Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

gesp

Support act
11 jun 2018
1.206
505
Patti Smith lijkt me zeer reëel, maar niet als headliner. Zij staat op het Homecoming festival dat The National in Ohio organiseert. En gezien die band gasten meeneemt dan wel de vrijdag van BKS deels cureert kan 1 en 1 zomaar 2 zijn.

Andere acts op dat festival: https://www.ntlhomecoming.com/

Wanneer kwam vorig jaar de tweede worp namen? Begin wel benieuwd te geraken :)

Edit: Ah, je had Homecoming festival al gevonden. Twee zielen, één gedachte: lijkt me ook dat we daar meerdere namen van kunnen verwachten.
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
269
172
Is Catfish and the Bottlemen een headliner-waardige act in Nederland ?

In België spelen ze begin februari in een voorlopig niet-uitverkochte Trix, dat is een zaal met 1100 staanplaatsen. Lijkt me dus niet meteen een gedroomde headliner. edit: En in Nederland in Tivoli, volgens de website capaciteit 2000 personen. Ook niet uitverkocht.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.924
6.178
Patti Smith is ook geen headliner hoor. En Robyn ook niet lijkt me, al hoewel dat vond ik ook van Christine And The Queens. Catfish al helemaal niet (gelukkig maar).

Maar zou me niet verbazen dat ze de zelfde tactiek als vorig jaar hanteren. Een kleinere 3e headliner gelijk meenemen in een grote batch om de zwakte van die headliner te camoufleren.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Patti Smith is ook geen headliner hoor. En Robyn ook niet lijkt me, al hoewel dat vond ik ook van Christine And The Queens. Catfish al helemaal niet (gelukkig maar).

Maar zou me niet verbazen dat ze de zelfde tactiek als vorig jaar hanteren. Een kleinere 3e headliner gelijk meenemen in een grote batch om de zwakte van die headliner te camoufleren.

Kleiner hoeft zeker niet zwak te betekenen toch? Maar verder zal het inderdaad wel een grote trits namen zijn met de derde headliner er bij. Ik verheug me in elk geval al weer op alle nieuwe ontdekkingen. :)
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.433
6.198
The XX komt met nieuw album, dus zou geen rare keuze zijn. Ook prima om te delen met Werchter (en die zetten daarvoor nog iets als KoL ervoor of erna ofzo).

Elbow vind ik geen headliner voor BKS (ook al deden ze eerder wel). Is Lana al afgeschreven?

Ik verwacht dus eerlijk gezegd nog geen the xx. Duidelijk dat Jamie XX wel zijn ding zal doen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.924
6.178
Indiaantje89 wrote:
The XX komt met nieuw album, dus zou geen rare keuze zijn. Ook prima om te delen met Werchter (en die zetten daarvoor nog iets als KoL ervoor of erna ofzo).

Elbow vind ik geen headliner voor BKS (ook al deden ze eerder wel). Is Lana al afgeschreven?

Ik verwacht dus eerlijk gezegd nog geen the xx. Duidelijk dat Jamie XX wel zijn ding zal doen.
Denk niet dat ze die nog een keer laten headlinen hoor. Heb gewoon het gevoel dat we een headliner krijgen die nog niet bekend gemaakt is. Misschien delen we er een samen met Primavera, en ik vind het ook vreemd dat Werchter vrijdag nog geen namen heeft. In dat kader vind ik The XX ook wel een act die misschien beide kan doen (en op Werchter wel ondersteund door een andere headliner).
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.550
2.690
jimmywe wrote:

Indiaantje89 wrote:
The XX komt met nieuw album, dus zou geen rare keuze zijn. Ook prima om te delen met Werchter (en die zetten daarvoor nog iets als KoL ervoor of erna ofzo).

Elbow vind ik geen headliner voor BKS (ook al deden ze eerder wel). Is Lana al afgeschreven?


Ik verwacht dus eerlijk gezegd nog geen the xx. Duidelijk dat Jamie XX wel zijn ding zal doen.

Denk niet dat ze die nog een keer laten headlinen hoor. Heb gewoon het gevoel dat we een headliner krijgen die nog niet bekend gemaakt is. Misschien delen we er een samen met Primavera, en ik vind het ook vreemd dat Werchter vrijdag nog geen namen heeft. In dat kader vind ik The XX ook wel een act die misschien beide kan doen (en op Werchter wel ondersteund door een andere headliner).

Er ontbreken nog best veel headliners, ook naast de Primavera-lijst. Northside heeft slechts 1 van de 3 headliners bekend gemaakt, All Points East 2 van de 6. Er missen dus nog wel wat namen.

Met de afvallers van Bonnaroo, de algemene verwachting hier dat het niet realistisch is dat de eerste Nederlandse headlineshow van the Strokes juist op BKS zou zijn, er voor the XX nog geen echte indicatie is dat zij touren, dat Robyn, Catfish etc te klein worden geacht als headliner, Black Keys hebben aangegeven niet te touren in Europa, Alt-J / Pixies al BKS hebben geheadlined (en 1 act op herhaling wel genoeg is), blijft zo langzamerhand alleen een act als Underworld nog over voor die spot.

Of tourt er toch nog een act die we niet meer verwachten in juni (een PJ Harvey, Portishead, Sigur Ros, Beach House of Sufjan)??
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.550
2.690
Arcade Fire was toch ook nog een gerucht voor All Points East?

Met Arcade Fire, the National en Massive Attack heb je drie hele goede live-acts. Ik zou me daar prima mee vermaken!
Maar de discussie over herhaling op BKS komt dan ook dubbel zo hard terug.

Overigens was ook NIN een gerucht voor APE - die komen ook niet...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.924
6.178
Indiaantje89 wrote:
Arcade Fire was toch ook nog een gerucht voor All Points East?

Met Arcade Fire, the National en Massive Attack heb je drie hele goede live-acts. Ik zou me daar prima mee vermaken!
Maar de discussie over herhaling op BKS komt dan ook dubbel zo hard terug.

Overigens was ook NIN een gerucht voor APE – die komen ook niet…
Ja eens, ik weet niet of ik ook zo hard op Arcade Fire zit te wachten. Maar idd heb je geen slechte namen op het affiche staan. Mogelijk weten ze nog iets uit de hoge hoed te toveren. Vorig jaar kwam Kraftwerk ook vrij onverwachts voor velen van ons.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.924
6.178
Deze fake gaat wel in de rondte over Primavera overigens:

Whats-App-Image-2020-01-08-at-09-35-14.jpg


Zegt natuurlijk niks. Maar wel wat om te oriënteren.

Underworld: kan nog steeds
Glass Animals: kan, maar mag toch niet zo hoog op het affiche staan?
Goldfrapp: Is toch ook geen BKS headliner?
Run The Jewels: Geloof het niet, ik vond het vorige keer wel tof.
Bad Bunny: Totaal niet geschikt voor de Nederlandse markt
Portishead: Zou tof zijn, maar Massive Attack en Portishead op 1 festival.. zouden ze dat snel doen?
Pavement: Exclusief voor Primavera
Lana Del Rey: niet meer mogelijk
Grimes: Zou welkom zijn voor overdag
Frank Ocean: Zou wel sterk zijn, is toch een optie.
Dua Lipa; Laten we hopen van niet
Sufjan Stevens: Natuurlijk, meteen doen (maar onwaarschijnlijk).

Daarnaast heeft Primavera ook zo goed als zeker Massive Attack.
 

hanskazan

Randprogramma
11 jan 2018
155
39
Zag dat Beach Bunny de 11-6 in Parijs is en 15-6 in Berlijn met een gat er tussen. Nog geen Nederlandse datum. Zal dat dan BKS worden?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Misschien komt er nog een verassing in het geruchten circuit zoals The Cure, The War On Drugs, Blur, Neutral Milk Hotel, Pulp, Flaming Lips,...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Indiaantje89 wrote:
Arcade Fire was toch ook nog een gerucht voor All Points East?

Met Arcade Fire, the National en Massive Attack heb je drie hele goede live-acts. Ik zou me daar prima mee vermaken!
Maar de discussie over herhaling op BKS komt dan ook dubbel zo hard terug.

Overigens was ook NIN een gerucht voor APE – die komen ook niet…

Funeral 15 zou wel een stukkie bijzonderder zijn dan High Violet 10. Daar blijf ik hard op hopen. Maar ja, inderdaad, 2 keer zo'n herhaling-want-album-integraal op één editie is misschien wat veel van het goede.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.550
2.690
Processierups wrote:

Indiaantje89 wrote:
Arcade Fire was toch ook nog een gerucht voor All Points East?


Met Arcade Fire, the National en Massive Attack heb je drie hele goede live-acts. Ik zou me daar prima mee vermaken!
Maar de discussie over herhaling op BKS komt dan ook dubbel zo hard terug.

Overigens was ook NIN een gerucht voor APE – die komen ook niet…

Funeral 15 zou wel een stukkie bijzonderder zijn dan High Violet 10. Daar blijf ik hard op hopen. Maar ja, inderdaad, 2 keer zo’n herhaling-want-album-integraal op één editie is misschien wat veel van het goede.

Funeral blijft geweldig. Afgelopen tijd High Violet wat vaker aangezet - vrijwel elk nummer past goed in een festivalsetting, zeker bij BKS.
Maar voor de flow in een festivaloptreden zou het wel goed zijn als ze de volgorde van de nummers wat omgooien.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Deze fake gaat wel in de rondte over Primavera overigens:

Whats-App-Image-2020-01-08-at-09-35-14.jpg


Zegt natuurlijk niks. Maar wel wat om te oriënteren.

Underworld: kan nog steeds
Glass Animals: kan, maar mag toch niet zo hoog op het affiche staan?
Goldfrapp: Is toch ook geen BKS headliner?
Run The Jewels: Geloof het niet, ik vond het vorige keer wel tof.
Bad Bunny: Totaal niet geschikt voor de Nederlandse markt
Portishead: Zou tof zijn, maar Massive Attack en Portishead op 1 festival.. zouden ze dat snel doen?
Pavement: Exclusief voor Primavera
Lana Del Rey: niet meer mogelijk
Grimes: Zou welkom zijn voor overdag
Frank Ocean: Zou wel sterk zijn, is toch een optie.
Dua Lipa; Laten we hopen van niet
Sufjan Stevens: Natuurlijk, meteen doen (maar onwaarschijnlijk).

Daarnaast heeft Primavera ook zo goed als zeker Massive Attack.

Volgens mij is Sufjan Stevens op ieder indie festival gewoon een absolute headliner hoor...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken