Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.002
6.300
Dillinger wrote:
Ik was er wel zeker van dat The Strokes ook dit jaar een utopie zouden blijken… maar nu ga ik toch ook een beetje twijfelen. De kaartjes zijn behoorlijk duur dit jaar en er is geen early bird actie.. De reden zou kunnen zijn dat ze weten dat ze met The Strokes erbij vrijwel zeker uitverkopen (vorig jaar op APE veruit de best bezochte act)…Zou het dan toch????

Verder is die PS line-up gewoon weer waanzinnig sterk. Ben benieuwd wat er van op BKS gaat staan. Zou zelf erg blij zijn met een Lightning Bolt en Jawbox.
Opvallend op de poster is de hoge positie van King Princess; die was toch ook al officieus bevestigd voor BKS?

The Strokes is altijd een neorme hype gebleven in het VK. In Nederland zijn ze volgens mij niet zo’n grote naam hoor. Het is keer op dit blog dat bijna iedereen er gek van is (op alle mogelijke manieren).
ik heb het idee, dat door jaren afwezigheid het wel een ding op zichzelf gaan worden is. Zie ook een Tool vorig jaar en wat het deed met de voorverkoop. Ik denk dat ze bij BKS best vaak The Strokes op wenslijstjes voorbij hebben zien komen hoor.

Voor veel mensen in dit land toch echt een band om af te strepen. Ik denk eerlijk gezegd dat de hype groter zal zijn dan de show die mogelijk afleveren mochten ze komen.

Maar eigenlijk betrap ik mezelf er weer op dat ik teveel hoop heb op The Strokes.. en dat we straks gewoon Underworld gaan krijgen o.i.d.
 

raginfullon

Playlistbediener
6 feb 2018
40
2
Hoop op:
woe blind birds (ga alleen op de tip af en klinkt geweldig!), squid, diiv, wolfparde, dinosaur jr, black country new road, en hopelijk ondanks excl. toch pavement.
headliner zou ik niet echt weten, wellicht dat ik the xx het liefst zie komen van de genoemd headline kanshebbers
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Ben niet razend enthousiast van de Primavera line-up. Er staan prima namen tussen, maar mis ook wel wat. Veel ken ik overigens ook nog niet. Ik hoop vooral op Brittany Howard, Chromatics en Kim Gordon. The Strokes zouden uiteraard een hele sterke boeking zijn.
Verder mis ik daar wat namen uit het rijtje Bat For Lashes, Julia Jacklin, Sharon van Etten, Anna Calvi. Marika Hackman en Phoebe Bridgers. Ik hoop dat BKS hier wel wat van heeft. We zullen het hopelijk snel weten allemaal.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ow en Sonar heeft oa Despacio en nog een flinke lijst die ik nog niet zorgvuldig door heb genomen. Zou het nu dan wel? Is een paar dagen na BKS.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.002
6.300
Ow en Sonar heeft oa Despacio en nog een flinke lijst die ik nog niet zorgvuldig door heb genomen. Zou het nu dan wel? Is een paar dagen na BKS.
Zou een beetje mosterd na de maaltijd zijn niet? Zou het beetje vreemd vinden als ze dat nu zouden doen in ieder geval.

Ik hoop wel op AEAEA.
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
269
172
Van Sonar zou Battles ook wel op BKS passen. En waarschijnlijk nog een pak andere namen die ik niet ken.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.761
1.363
Tegenargumenten lijken me dan vooral hun vraagprijs, de lage relevantie

Vergeet niet onderstaande constructies zijn ooit ook gebeurd (wel al even geleden maar toch), waar eigenlijk maar 1 frisse "relevante" headliner tussen zat, als je het zo bekijkt.
Pixies - Franz Ferdinand - Elbow
Libertines - Noel Gallagher - Alt J

Als ze The Strokes konden krijgen en ze laten die liggen omdat ze niet fris/relevant genoeg zouden zijn in het lijstje Massive Attack, The National. Dan hadden ze een van die laatste twee wel laten liggen denk ik.

Ik vind overigens relevantie minder belangrijk liever een niet-relevante oldies act dan een relevante act die de afgelopen 3 jaar al 10x in Benelux speelde (zie The National).
Als zie ik ze beide graag komen omdat ik The National altijd heb gemist, alsook vorige keer op BKS.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.002
6.300
Ik denk je bij een band als The Strokes niet echt naar relevantie moet kijken. Het is sowieso een interessante boeking wegens hun lange afwezigheid. Geen idee of de vraagprijzen nog steeds zo hoog zijn als een aantal jaar terug. Ze komen ook met een nieuw album die ze misschien ook een beetje moeten pluggen.

Het zou me niet verbazen dat The Strokes op erg veel wenslijstjes is verschenen de laatste jaren. Bij mij in ieder geval wel. God wat gaat dit weer een teleurstelling worden waarschijnlijk dat ze niet komen.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.181
535
selurxela wrote:

Dillinger wrote:
Ik was er wel zeker van dat The Strokes ook dit jaar een utopie zouden blijken… maar nu ga ik toch ook een beetje twijfelen. De kaartjes zijn behoorlijk duur dit jaar en er is geen early bird actie.. De reden zou kunnen zijn dat ze weten dat ze met The Strokes erbij vrijwel zeker uitverkopen (vorig jaar op APE veruit de best bezochte act)…Zou het dan toch????

Verder is die PS line-up gewoon weer waanzinnig sterk. Ben benieuwd wat er van op BKS gaat staan. Zou zelf erg blij zijn met een Lightning Bolt en Jawbox.
Opvallend op de poster is de hoge positie van King Princess; die was toch ook al officieus bevestigd voor BKS?


The Strokes is altijd een neorme hype gebleven in het VK. In Nederland zijn ze volgens mij niet zo’n grote naam hoor. Het is keer op dit blog dat bijna iedereen er gek van is (op alle mogelijke manieren).

ik heb het idee, dat door jaren afwezigheid het wel een ding op zichzelf gaan worden is. Zie ook een Tool vorig jaar en wat het deed met de voorverkoop. Ik denk dat ze bij BKS best vaak The Strokes op wenslijstjes voorbij hebben zien komen hoor.

Voor veel mensen in dit land toch echt een band om af te strepen. Ik denk eerlijk gezegd dat de hype groter zal zijn dan de show die mogelijk afleveren mochten ze komen.

Maar eigenlijk betrap ik mezelf er weer op dat ik teveel hoop heb op The Strokes.. en dat we straks gewoon Underworld gaan krijgen o.i.d.

Het is niet zo zeer een waardeoordeel over the Strokes hoor. Maar ik vraag me gewoon af of zij buiten dit forum ook zo populair zijn. Omdat er hier zo veel fans zijn wordt de overall populariteit misschien wat overschat. Van mij mogen ze komen. Ben geen (groot) fan, maar wilde dat boksje best wel even tikken. En dan kunnen. we volgend jaar ook ergens anders over speculeren (Frank Ocean!!!). Misschien stoppen ze wel gewoon met BKS als ze the Strokes ook hebben gehad.....
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
269
172
Gisteren noemde overigens iemand Real Estate. Nou heel graag. Heerlijke festival band.
Misschien wel de saaiste band die ik ooit zag op BKS, ondanks dat ik ze erg graag hoor...
maar ze hebben wel net een prima nieuwe single uit en ik geef ze graag een herkansing :)
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.181
535
Acts die van mij zo door mogen van PS naar BKS: King Krule, Shellac, Caribou, the Strokes, Bill Callahan, Chromatics, Sampa the Great, Earl Sweatshirt en E. Neubauten (hoewel die laatste zeer onwaarschijnlijk lijkt).

Staat overigens best een fors aantal grotere DTRH namen op de PS lijst. Dus the Strokes kunnen ook zo maar op DTRH belanden.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.002
6.300
Indiaantje89 wrote:

selurxela wrote:

Dillinger wrote:
Ik was er wel zeker van dat The Strokes ook dit jaar een utopie zouden blijken… maar nu ga ik toch ook een beetje twijfelen. De kaartjes zijn behoorlijk duur dit jaar en er is geen early bird actie.. De reden zou kunnen zijn dat ze weten dat ze met The Strokes erbij vrijwel zeker uitverkopen (vorig jaar op APE veruit de best bezochte act)…Zou het dan toch????

Verder is die PS line-up gewoon weer waanzinnig sterk. Ben benieuwd wat er van op BKS gaat staan. Zou zelf erg blij zijn met een Lightning Bolt en Jawbox.
Opvallend op de poster is de hoge positie van King Princess; die was toch ook al officieus bevestigd voor BKS?


The Strokes is altijd een neorme hype gebleven in het VK. In Nederland zijn ze volgens mij niet zo’n grote naam hoor. Het is keer op dit blog dat bijna iedereen er gek van is (op alle mogelijke manieren).


ik heb het idee, dat door jaren afwezigheid het wel een ding op zichzelf gaan worden is. Zie ook een Tool vorig jaar en wat het deed met de voorverkoop. Ik denk dat ze bij BKS best vaak The Strokes op wenslijstjes voorbij hebben zien komen hoor.

Voor veel mensen in dit land toch echt een band om af te strepen. Ik denk eerlijk gezegd dat de hype groter zal zijn dan de show die mogelijk afleveren mochten ze komen.

Maar eigenlijk betrap ik mezelf er weer op dat ik teveel hoop heb op The Strokes.. en dat we straks gewoon Underworld gaan krijgen o.i.d.

Het is niet zo zeer een waardeoordeel over the Strokes hoor. Maar ik vraag me gewoon af of zij buiten dit forum ook zo populair zijn. Omdat er hier zo veel fans zijn wordt de overall populariteit misschien wat overschat. Van mij mogen ze komen. Ben geen (groot) fan, maar wilde dat boksje best wel even tikken. En dan kunnen. we volgend jaar ook ergens anders over speculeren (Frank Ocean!!!). Misschien stoppen ze wel gewoon met BKS als ze the Strokes ook hebben gehad…..
Ik heb juist het idee dat door de speculatie op o.a. fora de band toch wel interessanter is geworden dan dat ze ooit waren. Ik vertel mijn kameraden die niet op fora zitten ook over dat ik The Strokes zo graag nog eens wil zien. En die luisteren daardoor ook naar die band.

Het is een beetje een verboden vrucht... je ziet hem regelmatig hangen. Maar je mag er nooit een hapje van nemen, misschien is het niet eens lekker. Maar ik denk dat toch heel veel mensen benieuwd zijn hoe de vrucht smaakt. Het idee om van de vrucht te mogen eten is mogelijk interessanter dan de smaak van de vrucht zelf. En ik denk dat die spanning toch veel mensen aanspreekt.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
The Strokes zou natuurlijk prima werken op BKS. Ik denk ook dat ze door hun exclusiviteit veel volk zullen trekken, al was het alleen maar omdat hele horden Engelsen de oversteek zullen maken. Maar goed, ik draaf door en zal vast weer worden teleurgesteld met Elbow/Underworld/Placebo.
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
269
172
Rock Werchter gaat The Strokes ook willen. Herman Schueremans, de organisator, is fan naaar het schijnt.
Zouden die dan daar niet exclusief voor de Beneleux komen?
Ik denk dat ze gewoon bijna overal spelen waar ze hun vraagprijs krijgen, er zat weinig samenhang in de data en festivals waarop ze afgelopen zomer speelden (2x in Spanje, waarvan 1 dan uiteindelijk wel gecanceld + dan nog enkele shows in slechts een handvol Europese landen. En eerst wat shows in de VS, dan wat in Europa, dan opnieuw in de VS...).

Het hangt volgens mij vooral van het festival zelf af: zijn The Strokes in het land in kwestie populair genoeg om er de vraagprijs voor te betalen? Zo lijken ze bijvoorbeeld, als ze touren, steeds in Zuid-Amerika te spelen, waar ze immens populair lijken te zijn.
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
269
172
“Relevant” is wel het zum-kotzen-woord van dit forum…inmiddels

Synoniemen.net geeft ons volgende alternatieven: aanzien, belang, belangrijkheid, bruikbaarheid, draagwijdte, gewicht, gewichtigheid, importantie, inhoud, portee, significantie, significatie, strekking, waarde, zin, zwaarte.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.181
535
selurxela wrote:
Gisteren noemde overigens iemand Real Estate. Nou heel graag. Heerlijke festival band.

Misschien wel de saaiste band die ik ooit zag op BKS, ondanks dat ik ze erg graag hoor…
maar ze hebben wel net een prima nieuwe single uit en ik geef ze graag een herkansing ?

Ik geef onmiddellijk toe dat ze niet spectaculair ogen, maar het klinkt wel errug lekker.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.618
2.761
Sjoerd wrote:
Ow en Sonar heeft oa Despacio en nog een flinke lijst die ik nog niet zorgvuldig door heb genomen. Zou het nu dan wel? Is een paar dagen na BKS.

Zou een beetje mosterd na de maaltijd zijn niet? Zou het beetje vreemd vinden als ze dat nu zouden doen in ieder geval.

Ik hoop wel op AEAEA.

Misschien de FOUR vervangen door Despacio? Al zou een lange sessie van zowel 2manydj's als James Murphy op FOUR ook best mogen.

AEAEA is voor een festival misschien wel wat stroef. Op Le Guess Who? stonden zij in de Grote Zaal. Dat was mooi, maar aan het eind van de set was een behoorlijk groot deel van het publiek al weggelopen. Op Primavera zal dit wel in het Auditori kunnen passen, op BKS vind ik het wat lastiger.
Van LGW? mis ik in die Primavera-lijst overigens wel Girl Band en Moon Duo. Die zouden allebei toch wel heel mooi op BKS passen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Sjoerd wrote:
Ow en Sonar heeft oa Despacio en nog een flinke lijst die ik nog niet zorgvuldig door heb genomen. Zou het nu dan wel? Is een paar dagen na BKS.

Zou een beetje mosterd na de maaltijd zijn niet? Zou het beetje vreemd vinden als ze dat nu zouden doen in ieder geval.

Hoezo mosterd na de maaltijd? Na welke maaltijd dan? Volgens mij heeft dat Despacio nog nooit in Nederland gestaan? Maar kan het mis hebben.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken