Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.548
2.690
Vorig jaar op vrijdag 18 januari kregen we er 53 nieuwe namen bij.
Dit jaar valt de vrijdag van die week op 17 januari.
Nog 2 weken!!!

Zo rond Eurosonic/Noorderslag is wel een logisch moment. Maar het zal vooral afhankelijk zijn van het moment waarop ze de derde headliner kunnen aankondigen. Afgelopen jaren viel die grote worp in januari / februari iedere keer samen met de aankondiging van de laatste headliner. Aangezien de festivals in die periode allemaal nog headliners missen of zelfs nog helemaal geen programma hebben bekend gemaakt (Primavera!) lijkt het een naam te zijn die op meer festivals staat.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
Beste wensen, en dat jullie een fijn festivaljaar tegemoet mogen gaan.
Ik zie dat er niet heel veel gebeurd is. O Ja, Coachella 2020, ik voorzie steeds minder .....Lana verschijnen op BKS en steeds meer The Strokes (of The Black keys.) Shaky Knees heeft ze allei, en Lana staat op Coachella.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
Zijn The XX, The Strokes en Lana niet gewoon te groot voor BKS 2020 ? of simpelweg voor de aankondiging in januari ?
Vorig jaar kondigden ze nog C&TQ aan als laatste headliner in januari. niet de grootste act van het drietal.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.548
2.690
Zijn The XX, The Strokes en Lana niet gewoon te groot voor BKS 2020 ? of simpelweg voor de aankondiging in januari ?
Vorig jaar kondigden ze nog C&TQ aan als laatste headliner in januari. niet de grootste act van het drietal.

Arctic Monkeys werden ook pas in januari aangekondigd voor BKS18, en was dat jaar de grootste headliner (en toevallig stond dat jaar ook the National er).
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.206
505
Denk ook dat een vrouwelijke headliner de grootste kans maakt, maar durf niet meer te hopen op Lana Del Rey en The XX. Die lijken me iets te hoog gegrepen naast de al twee aangekondigde headliners. Misschien dat London Grammar een optie is, hebben een festivalshow in juli 2020 staan. Zou daar wel blij van worden :)

Dance-act als Underworld zou kunnen, gezien de headliner voor zaterdag nog ontbreekt. Maar hoop dat persoonlijk toch niet.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.548
2.690
Beach House en Portishead zouden ook goede, kleinere vrouwelijke headliners zijn. Maar er is bij allebei geen enkel teken dat ze in juni touren. Dat geldt overigens ook voor The XX.
 

yngvar

Randprogramma
22 nov 2018
136
115
Denk ook dat een vrouwelijke headliner de grootste kans maakt, maar durf niet meer te hopen op Lana Del Rey en The XX. Die lijken me iets te hoog gegrepen naast de al twee aangekondigde headliners. Misschien dat London Grammar een optie is, hebben een festivalshow in juli 2020 staan. Zou daar wel blij van worden ?

Dance-act als Underworld zou kunnen, gezien de headliner voor zaterdag nog ontbreekt. Maar hoop dat persoonlijk toch niet.

Lana Del Rey en The XX te hoog gegrepen? Op een festival dat reeds Radiohead, The Arcade Fire en Arctic Monkeys had als headliner, lijken deze namen me toch zeker haalbaar.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.206
505
Lana Del Rey en The XX te hoog gegrepen? Op een festival dat reeds Radiohead, The Arcade Fire en Arctic Monkeys had als headliner, lijken deze namen me toch zeker haalbaar.

Ik zeg met nadruk naast de twee al aangekondigde headliners, die qua grootte toch wel bovengemiddeld zijn.

Zie naast Massive Attack en The National eerder een kleinere naam van het formaat Jamie XX, Run The Jewels en Christine & The Queens dan een naam als Arctic Monkeys, Radiohead of Arcade Fire.

Denk dat Best Kept Secret het zich niet kan (en wil) veroorloven om er een nog grotere headliner bij te zetten. Lana Del Rey lijkt me daarom vrijwel uitgesloten en twijfel of The XX wel realistisch zou zijn.

Bovendien heeft vorig jaar aangetoond dat een kwalitatieve dagprogrammering met iets minder bekende / grote headliners wordt gewaardeerd en kan zorgen voor een vrijwel uitverkochte editie. Denk dat we zoiets dit jaar weer kunnen verwachten.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.548
2.690
Morgen namen Bonnaroo wat in hetzelfde weekend valt als BKS.

Klopt, dan kunnen we al flink wat namen wegstrepen voor BKS. Kennelijk worden Tool en Lizzo getipt als headliners voor Bonnaroo, maar die zouden we toch al niet verwachten op BKS.
Deze week worden ook de namen verwacht voor Governor's Ball, een week eerder, tegelijk met Primavera.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
noid wrote:
Morgen namen Bonnaroo wat in hetzelfde weekend valt als BKS.

Klopt, dan kunnen we al flink wat namen wegstrepen voor BKS. Kennelijk worden Tool en Lizzo getipt als headliners voor Bonnaroo, maar die zouden we toch al niet verwachten op BKS.
Deze week worden ook de namen verwacht voor Governor’s Ball, een week eerder, tegelijk met Primavera.

Tool zou inderdaad pas in januari 2021 naar Europa komen. Ik ben zo langzamerhand toch wel erg benieuwd naar die nieuwe namen waarbij ik me aansluit bij Gesp in de verwachting van een iets kleinere headliner, al zou the XX me dan weer niet verbazen. Maar eigenlijk kan die laatste headliner me maar matig schelen zolang die breedte programmering het niveau van vorig jaar heeft. Toen leken ze erg te profiteren van Primavera in datzelfde weekend. Ben benieuwd hoe dat nu is, nu ze een week later zitten.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.548
2.690
Misschien dat ze net daardoor nog meer namen van Primavera Sound kunnen hebben.
De keigoede festivals This Is Not A Love Song (in Frankrijk) en Kilbi (in Zwitserland) vinden ook al plaats in hetzelfde weekend als Primavera Sound.
NOS Primavera Sound (in Portugal) herneemt bovendien een heel aantal groepen en artiesten die op Primavera Sound speelden het weekend erna (zelfde weekend als BKS dus).

BKS valt inderdaad wel samen met NOS Primavera in Porto. Dat was in 2018 ook zo, en toen kon BKS ook veel Primavera-namen boeken.
This is not a love song en Maifeld Derby gaan dit jaar allebei niet door. Betekent minder concurrentie voor de middelgrote namen, maar ook dat er minder 'gelijkgestemde' festivals zijn in dezelfde periode.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.179
533
Er is geen enkele reden waarom ze er zou zijn, maar ik zou PJ Harvey echt geweldig vinden als 3e headliner.
Ik heb overigens echt geen enkel idee wie die 3e plek wel gaat innemen.
 

jacobz

Randprogramma
30 nov 2014
130
86
https://consequenceofsound.net/2020/01/governors-ball-2020-lineup-leak/

Geen Tame Impala en Vampire Weekend dus op BKS?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.924
6.177
Tame Impala was voor mij ook geen must. Vampire Weekend verwacht/hoop ik een beetje op Lowlands te zien.

Toch wel erg benieuwd naar die derde headliner hoor.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Zolang het maar geen Elbow is want dat is, met ook the National als headliner, wat teveel van het goede. Het is nergens op gebaseerd maar ik gok dat Jamie de rest van The xx deze keer ook mee zal nemen ;-).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken