Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.924
6.177
The XX komt met nieuw album, dus zou geen rare keuze zijn. Ook prima om te delen met Werchter (en die zetten daarvoor nog iets als KoL ervoor of erna ofzo).

Elbow vind ik geen headliner voor BKS (ook al deden ze eerder wel). Is Lana al afgeschreven?
 

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
168
43
BKS heeft met Massive Attack en The National nu toch wel twee headliners die als rustig (en door kwaadsprekers als "saai") zouden kunnen bestempeld worden. Mij lijkt het dat ze daar beter iets meer uptempo en euforisch tegenover plaatsen, los van welk genre het ook mag zijn. Vorige jaren was dit toch ook gelukt met LCD Soundsystem, Arcade Fire, Christine & the Queens, Beck, The Libertines... Als ik nu de geruchten hier in dit topic lees (The xx, Lana Del Rey, Elbow...), dan lijkt het me toch wat een merkwaardig kalme bovenste rij te worden op de affiche.

The Strokes zou het ideale tegengewicht zijn, maar ik weet niet hoe realistisch dit is. Mij lijkt het ook dat BKS toch ook graag een vrouwelijke headliner zou willen. Dat evenwicht is toch iets waar zij meer dan andere festivals mee bezig zijn.

Het blijven dus voor mij vraagtekens. Ik denk dat dit een heel atypische editie wordt. Nu is het afwachten of dat positief of negatief uitdraait. Gelukkig is het bijna als een garantie dat de rest van het programma rijk is aan interessante kleinere acts.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.924
6.177
The XX is niet per definitie zacht. Live spelen ze vaak andere versies van hun nummers waardoor er iets meer tempo in zit. The Strokes zou natuurlijk geweldig zijn, maar het is nog waarschijnlijker dat ze Epsteins moord erkennen dan dat The Strokes ooit op BKS komen te staan.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
BKS heeft met Massive Attack en The National nu toch wel twee headliners die als rustig (en door kwaadsprekers als “saai”) zouden kunnen bestempeld worden. Mij lijkt het dat ze daar beter iets meer uptempo en euforisch tegenover plaatsen, los van welk genre het ook mag zijn. Vorige jaren was dit toch ook gelukt met LCD Soundsystem, Arcade Fire, Christine & the Queens, Beck, The Libertines… Als ik nu de geruchten hier in dit topic lees (The xx, Lana Del Rey, Elbow…), dan lijkt het me toch wat een merkwaardig kalme bovenste rij te worden op de affiche.

Je hebt het niet altijd helemaal voor het uitkiezen natuurlijk. Moet eerlijk bekennen dat ik denk dat BKS in een "goed" jaar zowel The National (zo snel weer terug dan) als Massive Attack niet als eerste headlinerkeuze had gehad.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Mij lijkt het ook dat BKS toch ook graag een vrouwelijke headliner zou willen. Dat evenwicht is toch iets waar zij meer dan andere festivals mee bezig zijn.

Ze hebben nochtans zelf al vaak in interviews e.d. gezegd dat dit niet met opzet is, en dat ze namelijk niet zoals Primavera samen zitten en denken "oei, er staan weinig vrouwen op het podium we moeten wat meer vrouwelijke artiesten hebben". Zo denken ze niet zeggen ze zelf, er is gewoon de laatste jaren een revival bezig waardoor er in de indie wereld meer vrouwelijke artiesten opkomen Julien Baker, Soccer Mommy, Christine & The Queens, Courtney Barnett, Phoebe Bridgers, Big Thief, Stella Donnelly, Better Oblivion Community Center,...).

Allemaal namen die als ze touren perfecte BKS artiesten zijn, ongeacht hun geslacht.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.864
9.818
The Strokes zou het ideale tegengewicht zijn, maar ik weet niet hoe realistisch dit is. Mij lijkt het ook dat BKS toch ook graag een vrouwelijke headliner zou willen. Dat evenwicht is toch iets waar zij meer dan andere festivals mee bezig zijn.

Zowel The National als Massive Attack zijn grote gevestigde waarden in alternatieve kringen. Bands met een groot oeuvre, veel classics. Als we dan toch evenwicht zoeken: zou die derde dan niet een nieuwe headliner kunnen zijn. Frank Ocean, die opeens een gerucht is voor Primavera, zou geweldig zijn. Alleen: vrees dat die (zeker in combo met de andere 3 heads) te duur is...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.924
6.177
cloudyshoes wrote:
The Strokes zou het ideale tegengewicht zijn, maar ik weet niet hoe realistisch dit is. Mij lijkt het ook dat BKS toch ook graag een vrouwelijke headliner zou willen. Dat evenwicht is toch iets waar zij meer dan andere festivals mee bezig zijn.

Zowel The National als Massive Attack zijn grote gevestigde waarden in alternatieve kringen. Bands met een groot oeuvre, veel classics. Als we dan toch evenwicht zoeken: zou die derde dan niet een nieuwe headliner kunnen zijn. Frank Ocean, die opeens een gerucht is voor Primavera, zou geweldig zijn. Alleen: vrees dat die (zeker in combo met de andere 3 heads) te duur is…
Geen idee wat het prijskaartje voor Ocean is in Europa. Mogelijk toch wel andere tarieven dan in de VS lijkt me? Populariteit van dat soort artiesten vind ik ook best lastig in te schatten. Zou een erg goede boeking zijn voor BKS (ook al is het niet helemaal mijn ding), maar vraag me idd wel af wat het de verhouding is van het prijskaartje en aantal publiek wat hij trekt.

Massive Attack en The National zijn denk ik al 2 vrij redelijke namen voor BKS begrippen. Ik denk dat Ocean niet eens veel populairder is dan die 2, maar mogelijk wel duurder.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.548
2.690
Veel namen die we ook al niet meer hadden verwacht. Naast Lana ook heel jammer: Ed O'Brien met zijn soloproject. Die had ik graag op BKS gezien.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
99% zeker niet op BKS wegen hetzelfde weekend op Bonnaroo in USA:
Tame Impala, Tool, Lana Del Rey, Vampire Weekend, The 1975, King Gizzrad, Lizzo, Glass Animals,...
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Het had een stuk erger gekund. Niks op dat affiche van Bonnaroo waar ik pijn van in mijn buik krijg dat die niet op BKS staan. Met dien verstande dat namen als del Rey, Tame Impala en Tool toch al geen reële optie waren in mijn optiek.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
722
453
Ik spring maar gewoon op The Strokes hypetrein. Al gaat het wel pijn doen om daar (ongetwijfeld) af te gaan vallen.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
Dus vrouwelijke headliners....Moeten we nu gaan denken aan Patti Smith ? Of Robyn (da kan toch niet als hoofdact ?) ?
Ik denk dat The Strokes misschien ook wel veel te duur is.

The Black Keys zou nog kunnen.
Maar ook Alt-J, PJ Harvey, Underworld.

Is Catfish and the Bottlemen een headliner-waardige act in Nederland ?

Ik verwacht dat the National toch zeker een aantal van hun vrienden van homecoming mee gaat nemen.
zeker toch:
Local Natives
Japanese Breakfast
Jay Som
Sudan Archives

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken