Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.924
6.178
Black Lies wrote:

Processierups wrote:

Indiaantje89 wrote:
Arcade Fire was toch ook nog een gerucht voor All Points East?


Met Arcade Fire, the National en Massive Attack heb je drie hele goede live-acts. Ik zou me daar prima mee vermaken!
Maar de discussie over herhaling op BKS komt dan ook dubbel zo hard terug.

Overigens was ook NIN een gerucht voor APE – die komen ook niet…


Funeral 15 zou wel een stukkie bijzonderder zijn dan High Violet 10. Daar blijf ik hard op hopen. Maar ja, inderdaad, 2 keer zo’n herhaling-want-album-integraal op één editie is misschien wat veel van het goede.

Funeral blijft geweldig. Afgelopen tijd High Violet wat vaker aangezet – vrijwel elk nummer past goed in een festivalsetting, zeker bij BKS.
Maar voor de flow in een festivaloptreden zou het wel goed zijn als ze de volgorde van de nummers wat omgooien.
High Violet blijft gewoon een erg goed album (al heeft deze band geen slechte albums).

Ik hoop alleen dat ze na High Violet een beetje zeldzame nummers gaan spelen van andere albums (bijvoorbeed die gewedige Perfume Genius cover Learning) of Lean, Lucky You, American Mary, Murder Me Rachel etc.

En dus wat minder Fake Empire, Mr. November, Squalae Victoria, Abel etc.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
Waar staat dat The Black Keys in de US touren, die hebben vorig jaar al 31 shows gedaan in NA. er hangt n ieder geval een waas overheen met vage statements op internet. (een soort best kept secret voor het jaar 2020)
- "Als je ons in Europa wil zien met je naar Detroit gaan want dat is het dichtstbij we gaan komen de komende tijd"
- op The Black keys reddit: Uncut magazine die blijkbaar een vaag interview heeft, dat er wel degelijk een europese tour volgt in 2020.
En daarbij....dat Lana niet zou komen (die zit bij LiveNation vanaf Maart) had ik ook al heel snel gepost (https://forum.festileaks.com/forums/topic/best-kept-secret-2020-nieuws-en-geruchten/page/10/#post-286472) hier ;)

Trouwens, de Massive Attack set list is ook zo'n beetje "Mezzanine 22" met wat leuke covers erbij. Dat is dan toch ook n soort reunie-optreden. Volgens mij wil BKS nog steeds geen album-reunion-festival worden.
En ik ben superblij dat Fontaines DC op BKS staat. Die had ik vorig jaar al willen zien, maar is er niet van gekomen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.924
6.178
Waar staat dat The Black Keys in de US touren, die hebben vorig jaar al 31 shows gedaan in NA. er hangt n ieder geval een waas overheen met vage statements op internet. (een soort best kept secret voor het jaar 2020)
– “Als je ons in Europa wil zien met je naar Detroit gaan want dat is het dichtstbij we gaan komen de komende tijd”
– op The Black keys reddit: Uncut magazine die blijkbaar een vaag interview heeft, dat er wel degelijk een europese tour volgt in 2020.
En daarbij….dat Lana niet zou komen (die zit bij LiveNation vanaf Maart) had ik ook al heel snel gepost (https://forum.festileaks.com/forums/topic/best-kept-secret-2020-nieuws-en-geruchten/page/10/#post-286472) hier
1f609.svg


Trouwens, de Massive Attack set list is ook zo’n beetje “Mezzanine 22” met wat leuke covers erbij. Dat is dan toch ook n soort reunie-optreden. Volgens mij wil BKS nog steeds geen album-reunion-festival worden.
En ik ben superblij dat Fontaines DC op BKS staat. Die had ik vorig jaar al willen zien, maar is er niet van gekomen.
Dat was toen een Mezzanine tour he. Denk dat dit nu een andere tour gaat worden.
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
269
172
Trouwens, de Massive Attack set list is ook zo’n beetje “Mezzanine 22” met wat leuke covers erbij. Dat is dan toch ook n soort reunie-optreden. Volgens mij wil BKS nog steeds geen album-reunion-festival worden.

De laatste setlists die online te vinden zijn, zijn ook van optredens uit hun 'Mezzanine XX1' tour. Ik vermoed dat die tour nu voorbij is en ze deze zomer wel wat anders zullen spelen?

The Black Keys zou ik een vreemde headliner vinden voor Best Kept, maar Editors hebben er natuurlijk ook een keer gestaan...
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
die wink smiley blaast helemaal op !
Ik zie dat Passenger ook op Sideways staat....trouwens. Niet perse headliner maar wel een sub-headline-publiekstrekker denk ik.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.206
505
Passenger staat een week na BKS al op Stadspark Live in Groningen. Lijkt me trouwens niet de meest voor de hand liggende naam voor BKS.

Kans is groot dat er vanuit Groningen meerdere namen van Eurosonic (en Noorderslag) naar BKS komen, maar welke?

Dry Cleaning, Squid, Bad Nerves en Black Country, New Road lijken vooraf de beste papieren te hebben.

Zitten hier best wat fans van Nick Cave. Gratis tip: luister van Black Country, New Road de song Sunglasses even.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
En daarbij….dat Lana niet zou komen (die zit bij LiveNation vanaf Maart) had ik ook al heel snel gepost
Dat Lana van Friendly Fire naar LiveNation zou overstappen heb je al vaker beweerd ja, maar je hebt je beweringen nooit onderbouwd. Heb je link naar een persbericht o.i.d.?

Daarnaast was het nooit heel relevant, aangezien The National en Massive Attack ook bij Mojo/LiveNation zitten voor Nederland en dat weerhoudt hen er ook niet van op BKS te staan.

Wat een boekingskantoor kan doen is een eigen artiest wat "hoger" op hun eigen festival boeken dan een ander festival zou doen, zie Run The Jewels en Christine and the Queens. Dat is positief voor het imago van de band en daardoor ook goed voor het kantoor. Voor Lana geldt dit niet zo aangezien BKS haar niet hoger kan zetten dan headliner, wat ze op vergelijkbare festivals ook zou zijn.
 

Obstacle 1

Campingartiest
21 mei 2017
56
0
Processierups wrote:

Black Lies wrote:

Processierups wrote:

Indiaantje89 wrote:
Arcade Fire was toch ook nog een gerucht voor All Points East?


Met Arcade Fire, the National en Massive Attack heb je drie hele goede live-acts. Ik zou me daar prima mee vermaken!
Maar de discussie over herhaling op BKS komt dan ook dubbel zo hard terug.

Overigens was ook NIN een gerucht voor APE – die komen ook niet…


Funeral 15 zou wel een stukkie bijzonderder zijn dan High Violet 10. Daar blijf ik hard op hopen. Maar ja, inderdaad, 2 keer zo’n herhaling-want-album-integraal op één editie is misschien wat veel van het goede.


Funeral blijft geweldig. Afgelopen tijd High Violet wat vaker aangezet – vrijwel elk nummer past goed in een festivalsetting, zeker bij BKS.
Maar voor de flow in een festivaloptreden zou het wel goed zijn als ze de volgorde van de nummers wat omgooien.

High Violet blijft gewoon een erg goed album (al heeft deze band geen slechte albums).

Ik hoop alleen dat ze na High Violet een beetje zeldzame nummers gaan spelen van andere albums (bijvoorbeed die gewedige Perfume Genius cover Learning) of Lean, Lucky You, American Mary, Murder Me Rachel etc.

En dus wat minder Fake Empire, Mr. November, Squalae Victoria, Abel etc.

Ben het helemaal met je eens maar ik ben bang dat er niet veel kans is dat ze met een High Violet set ook nog wat rarities gaan spelen. Toen ze in Brussel Boxer integraal speelden deden ze daarna alleen maar hits, zelfs geen b-sides van Boxer - https://www.setlist.fm/setlist/the-national/2017/vorst-nationaal-forest-national-vorst-forest-belgium-6be0a2ca.html

Vind dat overigens wel heel jammer want er zijn simpelweg ontiegelijk veel juweeltjes die ze zelden spelen. Bij de Sleep Well Beast tour speelden ze juist heel gevarieerde setlists maar tijdens deze tour niet echt. Ze spelen Runaway, Little Faith en Anyone's Ghost bijna nooit meer dus daar hebben we wel geluk mee!
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
Dat Lana van Friendly Fire naar LiveNation zou overstappen heb je al vaker beweerd ja, maar je hebt je beweringen nooit onderbouwd. Heb je link naar een persbericht o.i.d.?
Daarnaast was het nooit heel relevant, aangezien The National en Massive Attack ook bij Mojo/LiveNation zitten voor Nederland en dat weerhoudt hen er ook niet van op BKS te staan.
Wat een boekingskantoor kan doen is een eigen artiest wat “hoger” op hun eigen festival boeken dan een ander festival zou doen, zie Run The Jewels en Christine and the Queens. Dat is positief voor het imago van de band en daardoor ook goed voor het kantoor. Voor Lana geldt dit niet zo aangezien BKS haar niet hoger kan zetten dan headliner, wat ze op vergelijkbare festivals ook zou zijn.

Deze laatste bewering is net zo niet te onderbouwen als mijn bewering, maar ik heb mijn bewering over Lana Del Rey wel degelijk onderbouwd met feiten:
Lana Del Rey:
Op 21 Februari doet ze een show onder Friendly Fire in de Ziggo Dome.
Daarna alleen nog maar shows in heel Europa onder de Live Nation (.nl; .com) vlag.
The National : LiveNation: "Op dit moment staat er geen concert van The National gepland via Live Nation."
Massive Attack : LiveNation: "Op dit moment staat er geen concert van Massive Attack gepland via Live Nation."
Tsja, ik weet niet of dit zo werkt, maar feit is dat ze niet op BKS staat of ander FKPScorpio festival. Dus ja. logisch gezien is mijn bewering dan waar.

 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Nee, zo werkt het dus niet.

Dat Lana in andere landen werkt met LiveNation, maakt niet dat ze daar in Nederland ook mee werkt. Feit is dat Lana te vinden is op het roster van Friendly Fire: https://www.friendly-fire.nl/international-roster en niet op het roster van Mojo https://roster.mojo.nl (en Massive Attack en The National dus wel).
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Placebo komt plots opduiken bij Mad Cool. Zou dat een BKS headliner nog kunnen zijn? Van mij mag het.

Dat zou natuurlijk een headliner zijn die prima op het festival zou passen. Zowel qua grootte als qua signatuur (indie-rock). Voor mij hoeft het niet, want al zo vaak gezien.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Goede band en passen zeker maar als headliner dit jaar zou wel erg veel retro zijn.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.548
2.690
Goede band en passen zeker maar als headliner dit jaar zou wel erg veel retro zijn.

Dit inderdaad. Live erg goed, maar naast Massive Attack en High Violet 10 zou ik liever een nieuwe (kleinere) headliner zien.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.548
2.690
Geen headliners maar wel hoog op de affiche misschien: Godspeed You! Black Emperor en Bright Eyes

Bright Eyes heeft inderdaad via Instagram een voorzichtig teken van leven gegeven: https://pitchfork.com/news/bright-eyes-launch-instagram-with-2020-teaser-watch/
Is er ook nieuws over GY!BE?
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.548
2.690
Processierups wrote:

dirkb wrote:
Geen headliners maar wel hoog op de affiche misschien: Godspeed You! Black Emperor en Bright Eyes


Bright Eyes heeft inderdaad via Instagram een voorzichtig teken van leven gegeven: https://pitchfork.com/news/bright-eyes-launch-instagram-with-2020-teaser-watch/
Is er ook nieuws over GY!BE?

Ze doen voorlopig maar 1 optreden volgend jaar, in Osaka, maar… het is 20 jaar geleden dat Lift Your Skinny Fists Like Antennas To Heaven uitkwam.
Primavera Sound viert hun 20-jarig bestaan dus ik verwacht ze daar wel omdat dat toch één van de platen van dat jaar was.
En als ze op Primavera Sound zouden spelen is er wel een kans..

Zou geweldig zijn als ze op BKS staan! Afgelopen jaar stond Efrim Menuck er al, dus hopelijk is daar al de basis gelegd om met het hele collectief terug te komen. Past ook mooi in de lijst postrockbands die er al hebben gestaan.
Bright Eyes zou overigens ook een mooie naam zijn.
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
782
913
Met de Festivalpodcast hosten we volgende week een Festival Panel om te praten over actuele festivalthema's. Onder andere Best Kept Secret schuift aan. Als jullie nog iets specifieks van ze willen weten, is jullie input meer dan welkom via dit topic!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken