Indiaantje89 wrote:
mattman wrote:
Indiaantje89 wrote:
Metronomy was altijd oersaai op BKS. Belle & Sebastian is best ok, maar soms ook wel een tikkeltje overhyped. Toch kijk ik hier wel naar uit.
Nee ik kan niet warm worden van deze lichting. Hier staat niets op het affiche wat niet op Lowlands zou kunnen staan om maar wat te noemen.
Weet niet goed naar welke soort act je op zoek bent dan. Dit is het type namen waar er vorig jaar zo naar werd gesmacht. Mis zelf ook nog wat in het trant van een Robyn, FKA Twigs of Charli XCX (alledrie aangekondigd voor Lovebox in hetzelfde weekend), maar zulke namen komen er waarschijnlijk nog aan. Al waren er vorig jaar ook vurige tegenstanders van ‘buiten de gitaarrocklijntjes’ namen…
Belle & Sebastian is trouwens een heel sterke liveact.
Namen zoals vorig jaar: Stereolab, Spirtualized, Guided By Voices, Charlotte Gainsbourgh, Stephen Malkmus, Jambinai etc. Los van hoe iedere act stuk voor stuk uitpakte. Waren allen namen die hier niet vaak te zien zijn. Ik vind het meer een Lowlands affiche dan een Primavera affiche. Lowlands vind ik ook leuk, maar BKS heb ik andere verwachtingen bij.
Ik vind het nochtans veel “alternatiever” (als ik het zo mag noemen) dan de start van vorig jaar met Bon Iver, Mac DeMarco, interpol, Kurt Vile en Cigarettes After Sex…
De bedoeling van dit rijtje namen is ook gewoon de ticketverkoop een kleine boost geven hoor. Ik durf er duizenden euro’s op te wedden dat de volgende grote lichting weer heel veel onbekends gaat zijn, en dat zal er als volgt uitzien:
– iedereen heel excited over een binnenkort nieuwe namen, want wat duurt het allemaal lang
– nieuwe namen komen, iedereen had toch net ietsje meer verwacht.
– mensen checken de kleine bands en vinden pareltje na pareltje
– naar het festival toe groeien en hoop van die bands nog een groot stuk (bv. zie Lizzo, Sports Team en Superorganism)
– Iedereen tevree!