Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

gesp

Support act
11 jun 2018
1.093
310
Belle & Sebastian, al jaren hoog op de bucketlist hier!

Die zondag is met ook nog Metronomy en Massive Attack al erg sterk naar mijn smaak. Waar andere festivals vooralsnog tegenvallen staat op BKS toch al een handvol (erg) mooie namen. Met de wetenschap dat er nog meer in mijn straatje bij komt, is het nu al genoeg voor een weekendkaart voor mij. Doen ze toch erg goed.

Black Midi en Fontaines D.C. zijn inderdaad een jaar te laat, maar alsnog blij dat ze er wel staan. Beide vanwege veel te lange rijen helaas gemist op Eurosonic 2018.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Hoe verwachten jullie dat de bands geprogrammeerd worden? Volgens mij:
Belle & Sebastian: in de vroege avond op een zonovergoten ONE.
Fontaines D.C.: in de vroege avond in de TWO.
Metronomy: opnieuw op de ONE in de vroege avond. De eerste keer stonden ze in de TWO, maar de tweede keer bleek de ONE bij zonsondergang toch de perfecte locatie te zijn.
black midi: heel laat in een volgepropte FIVE. Dezelfde spot als Shame dit jaar.
RBCF: kan een beetje overal, wellicht vroeg op de ONE of in de TWO of iets later in FIVE
Weyes Blood: Rond een uur of zeven, acht in de FIVE. TWO lijkt met toch iets te groot voor haar.

Weyes Blood zie ik eerder op de plek komen waar Julia Holter stond dit jaar: vroeg op de middag in de TWO als er nog rust is op het terrein.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.381
540
Oké! Oprecht kende ik van de line-up tot nu toe alleen Fontaines D.C. echt. Als in, de rest ken ik wel van naam, maar heb er nooit echt naar geluisterd. Wil natuurlijk alles graag een kans geven dus heb van alles twee nummers aangeslingerd:

Weyes Blood - Dit vind ik oprecht vooral enorm saai. Waarmee ik het niet per se een slechte boeking vind, gewoon niks voor mij.
Belle & Sebastian - Kan op basis van de nummers The Party Line en The Boy Done Wrong Again niet bepaald een mening van deze band vormen. Iemand album/nummer aanraders voor mij? Girls in Peacetime heb ik overigens ook wel eens geheel geluisterd, maar vond er niet zoveel aan. Liever iets met een iets andere stijl van ze? Bands als Low en Yo La Tengo vind ik bijvoorbeeld ook wisselvallig, met erg sterke en erg zwakke platen, dus dat zou ook hier nog wel eens veel verschil kunnen maken...
Fontaines D.C. - Kende ik al, helaas van de zomer niet kunnen zien op het Valkhof Festival. Dogrel is een geweldig album!
Black midi - Erg tof, dit is echt wat voor mij. De intro van Near DT, MI deed me enorm aan Swans' nummer Oxygen denken, wat uiteraard positief is. Hiervan zet ik nog een keer het hele album aan. Ziet op Sputnik een vergelijking met Battles en This Heat, maar die zie ik zo gauw niet. Misschien met This Heat wel in de algehele sfeer van de muziek, maar Battles vind ik eigenlijk vooral typerend aan hun bombastische ritmesectie waar Black Midi erg kort en strak is.
The National - Dit is altijd de band geweest die ik op basis van mijn smaak goed had moeten vinden, maar nooit écht goed heb gevonden. Nu heb ik in mijn muziekleven al eens Boxer, High Violet en Trouble Will Find Me aan gehad en vond ik High Violet ook wel het betere album van de drie. Mijn eerste reflex bij twee nummers van het album (Anyone's Ghost en Sorrow) is nog steeds vooral dat ik het erg saai vind, ook al is het duidelijk wel erg goede muziek...
Massive Attack - Björk en Portishead vind ik wel heel tof, dus dit zou wel in mijn straatje moeten passen. Zou Mezzanine eens op moeten zetten eigenlijk. Black Milk is wel een tof nummer in elk geval. Vraag me wel af hoe dit werkt als headliner, voor mijn gevoel als ik de muziek zo hoor is het een typische TWO-afsluiter (of juist net voor de headliner in de TWO). Maar heb Jamie XX destijds ook niet gezien op het hoofdpodium moet ik bekennen.
Metronomy - Deze band heb ik nooit gesnapt. Verschrikkelijk. Overigens bij hun vorige BKS-passage 10 minuten van het optreden gezien en toen snel weer weggelopen.
Rolling Blackouts Coastal Fever - Blackout in de titel is altijd goed. Zo hebben David Bowie en Boris allebei al eens bewezen. Stel je de teleurstelling voor toen ik twee nummers van deze Circa Waves-ripoff-band hoorde. E: Hoewel, meer een crossover van Circa Waves en The War on Drugs. Dat is net iets minder erg denk ik.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.093
310
Belle & Sebastian – Kan op basis van de nummers The Party Line en The Boy Done Wrong Again niet bepaald een mening van deze band vormen. Iemand album/nummer aanraders voor mij? Girls in Peacetime heb ik overigens ook wel eens geheel geluisterd, maar vond er niet zoveel aan. Liever iets met een iets andere stijl van ze?

Van verschillende albums zijn If You're Feeling Sinister en vooral The Boy With The Arab Strap, Step Into My Office Baby, Sukie In The Graveyard, I Want The World To Stop wel 'anders' dan die twee nummers die je noemt. En anders zit er niets anders op dan je live laten overtuigen, de band heeft een goede livereputatie.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.311
4.989
Belle & Sebastian nummers: Another Sunny Day, Get Me Away From Here I'm Dying, I Want The World To Stop, I'm A Cuckoo, The Party Line, The Boy With The Arab Strap, Piazza New York Catcher zijn wel de bekendste denk ik?
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
Waren de namen van Lovebox (zelfde weekend in Londen) hier al genoemd: https://loveboxfestival.com
Vooral FKA Twigs zou een mooie toevoeging zijn. Die wilde BKS vorig jaar eigenlijk al hebben.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.311
4.989
Indiaantje89 wrote:
Niemand meer info gekregen van de whatasapp service? Of is dat nu dood?

Nee dat blijft raar idd. Soms krijg je geen appje bij bekendmakingen.
Nu bij geen van beide niet.

Nu snap ik weer niet waarom ze nu eigenlijk geen streampje hadden gedaan. Had toch leuker geweest dan van de week. Om 20:00 uur stream online gooien, kaart verkoop beginnen, maak wat namen bekend. Gooi een telefoon lijntje open waar enthousiaste bezoekers even kunnen bellen hoe blij ze wel niet zijn met hun kaarten. Sidekickje erbij. Niks aan de hand verder.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.381
540
noid wrote:

Indiaantje89 wrote:
Niemand meer info gekregen van de whatasapp service? Of is dat nu dood?


Nee dat blijft raar idd. Soms krijg je geen appje bij bekendmakingen.

Nu bij geen van beide niet.

Nu snap ik weer niet waarom ze nu eigenlijk geen streampje hadden gedaan. Had toch leuker geweest dan van de week. Om 20:00 uur stream online gooien, kaart verkoop beginnen, maak wat namen bekend. Gooi een telefoon lijntje open waar enthousiaste bezoekers even kunnen bellen hoe blij ze wel niet zijn met hun kaarten. Sidekickje erbij. Niks aan de hand verder.

Eens. Nou ja, laten we zo denken, het is een nieuw concept, valt nog wat aan de sleutelen in de toekomst...
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Yes, weekendticket in de pocket! Laat de rest van de namen maar komen. Het begin is al goed. Na 2 heerlijke headliners, nu ook weer een leuk rijtje namen met vooral Weyes Blood en Belle & Sebastian als must-sees.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
Weekendkaartjes BKS in the pocket!
Ik had ook al early bird tickets voor Le Guess Who?; daarmee zijn de festivals voor 2020 alweer geregeld!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.311
4.989
En mijn kaartjes zijn ook binnen. Dat is weer het voordeel van al het festival geweld, je kan anno 2020 overal "rustig" je kaartje voor kopen.
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
254
163
Heeft er iemand ervaring met de bussen van FestivalTransfer? Als ze op tijd rijden, lijkt het me een interessante optie.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.311
4.989
Toch gaat het niet hard volgens mij.. Accommodaties zijn nog steeds in de verkoop. Een prima accommodatie, Amourfaya, Horse Fighter.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken