Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Helemaal eens, maar zoals het nu staat lijkt het imo alsof ze naast de verrassingen nog ''gewoon'' namen gaan droppen voor het programma.
Was dan misschien handiger geweest om bij de eerste drop te laten weten dat dit alle namen zijn die ze bekend maken, en dat er tijdens het festival zelf nog verrassingen zullen spelen.
Maar is het ook echt het geval dat ze dit als enige bekend maken en dat je dan in dat weekend zelf maar moet zien wat er nog komt? Of is dat jouw interpretatie?
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Maar is het ook echt het geval dat ze dit als enige bekend maken en dat je dan in dat weekend zelf maar moet zien wat er nog komt? Of is dat jouw interpretatie?
Ik lees die Twitter-reactie toch echt dat er nog bekendmakingen komen voor het festival. En dat sluit ook aan bij de uitspraken van Maurits over het nachtprogramma en over het programma van The Floor.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Ik lees dat niet echt. Maar jij leest sowieos beter dan ik. Ik kan niets over The Floor oid vinden.
Die site is trouwens ongeveer even prettig als de vrijdag line up.
Zie hier voor The Floor (helemaal onderaan dit interview): https://www.bestkeptsecret.nl/news/dj-st-paul-there-is-no-climax-without-a-resting-point/20544

Die website is niet fijn, nee, maar die bewegende programma's die ze op de sociale media hebben geplaatst zijn nog een stuk vervelender.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Rock Werchter doet een aardige poging om de ongelukkige communicatie te overtreffen.
"Kleine dienstmededeling"... een van de hoofdacts komt niet.

En ik ben benieuwd of er in het RW-forum nu ook zo'n mooie discussie gaat komen tussen voor- en tegenstanders van Carly Rae!
Niet echt. Carly Rae hoort op Pinkpop/Werchter.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Hoort meer op BKS dan Pinkpop of Werchter, fight me!

Deze discussie heb ik al een keer of 50 gewonnen. Maar goed, ik zou het eens een keer opzetten en "luisteren" naar hoe kut, commercieel en platte pop meuk het is. En kijk eens goed terug met welk idee BKS in 2013 is opgericht. Trots op een Portishead, of een Swans die in een grote tent mocht spelen op een Nederlands Festival. 5 jaar later moesten we luisteren naar walgelijke kutmuziek zoals I Realy Like You of Call Me Maybe waar de vissen boven kwamen drijven en de potvissen plots aanspoelde op het BKS strand. Alleen omdat 1 stokdove blogger in Amerika ooit had geschreven CRJ best wel cool was. Meer dan dat was het niet. Ga maar lekker meezingen met die kut muziek tussen de RW guppen maar blijf lekker weg op een festival waar mensen muziek wel serieus nemen.
 
  • On fire
Waarderingen: emmers met glijmiddel

poedel

Playlistbediener
4 jul 2018
16
13
Deze discussie heb ik al een keer of 50 gewonnen. Maar goed, ik zou het eens een keer opzetten en "luisteren" naar hoe kut, commercieel en platte pop meuk het is. En kijk eens goed terug met welk idee BKS in 2013 is opgericht. Trots op een Portishead, of een Swans die in een grote tent mocht spelen op een Nederlands Festival. 5 jaar later moesten we luisteren naar walgelijke kutmuziek zoals I Realy Like You of Call Me Maybe waar de vissen boven kwamen drijven en de potvissen plots aanspoelde op het BKS strand. Alleen omdat 1 stokdove blogger in Amerika ooit had geschreven CRJ best wel cool was. Meer dan dat was het niet. Ga maar lekker meezingen met die kut muziek tussen de RW guppen maar blijf lekker weg op een festival waar mensen muziek wel serieus nemen.
De eerste editie had Macklemore & Ryan Lewis, dus je zou ook kunnen zeggen dat het vanaf het begin onderdeel van de BKS identiteit is geweest…
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
Pop in allerlei verschillende vormen waren idd al vanaf het begin onderdeel van het programma. Voordeel is dat je er niet naar hoeft te kijken als je niet wilt. Vaak is er een prima alternatief op dat moment. Heb er niet zo veel moeite mee.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
De eerste editie had Macklemore & Ryan Lewis, dus je zou ook kunnen zeggen dat het vanaf het begin onderdeel van de BKS identiteit is geweest…
Commercieele hip hop is wel degelijk wat anders pop. Ik heb geen enkel probleem met CRJ maar die gewoon op de juiste plek staan. Het hele verpoppen en verhiphoppen van de muziek industrie is over het algemeen een kwalijke zaak. We moeten zo wel kwaliteit en guilty pleasures blijven onderscheiden.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Je kan ook gewoon accepteren dat CRJ best een redelijke aanhang heeft en dan juist vooral in het publiek dat ook op BKS zou komen. En dat heeft weinig met 'guilty pleasures' te maken, CRJ wordt wel vaker geprezen om haar goede songwriting en productie.
En dat het 'verpoppen en verhiphoppen van de muziekindustrie' een kwalijke zaak is, is natuurlijk ook maar een mening waar velen het niet mee eens zullen zijn.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
Pop staat voor populair en dat is voor elk muziekfestival interessant omdat je daarmee meer kaartjes verkoopt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wijdje

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Je kan ook gewoon accepteren dat CRJ best een redelijke aanhang heeft en dan juist vooral in het publiek dat ook op BKS zou komen. En dat heeft weinig met 'guilty pleasures' te maken, CRJ wordt wel vaker geprezen om haar goede songwriting en productie.
En dat het 'verpoppen en verhiphoppen van de muziekindustrie' een kwalijke zaak is, is natuurlijk ook maar een mening waar velen het niet mee eens zullen zijn.
Ah juist vandaar dat het zo enorm rustig was die dag. Het komt niet steeds heel veel verder dan “ja maar ze is populair” of dat is “jouw mening” wat natuurlijk geen argumenten zijn. Nogmaals zet Portishead op en daarna CRJ, en zie de verschillen. Want in deze denkwijze is Guus Meeuwis nog een goede optie voor BKS.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Daar kun je een hele studie aan wijden. De afkorting staat voor populair en dat is ook het voornaamste kenmerk. Het is daardoor zo breed dat het weinig onderscheidend is.
Ja zo lust ik er nog wel een paar. Dus Radiohead is ook pop muziek volgens jou? Of Portishead?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.110
5.389
Rock Werchter doet een aardige poging om de ongelukkige communicatie te overtreffen.
"Kleine dienstmededeling"... een van de hoofdacts komt niet.

En ik ben benieuwd of er in het RW-forum nu ook zo'n mooie discussie gaat komen tussen voor- en tegenstanders van Carly Rae!
Mocht blijkbaar niet anders van management qotsa. Het fijne zullen we er niet van weten ..:
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Ah juist vandaar dat het zo enorm rustig was die dag. Het komt niet steeds heel veel verder dan “ja maar ze is populair” of dat is “jouw mening” wat natuurlijk geen argumenten zijn. Nogmaals zet Portishead op en daarna CRJ, en zie de verschillen. Want in deze denkwijze is Guus Meeuwis nog een goede optie voor BKS.
Ik wil gerust geloven dat het rustig was bij haar optreden hoor. Ik probeer gewoon context te bieden want CRJ heeft, voor veel redenen, wel een soort cultstatus binnen de alternatieve popmuziek waardoor ik ze best vind passen op BKS. Dat doe ik als tegenargument voor de nietszeggende context die jij probeert aan te brengen (verwijzen naar hitjes van 10 jaar oud, guilty pleasure, platte commerciële kutmuziek, enkel populair door een 'stokdove blogger'). En die vergelijking met Guus Meeuwis slaat nergens op want ik beweer nergens dat populariteit het enige criterium is om op BKS te passen.

Dat statement dat ik 'jouw mening' noem vind ik een probleem omdat je het ten eerste zei alsof het een feit was. Ten tweede is het gewoon veel te vaag en ongenuanceerd. Wat is de muziekindustrie? Op welke manier is deze industrie verpopt of verhiphopt (pop en hiphop zijn al decennia mainstream)? En waarom zou dit uberhaupt een kwalijke zaak zijn? Het is gewoon een los statement zonder enige inhoud.
 
Laatst bewerkt:

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Ik wil gerust geloven dat het rustig was bij haar optreden hoor. Ik probeer gewoon context te bieden want CRJ heeft, voor veel redenen, wel een soort cultstatus binnen de alternatieve popmuziek waardoor ik ze best vind passen op BKS. Dat doe ik als tegenargument voor de nietszeggende context die jij probeert aan te brengen (verwijzen naar hitjes van 10 jaar oud, guilty pleasure, platte commerciële kutmuziek, enkel populair door een 'stokdove blogger'). En die vergelijking met Guus Meeuwis slaat nergens op want ik beweer nergens dat populariteit het enige criterium is om op BKS te passen.

Dat statement dat ik 'jouw mening' noem vind ik een probleem omdat je het ten eerste zei alsof het een feit was. Ten tweede is het gewoon veel te vaag en ongenuanceerd. Wat is de muziekindustrie? Op welke manier is deze industrie verpopt of verhiphopt (pop en hiphop zijn al decennia mainstream)? En waarom zou dit uberhaupt een kwalijke zaak zijn? Het is gewoon een los statement zonder enige inhoud.
Het probleem is dat CRJ helemaal geen cult status heeft, er hebben een aantal bekende Amerikaanse blogs iets positiefs over haar albums gesproken en toen werd het een soft self-fulfilling prophecy gebaseerd op napraat gedrag. Maar als je gewoon puur inhoudelijk de muziek bekijkt (wat geen klote met een mening te maken heeft inderdaad absolute waarheid betreft), zijn het gewoon (over)geproduceerde pop songs. Als de vergelijking niet klopt met Guus Meeuwis dan zou ik graag van je horen waarom Guus Meeuwis dan niet op BKS kan staan en CRJ wel?

Wat betreft die hitjes van 10 jaar oud, juist dat waren de tracks waar de guppen het hardste los op gingen. Dat argument bestond ook gewoon niet tijdens het optreden. En alternatieve popmuziek nog namen, tsja I rest my case.

Het kwalijke aan de popindustrie is dat de 13 in een dozijn acts steeds prominenter worden op de affiches waardoor de kwaliteit gewoon achteruit gaat. We moeten nu allles laten vervangen voor pure populisme. Een kut Werchter affiche is dan ook een prima voorbeeld van de afgleiding van de muziek industrie. Het vervagen van de lijntjes tussen genre kan zo nu en dan positief zijn, sure. Maar laten we in godsnaam wel onze kwaliteit behouden in de muziek industrie.

Je mag van mij best naar Carly Rae Jepsen luisteren, je mag van mij naar de concerten en alle albums kopen. Wat mij part start je een fan club op, of trek je zelf zo'n koeienpak aan I really don't care. Maar gaat niet doen of dit past op alternatief festival. Ik kan Bruno Mars ook waarderen als artiest, maar laten we die in godsnaam weghouden van een BKS hoor. Het hele bestaansrecht van BKS bestaat hier uit.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken