Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

w-himself

Playlistbediener
30 jan 2019
7
0
selurxela wrote:
Om de discussie nog even gaande te houden: the Strokes voorlopig ook niet op DTRH, dus wie weet…..

Die komen waarschijnlijk helemaal niet naar Europa. Of een Primavera Exclusive.

Naar Europa komen ze denk ik wel, HAIM heeft laatst deze poster van MAD Cool per ongeluk gedeeld ;)

 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.392
5.089
Indiaantje89 wrote:

selurxela wrote:
Om de discussie nog even gaande te houden: the Strokes voorlopig ook niet op DTRH, dus wie weet…..


Die komen waarschijnlijk helemaal niet naar Europa. Of een Primavera Exclusive.

Naar Europa komen ze denk ik wel, HAIM heeft laatst deze poster van MAD Cool per ongeluk gedeeld
1f609.svg


Zou kunnen hoor, maar vooralsnog is er niks bevestigd. En The Strokes heb je nooit zeker.Ook kan dit natuurlijk een fan fake zijn.
 

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
163
41
Zo zie je maar dat DTRH het aankondigen van namen toch beter aanpakt dan BKS. Ik werd maar weinig warm van de aankondiging van twee brave headliners en een dag later nog een handjevol namen (dat wel goed was). Door in één keer een hele hoop artiesten bekend te maken (zowel headliners, als undercard), krijg je toch een beter beeld van waarom je al dan niet enthousiast mag zijn.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Zo zie je maar dat DTRH het aankondigen van namen toch beter aanpakt dan BKS. Ik werd maar weinig warm van de aankondiging van twee brave headliners en een dag later nog een handjevol namen (dat wel goed was). Door in één keer een hele hoop artiesten bekend te maken (zowel headliners, als undercard), krijg je toch een beter beeld van waarom je al dan niet enthousiast mag zijn.

Of juist niet...
BKS laat nog veel over om over te fantaseren en DTRH heeft mij juist al een beetje deze richting op geduwt met hun eerste drop.
Zowel Massive Attack als The National zijn grotere namen die meer publiek trekken dan welke naam op de DTRH line up dan ook, dus wat dat betreft goed gedaan.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.478
1.632
selurxela wrote:
Om de discussie nog even gaande te houden: the Strokes voorlopig ook niet op DTRH, dus wie weet…..

Die komen waarschijnlijk helemaal niet naar Europa. Of een Primavera Exclusive.
Primavera heeft daar helemaal geen zin meer in volgens mij, meer iets voor Mad Cool anno 2020.

Vind FKA twigs het grootste gemis van de DTRH aankondiging, verder toch vooral veel namen die we al eerder op BKS hebben gezien. Zullen wel vaker gaan zien dat een act de ene zomer in de Beekse Bergen is te vinden en de volgende zomer in Beuningen.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.830
828
Dit valt me reuze mee. Wilco wist ik al dus was ingecalculeerd. Het is dit jaar blijkbaar lastig om de echt interessante headliners (Strokes, Tame Impala) te boeken.

Al kan het nog altijd natuurlijk.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.261
2.201
DTRH doet wel gewoon wel weer goed. FKA Twigs en Wilco (die wisten we eigenlijk al wel) zijn de namen in deze DTRH-lijst die ik meeste mis bij BKS. Vorig jaar was de teleurstelling na de eerste lichting wel wat groter vanwege het mislopen van Thom Yorke.

Opvallend dat er groter namen van het formaat the National en Massive Attack tussen staan. Is het gewoon een lastig jaar met headliners, of houd DTRH nog wat in the pocket? Tame Impala bijvoorbeeld?

Wel mooie namen in de breedte. Daar moet BKS nog op gaan leveren met de >90 namen die nog resteren.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.392
5.089
DTRH doet wel gewoon wel weer goed. FKA Twigs en Wilco (die wisten we eigenlijk al wel) zijn de namen in deze DTRH-lijst die ik meeste mis bij BKS. Vorig jaar was de teleurstelling na de eerste lichting wel wat groter vanwege het mislopen van Thom Yorke.

Opvallend dat er groter namen van het formaat the National en Massive Attack tussen staan. Is het gewoon een lastig jaar met headliners, of houd DTRH nog wat in the pocket? Tame Impala bijvoorbeeld?

Wel mooie namen in de breedte. Daar moet BKS nog op gaan leveren met de >90 namen die nog resteren.
Het is wachten op Primavera tot die echt een serieuze drop gaan leveren.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Jammer dat je geen dagtickets van DTRH hebt. ik zou graag The Murder Capital nog een keer willen zien (na n supervette ITGWO show afgelopen augustus), maar daar ga ik geen weekendticket met tentplek voor kopen om dan hutje mutje tussen 35000 millennials te liggen.
Nee, ik moet denk ik naar Grauzone festival , 7 februari in Den Haag.
Ah ik zie nu dat ik daar dan Thursten Moore bijkrijg. En als dan Kim Gordon op BKS komt. Heb ik toch een soort van Sonic Youth gezien komend jaar. :)
hmmm.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.830
828
BKS en DTRH hebben allebei nog niet een echt grote headliner. Van beide verwacht je die nog wel. Wat zijn dan de opties? Lana, Strokes, Tame Impala of toch nog een nog verrassing ?!!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
560
BKS en DTRH hebben allebei nog niet een echt grote headliner. Van beide verwacht je die nog wel. Wat zijn dan de opties? Lana, Strokes, Tame Impala of toch nog een nog verrassing ?!!

Ik vond inderdaad dat BKS met Massive Attack en The National al twee kleine headliners had, maar in Beuningen is met Tyler de grootste naam nóg kleiner. Enorm raar, zeker gezien DTRH eigenlijk zo'n 10k kaarten meer wil verkopen dan BKS.

Geen idee wat er aan de hand is, maar de twee festivals zitten elkaar als vanouds weer goed in de weg. Hoe passend was Massive Attack geweest met FKA twigs ervoor als sub? En The National met daarvoor Wilco als sub? En dan voor de derde dag even doen alsof ook Woo Hah niet bestaat en Kendrick kon komen headlinen met Tyler ervoor?

Erg jammer wel, dat er in de Benelux zo ontzettend veel festivals in elkaars vaarwater zitten. Heb zelf altijd de neiging om BKS te kiezen, dat vind ik een veel fijner festival dan DTRH, maar dan moeten ze wel een line-up leveren. Inderdaad benieuwd wat Primavera in januari gaat doen...
 

jacobz

Randprogramma
30 nov 2014
123
68
Massive Attack en zeker The National zijn toch wel grote headliners? De line-up van DTRH vind ik ook erg matig inderdaad. TYLER en Disclosure vind ik niet echt boeiend en weet niet of Beck daar ook headliner is of dat er nog 1 headliner bij komt. Andere grote namen daar (Haim, FKA Twigs, Two door Cinema Club, Cage the Elephant) heb ik ook niet veel mee.

Alleen Wilco, Idles en Murder Capital zijn jammer. Al met al blij dat ik toch weer een bungalowtje binnen heb.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.261
2.201
noid wrote:
BKS en DTRH hebben allebei nog niet een echt grote headliner. Van beide verwacht je die nog wel. Wat zijn dan de opties? Lana, Strokes, Tame Impala of toch nog een nog verrassing ?!!

Ik vond inderdaad dat BKS met Massive Attack en The National al twee kleine headliners had, maar in Beuningen is met Tyler de grootste naam nóg kleiner. Enorm raar, zeker gezien DTRH eigenlijk zo’n 10k kaarten meer wil verkopen dan BKS.

Geen idee wat er aan de hand is, maar de twee festivals zitten elkaar als vanouds weer goed in de weg. Hoe passend was Massive Attack geweest met FKA twigs ervoor als sub? En The National met daarvoor Wilco als sub? En dan voor de derde dag even doen alsof ook Woo Hah niet bestaat en Kendrick kon komen headlinen met Tyler ervoor?

Erg jammer wel, dat er in de Benelux zo ontzettend veel festivals in elkaars vaarwater zitten. Heb zelf altijd de neiging om BKS te kiezen, dat vind ik een veel fijner festival dan DTRH, maar dan moeten ze wel een line-up leveren. Inderdaad benieuwd wat Primavera in januari gaat doen…

Geduld Black Lies! We kennen nog maar 8 namen! Daar komt nog zeker een hoop moois bij!

Massive Attack en the National stonden tijdens hun laatste zaaltouren allebei twee keer in de AFAS. Misschien niet omvang Radiohead of Arctic Monkeys, maar voor BKS zijn dit gewoon grote headliners. Vraag is vooral of het voor 2020 de meest relevante headliners zijn.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Vraag is vooral of het voor 2020 de meest relevante headliners zijn.

Oh no... Here we go again. Dat hele "relevante" gedoe altijd. Het zijn in ieder geval namen die als je binnen 20 jaar terug kijkt, waarvan je gaat zeggen "trots dat we die ooit op ons festival hadden". En dat vind ik eigenlijk belangrijker dan die band heeft de laatste jaren al zo vaak op Nederlands en/of Belgische podia gestaan, niemand verplicht je om ze altijd te gaan zien.

Moest Pete Doherty morgen het loodje leggen, gaat iedereen zo iets hebben van tof dat we hem nog met The Libertines op BKS hebben zien staan x-aantal jaar geleden, al was dat nooit echt de gedroomde headliner op dat moment voor vele. Of kondigen ze nu The Black Keys als 3e headliner aan zou niemand er van wakker liggen, maar stoppen die voor goed binnen 2 jaar, dan is dat ineens veel specialer dat je ze nog had op hun laatste tour.

 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.392
5.089
Massive Attack schijnt wisselvallig te zijn. Maar ik vond ze in de AFAS (dag 2) erg tof. The National staat ook wel weer zijn mannetje. Dus het glas is halfvol wat dat betreft.

Ben echt benieuwd naar die derde headliner. Eerst leek Lana Del Rey een zekerheidje.. maar daar durf ik niet zeker van te zijn. Ben benieuwd hoe ze de rest van het affiche weten te vullen. Ik hoop bijvoorbeeld ook op een Amon Tobin in de TWO. En doe eens gek, zet Amenra er neer. En dan wat luchtigers zoals Robyn ofzo er bij en Kashmir overdag op de ONE.
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken