Hebben paar geweldige platen gemaakt hoor, maar Brian Molko die op zijn 50e nog steeds over zijn tienerqngsten zingt is een beetje potsierlijk.
OM is nou wel typisch zo’n naam waarmee ze buiten de lijntjes kleuren, gelijk bij Swans in de eerste editie. Mooie boeking hoor.
Hoezo niet passend. BKS heeft toch altijd grote namen die teren op ouder werk gehad?selurxela wrote:
Hebben paar geweldige platen gemaakt hoor, maar Brian Molko die op zijn 50e nog steeds over zijn tienerqngsten zingt is een beetje potsierlijk.
Ze spelen niet zo veel meer van het eerste album hoor. En volgens mij valt het met de albums erna wel mee qua teenage angst. Maar anyway, ben het er eigenlijk wel mee eens dat The Black Keys en Placebo allebei niet heel passend zijn als BKS-headliner.
Dillinger wrote:
OM is nou wel typisch zo’n naam waarmee ze buiten de lijntjes kleuren, gelijk bij Swans in de eerste editie. Mooie boeking hoor.
Ah kijk, dat is nu eens zo’n typische Roadburn-naam die ook mooi op BKS past waar ik het onlangs over had in dit topic. Mooie boeking. Swans zelf mag er ook nog wel bij, maar die doen volgens mij puur een zaalshow deze zomer.
Vind wel dat naast Massive Attack en een National-set die draait om een 10 jaar oud album er als derde headliner een artiest mag staan waarvan de populariteit teert op recent werk.Hoezo niet passend. BKS heeft toch altijd grote namen die teren op ouder werk gehad?
Damien Rice, Portishead, Pixies, The Libertines, Noel Gallagher, LCD Soundsystem, Massive Attack, Beck, Kraftwerk?
Hoezo zou Placebo niet tussen dit rijtje passen? Je hoeft het niet leuk te vinden.. maar “niet passen” vind ik een beetje onzinnig.
Waarom is The Black keys geen BKS naam en Placebo wel ?
Tsja welke bands liggen voor het oprapen op dat gebied om te headlinen?Indiaantje89 wrote:
Hoezo niet passend. BKS heeft toch altijd grote namen die teren op ouder werk gehad?
Damien Rice, Portishead, Pixies, The Libertines, Noel Gallagher, LCD Soundsystem, Massive Attack, Beck, Kraftwerk?
Hoezo zou Placebo niet tussen dit rijtje passen? Je hoeft het niet leuk te vinden.. maar “niet passen” vind ik een beetje onzinnig.
Vind wel dat naast Massive Attack en een National-set die draait om een 10 jaar oud album er als derde headliner een artiest mag staan die recentere muziek speelt.
Voor mezelf maakt het niet zo uit. Heb zelf weinig interesse in The Strokes, maar zou qua "geriatrische acts" Aphex Twin, Björk of Missy Elliott wel heel leuk vinden. En wie weet is het aankomende album van The Strokes wel superrelevant (maar op basis daarvan worden ze momenteel natuurlijk niet geboekt).Tsja welke bands liggen voor het oprapen op dat gebied om te headlinen?
Als het kwalitatief maar goed is. The Strokes is eigenlijk ook niet relevant meer… maar omdat ze zo lang niet in NL hebben gestaan maakt het ze toch relevant bij wijze van spreken.
Maar de namen die jij noemt zijn toch ook verre van vooruitstrevend? En Bad Bunny en Missy Elliot.... tsja. Je moet niet vooruitstreven om vooruitstrevend te willen zijn, er moet uiteindelijk kwaliteit op de planken komen. Buiten Lana zie ik weinig BKS droom headliners touren op dit moment.Indiaantje89 wrote:
Tsja welke bands liggen voor het oprapen op dat gebied om te headlinen?
Als het kwalitatief maar goed is. The Strokes is eigenlijk ook niet relevant meer… maar omdat ze zo lang niet in NL hebben gestaan maakt het ze toch relevant bij wijze van spreken.
Voor mezelf maakt het niet zo uit. Heb zelf weinig interesse in The Strokes, maar zou qua “geriatrische acts” Aphex Twin, Björk of Missy Elliott wel heel leuk vinden. En wie weet is het aankomende album van The Strokes wel superrelevant (maar op basis daarvan worden ze momenteel natuurlijk niet geboekt).
Maar ik vind het er niet heel ‘vooruitstrevend’ uitzien als er geen enkele headliner met recent relevant materiaal tussenstaat. Iets wat BKS toch wel wil zijn. En ik zou Bad Bunny best leuk vinden(Nou ja, geen idee hoe hij live is.)![]()
Indiaantje89 wrote:
Tsja welke bands liggen voor het oprapen op dat gebied om te headlinen?
Voor mezelf maakt het niet zo uit. Heb zelf weinig interesse in The Strokes, maar zou qua “geriatrische acts” Aphex Twin, Björk of Missy Elliott wel heel leuk vinden. En wie weet is het aankomende album van The Strokes wel superrelevant (maar op basis daarvan worden ze momenteel natuurlijk niet geboekt).
Maar ik vind het er niet heel ‘vooruitstrevend’ uitzien als er geen enkele headliner met recent relevant materiaal tussenstaat. Iets wat BKS toch wel wil zijn. En ik zou Bad Bunny best leuk vinden ? (Nou ja, geen idee hoe hij live is.)
Black Lies wrote:
selurxela wrote:
Ze spelen niet zo veel meer van het eerste album hoor. En volgens mij valt het met de albums erna wel mee qua teenage angst. Maar anyway, ben het er eigenlijk wel mee eens dat The Black Keys en Placebo allebei niet heel passend zijn als BKS-headliner.
Dillinger wrote:
Ah kijk, dat is nu eens zo’n typische Roadburn-naam die ook mooi op BKS past waar ik het onlangs over had in dit topic. Mooie boeking. Swans zelf mag er ook nog wel bij, maar die doen volgens mij puur een zaalshow deze zomer.
Hoezo niet passend. BKS heeft toch altijd grote namen die teren op ouder werk gehad?
Indiaantje89 wrote:
Vind wel dat naast Massive Attack en een National-set die draait om een 10 jaar oud album er als derde headliner een artiest mag staan waarvan de populariteit teert op recent werk.
Ik vind Weezer toch weer een ander slag muziek dan Placebo.
Ik vind Placebo denk ik wel een act die veel bij BKS’ers in de platenkasten heeft gestaan. En kwa muziek vind ik ze juist wel binnen het plaatje van BKS passen (veel meer dan Weezer) Maar goed, laat ze ons maar snel uit ons leiden verlossen.
Missy, Aphex en Björk bedoelde ik als voorbeelden van acts waarvan de populariteit niet gebaseerd is op recent werk, maar die ik persoonlijk wel leuk zou vinden (itt de Strokes). Daarmee wilde ik zeggen dat ik het op zich niet zo heel erg vind als de headliners "oude koek" zijn (want die maken voor mij niet het festival) maar dat ik me niet kan voorstellen dat BKS drie van dat soort acts als uithangbord van het festival wil hebben.Maar de namen die jij noemt zijn toch ook verre van vooruitstrevend? En Bad Bunny en Missy Elliot…. tsja. Je moet niet vooruitstreven om vooruitstrevend te willen zijn, er moet uiteindelijk kwaliteit op de planken komen. Buiten Lana zie ik weinig BKS droom headliners touren op dit moment.
Daarnaast kan een nieuwe act die al 1,5 jaar tourt met een dezelfde tour een stuk minder spannend zijn dan een band die weer een tijdje uit beeld geraakt is.