Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
258
168
Kurt Vile gaat solo touren, maar speelt de week voor BKS al 2x in NL.
Jammer, want had hem er graag ook solo eens zien spelen.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
OM is nou wel typisch zo'n naam waarmee ze buiten de lijntjes kleuren, gelijk bij Swans in de eerste editie. Mooie boeking hoor.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Hebben paar geweldige platen gemaakt hoor, maar Brian Molko die op zijn 50e nog steeds over zijn tienerqngsten zingt is een beetje potsierlijk.

Ze spelen niet zo veel meer van het eerste album hoor. En volgens mij valt het met de albums erna wel mee qua teenage angst. Maar anyway, ben het er eigenlijk wel mee eens dat The Black Keys en Placebo allebei niet heel passend zijn als BKS-headliner.

OM is nou wel typisch zo’n naam waarmee ze buiten de lijntjes kleuren, gelijk bij Swans in de eerste editie. Mooie boeking hoor.

Ah kijk, dat is nu eens zo'n typische Roadburn-naam die ook mooi op BKS past waar ik het onlangs over had in dit topic. Mooie boeking. Swans zelf mag er ook nog wel bij, maar die doen volgens mij puur een zaalshow deze zomer.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
selurxela wrote:
Hebben paar geweldige platen gemaakt hoor, maar Brian Molko die op zijn 50e nog steeds over zijn tienerqngsten zingt is een beetje potsierlijk.

Ze spelen niet zo veel meer van het eerste album hoor. En volgens mij valt het met de albums erna wel mee qua teenage angst. Maar anyway, ben het er eigenlijk wel mee eens dat The Black Keys en Placebo allebei niet heel passend zijn als BKS-headliner.


Dillinger wrote:
OM is nou wel typisch zo’n naam waarmee ze buiten de lijntjes kleuren, gelijk bij Swans in de eerste editie. Mooie boeking hoor.

Ah kijk, dat is nu eens zo’n typische Roadburn-naam die ook mooi op BKS past waar ik het onlangs over had in dit topic. Mooie boeking. Swans zelf mag er ook nog wel bij, maar die doen volgens mij puur een zaalshow deze zomer.
Hoezo niet passend. BKS heeft toch altijd grote namen die teren op ouder werk gehad?

Damien Rice, Portishead, Pixies, The Libertines, Noel Gallagher, LCD Soundsystem, Massive Attack, Beck, Kraftwerk?

Hoezo zou Placebo niet tussen dit rijtje passen? Je hoeft het niet leuk te vinden.. maar "niet passen" vind ik een beetje onzinnig.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Hoezo niet passend. BKS heeft toch altijd grote namen die teren op ouder werk gehad?

Damien Rice, Portishead, Pixies, The Libertines, Noel Gallagher, LCD Soundsystem, Massive Attack, Beck, Kraftwerk?

Hoezo zou Placebo niet tussen dit rijtje passen? Je hoeft het niet leuk te vinden.. maar “niet passen” vind ik een beetje onzinnig.
Vind wel dat naast Massive Attack en een National-set die draait om een 10 jaar oud album er als derde headliner een artiest mag staan waarvan de populariteit teert op recent werk.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Waarom is The Black keys geen BKS naam en Placebo wel ?

Ik doe zelf meestal de 'denkoefening' of de act ook op Primavera zou passen. Een paar Bad Bunnys daargelaten vind ik dat dat qua stijl van namen wel overeenkomt. Daarom denk ik dat een Placebo -of The Killers- niet echt BKS- namen zijn, en The Black Keys eventueel wel (maar op het randje). Snap dat een Editors ook geen Primavera naam is, maar gok dat ze echt wel die richting qua namen willen uitgaan.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Indiaantje89 wrote:
Hoezo niet passend. BKS heeft toch altijd grote namen die teren op ouder werk gehad?

Damien Rice, Portishead, Pixies, The Libertines, Noel Gallagher, LCD Soundsystem, Massive Attack, Beck, Kraftwerk?

Hoezo zou Placebo niet tussen dit rijtje passen? Je hoeft het niet leuk te vinden.. maar “niet passen” vind ik een beetje onzinnig.

Vind wel dat naast Massive Attack en een National-set die draait om een 10 jaar oud album er als derde headliner een artiest mag staan die recentere muziek speelt.
Tsja welke bands liggen voor het oprapen op dat gebied om te headlinen?

Als het kwalitatief maar goed is. The Strokes is eigenlijk ook niet relevant meer... maar omdat ze zo lang niet in NL hebben gestaan maakt het ze toch relevant bij wijze van spreken.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Tsja welke bands liggen voor het oprapen op dat gebied om te headlinen?

Als het kwalitatief maar goed is. The Strokes is eigenlijk ook niet relevant meer… maar omdat ze zo lang niet in NL hebben gestaan maakt het ze toch relevant bij wijze van spreken.
Voor mezelf maakt het niet zo uit. Heb zelf weinig interesse in The Strokes, maar zou qua "geriatrische acts" Aphex Twin, Björk of Missy Elliott wel heel leuk vinden. En wie weet is het aankomende album van The Strokes wel superrelevant (maar op basis daarvan worden ze momenteel natuurlijk niet geboekt).

Maar ik vind het er niet heel 'vooruitstrevend' uitzien als er geen enkele headliner met recent relevant materiaal tussenstaat. Iets wat BKS toch wel wil zijn. En ik zou Bad Bunny best leuk vinden :p (Nou ja, geen idee hoe hij live is.)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Indiaantje89 wrote:
Tsja welke bands liggen voor het oprapen op dat gebied om te headlinen?

Als het kwalitatief maar goed is. The Strokes is eigenlijk ook niet relevant meer… maar omdat ze zo lang niet in NL hebben gestaan maakt het ze toch relevant bij wijze van spreken.

Voor mezelf maakt het niet zo uit. Heb zelf weinig interesse in The Strokes, maar zou qua “geriatrische acts” Aphex Twin, Björk of Missy Elliott wel heel leuk vinden. En wie weet is het aankomende album van The Strokes wel superrelevant (maar op basis daarvan worden ze momenteel natuurlijk niet geboekt).

Maar ik vind het er niet heel ‘vooruitstrevend’ uitzien als er geen enkele headliner met recent relevant materiaal tussenstaat. Iets wat BKS toch wel wil zijn. En ik zou Bad Bunny best leuk vinden
1f61b.svg
(Nou ja, geen idee hoe hij live is.)
Maar de namen die jij noemt zijn toch ook verre van vooruitstrevend? En Bad Bunny en Missy Elliot.... tsja. Je moet niet vooruitstreven om vooruitstrevend te willen zijn, er moet uiteindelijk kwaliteit op de planken komen. Buiten Lana zie ik weinig BKS droom headliners touren op dit moment.

Daarnaast kan een nieuwe act die al 1,5 jaar tourt met een dezelfde tour een stuk minder spannend zijn dan een band die weer een tijdje uit beeld geraakt is.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Indiaantje89 wrote:
Tsja welke bands liggen voor het oprapen op dat gebied om te headlinen?

Als het kwalitatief maar goed is. The Strokes is eigenlijk ook niet relevant meer… maar omdat ze zo lang niet in NL hebben gestaan maakt het ze toch relevant bij wijze van spreken.

Voor mezelf maakt het niet zo uit. Heb zelf weinig interesse in The Strokes, maar zou qua “geriatrische acts” Aphex Twin, Björk of Missy Elliott wel heel leuk vinden. En wie weet is het aankomende album van The Strokes wel superrelevant (maar op basis daarvan worden ze momenteel natuurlijk niet geboekt).

Maar ik vind het er niet heel ‘vooruitstrevend’ uitzien als er geen enkele headliner met recent relevant materiaal tussenstaat. Iets wat BKS toch wel wil zijn. En ik zou Bad Bunny best leuk vinden ? (Nou ja, geen idee hoe hij live is.)

Van The National kun je natuurlijk absoluut niet zeggen dat ze geen recent relevant materiaal hebben. Ook hun twee meest recente platen waren bij menigeen jaarlijstjes materiaal. En daar zullen ze natuurlijk ook genoeg van spelen.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Die fake Primavera poster (met Goldfrapp als headliner? ) heeft me wel aan het denken gezet. Frank Ocean zou in alle opzichten voor BKS een top boeking zijn: "relevant", "vooruitstrevend", nauwelijks in Nederland geweest en geen nostalgie act. Ik vond zijn HMH show in 2013 niet heel overtuigend, maar ik zou het graag een tweede kans willen geven. En zorgt meteen in vele opzichten voor diversiteit in de headliners dit jaar.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Black Lies wrote:

selurxela wrote:
Hebben paar geweldige platen gemaakt hoor, maar Brian Molko die op zijn 50e nog steeds over zijn tienerqngsten zingt is een beetje potsierlijk.


Ze spelen niet zo veel meer van het eerste album hoor. En volgens mij valt het met de albums erna wel mee qua teenage angst. Maar anyway, ben het er eigenlijk wel mee eens dat The Black Keys en Placebo allebei niet heel passend zijn als BKS-headliner.


Dillinger wrote:
OM is nou wel typisch zo’n naam waarmee ze buiten de lijntjes kleuren, gelijk bij Swans in de eerste editie. Mooie boeking hoor.


Ah kijk, dat is nu eens zo’n typische Roadburn-naam die ook mooi op BKS past waar ik het onlangs over had in dit topic. Mooie boeking. Swans zelf mag er ook nog wel bij, maar die doen volgens mij puur een zaalshow deze zomer.

Hoezo niet passend. BKS heeft toch altijd grote namen die teren op ouder werk gehad?

Damien Rice, Portishead, Pixies, The Libertines, Noel Gallagher, LCD Soundsystem, Massive Attack, Beck, Kraftwerk?

Hoezo zou Placebo niet tussen dit rijtje passen? Je hoeft het niet leuk te vinden.. maar “niet passen” vind ik een beetje onzinnig.

Het is eerder andersom. Ben groot fan van Placebo (geweest) en zou ze graag zien spelen in de Beekse Bergen, maar voor mijn gevoel zou het niet helemaal passen. Dat heeft niet te maken met hoe oud of nieuw hun "relevante" muziek is, maar gewoon met het soort muziek dat ze spelen. Net als met Weezer bijvoorbeeld, die zijn, denk ik, een grotere naam in alternatieve kringen, maar ondanks dat dat misschien voor veel BKS-bezoekers een toffe headliner zou zijn zie ik het niet helemaal passen qua muziek. En dat zou ik persoonlijk ook prachtig vinden als headliner.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Indiaantje89 wrote:
Hoezo niet passend. BKS heeft toch altijd grote namen die teren op ouder werk gehad?

Damien Rice, Portishead, Pixies, The Libertines, Noel Gallagher, LCD Soundsystem, Massive Attack, Beck, Kraftwerk?

Hoezo zou Placebo niet tussen dit rijtje passen? Je hoeft het niet leuk te vinden.. maar “niet passen” vind ik een beetje onzinnig.

Vind wel dat naast Massive Attack en een National-set die draait om een 10 jaar oud album er als derde headliner een artiest mag staan waarvan de populariteit teert op recent werk.

Ik vind Placebo ook niet echt in dat rijtje passen. Zit voor mijn gevoel dichter tegen Linkin Park dan tegen het rijtje wat daar genoemd wordt (waarin Noel Gallagher overigens wel pijn aan mijn ogen doet). En dat is niet omdat ik Placebo niks vindt. Sterker, heb aantal van hun platen grijs gedraaid, maar ik vind het geen BKS act.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Ik vind Weezer toch weer een ander slag muziek dan Placebo.

Ik vind Placebo denk ik wel een act die veel bij BKS'ers in de platenkasten heeft gestaan. En kwa muziek vind ik ze juist wel binnen het plaatje van BKS passen (veel meer dan Weezer) Maar goed, laat ze ons maar snel uit ons leiden verlossen.

Frank Ocean ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Maar heb nog nooit wat van gehoord wat bij mij echt is blijven hangen. Mogelijk dat een live optreden me van mening kan doen veranderen. Lana Del Rey was natuurlijk een geweldige keuze geweest. Maar denk gewoon dat die meer voorkeur heeft om op VS major's te spelen dan hier te headlinen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Ik vind Weezer toch weer een ander slag muziek dan Placebo.

Ik vind Placebo denk ik wel een act die veel bij BKS’ers in de platenkasten heeft gestaan. En kwa muziek vind ik ze juist wel binnen het plaatje van BKS passen (veel meer dan Weezer) Maar goed, laat ze ons maar snel uit ons leiden verlossen.

Zeker weten. Ik denk dat velen Black Market Music naast The Blue Album en Sleeping With Ghosts naast Pinkerton in de kast hebben staan.

Zou ze ook allebei graag als headliner zien op BKS omdat ik ze tof vind en ook denk dat ze het goed doen bij veel BKS-bezoekers. Mijn idee is meer dat het niet echt zou passen bij de "normale" headliners die BKS programmeert, al hoeft dat niets uit te sluiten want ook headliners als Kraftwerk, Run the Jewels en Jamie XX hadden velen niet zo snel verwacht.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Maar de namen die jij noemt zijn toch ook verre van vooruitstrevend? En Bad Bunny en Missy Elliot…. tsja. Je moet niet vooruitstreven om vooruitstrevend te willen zijn, er moet uiteindelijk kwaliteit op de planken komen. Buiten Lana zie ik weinig BKS droom headliners touren op dit moment.

Daarnaast kan een nieuwe act die al 1,5 jaar tourt met een dezelfde tour een stuk minder spannend zijn dan een band die weer een tijdje uit beeld geraakt is.
Missy, Aphex en Björk bedoelde ik als voorbeelden van acts waarvan de populariteit niet gebaseerd is op recent werk, maar die ik persoonlijk wel leuk zou vinden (itt de Strokes). Daarmee wilde ik zeggen dat ik het op zich niet zo heel erg vind als de headliners "oude koek" zijn (want die maken voor mij niet het festival) maar dat ik me niet kan voorstellen dat BKS drie van dat soort acts als uithangbord van het festival wil hebben.

Ik zou Missy niet een vooruitstrevende boeking noemen, die past volgens mij wel goed bij het BKS-publiek en Bad Bunny was natuurlijk een grapje, die zal sowieso niet op BKS te vinden zijn. Overigens ben ik geheel voor vooruitstreven om vooruitstrevend te zijn, als je maar de goeie kant opstreeft.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Denk dat Frank Ocean misschien wel een goede denkpiste kan zijn.

Het lijkt erop dat Primavera nog moet wachten op een final go van een laatste grote headliner. We weten allemaal dat Frank geen makkelijke naam is. En naast indiekoningen The National en triphop pioniers Massive Attack zou Ocean perfect passen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken