Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Joris wrote:

jimmywe wrote:
Tyler had ook ideaal geweest voor BKS. Helaas…


Vorige keer was heel goed, wel balen dat z’n decor niet op de stage paste

Noem me een ouderwetse zeikerd, maar ik vond dat tapetje waar hij eens per minuut wat doorheen riep verre van indrukwekkend. Wat jammer was, want Flower Boy is één van mijn favoriete hiphop albums.
Zou wel raag Danny Brown of Earl Sweatshirt dit jaar zien.
Op plaat vind ik er ook weinig aan.. Heeft enkel leuke losse nummers, maar meer ook niet.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.868
1.799
Noem me een ouderwetse zeikerd, maar ik vond dat tapetje waar hij eens per minuut wat doorheen riep verre van indrukwekkend. Wat jammer was, want Flower Boy is één van mijn favoriete hiphop albums.

Vince Staples was dan ook vele malen beter dat jaar :))
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Ik denk niet dat Mojo het laat gebeuren dat Tame Impala gaat headlinen op BKS. Die komen naar DTRH. Is hun droom headliner en ze zijn op tour in Europa. Het is dus mijn verwachting.

Wie weet, na APE hebben ze geen tourdata staan voorlopig. En traditioneel deelt APE vaak redelijk wat namen met BKS. Overigens heb ik Tame Impala een keer live gezien en vond ik er niet zoveel aan, van mij hoeft het dus niet.

Namen die van mij graag over mogen komen van APE zijn overigens Caribou en Holy Fuck. Twee uitstekende namen voor een slot net na de headliner.

Misschien wordt het ook wel Weezer. Die staan 4 juni in Denemarken :p
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
258
168
Soccer Mommy speelt 13 juni in Brussel en er is nog geen NL datum bekend, dus lijkt me een zekerheid voor BKS.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Soccer Mommy is tof.

Weezer op het strand in het zonnetje zou prachtig zijn, maar denk dat dit niet meer past bij de BKS-visie van de afgelopen 2 jaar als je ziet dat zelf bands als Vaccines, Circa Wavves, Babyshambles,... niet meer relevant genoeg zijn.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Ik loop niet warm voor Bjork, Lana de Rey a/o, anderen hier op het forum wel heel erg. Is dat dan de relevantie waar je het over hebt ?
Volgens mij zijn de headliners van het laatste jaar meer een resultaat van wat er op dat moment beschikbaar (lees:hip) was en wat er in de juiste vijver rondzwom. Ik denk dat de organisatie niet nog een keer zo'n fout maakt. (CRJ EN C&TQ) Met The Raconteurs en Interpol had BKS vorig jaar wel echt vette rockacts geboekt. Waar interpol een klein beetje tegenviel imo. en The Raconteurs alle verwachtingen overtrof.

Er staat veel "leuks" op Neighboorhood Weekender trouwens (ook al is het Live Nation UK, er was vorig jaar een heel klein beetje overlap met oa Primal Scream), dus er is wel wat in de buurt:
The Wombats
Catfish and the Bottlemen
The Murder Capital
Sundara karma
Miles Kane
The Pigeon Detectives
Rolling Blackouts Coastal Fever
Airways
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Ik vond Interpol dan weer zeer goed, maar inderdaad The Raconteurs nog beter. Als er zo'n acts in de TWo worden gezet als headliner mag van mij de ONE headliner zeker minder mijn ding zijn. Ik loop ook nog niet echt warm van de geruchten los van The Strokes. Maar denk dat het wat BKS headliner betreft nog wat gissen is buiten Lana Del Rey waarschijnlijk.

Squid zie ik ook zeker in de FIVE gezet worden! Rolling Blackouts Coastal fever mogen ze ook echt niet missen, van dat vorig jaar zowat de grootste misser die zij niet hadden maar DTRH wel.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Ik loop niet warm voor Bjork, Lana de Rey a/o, anderen hier op het forum wel heel erg. Is dat dan de relevantie waar je het over hebt ?

Zouden allebei goede headliners zijn hoor. Bjork alleen al om de exclusiviteit. En Lana del Ray is gewoon erg populair, al vraag ik me ook af hoe erg die bij BKS zou passen. Verwacht er dan wel een "echte" indie-headliner naast, zoals The Strokes.

Vraag me overigens af of we de Mad Cool-namen al kunnen doorstrepen voor BKS? Die zouden in de eerste instantie natuurlijk logischer passen op DTRH. Dan heb ik het over HAIM, Foals en Alt-J met name.
 

Ridder Kale Knikker

Campingartiest
10 jan 2017
78
0
Het laatste album van Lana is echt ongelooflijk prachtig, een andere koers in vergelijking met haar voorgaande werk. Ik weet niet of je er al naar geluisterd hebt, maar een ieder die twijfelt of ze past op BKS raad ik met hart en ziel aan om er eens goed voor te zitten. Maar allez, ik verwacht dat ik de gemiddelde leeftijd op dit forum naar boven trek, dus het kan ook zijn dat mijn oudere mannen sentiment me parten speelt.

En Bjork, ja graag al heb ik haar al heeeeeel lang geleden gezien op pinkpop waarbij me vooral mijn plotse vlaag van verliefdheid op deze schone nimf is bijgebleven. (oh wat was ze mooi, zoals ze danste in haar kleurige jurkje en op haar blote voetjes). Ik wil ze zeker nog een keer zien, maar weet bij voorbaat dat het nooit meer zo mooi word als in mijn herrinnering.
 

throwaway

Playlistbediener
17 dec 2018
12
0
Fontaines DC, King Princess & Rolling Blackouts Coastal Fever staan allemaal op Best Kept Secret volgend jaar. Dit heb ik vernomen vanuit een bron binnen het festival. Allemaal op de TWO op 13 juni.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.252
2.194
Donderdag komt Primavera Sound met de eerste 10 namen!

Namen van throwaway lijken mij logische namen.

Verder veel kansrijke namen een week voor BKS op Wide Awake in London, zoals girl band en black midi.
https://www.loudandquiet.com/short/london-has-a-new-festival-for-weirder-sounds-and-black-midi-crack-cloud-and-the-comet-is-coming-are-playing-it-in-2020/

LIjkt nu echt wat beweging in te komen!!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Fontaines DC, King Princess & Rolling Blackouts Coastal Fever staan allemaal op Best Kept Secret volgend jaar. Dit heb ik vernomen vanuit een bron binnen het festival. Allemaal op de TWO op 13 juni.

Fontaines en RBCF... Prachtige start. Hoop dat je gelijk hebt!

Ik hoop toch nog iets officieels te horen voor half december!
 

jacobz

Randprogramma
30 nov 2014
123
68
Hoe kan je nu al weten over de stages? Wordt altijd een maand van tevoren bekend gemaakt.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.252
2.194
jacobz wrote:
Hoe kan je nu al weten over de stages? Wordt altijd een maand van tevoren bekend gemaakt.

Een bron dichtbij het festival gaf dit door.

Vraag me ook af of de stages nu al definitief zouden zijn terwijl de boekingen nog doorlopen. Misschien een eerste planning in potlood of zo?
Fontaines D.C. zou volgens mij ook wel een prima naam voor ONE zijn.
Heeft je bron ook verteld wanneer we de eerste namen kunnen verwachten?
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Jawbox de donderdag voor BKS in de UK. Zou een toffe band zijn om de typische “oldschool band doet rëunie” plaats in te nemen… Betwijfel wel hoeveel interesse dit nog opwekt vandaag de dag. Ergens in de FIVE rond een uur of 8 of zijn ze toch groter?

Jawbox was, na Fugazi, wel zo'n beetje het beste wat begin jaren negentig uitkwam op het Dischord label dus hun komst zou ik erg toejuichen. Lijkt me wel een band die op de FIVE thuishoort, laat op de avond.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Kendrick Lamar tourt blijkbaar, hoeft niet van mij maar zou een frisse headliner zijn.
Anderson Paak zit een kleine maand later ook in Europa, dat zou ik wel toejuichen als "kleinere" BKS headliner!!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Ik vind Kendrick eerlijk gezegd niet super fris meer. Is nu al een jaar een grote jongen (het verbaasde me al dat Lowlands hem nog kon strikken 2 jaar terug). Vind dat deze festivals eigenlijk al "laat" zijn met deze man.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken