kut, dus is alles wat we budgettechnisch kunnen" dan heb ik daar alle respect voor. Maar ga niet brengen dat je jezelf opnieuw hebt uitgevonden.
Helemaal mee eens.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Dit zeggen ze ook ongeveer:

Weinig mensen wisten dat je aan een lange tafel kan eten met z'n allen terwijl een chef een heel mooi diner voor je bereid. Zonder het muziek programma te niet te doen (noemt namen), alleen de nadruk is iets meer komen te liggen in onze communicatie op hoe beleef je nou een festival.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken