Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
neracroft wrote:

Indiaantje89 wrote:

mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:
Metronomy was altijd oersaai op BKS. Belle & Sebastian is best ok, maar soms ook wel een tikkeltje overhyped. Toch kijk ik hier wel naar uit.

Nee ik kan niet warm worden van deze lichting. Hier staat niets op het affiche wat niet op Lowlands zou kunnen staan om maar wat te noemen.


Weet niet goed naar welke soort act je op zoek bent dan. Dit is het type namen waar er vorig jaar zo naar werd gesmacht. Mis zelf ook nog wat in het trant van een Robyn, FKA Twigs of Charli XCX (alledrie aangekondigd voor Lovebox in hetzelfde weekend), maar zulke namen komen er waarschijnlijk nog aan. Al waren er vorig jaar ook vurige tegenstanders van ‘buiten de gitaarrocklijntjes’ namen…

Belle & Sebastian is trouwens een heel sterke liveact.


Namen zoals vorig jaar: Stereolab, Spirtualized, Guided By Voices, Charlotte Gainsbourgh, Stephen Malkmus, Jambinai etc. Los van hoe iedere act stuk voor stuk uitpakte. Waren allen namen die hier niet vaak te zien zijn. Ik vind het meer een Lowlands affiche dan een Primavera affiche. Lowlands vind ik ook leuk, maar BKS heb ik andere verwachtingen bij.


Ik vind het nochtans veel “alternatiever” (als ik het zo mag noemen) dan de start van vorig jaar met Bon Iver, Mac DeMarco, interpol, Kurt Vile en Cigarettes After Sex…

De bedoeling van dit rijtje namen is ook gewoon de ticketverkoop een kleine boost geven hoor. Ik durf er duizenden euro’s op te wedden dat de volgende grote lichting weer heel veel onbekends gaat zijn, en dat zal er als volgt uitzien:
– iedereen heel excited over een binnenkort nieuwe namen, want wat duurt het allemaal lang
– nieuwe namen komen, iedereen had toch net ietsje meer verwacht.
– mensen checken de kleine bands en vinden pareltje na pareltje
– naar het festival toe groeien en hoop van die bands nog een groot stuk (bv. zie Lizzo, Sports Team en Superorganism)
– Iedereen tevree!

Ik vond die van vorig jaar veel meer in “mijn straatje”. Maar ik vind het onzin om deze lichting niet te bekritiseren omdat er “mogelijk” later wel een goed lijstje komt. Dat geloof ik ook wel, en daarom koop ik mijn kaartje vanavond ook. Toch vind ik dit een magere drop, na 2 headliners die ik vorig jaar ook nog heb kunnen zien spring ik nog geen gat in de lucht.

"In mijn straatje liggen" is al wel iets heel anders dan "ik vind deze lichting meer Lowlands dan BKS" want ik argumenteerde vooral tegen dat tweede.
En deze lichting moet voor mij niet bekritiseerd worden van ik vind het heel goed! :)
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
De bedoeling van dit rijtje namen is ook gewoon de ticketverkoop een kleine boost geven hoor. Ik durf er duizenden euro’s op te wedden dat de volgende grote lichting weer heel veel onbekends gaat zijn, en dat zal er als volgt uitzien:
– iedereen heel excited over een binnenkort nieuwe namen, want wat duurt het allemaal lang
– nieuwe namen komen, iedereen had toch net ietsje meer verwacht.
– mensen checken de kleine bands en vinden pareltje na pareltje
– naar het festival toe groeien en hoop van die bands nog een groot stuk (bv. zie Lizzo, Sports Team en Superorganism)
– Iedereen tevree!>/blockquote>

Je had het niet beter kunnen beschrijven.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.335
5.033
Indiaantje89 wrote:

neracroft wrote:

Indiaantje89 wrote:

mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:
Metronomy was altijd oersaai op BKS. Belle & Sebastian is best ok, maar soms ook wel een tikkeltje overhyped. Toch kijk ik hier wel naar uit.

Nee ik kan niet warm worden van deze lichting. Hier staat niets op het affiche wat niet op Lowlands zou kunnen staan om maar wat te noemen.


Weet niet goed naar welke soort act je op zoek bent dan. Dit is het type namen waar er vorig jaar zo naar werd gesmacht. Mis zelf ook nog wat in het trant van een Robyn, FKA Twigs of Charli XCX (alledrie aangekondigd voor Lovebox in hetzelfde weekend), maar zulke namen komen er waarschijnlijk nog aan. Al waren er vorig jaar ook vurige tegenstanders van ‘buiten de gitaarrocklijntjes’ namen…

Belle & Sebastian is trouwens een heel sterke liveact.


Namen zoals vorig jaar: Stereolab, Spirtualized, Guided By Voices, Charlotte Gainsbourgh, Stephen Malkmus, Jambinai etc. Los van hoe iedere act stuk voor stuk uitpakte. Waren allen namen die hier niet vaak te zien zijn. Ik vind het meer een Lowlands affiche dan een Primavera affiche. Lowlands vind ik ook leuk, maar BKS heb ik andere verwachtingen bij.


Ik vind het nochtans veel “alternatiever” (als ik het zo mag noemen) dan de start van vorig jaar met Bon Iver, Mac DeMarco, interpol, Kurt Vile en Cigarettes After Sex…

De bedoeling van dit rijtje namen is ook gewoon de ticketverkoop een kleine boost geven hoor. Ik durf er duizenden euro’s op te wedden dat de volgende grote lichting weer heel veel onbekends gaat zijn, en dat zal er als volgt uitzien:
– iedereen heel excited over een binnenkort nieuwe namen, want wat duurt het allemaal lang
– nieuwe namen komen, iedereen had toch net ietsje meer verwacht.
– mensen checken de kleine bands en vinden pareltje na pareltje
– naar het festival toe groeien en hoop van die bands nog een groot stuk (bv. zie Lizzo, Sports Team en Superorganism)
– Iedereen tevree!


Ik vond die van vorig jaar veel meer in “mijn straatje”. Maar ik vind het onzin om deze lichting niet te bekritiseren omdat er “mogelijk” later wel een goed lijstje komt. Dat geloof ik ook wel, en daarom koop ik mijn kaartje vanavond ook. Toch vind ik dit een magere drop, na 2 headliners die ik vorig jaar ook nog heb kunnen zien spring ik nog geen gat in de lucht.

“In mijn straatje liggen” is al wel iets heel anders dan “ik vind deze lichting meer Lowlands dan BKS” want ik argumenteerde vooral tegen dat tweede.
En deze lichting moet voor mij niet bekritiseerd worden van ik vind het heel goed!
1f642.svg
Maar toen heb ik eenzelfde reactie gegeven, zoek maar na ;). En dat vond ik nog meer in mijn straatje dan nu, kan je nagaan.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Metronomy was altijd oersaai op BKS. Belle & Sebastian is best ok, maar soms ook wel een tikkeltje overhyped. Toch kijk ik hier wel naar uit.

Nee ik kan niet warm worden van deze lichting. Hier staat niets op het affiche wat niet op Lowlands zou kunnen staan om maar wat te noemen.


Dillinger wrote:

selurxela wrote:
Eens met iedereen die het tot nu toe niet heel spannende namen vindt, maar ik vind het wel echt heerlijke namen hoor. Eindelijk BRCF zien.


BRCF viel mij dan toch wat tegen live (lowlands 2018). Erg statische presentatie en na een tijdje sloeg de verveling toe omdat vrijwel allen nummers hetzelfde tempo en structuur hebben.
Voor het overige prima te spreken over de nieuwe namen. Ik lees dat de nieuwe namen niet verassend of spannend zijn. Vind ik een beetje kort door de bocht. Dat je acts als Fontaines DC en Black Midi, die net een jaar zijn doorgebroken nu al niet meer zou mogen boeken vanwege te weinig verassend… pffff. En laten we wel wezen; de volgende worp bevat waarschijnlijk weer 50 namen waar we niks van kennen
1f642.svg


Natuurlijk mogen ze die boeken, maar daar moeten tegenover wel namen staan die je niet op Lowlands/DTRH kan zien. Daarvoor is BKS toch in het leven geroepen? En die namen die Lowlands (bij wijze van spreken) never nooit niet zou boeken staan voorlopig nog niet op het affiche.

Ik weet niet of BKS alleen in het leven is geroepen om alleen maar acts neer te zetten die je op Lowlands niet zou kunnen zien. Een dergelijke statement heb ik vanuit BKS zelf nooit gelezen. Doorgaans programmeert BKS wat meer acts die wat ontoegankelijker zijn en vermijden ze de wat 'plattere pop' die je, zeker de laatste jaren ook wel op Lowlands aantreft. Maar er is, zeker aan de bovenkant en in het middensegment overlap. Die is er m.i echter al vanaf het begin. Maar goed, die namen die onderscheidend zijn, die komen echt nog wel hoor :)
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ik werd wel redelijk blij wakker toen ik dit lijstje zag hoor. Het zijn stuk voor stuk indiedarlings. Niet dat ik alles even tof vind maar het begin is zeker gemaakt.

Belle And Sebastian: zo'n band die bij mij nog hoog op het lijstje staat om een keer te gaan zien. BKS lijkt me voor hun dan ook het perfecte festival. Als ik ga, is dit zeker een van de dingen waar ik het meest naar ga uitkijken!
Fontaines D.C.: misschien niet meer zo spannend dan wanneer ze een jaar eerder waren geboekt, maar het is een ijzersterke liveband en die gaan de TWO gewoon platspelen.
black midi: wellicht hetzelfde verhaal, al denk ik dat Fontaines al meer een succesverhaal is. Wordt vast een van de betere optredens.
Metronomy: oké, hier heb ik niks mee en zijn volgens mij al vaker geweest. 2017 heb ik ze geloof ik nog van heel veraf gezien. Not my cup of tea..
Weyes Blood: heeft een puik album afgeleverd en is een fijne naam voor de komende editie!
Rolling Blackouts Coastal Fever: prima bandje, maar op Lowlands vorig jaar toch enigszins tegen.. Volgens mij benoemde iemand anders het hier als 'statisch', die mening deel ik. Wellicht dat ze live inmiddels wat meer bij me los kunnen maken.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.335
5.033
Indiaantje89 wrote:
Metronomy was altijd oersaai op BKS. Belle & Sebastian is best ok, maar soms ook wel een tikkeltje overhyped. Toch kijk ik hier wel naar uit.

Nee ik kan niet warm worden van deze lichting. Hier staat niets op het affiche wat niet op Lowlands zou kunnen staan om maar wat te noemen.


Dillinger wrote:

selurxela wrote:
Eens met iedereen die het tot nu toe niet heel spannende namen vindt, maar ik vind het wel echt heerlijke namen hoor. Eindelijk BRCF zien.


BRCF viel mij dan toch wat tegen live (lowlands 2018). Erg statische presentatie en na een tijdje sloeg de verveling toe omdat vrijwel allen nummers hetzelfde tempo en structuur hebben.
Voor het overige prima te spreken over de nieuwe namen. Ik lees dat de nieuwe namen niet verassend of spannend zijn. Vind ik een beetje kort door de bocht. Dat je acts als Fontaines DC en Black Midi, die net een jaar zijn doorgebroken nu al niet meer zou mogen boeken vanwege te weinig verassend… pffff. En laten we wel wezen; de volgende worp bevat waarschijnlijk weer 50 namen waar we niks van kennen
1f642.svg



Natuurlijk mogen ze die boeken, maar daar moeten tegenover wel namen staan die je niet op Lowlands/DTRH kan zien. Daarvoor is BKS toch in het leven geroepen? En die namen die Lowlands (bij wijze van spreken) never nooit niet zou boeken staan voorlopig nog niet op het affiche.

Ik weet niet of BKS alleen in het leven is geroepen om alleen maar acts neer te zetten die je op Lowlands niet zou kunnen zien. Een dergelijke statement heb ik vanuit BKS zelf nooit gelezen. Doorgaans programmeert BKS wat meer acts die wat ontoegankelijker zijn en vermijden ze de wat ‘plattere pop’ die je, zeker de laatste jaren ook wel op Lowlands aantreft. Maar er is, zeker aan de bovenkant en in het middensegment overlap. Die is er m.i echter al vanaf het begin. Maar goed, die namen die onderscheidend zijn, die komen echt nog wel hoor
1f642.svg
Platte pop hadden we vorig jaar ook op BKS ;).

Vandaar vind ik als bezoeker wel dat we het festival enigszins scherp moeten houden met dat soort dingen. Maar ja, er komt genoeg leuks bij nog waarschijnlijk, en dan zal ik ook eerlijk mijn mening geven ;).

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.921
8.561
Namen zoals vorig jaar: Stereolab, Spirtualized, Guided By Voices, Charlotte Gainsbourgh, Stephen Malkmus, Jambinai etc.

Oh, maar dat vind ik ook toppers hoor. Maar dit zijn stuk voor stuk namen die pas na de jaarwisseling kwamen natuurlijk. Voor dat soort acts zal je moeten wachten op de 50-namen-drop. Want uiteraard gaan er genoeg van zulke dingen inzitten.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Heel blij met de nieuwe namen. Alleen Belle & Sebastian zou voor mij al genoeg zijn. Heel veel zin in komende editie!
 

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
161
41
Hoe verwachten jullie dat de bands geprogrammeerd worden? Volgens mij:
Belle & Sebastian: in de vroege avond op een zonovergoten ONE.
Fontaines D.C.: in de vroege avond in de TWO.
Metronomy: opnieuw op de ONE in de vroege avond. De eerste keer stonden ze in de TWO, maar de tweede keer bleek de ONE bij zonsondergang toch de perfecte locatie te zijn.
black midi: heel laat in een volgepropte FIVE. Dezelfde spot als Shame dit jaar.
RBCF: kan een beetje overal, wellicht vroeg op de ONE of in de TWO of iets later in FIVE
Weyes Blood: Rond een uur of zeven, acht in de FIVE. TWO lijkt met toch iets te groot voor haar.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.335
5.033
Indiaantje89 wrote:
Namen zoals vorig jaar: Stereolab, Spirtualized, Guided By Voices, Charlotte Gainsbourgh, Stephen Malkmus, Jambinai etc.

Oh, maar dat vind ik ook toppers hoor. Maar dit zijn stuk voor stuk namen die pas na de jaarwisseling kwamen natuurlijk. Voor dat soort acts zal je moeten wachten op de 50-namen-drop. Want uiteraard gaan er genoeg van zulke dingen inzitten.
ik wacht geduldig af. Als ze The Strokes erbij zetten zal ik niet meer klagen, afgesproken?
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
557
Dit was toch een mooie tweede helft van de livestream geworden. Ach ja, snap ook wel dat ze het over twee dagen verspreiden.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Hoe verwachten jullie dat de bands geprogrammeerd worden? Volgens mij:
Belle & Sebastian: in de vroege avond op een zonovergoten ONE.
Metronomy: opnieuw op de ONE in de vroege avond. De eerste keer stonden ze in de TWO, maar de tweede keer bleek de ONE bij zonsondergang toch de perfecte locatie te zijn.

Staan beide op dezelfde dag, dus denk wel 1 op de TWO en 1 op de ONE, mijn gok gaat dan uit naar Metronomy op de ONE. en Belle op de TWO. Beide vlak na elkaar.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
557
Kelis? The Avalanches? Floating Points? DIIV? Sheer Mag? Shura?

DIIV was niet zo best toen ze de vorige keer BKS speelden. Zou verstandig zijn om die niet op retour te nemen.

Zelf ken ik de nieuwe namen wel van naam maar de meeste niet van muziek, straks maar het een en ander luisteren.
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
254
163
Grappig, ik vond DIIV schitterend vorige keer :) Ik had ze toen de dag ervoor ook gezien in Brussel en vond ze een stuk overtuigender op BKS.
Hun geluid kwam erg goed uit de verf, zo op de main stage. Ik ben wel minder onder de indruk van hun nieuwste album, maar zou ze niet overslaan moesten ze terugkomen.

Met RCBF ben ik ook erg blij, ik zag ze 1x in Trix in Antwerpen en vond hen toen niet bepaald statisch, als ik het mij goed herinner ging de drummer toen crowdsurfen en nam één van de gitaristen zijn plaats in. Het publiek was ook erg enthousiast toen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Met RCBF ben ik ook erg blij, ik zag ze 1x in Trix in Antwerpen en vond hen toen niet bepaald statisch, als ik het mij goed herinner ging de drummer toen crowdsurfen en nam één van de gitaristen zijn plaats in. Het publiek was ook erg enthousiast toen.

Jep was daar ook. Heerlijke show!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken