Ik wil gerust geloven dat het rustig was bij haar optreden hoor. Ik probeer gewoon context te bieden want CRJ heeft, voor veel redenen, wel een soort cultstatus binnen de alternatieve popmuziek waardoor ik ze best vind passen op BKS. Dat doe ik als tegenargument voor de nietszeggende context die jij probeert aan te brengen (verwijzen naar hitjes van 10 jaar oud, guilty pleasure, platte commerciële kutmuziek, enkel populair door een 'stokdove blogger'). En die vergelijking met Guus Meeuwis slaat nergens op want ik beweer nergens dat populariteit het enige criterium is om op BKS te passen.
Dat statement dat ik 'jouw mening' noem vind ik een probleem omdat je het ten eerste zei alsof het een feit was. Ten tweede is het gewoon veel te vaag en ongenuanceerd. Wat is de muziekindustrie? Op welke manier is deze industrie verpopt of verhiphopt (pop en hiphop zijn al decennia mainstream)? En waarom zou dit uberhaupt een kwalijke zaak zijn? Het is gewoon een los statement zonder enige inhoud.
Het probleem is dat CRJ helemaal geen cult status heeft, er hebben een aantal bekende Amerikaanse blogs iets positiefs over haar albums gesproken en toen werd het een soft self-fulfilling prophecy gebaseerd op napraat gedrag. Maar als je gewoon puur inhoudelijk de muziek bekijkt (wat geen klote met een mening te maken heeft inderdaad absolute waarheid betreft), zijn het gewoon (over)geproduceerde pop songs. Als de vergelijking niet klopt met Guus Meeuwis dan zou ik graag van je horen waarom Guus Meeuwis dan niet op BKS kan staan en CRJ wel?
Wat betreft die hitjes van 10 jaar oud, juist dat waren de tracks waar de guppen het hardste los op gingen. Dat argument bestond ook gewoon niet tijdens het optreden. En alternatieve popmuziek nog namen, tsja I rest my case.
Het kwalijke aan de popindustrie is dat de 13 in een dozijn acts steeds prominenter worden op de affiches waardoor de kwaliteit gewoon achteruit gaat. We moeten nu allles laten vervangen voor pure populisme. Een kut Werchter affiche is dan ook een prima voorbeeld van de afgleiding van de muziek industrie. Het vervagen van de lijntjes tussen genre kan zo nu en dan positief zijn, sure. Maar laten we in godsnaam wel onze kwaliteit behouden in de muziek industrie.
Je mag van mij best naar Carly Rae Jepsen luisteren, je mag van mij naar de concerten en alle albums kopen. Wat mij part start je een fan club op, of trek je zelf zo'n koeienpak aan I really don't care. Maar gaat niet doen of dit past op alternatief festival. Ik kan Bruno Mars ook waarderen als artiest, maar laten we die in godsnaam weghouden van een BKS hoor. Het hele bestaansrecht van BKS bestaat hier uit.