Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Tweede toch? Robert Swarts was dat toch vanaf de eerste editie?
En Maurits is nu al meer dan 2,5 jaar festivaldirecteur, maar heeft nog geen enkele editie kunnen doen.

Maar misschien belangrijker is Roel Coppen; al jaren de boeker van het festival. Zou verstandig zijn als ze hem in een volgende podcast aan het woord laten over de keuzes in de programmering dit jaar. Want los van het gedoe rondom sprokkelbossen en sjoelbakken: het is wel bijzonder dat BKS dit jaar gewoon the Strokes en Nick Cave heeft geboekt.
Niels Aalberts, en Roosmarijn toch ook? Of haal ik nu functies door elkaar?
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.255
2.197
Niels Aalberts, en Roosmarijn toch ook? Of haal ik nu functies door elkaar?
Ja, die deden beiden de marketing voor het festival, maar waren meer dan Robert Swarts ook het gezicht naar buiten. Maurits vult die rol van festivaldirecteur duidelijk anders in.
Maar Niels en Roosmarijn waren inderdaad wel twee mensen die vol in de muziekwereld staan. Heel anders dan die marketingknuppel die in deze podcast zat.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Ja, die deden beiden de marketing voor het festival, maar waren meer dan Robert Swarts ook het gezicht naar buiten. Maurits vult die rol van festivaldirecteur duidelijk anders in.
Maar Niels en Roosmarijn waren inderdaad wel twee mensen die vol in de muziekwereld staan. Heel anders dan die marketingknuppel die in deze podcast zat.
Ik dacht echt dat Maurits de opvolger was van Roosmarijn.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.830
828
Het feit dat ze een extern bureau denken te moeten inhuren zegt eigenlijk al alles.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
ik ga toch wel, ongeacht de prijs en zolang er dit soort muziek wordt geboekt. Als ze op een gegeven moment besluiten all-vegan te gaan of er een DJ-only-festival van gaan maken, dan ga ik wel skippen.
Als ze de Casbah-"area" 2 keer groter maken, dan kan ik daar gaan "rondhangen", want in afgelopen edities was er altijd weinig plaats om te hangen. Met minder acts vrees ik voor hele drukke tenten waardoor je ook niks meer van de sfeer van een optreden kunt meemaken, ik denk aan Alt-J in 2013 bijvoorbeeld.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
299
171
Heeft iemand een idee of de ticketverkoop hard gaat? Ik twijfel nog altijd of ik zaterdag wil gaan. The Strokes zien zou ik echt graag zien, maar buiten dEUS zijn er weinig andere bands die me aanspreken die dag, dus eigenlijk hoop ik nog altijd op een datum in België...
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.255
2.197
Heeft iemand een idee of de ticketverkoop hard gaat? Ik twijfel nog altijd of ik zaterdag wil gaan. The Strokes zien zou ik echt graag zien, maar buiten dEUS zijn er weinig andere bands die me aanspreken die dag, dus eigenlijk hoop ik nog altijd op een datum in België...
Nee, daar doet BKS meestal weinig mededelingen over.
Wel zijn de meeste accommodaties uitverkocht. Van de dagkaarten zal de zaterdag waarschijnlijk wel het hardste gaan; programma die dag is erg sterk
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.830
828
Maar Cave > The Strokes toch kwa populariteit?
Dat weet ik wel zeker. Volgens mij is The Strokes commercieel gezien helemaal niet zo interessant. Schijnen erg prijzig te zijn terwijl ze in verhouding daarvoor te weinig tickets verkopen.
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
305
307
Eens dat de podcast verschrikkelijk was. Saai, inspiratieloos.
BKS was altijd festivalvan muziek en food. Denk aan de foodline-ups. De food gaan ze versterken en de muziek verminderen. en dan wat omduidelijk areagedoe. Overigens kan dat ook goed uitvallen. Het valt me tegen dat de muziekprogramering minder is maar zozuur als de meeste hier ben ik niet.

heb voor nu ongeveer evenveel bands die ik wil zien als andere jaren. Hoeveel kun je er zien op een dag/ in een weeknd? Slechts een fractie van het totaal. Kan me voorstellendat je baaltals je juist van jouw muzieksmaak minder te zien krijgt. Ikheb daar geen last van en heb gelukkig een erg brede smaak.

heel belangrijk voor mij wordt of de algehele relaxte sfeer hetzelfde blijft van muziekliefhebbers onder elkaar. En dan zie je mij net als andere jaren lekker struinen langs de podia, genieten van de bands en neerstrijken op terrasjes Genietend van good food en de andere bezoekers. De sjoelbakken intreseren me geen reet, net als andere jaren dat soort elementen. Welnog steeds benieuwd wat muziekgieterij, films en secret podium gaanbrengen. Ik blijf hopen op leuke belgische bandjes in de muziekgieterij en spannende samenwerkingen in de secret.

maar ze moeten stoppen met saaie podcasts maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Processierups

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Kijk heel hard uit naar dat Strokes dagje, maar ze scoren niet met hun visie. Beetje op het belachelijke af.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Ik vind het makkelijk om onze reacties neer te zetten als "zuur". Er is gewoon een halvering van het affiche en de prijs is behoorlijk gestegen, daar mogen we toch wel iets over vinden neem ik aan? We hoeven echt alles met de mantel der liefde te bedekken behoor. Het is ook wel een beetje aan het publiek zelf om ook de organisatie zo nu en dan scherp te houden lijkt me.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.786
3.736
Ik vind het makkelijk om onze reacties neer te zetten als "zuur". Er is gewoon een halvering van het affiche en de prijs is behoorlijk gestegen, daar mogen we toch wel iets over vinden neem ik aan? We hoeven echt alles met de mantel der liefde te bedekken behoor. Het is ook wel een beetje aan het publiek zelf om ook de organisatie zo nu en dan scherp te houden lijkt me.
Dit. Plus, best kept secret is/heeft een bepaald concept. Dat gaat fantastisch, heel veel blije mensen en krijgt veel lof. Waaaarrooomm moet je het dan zo drastisch veranderen? Mooi voor diegene dat hij het niet zo erg vindt en "hoeveel acts kan je daadwerkelijk zien"!? vind ik dikke bullshit. Dát, de secrets, is toch juist (voor een groot deel) het festival. Meer, klein, intiem etc.
 

setheke

Randprogramma
26 nov 2017
133
103
Ik vind het makkelijk om onze reacties neer te zetten als "zuur". Er is gewoon een halvering van het affiche en de prijs is behoorlijk gestegen, daar mogen we toch wel iets over vinden neem ik aan? We hoeven echt alles met de mantel der liefde te bedekken behoor. Het is ook wel een beetje aan het publiek zelf om ook de organisatie zo nu en dan scherp te houden lijkt me.
Maar er komen gewoon nog namen bij. Op elke poster staat “ And more to come”

en in de podcast zegt hij wat als we het aantal namen door de helft doen. Klinkt meer als een brainstorm idee voor het verversen van het concept. Misschien heb ik het fout. En dan zou het zeker karig zijn.
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
305
307
Ik vind het makkelijk om onze reacties neer te zetten als "zuur". Er is gewoon een halvering van het affiche en de prijs is behoorlijk gestegen, daar mogen we toch wel iets over vinden neem ik aan? We hoeven echt alles met de mantel der liefde te bedekken behoor. Het is ook wel een beetje aan het publiek zelf om ook de organisatie zo nu en dan scherp te houden lijkt me.
Er zegt toch niemand dat je er niet iets van mag vinden? Hopelijk mag eenandere mening daar naast staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dirk Net

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.830
828
Het gaat ook om de keuzes die je hebt. Voorheen was er altijd wel iets geprogrammeerd wat interessant was en de kans daarop is nu een stuk minder.
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
305
307
Dit. Plus, best kept secret is/heeft een bepaald concept. Dat gaat fantastisch, heel veel blije mensen en krijgt veel lof. Waaaarrooomm moet je het dan zo drastisch veranderen? Mooi voor diegene dat hij het niet zo erg vindt en "hoeveel acts kan je daadwerkelijk zien"!? vind ik dikke bullshit. Dát, de secrets, is toch juist (voor een groot deel) het festival. Meer, klein, intiem etc.
Dat is voor een groot deel jouw festival zoals jij het beschrijft. Maar jij bent niet alle bezoekers, toch? Ikzeter een mening naast, volgens mij mag dat gewoon.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Ik vind dan dat je ook de mening mag delen, dat "t allemaal wel meevalt". Ik hoop vooral dat t uberhaupt doorgaat allemaal, want dan heb ik een top-festival-zomer.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken