Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

gesp

Support act
11 jun 2018
1.207
505
Morissey komt ook met een nieuw album. Is dat een headliner voor BKS?

Absoluut wat naam, status en oeuvre betreft.

Alleen zeer onwaarschijnlijk door zijn fundamentalistische eisenpakket.

Voormalig compagnon Johnny Marr is ook zeker welkom.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.470
710
yeaghi wrote:
Morissey komt ook met een nieuw album. Is dat een headliner voor BKS?

Absoluut wat naam, status en oeuvre betreft.

Alleen zeer onwaarschijnlijk door zijn fundamentalistische eisenpakket.

Maakt er de laatste jaren ook een gewoonte van om last minute optredens te annuleren. Te groot risico voor een festival als BKS.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
722
453
Laat die demente racistische kerel alsjeblieft ver weg blijven van dit festival.

Jpegmafia is wel welkom trouwens, misschien kan die dan ook zijn Morrissey-eerbetoon spelen!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.924
6.178
Muzikaal staat Morrissey nog gewoon zijn mannetje hoor. En is welkom, dat het een mafkees is dat is al jaren bekend. Zijn politieke mening ben ik het niet mee eens heeft het recht om deze te hebben, en staat los van zijn muziek vind ik. Nick Cave had daar nog een mooi stuk over geschreven. Maar ik heb niet het idee dat die gaat komen hoor.

Zou mooi zijn om volgende week een drop met namen te krijgen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.924
6.178
Toevallig hoor ik net de nieuwe single van Morrissey uit (samen met Thelma Houston). En dat is een erg toffe track hoor.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.373
2.716
Muzikaal staat Morrissey nog gewoon zijn mannetje hoor. En is welkom, dat het een mafkees is dat is al jaren bekend. Zijn politieke mening ben ik het niet mee eens heeft het recht om deze te hebben, en staat los van zijn muziek vind ik. Nick Cave had daar nog een mooi stuk over geschreven. Maar ik heb niet het idee dat die gaat komen hoor.

Zou mooi zijn om volgende week een drop met namen te krijgen.
Mja. Vlees verkoop verbieden en/of bierverkoop lam leggen krijgt van mij een gigantische middelvinger. En in Peer is hij daar terecht voor uitgefloten.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.924
6.178
Indiaantje89 wrote:
Muzikaal staat Morrissey nog gewoon zijn mannetje hoor. En is welkom, dat het een mafkees is dat is al jaren bekend. Zijn politieke mening ben ik het niet mee eens heeft het recht om deze te hebben, en staat los van zijn muziek vind ik. Nick Cave had daar nog een mooi stuk over geschreven. Maar ik heb niet het idee dat die gaat komen hoor.

Zou mooi zijn om volgende week een drop met namen te krijgen.

Mja. Vlees verkoop verbieden en/of bierverkoop lam leggen krijgt van mij een gigantische middelvinger. En in Peer is hij daar terecht voor uitgefloten.
Tsja ook niet mijn ding. Anderzijds heeft hij wel zijn principes en maalt hij het zichzelf niet makkelijk.

Hij is daar iig wel real in, in tegenstelling tot veel acts die het enkel voor de media aandacht doen (Coldplay)!

Nee ik zal ook nooit vrienden worden met deze man. Maar ik kan zijn muziek meer dan waarderen. Dat kan ik prima van elkaar scheiden. En dat hij blijkbaar achter een of andere rechtse politieke partij blijkt te staan, vrijheid van meningsuiting I guess.
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
333
378
Muzikaal gezien blijf ik Morissey volgen. Heb nooit de illusie gehad met hem gezellig te babbelen tijdens een intiem diner. Vooral de onbetrouwbaarheid in verband met cancellen lijkt me het grootste probleem voor de organisatie. Wel jammer en inderdaad zijn nieuwe nummer pruim ik ook weer goed, benieuwd naar het album.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.465
7.459
Dan maar een weekendje geen bier en/of vlees, dat heb ik zeker voor een Morrissey concert over. Zou een topheadliner zijn.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.924
6.178
Dan maar een weekendje geen bier en/of vlees, dat heb ik zeker voor een Morrissey concert over. Zou een topheadliner zijn.
24 uur he. En van geen bier heb ik nooit gehoord.

Maar geen idee of Morrissey echt headliner meer is.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.433
6.198
Timmetje wrote:
Dan maar een weekendje geen bier en/of vlees, dat heb ik zeker voor een Morrissey concert over. Zou een topheadliner zijn.

24 uur he. En van geen bier heb ik nooit gehoord.

Maar geen idee of Morrissey echt headliner meer is.

Nee dat is wel voorbij. Zou hij nu wat normaal doen (zo rond 2006 toch een graag geziene gast op festivals), zou het wel een mooie naam zijn om de bovenkant van je affiche wat kwalitatiever te maken
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Lijkt me fantastisch om de shitstorm mee te maken als er een hele festivaldag geen bier (/ alcohol überhaupt) wordt verkocht. Maar goed, daar zal een festival niet snel in mee gaan omdat er meer verdiend wordt met bierconsumptie dan met vleesconsumptie op een festivaldag.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.550
2.690
Johnny Marr staat al op APE en Northside, dus goede kans dat hij er wel zal staan. En Morrissey kun je dan dus wel vergeten!
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.373
2.716
Lijkt me fantastisch om de shitstorm mee te maken als er een hele festivaldag geen bier (/ alcohol überhaupt) wordt verkocht. Maar goed, daar zal een festival niet snel in mee gaan omdat er meer verdiend wordt met bierconsumptie dan met vleesconsumptie op een festivaldag.
In Peer moesten de tapkranen dicht tijdens het optreden.
Het protest was zo hevig dat ze dan toch maar besloten hebben om de helft weer open te draaien.

Hoe kom je er ook op.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
In Peer moesten de tapkranen dicht tijdens het optreden.
Het protest was zo hevig dat ze dan toch maar besloten hebben om de helft weer open te draaien.

Hoe kom je er ook op.
Dat was toch Van Morrison, en niet Morrissey?
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.550
2.690
Joe wrote:
In Peer moesten de tapkranen dicht tijdens het optreden.
Het protest was zo hevig dat ze dan toch maar besloten hebben om de helft weer open te draaien.

Hoe kom je er ook op.

Dat was toch Van Morrison, en niet Morrissey?

Klopt inderdaad:
https://www.demorgen.be/tv-cultuur/van-morrison-op-blues-peer-akelig-fluitconcert-voor-van-the-man~b9e56282/
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
Nee, zo werkt het dus niet.

Dat Lana in andere landen werkt met LiveNation, maakt niet dat ze daar in Nederland ook mee werkt. Feit is dat Lana te vinden is op het roster van Friendly Fire: https://www.friendly-fire.nl/international-roster en niet op het roster van Mojo https://roster.mojo.nl (en Massive Attack en The National dus wel).
Ok, we hebben allebei dus niet gelijk, waar mijn analyse beter overeen komt met de waarheid dan de jouwe, want Lana staat niet op BKS..
Blijkbaar is het dus ook dat het hele conclusies trekken op de artiesten rosters sowieso niet klopt, tenminste zeker niet voor grotere artiesten.
Maar goed, Lana komt niet, dus is eigenlijk ook geen reden meer om het hierover te hebben.

Waarom is The Black keys geen BKS naam en Placebo wel ?
Dat wordt op dit forum ook heel stellig gezegd namelijk. Ik denk dat we een soort van nieuw BKS gaan zien, met een nieuwe directeur die niet op de loonlijst staat van Friendly Fire. Van mij mogen we zo weer terug naar hoe BKS was in de beginjaren om eerlijk te zijn. Toen bands als Franz Ferdinand of Pixies wel gewoon "konden". En ja, ik weet dat Roel Coppen ook nog steeds een vinger in de pap heeft.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken