Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

Ze was al een keer op DTRH, in 2015 dacht ik, dus wellicht toch iets meer kans op BKS?
2015 is volgend jaar 5 jaar geleden. Denk dat dat geen verschil gaat maken uiteindelijk. Het is gewoon welk festival beter in het tourschema past/ wie er meer geld bied/ wat FKA Twigs wilt

Waarschijnlijk een domme vraag maar zou Lana Del Rey ook als niet headliner kunnen komen (ken niet veel van dat soort muziek, dus kan haar status moeilijk inschatten, buiten dat iedereen haar laatste album de hemel in prijst).

Waarschijnlijk een domme vraag maar zou Lana Del Rey ook als niet headliner kunnen komen (ken niet veel van dat soort muziek, dus kan haar status moeilijk inschatten, buiten dat iedereen haar laatste album de hemel in prijst).

Een artiest die weinig tourt en Ziggo Dome uitverkoopt is voor de meeste festivals gewoon headliner. In ieder geval voor BKS, DTRH of Lowlands.
Zou alleen op de echt grote festivals als Roskilde of Werchter sub kunnen zijn, maar ze lijkt volgend jaar vooral voor middelgrote openluchtshows te gaan.

Ziggo Dome snel uitverkocht. Dus nee, die staat niet in de TWO :-)

Lana del Rey is groter dan The National en groter dan Massive Attack, dus dat lijkt me ook sterk inderdaad.

Idles doet 14 juni een festival samen met The National in Athene. Laat die alsjeblieft één van de door The National curated acts zijn. Dan heb je volgens mij toch wel de nummer 1 act van het moment binnen. Ze zijn zo ongelofelijk goed live. En kijkend naar de uitslag van de verkiezingen in het VK hebben ze ook genoeg content voor een nieuw album.

Ik zie nu dat ook The Libertines ook touren, hoop toch niet dat die weer komen. Leuk bandje hoor, maar vind ik echt geen headliner meer.

Daar hoeven we niet bang voor te zijn verwacht ik. Laatste jaren regelmatig in Nederland geweest, en afgelopen maand nog twee maal in de Ronda gestaan.

Hoop dat het meevalt. BKS' line-up is het vooralsnog niet helemaal voor mij dus goede kans dat de worp van DTRH er, voor mij dan, overheen kan gaan.

Zal idd wel wat pijn gaan opleveren de aankondiging van DTRH. Wilco bv. Die had ik graag weer op BKS gehad.

Tyler the creator, FKA Twigs, HAIM, Wilco, Charli XCX, Thomas Azier ,Twodoor cinema, naar dtrh. En die andren die bekend gemaakt zijn maar waar ik minder meeheb zoals murder capital, khalid, kacey musgraves, banks, etc.
Vooral jammer van HAIM ?

Ik vind dat de schade redelijk beperkt is. IDLES mogen ze van mij hebben. Die waren vorig jaar al op ieder ander willekeurig festival te zien. Dus geen grootst gemis. Muder Capital had ik ook graag gezien idd.

Zal idd wel wat pijn gaan opleveren de aankondiging van DTRH. Wilco bv. Die had ik graag weer op BKS gehad.

Nou, daar is je pijn. Vind het ook jammer. Had mooi gepast op het grote podium bij zonsondergang. Had Tyler Childers ook graag gezien in Brabant, maar die had ik sowieso niet verwacht. Ook niet op DTRH trouwens. Verder zijn Big Thief, FKA Twigs, Whitney en the Murder Capital teleurstellinkjes. Alles bij elkaar echter geen hele vette lijst van DTRH. Vind BKS tot nu toe beter. En op the Murder Capital na, heb ik bovengenoemde artiesten recent of al een aantal keer gezien of zie ik ze binnenkort al (BT en Childers).

Tyler The Creator
Disclosure
Beck
FKA Twigs
Haim
Kacey Musgraves
Wilco
Banks
Bicep (Live)
Big Thief
Black Pumas
Bombay Bicycle Club
Cage The Elephant
Charlie XCX
Girl In Red
Idles
Jenny Beth
Kate Tempest
Loyle Carner
Sticky Fingers
Thomas Azier
Tierra Whack
Tones And I
Two Door Cinema Club
Whitney
Gigi Masin
KI/KI
Joy Crookes
Kumbia Boruka
L’Impératrice
Men I Trust
The Murder Capital
Santrofi
Tyler Childers

…op Down The Rabbit Hole dus

Uh Beck niet hoor? Wel?

Grootste gemis hiervan is voor mij FKA Twigs en Charli XCX. Komt toch ook wel weer duidelijk naar voren dat DTRH meer een soort Lowlands-mini is (acts zoals Haim, Beck, Disclosure, etc.). terwijl BKS zich richt op de apartere acts.

EDIT: Overigens ook opvallend: geen Tame Impala. Lijkt me dat ze zo'n publiekstrekker wel vroeg in de verkoop zouden aankondigen.

Om de discussie nog even gaande te houden: the Strokes voorlopig ook niet op DTRH, dus wie weet.....

Users who are viewing this thread