Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.545
1.784
Nils Frahm ook op Lowlands gezien een aantal jaar geleden. Werkte heel erg goed.
 

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
525
496
Nils Frahm heeft ook al gewoon een keer op BKS gestaan he. Inderdaad in de ochtend op TWO. Was erg goed toen! (Sowieso was de TWO die dag zeer sterk, met ook Mogwai, Slowdive, Wild Beasts en Metronomy).
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.924
6.177
Beide zijn veel te veel in NL geweest de afgelopen jaren. Zou het beetje makkelijke namen vinden en niet erg innovatief. Nils Frahm kan ik waarderen, King Gizzard heb ik nooit de hype van begrepen.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
King Gizzard is al vaak te zien geweest maar dat geldt voor de meeste bands. Als je het optreden waardeert is dat niet zo'n ramp. Radiohead bv kan ik eindeloos zien.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.924
6.177
King Gizzard is al vaak te zien geweest maar dat geldt voor de meeste bands. Als je het optreden waardeert is dat niet zo’n ramp. Radiohead bv kan ik eindeloos zien.
Maar ik hoor enkel van dat soort namen in dit topic en als geruchten voor BKS. Ik hoop toch dat ze niet teveel op de done that, been there tour gaan. Ik weet dat je daar niet altijd van kan afwijken.. maar kom op iets meer diepte mogen we wel verlangen van BKS.
 

yngvar

Randprogramma
22 nov 2018
136
115
Ik denk dat je qua bekendere indie-namen inderdaad in een vrij kleine vijver zit te vissen waardoor je al snel bij usual suspects uitkomt.
De echte schatten zitten echter in de (voor mij) grote hoop onbekende namen!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.924
6.177
Ik denk dat je qua bekendere indie-namen inderdaad in een vrij kleine vijver zit te vissen waardoor je al snel bij usual suspects uitkomt.
De echte schatten zitten echter in de (voor mij) grote hoop onbekende namen!
Niet mee eens.. ook in de usual suspects is meer te vinden dan dit soort namen. Vooralsnog hebben ze dit altijd goed gedaan. BKS moet en zal juist dit soort namen op herhaling moeten vermijden om zich te blijven kunnen onderscheiden in de Nederlandse festival markt. Dan pietje of jantje nog zo blij zijn met zo'n enkele band, het gaat soms ook om het groter geheel.

 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Het moet denk ik een goede mix zijn tussen nieuw en oud. Kwaliteit is ook belangrijk. Bands groeien en krijgen een grotere catalogus en dat is ook mooi om te volgen.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
Hoe meer namen ik zie die gelinkt zijn aan We Love Green, hoe meer ik denk dat die namen niet op BKS staan, maar gewoon ergens anders. Volgens mij is de insteek dat BKS sowieso niet wil boeken wat DTRH recent in de lineup heeft gehad.
 

jacobz

Randprogramma
30 nov 2014
130
86
Frank ocean staat blijkbaar op Coachella en wordt ook veel genoemd voor Primavera. Is dat de laatste headliner voor BKS of te groot?
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
722
453
Het zou een mega primeur zijn, maar dan staat je festival op die dag denk ik ook wel vol met een heel ander publiek.


Persoonlijk zou ik ook Rage Against The Machine niet erg vinden op BKS. Maar die zijn denk ik net iets te groot, zou meer iets zijn voor Pinkpop.
 

w-himself

Playlistbediener
30 jan 2019
7
0
Frank ocean staat blijkbaar op Coachella en wordt ook veel genoemd voor Primavera. Is dat de laatste headliner voor BKS of te groot?

Tsja, te groot misschien niet. Wel zo'n artiest met een cultfollowing die ontzettend moeilijk te krijgen zal zijn. Die doet waarschijnlijk hooguit een handjevol festivals, en de concurrentie zal daarom ook moordend zijn. Zie hem eerder op Lowlands oid. verschijnen.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Nils Frahm ook op Lowlands gezien een aantal jaar geleden. Werkte heel erg goed.
In de Bravo toen bedoel je? Vond ik juist niet. Megaveel geroezemoes, ik kwam er echt totaal niet lekker in toen. In de TWO zou ik het wel heel mooi vinden inderdaad. Denk dat zo'n act beter werkt op BKS dan op Lowlands. Voor mijn gevoel heerst daar wat minder het praatpubliek.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Net thuis van een autoritje met de nieuwe DIIV vol op de speakers. Na Tool toch wel mijn plaat van het jaar. Duimen dat ze via Sideways in de Beekse Bergen belanden!
Nog meer liefhebbers?
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Het zou een mega primeur zijn, maar dan staat je festival op die dag denk ik ook wel vol met een heel ander publiek.

Persoonlijk zou ik ook Rage Against The Machine niet erg vinden op BKS. Maar die zijn denk ik net iets te groot, zou meer iets zijn voor Pinkpop.

Zou er zelf erg blij van worden, maar een festival dat de vinger aan de pols van de popmuziek wil houden kan na Massive Attack en The National eigenlijk niet nog een keer met een jaren negentig icoon aankomen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken