Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.869
8.484
Heerlijke namen. Hoopte al lang op een terugkeer van Belle & Sebastian. En met Fontaines en Weyes Blood hebben ze twee sterkhouders van 2019 te pakken. Alleen Metronomy doet met minder, maar ach.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Eens met iedereen die het tot nu toe niet heel spannende namen vindt, maar ik vind het wel echt heerlijke namen hoor. Eindelijk BRCF zien.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Heerlijke namen. Hoopte al lang op een terugkeer van Belle & Sebastian. En met Fontaines en Weyes Blood hebben ze twee sterkhouders van 2019 te pakken. Alleen Metronomy doet met minder, maar ach.

Ha! Ik vind Metronomy dan weer lekker en Belle & Sebastian niet veel aan. Smaken verschillen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.307
4.985
Metronomy was altijd oersaai op BKS. Belle & Sebastian is best ok, maar soms ook wel een tikkeltje overhyped. Toch kijk ik hier wel naar uit.

Nee ik kan niet warm worden van deze lichting. Hier staat niets op het affiche wat niet op Lowlands zou kunnen staan om maar wat te noemen.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Eens met iedereen die het tot nu toe niet heel spannende namen vindt, maar ik vind het wel echt heerlijke namen hoor. Eindelijk BRCF zien.

BRCF viel mij dan toch wat tegen live (lowlands 2018). Erg statische presentatie en na een tijdje sloeg de verveling toe omdat vrijwel allen nummers hetzelfde tempo en structuur hebben.
Voor het overige prima te spreken over de nieuwe namen. Ik lees dat de nieuwe namen niet verassend of spannend zijn. Vind ik een beetje kort door de bocht. Dat je acts als Fontaines DC en Black Midi, die net een jaar zijn doorgebroken nu al niet meer zou mogen boeken vanwege te weinig verassend... pffff. En laten we wel wezen; de volgende worp bevat waarschijnlijk weer 50 namen waar we niks van kennen :)
 

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
158
41
Heel blij met dit lijstje namen! Weyes Blood bracht mijn favoriet album van het jaar uit en leverde een prachtig optreden eerder dit jaar en Belle & Sebastian en Metronomy zijn altijd ontzettend leuk op festivals. Dat kan niet mislopen. black midi, RBCF en Fontaines DC zijn dan gewoon weer gitaarbands die nu ontzettend relevant zijn, precies wat ik verwacht op BKS.

Ik begrijp dat jullie het niet zo heel spannend vinden, maar dit lijken me nu voornamelijk bands die in de Two gaan staan of tijdens de dag op de One. Aan spannende acts is er meestal geen gebrek in o.a. de Five en Seven, maar het lijkt me dat ze nu liever wat namen naar buiten brengen die enigzins wel gekend en geliefd zijn bij een breed indiepubliek.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Metronomy was altijd oersaai op BKS. Belle & Sebastian is best ok, maar soms ook wel een tikkeltje overhyped. Toch kijk ik hier wel naar uit.

Nee ik kan niet warm worden van deze lichting. Hier staat niets op het affiche wat niet op Lowlands zou kunnen staan om maar wat te noemen.

Lowlands en BKS vissen dan ook voor een deel in dezelfde vijver. Het is voornamelijk aan de onderkant waar de verschillen ontstaan.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.174
Lekker! Vind elke band wel op zijn minst oké. Niets dat ik niet ken of niet moet zien.

+++ Fontaines DC, Rolling Blackouts Coastal Fever, The National, Black Midi
++ Metronomy, Weyes Blood
+ Massive Attack, Belle And Sebastian

Ik ben blij met dit lijstje!


 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.307
4.985
selurxela wrote:
Eens met iedereen die het tot nu toe niet heel spannende namen vindt, maar ik vind het wel echt heerlijke namen hoor. Eindelijk BRCF zien.

BRCF viel mij dan toch wat tegen live (lowlands 2018). Erg statische presentatie en na een tijdje sloeg de verveling toe omdat vrijwel allen nummers hetzelfde tempo en structuur hebben.
Voor het overige prima te spreken over de nieuwe namen. Ik lees dat de nieuwe namen niet verassend of spannend zijn. Vind ik een beetje kort door de bocht. Dat je acts als Fontaines DC en Black Midi, die net een jaar zijn doorgebroken nu al niet meer zou mogen boeken vanwege te weinig verassend… pffff. En laten we wel wezen; de volgende worp bevat waarschijnlijk weer 50 namen waar we niks van kennen
1f642.svg
Natuurlijk mogen ze die boeken, maar daar moeten tegenover wel namen staan die je niet op Lowlands/DTRH kan zien. Daarvoor is BKS toch in het leven geroepen? En die namen die Lowlands (bij wijze van spreken) never nooit niet zou boeken staan voorlopig nog niet op het affiche.
 

Ridder Kale Knikker

Campingartiest
10 jan 2017
78
0
Zal wel onder de verkeerde steen gelegen hebben, maar ik had nog nooit van Weyes Blood gehoord. Ben door jullie reacties op het album nu aan 't luisteren en zeer aangenaam verrast. Heerlijk! Precies waar de knoken van deze oude hippie warm van worden.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
selurxela wrote:
Eens met iedereen die het tot nu toe niet heel spannende namen vindt, maar ik vind het wel echt heerlijke namen hoor. Eindelijk BRCF zien.

BRCF viel mij dan toch wat tegen live (lowlands 2018). Erg statische presentatie en na een tijdje sloeg de verveling toe omdat vrijwel allen nummers hetzelfde tempo en structuur hebben.
Voor het overige prima te spreken over de nieuwe namen. Ik lees dat de nieuwe namen niet verassend of spannend zijn. Vind ik een beetje kort door de bocht. Dat je acts als Fontaines DC en Black Midi, die net een jaar zijn doorgebroken nu al niet meer zou mogen boeken vanwege te weinig verassend… pffff. En laten we wel wezen; de volgende worp bevat waarschijnlijk weer 50 namen waar we niks van kennen
1f642.svg

Ja we kunnen lekker zeiken met zijn allen, dan weer onbekend, dan weer niet onbekend genoeg enz enz. Maar ik ben blij met de namen tot nu toe. En Dirk krijgt soort droomzaterdag volgens mij.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.869
8.484
Metronomy was altijd oersaai op BKS. Belle & Sebastian is best ok, maar soms ook wel een tikkeltje overhyped. Toch kijk ik hier wel naar uit.

Nee ik kan niet warm worden van deze lichting. Hier staat niets op het affiche wat niet op Lowlands zou kunnen staan om maar wat te noemen.

Weet niet goed naar welke soort act je op zoek bent dan. Dit is het type namen waar er vorig jaar zo naar werd gesmacht. Mis zelf ook nog wat in het trant van een Robyn, FKA Twigs of Charli XCX (alledrie aangekondigd voor Lovebox in hetzelfde weekend), maar zulke namen komen er waarschijnlijk nog aan. Al waren er vorig jaar ook vurige tegenstanders van ‘buiten de gitaarrocklijntjes’ namen...

Belle & Sebastian is trouwens een heel sterke liveact.
 

setheke

Randprogramma
26 nov 2017
132
101
Vind deze eerste lichting beter dan die van vorig jaar met Interpol, Mac DeMarco, Kurt Vile & The Violators en Cigarettes After Sex.
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
296
291
Fijne nieuwe namen Metronomy en Belle and Sebastian. Misschien Weyes blood ook? Rest niet mijn ding van de nieuwe namen. Hiermee heb ik voor de rest van dit jaar al genoeg voorpret. Eeens met cloudyshoes en dillinger dat het echte spannende en nieuwe komt met de bulk van midden en onderste namen) Maar dat is voor de voorpret die van februari tot juni duurt.
B&B is weer geboekt en vanavond tickets in the pocket. En dan een half jaar voorpret ?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.307
4.985
Indiaantje89 wrote:
Metronomy was altijd oersaai op BKS. Belle & Sebastian is best ok, maar soms ook wel een tikkeltje overhyped. Toch kijk ik hier wel naar uit.

Nee ik kan niet warm worden van deze lichting. Hier staat niets op het affiche wat niet op Lowlands zou kunnen staan om maar wat te noemen.

Weet niet goed naar welke soort act je op zoek bent dan. Dit is het type namen waar er vorig jaar zo naar werd gesmacht. Mis zelf ook nog wat in het trant van een Robyn, FKA Twigs of Charli XCX (alledrie aangekondigd voor Lovebox in hetzelfde weekend), maar zulke namen komen er waarschijnlijk nog aan. Al waren er vorig jaar ook vurige tegenstanders van ‘buiten de gitaarrocklijntjes’ namen…

Belle & Sebastian is trouwens een heel sterke liveact.
Namen zoals vorig jaar: Stereolab, Spirtualized, Guided By Voices, Charlotte Gainsbourgh, Stephen Malkmus, Jambinai etc. Los van hoe iedere act stuk voor stuk uitpakte. Waren allen namen die hier niet vaak te zien zijn. Ik vind het meer een Lowlands affiche dan een Primavera affiche. Lowlands vind ik ook leuk, maar BKS heb ik andere verwachtingen bij.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.174
mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:
Metronomy was altijd oersaai op BKS. Belle & Sebastian is best ok, maar soms ook wel een tikkeltje overhyped. Toch kijk ik hier wel naar uit.

Nee ik kan niet warm worden van deze lichting. Hier staat niets op het affiche wat niet op Lowlands zou kunnen staan om maar wat te noemen.


Weet niet goed naar welke soort act je op zoek bent dan. Dit is het type namen waar er vorig jaar zo naar werd gesmacht. Mis zelf ook nog wat in het trant van een Robyn, FKA Twigs of Charli XCX (alledrie aangekondigd voor Lovebox in hetzelfde weekend), maar zulke namen komen er waarschijnlijk nog aan. Al waren er vorig jaar ook vurige tegenstanders van ‘buiten de gitaarrocklijntjes’ namen…

Belle & Sebastian is trouwens een heel sterke liveact.

Namen zoals vorig jaar: Stereolab, Spirtualized, Guided By Voices, Charlotte Gainsbourgh, Stephen Malkmus, Jambinai etc. Los van hoe iedere act stuk voor stuk uitpakte. Waren allen namen die hier niet vaak te zien zijn. Ik vind het meer een Lowlands affiche dan een Primavera affiche. Lowlands vind ik ook leuk, maar BKS heb ik andere verwachtingen bij.

Ik vind het nochtans veel "alternatiever" (als ik het zo mag noemen) dan de start van vorig jaar met Bon Iver, Mac DeMarco, interpol, Kurt Vile en Cigarettes After Sex...

De bedoeling van dit rijtje namen is ook gewoon de ticketverkoop een kleine boost geven hoor. Ik durf er duizenden euro's op te wedden dat de volgende grote lichting weer heel veel onbekends gaat zijn, en dat zal er als volgt uitzien:
- iedereen heel excited over een binnenkort nieuwe namen, want wat duurt het allemaal lang
- nieuwe namen komen, iedereen had toch net ietsje meer verwacht.
- mensen checken de kleine bands en vinden pareltje na pareltje
- naar het festival toe groeien en hoop van die bands nog een groot stuk (bv. zie Lizzo, Sports Team en Superorganism)
- Iedereen tevree!
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Waarom zie ik sommige reacties wel op de iPad maar niet op de laptop en omgekeerd en sommige reacties alleen als ik inlog?! Het forum is al een tijdje van slag, maar vandaag is het echt prut.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.307
4.985
Indiaantje89 wrote:

mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:
Metronomy was altijd oersaai op BKS. Belle & Sebastian is best ok, maar soms ook wel een tikkeltje overhyped. Toch kijk ik hier wel naar uit.

Nee ik kan niet warm worden van deze lichting. Hier staat niets op het affiche wat niet op Lowlands zou kunnen staan om maar wat te noemen.


Weet niet goed naar welke soort act je op zoek bent dan. Dit is het type namen waar er vorig jaar zo naar werd gesmacht. Mis zelf ook nog wat in het trant van een Robyn, FKA Twigs of Charli XCX (alledrie aangekondigd voor Lovebox in hetzelfde weekend), maar zulke namen komen er waarschijnlijk nog aan. Al waren er vorig jaar ook vurige tegenstanders van ‘buiten de gitaarrocklijntjes’ namen…

Belle & Sebastian is trouwens een heel sterke liveact.


Namen zoals vorig jaar: Stereolab, Spirtualized, Guided By Voices, Charlotte Gainsbourgh, Stephen Malkmus, Jambinai etc. Los van hoe iedere act stuk voor stuk uitpakte. Waren allen namen die hier niet vaak te zien zijn. Ik vind het meer een Lowlands affiche dan een Primavera affiche. Lowlands vind ik ook leuk, maar BKS heb ik andere verwachtingen bij.

Ik vind het nochtans veel “alternatiever” (als ik het zo mag noemen) dan de start van vorig jaar met Bon Iver, Mac DeMarco, interpol, Kurt Vile en Cigarettes After Sex…

De bedoeling van dit rijtje namen is ook gewoon de ticketverkoop een kleine boost geven hoor. Ik durf er duizenden euro’s op te wedden dat de volgende grote lichting weer heel veel onbekends gaat zijn, en dat zal er als volgt uitzien:
– iedereen heel excited over een binnenkort nieuwe namen, want wat duurt het allemaal lang
– nieuwe namen komen, iedereen had toch net ietsje meer verwacht.
– mensen checken de kleine bands en vinden pareltje na pareltje
– naar het festival toe groeien en hoop van die bands nog een groot stuk (bv. zie Lizzo, Sports Team en Superorganism)
– Iedereen tevree!
Ik vond die van vorig jaar veel meer in "mijn straatje". Maar ik vind het onzin om deze lichting niet te bekritiseren omdat er "mogelijk" later wel een goed lijstje komt. Dat geloof ik ook wel, en daarom koop ik mijn kaartje vanavond ook. Toch vind ik dit een magere drop, na 2 headliners die ik vorig jaar ook nog heb kunnen zien spring ik nog geen gat in de lucht.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken