Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

O ja, toch maar even Grauzone tickets gehaald. Zo kan ik dit jaar tock zeker de volledig Sonic youth bezetting zien. En The Murder Capital nog n keer.

zworp4 wrote:
Nee, zo werkt het dus niet.

Dat Lana in andere landen werkt met LiveNation, maakt niet dat ze daar in Nederland ook mee werkt. Feit is dat Lana te vinden is op het roster van Friendly Fire: https://www.friendly-fire.nl/international-roster en niet op het roster van Mojo https://roster.mojo.nl (en Massive Attack en The National dus wel).

Ok, we hebben allebei dus niet gelijk, waar mijn analyse beter overeen komt met de waarheid dan de jouwe, want Lana staat niet op BKS..
Blijkbaar is het dus ook dat het hele conclusies trekken op de artiesten rosters sowieso niet klopt, tenminste zeker niet voor grotere artiesten.
Maar goed, Lana komt niet, dus is eigenlijk ook geen reden meer om het hierover te hebben.

Waarom is The Black keys geen BKS naam en Placebo wel ?
Dat wordt op dit forum ook heel stellig gezegd namelijk. Ik denk dat we een soort van nieuw BKS gaan zien, met een nieuwe directeur die niet op de loonlijst staat van Friendly Fire. Van mij mogen we zo weer terug naar hoe BKS was in de beginjaren om eerlijk te zijn. Toen bands als Franz Ferdinand of Pixies wel gewoon “konden”. En ja, ik weet dat Roel Coppen ook nog steeds een vinger in de pap heeft.
Ik denk dat beide wel kunnen. Maar vooralsnog is er niks wat er op lijkt dat The Black Keys touren.

Verder heeft Placebo een veel groter oeuvre dan The Black Keys. Van mij mag het ook best back to basic. Vorig jaar zijn ze naar mijn smaak een beetje in de mist gegaan met wat acts (maar ik wil die discussie niet teveel op gang brengen) maar verder zijn ze toch niet zo heel veranderd toch?

gesp wrote:

yeaghi wrote:
Morissey komt ook met een nieuw album. Is dat een headliner voor BKS?

Absoluut wat naam, status en oeuvre betreft.

Alleen zeer onwaarschijnlijk door zijn fundamentalistische eisenpakket.

Maakt er de laatste jaren ook een gewoonte van om last minute optredens te annuleren. Te groot risico voor een festival als BKS.

Dat hij zichzelf meer en meer een rechts extremistische hoek zet maakt het ook steeds onwaarschijnlijker.

Placebo? Een BKS act? Seriously?! Hebben paar geweldige platen gemaakt hoor, maar Brian Molko die op zijn 50e nog steeds over zijn tienerqngsten zingt is een beetje potsierlijk. Bovendien is hun laatste goede album inmiddels 11 jaar oud.

Frank Ocean, dit jaar nog nauwelijks genoemd hier, zou wel enorme stunt zijn. Ben ik ook ernstig benieuwd naar.

Verder heeft Placebo een veel groter oeuvre dan The Black Keys.
Huh? Placebo heeft 8 studio albums (en dan tel ik dat album met covers mee) en The Black Keys 9 studio albums...

Indiaantje89 wrote:

Huh? Placebo heeft 8 studio albums (en dan tel ik dat album met covers mee) en The Black Keys 9 studio albums…
Kwantiteit staat niet gelijk aan kwaliteit ;).

Placebo heeft veel veel meer klassiekers dan The Black Keys dat heeft ;).

Placebo? Een BKS act? Seriously?! Hebben paar geweldige platen gemaakt hoor, maar Brian Molko die op zijn 50e nog steeds over zijn tienerqngsten zingt is een beetje potsierlijk. Bovendien is hun laatste goede album inmiddels 11 jaar oud.

Frank Ocean, dit jaar nog nauwelijks genoemd hier, zou wel enorme stunt zijn. Ben ik ook ernstig benieuwd naar.

Frank Ocean wordt overal constant genoemd in het topic van BKS, LL, DTRH en Rock Werchter, hoor.

Battle For The Sun en Loud Like Love (laatste 2 albums) waren gewoon meer dan prima hoor?

visdave34 wrote:

Indiaantje89 wrote:

Huh? Placebo heeft 8 studio albums (en dan tel ik dat album met covers mee) en The Black Keys 9 studio albums…

Dat ben ik met je eens... Maar dat schreef je niet... ;-)

Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten waarom The Black Keys niet zouden kunnen headlinen maar geen idee of er überhaupt ook maar plannen zijn om naar Europa te komen.

Indiaantje89 wrote:

visdave34 wrote:

Indiaantje89 wrote:

Dat ben ik met je eens… Maar dat schreef je niet…
1f609.svg
Het is een kwestie van interpretatie denk ik. Je wint ook geen oeuvre award als je enkel veel werk hebt gemaakt, het gaat om wat je maakt.. Het moet wel kwalitatief goed zijn. Maar goed, misschien had ik "beter" ipv "groter' moeten maken ;).

Anyway, er is geen enkele spraken van The Black Keys geloof ik. Geen nieuw album, geen tourdata... dus zinloze discussie vooralsnog.

Afijn, ik hoop dat we het allemaal weten, zo eind deze week. Van alle hier genoemde opties als headliner zou alleen The Strokes me echt blij maken maar die verwacht ik niet echt vanwege de combi: te groot en te duur.

Afijn, ik hoop dat we het allemaal weten, zo eind deze week. Van alle hier genoemde opties als headliner zou alleen The Strokes me echt blij maken maar die verwacht ik niet echt vanwege de combi: te groot en te duur.
Ik reken erop dat we tot na ESNS zullen moeten wachten...

selurxela wrote:

Battle For The Sun en Loud Like Love (laatste 2 albums) waren gewoon meer dan prima hoor?

Battle for the sun is 11 jaar oud nu.

Indiaantje89 wrote:

selurxela wrote:

Battle for the sun is 11 jaar oud nu.
Op basis waarvan denk je dat Massive Attack er staat?

OM is project van wat Sleep members. Niet heel makkelijk om uit te leggen, je moet het luisteren denk ik ;).

Fair enough over Massive Attack.

Ga OM even youtuben dan. Zou natuurlijk ook wat werk kunnen doen, maar dit is nu véél belangrijker.

Users who are viewing this thread