Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.830
828
Dit is gewoon pure marketing om minder te kunnen bieden voor een hogere prijs.

Het festival was perfect zoals het was maar dreigt nu kapot gemaakt te worden door marketing.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.470
1.623
Dit maakt me huiverig om een weekendticket te kopen, denk eigenlijk dat ik het bij de zondag laat. Wordt zo eigenlijk een aftreksel van DTRH.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.182
''Misschien kunnen we het aantal acts wel halveren, in plaats van 120 naar 50/60 acts gaan, zodat er meer ruimte is voor het genieten van elkaar, van de groepsbeleving, van long table dinners, dat mensen hun area's kiezen als favoriete café's of restaurants, in de stad. Ik ging ook bij mezelf te rade: Hoeveel bands zie ik nou daadwerkelijk, als liefhebber, op een festival? Zo gingen we veel meer vanuit die routes, die beleving, van waar ga je heen en hoe eclectisch mag dat zijn en hoe grenzeloos mag je dat gaan programmeren, van daar uit zijn we gaan schetsen aan een bijna nieuwe way of doing things.

Ik kan me niet voorstellen dat hier daadwerkelijk veel mensen blij van gaan worden.
 
Laatst bewerkt:

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.254
2.196
Dit is gewoon pure marketing om minder te kunnen bieden voor een hogere prijs.

Het festival was perfect zoals het was maar dreigt nu kapot gemaakt te worden door marketing.
Nou, perfect.... De laatste jaren waren er altijd wel wat van die randzaken als de Hangout, Tokyo Hill of de nieuwe THREE die niet echt bij de rest van het programma aansloten.

Maar in de basis was het wel perfect als ontdekfestival met een aantal mooie headliners.

Dit maakt me huiverig om een weekendticket te kopen, denk eigenlijk dat ik het bij de zondag laat. Wordt zo eigenlijk een aftreksel van DTRH.
Dat laatste weet ik dan niet hoor. Het zoeken van samenwerking met chef koks of een de pont museum is wel echt wat anders dan vlottenbouwen of "the swamp is lava".

Maar BKS zou geen marketing bureau nodig moeten hebben om uit te leggen waar het festival voor staat. Dat zouden ze toch op basis van die jaarlijkse enquete ook moeten weten?

Maar goed: er staat dit jaar voldoende moois op het programma en we gaan in juni wel zien hoe dit uitpakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cootje en noid

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.830
828
Precies! BKS heeft juist een heel herkenbaar en alom gewaardeerd festival neergezet. Het dna van het festival zat voor mij in Five. Daar stonden de Best Kept Secrets voor veel mensen. Daar mag zeker aan geschaafd worden maar dit lijkt op slopen.

Uiteraard staat er nog veel moois op het programma en ga ik hopelijk komende zomer het ervaren en wellicht veranderd mijn mening dan nog.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
528
474
Die festivaldirecteur had beter bij ons te rade kunnen gaan in plaats van bij zichzelf. Had een hoop tenenkrommend gezwam en hele rits bandjes gescheeld. Ik trek dat soort gelul over 'ontmoeten' en 'verbinden' altijd erg slecht. We hebben het over een popfestival for God's sake.
 
  • Leuk
Waarderingen: emmers met glijmiddel

elo

Headliner
3 dec 2013
5.026
3.706
Het mooie van dit alles is dat we er dus allemaal niet zouden staan als The Strokes en Cave er niet waren. Als ze volgend jaar pech hebben en weeral een trio van het niveau Libertines, Franz Ferdinand neerzetten als headliners dan is dat echt de doodvonnis met de huidige marketing. Kan me namelijk niet voorstellen dat mensen dan nog €110 neerleggen voor het randprogramma...
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Festivaldirecteuren die mij gaan opleggen hoe ik een festival moet beleven. Rot toch op zeg. Ze hebben BKS dus volledig gekilled. Begrijp dat het moeizame jaren waren. En ik betaal met liefde een stuk meer voor minder om dat te compenseren. Maar als je dan met zo'n kontverhaal aan komt zeik je je publiek wel vol in de bek. Kots.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Nondeju, wat een idioten in die podcast. Wordt later een goeie case study van hoe je je merk om zeep helpt, en je kern van je afstoot.

Ze hebben kennelijk nagedacht over wie hen "trouw zijn gebleven". Waarschijnlijk was dat een brainstorm terwijl iedereen aan de crystal meth zat.
 

Bijlagen

  • 1644271631094.gif
    1644271631094.gif
    135,1 KB · Weergaven: 3

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878

De website van Best Kept Secret geeft al een aardig beeld van wat die ideeën in de praktijk behelsen. Met een nieuw toegevoegd cultuurprogramma wil het festival meer ‘vanuit de beleving programmeren’. Voorbeelden zijn een filmprogramma, een museum met hedendaagse kunst, een area met voetbaltafels en sjoelbakken en ‘Het Sprokkelbos’.

De organisatie heeft bepaalde routes voor ogen hoe men zich door het festival baant, naast live acts checken. Maurits: “Mensen kunnen uiteindelijk hun favoriete area’s kiezen, zoals ze in de stad hun favoriete café hebben.”
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.536
Zo zeg. Zie dat artikel nu pas. Daar bij Bks hebben ze hun festival ook vakkundig de poep in gereden. Het enige festival dat echt focuste op kwalitatieve acts gooit het roer om naar sjoelbakken.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Nu ik er over nadenk. Dit is de derde festivaldirecteur van BKS. Toch best veel voor zo weinig edities toch?
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
690
628
Ik ga dit jaar eindelijk voor het eerst naar BKS. Wil al jaren gaan maar telkens kwam het er niet van.

Moet zeggen dat een prijsverhoging van 40 euro en een halvering van de line up mij wel even in het verkeerde keelgat schiet. Ik heb een ticket gekocht obv alle goede verhalen en vele stages met bandjes, niet om aan een een lange tafel te gaan eten.
Ik wacht rustig nog even alle details en de rest van de line up af hoor, maar mijn verwachtingen zijn nu eerlijk gezegd wel wat lager. Maar goed, genoeg leuks op de line up al dus ik heb er zin in en laat me verrassen!
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.405
1.085
Ik wil dit jaar proberen op de Nick Cave dag te gaan. Hik alleen aan tegen een hoge ticketprijs voor een dagje….
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.254
2.196
Nu ik er over nadenk. Dit is de derde festivaldirecteur van BKS. Toch best veel voor zo weinig edities toch?
Tweede toch? Robert Swarts was dat toch vanaf de eerste editie?
En Maurits is nu al meer dan 2,5 jaar festivaldirecteur, maar heeft nog geen enkele editie kunnen doen.

Maar misschien belangrijker is Roel Coppen; al jaren de boeker van het festival. Zou verstandig zijn als ze hem in een volgende podcast aan het woord laten over de keuzes in de programmering dit jaar. Want los van het gedoe rondom sprokkelbossen en sjoelbakken: het is wel bijzonder dat BKS dit jaar gewoon the Strokes en Nick Cave heeft geboekt.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken