Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

yngvar

Randprogramma
22 nov 2018
136
115
Kendrick Lamar tourt blijkbaar, hoeft niet van mij maar zou een frisse headliner zijn.
Anderson Paak zit een kleine maand later ook in Europa, dat zou ik wel toejuichen als “kleinere” BKS headliner!!

Kendrick komt al naar WOOHAH!
https://woohahfestival.com/2019/11/27/kendrick-lamar-dababy-aitch-earthgang-tiffany-calver-more-confirmed-for-woo-hah-2020/
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Fontaines DC, King Princess & Rolling Blackouts Coastal Fever staan allemaal op Best Kept Secret volgend jaar. Dit heb ik vernomen vanuit een bron binnen het festival. Allemaal op de TWO op 13 juni.

Donderdag komt Primavera Sound met de eerste 10 namen!
Namen van throwaway lijken mij logische namen.
Verder veel kansrijke namen een week voor BKS op Wide Awake in London, zoals girl band en black midi.
London has a new festival for weirder sounds – and black midi, Crack Cloud and The Comet Is Coming are playing it in 2020

LIjkt nu echt wat beweging in te komen!!

Aha. de hand van Maurits Westerik ?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
https://www.npo3fm.nl/vera-on-track/fragmenten/audio/370350-terugblikken-op-de-allereerste-best-kept-secret-met-programmeur-roel-coppen

Terugblik naar de eerste editie met de boeker van het festival. Ik kan helaas nu niet luisteren. Zeggen ze nog iets over aankomende editie?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Overzichtjes tijd, waar hopelijk morgen met Primavera announcement nog wat moois bijkomt. Quote gerust met aanvullingen!:

Sowieso al in de buurt rond BKS:
- Lana Del Rey
- Tame Impala
- Incubus
- Thom Yorke
- Wilco
- Robyn
- The Whitest Boy Alive
- The Hives
- Caribou
- Weezer
- Glass Animals
- Rolling Blackouts Coastal Fever
- Wolf Alice
- The Comet Is Coming
- Whitney
- Fontaines DC
- Black Midi
- King Princess
- Soccer Mommy
- Kelly Lee Owens
- Pup
- Jawbox
- Alcest
- Tiny Moving Parts
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.252
2.192
Mooie lijst neracroft. Zitten wel een paar namen tussen die niet waarschijnlijk meer lijken (Thom Yorke en Weezer).

Je zou in ieder geval nog kunnen toevoegen
- Efterklang
- Belle and Sebastian
- Destroyer
- Girl Band
- Underworld (lijkt mij niet heel waarschijnlijk, maar staat wel op Forbidden Fruit)
- Crack Cloud (wel dubbel met 2019)
- Shame (wel dubbel met 2019)
- Daniel Avery
- Mew

Edit: the 1975 is ook nog in de buurt (maar lijkt mij vanwege niet uitverkochte Friendly Fire-show in Ziggo niet waarschijnlijk)

Als Lana op BKS staat en Tame Impala op DTRH is op basis van dit lijstje wel de vraag wie de andere twee headliners gaan worden.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Kendrick is misschien dan niet niet heel nieuw, maar wel een live sensatie en To Pimp is ondertussen in mijn top 10 aller tijden beland. Maar hij staat op Woo Ha.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Rolling Blackout Coastal Fever zou mij heel blij maken. En Fontaines DC wil ik ook graag zien.
Waarom Anderson Paak een "kleine" headliner zou zij. ontgaat mij eerlijk gezegd. Zijn Afas show was in een seconde uitverkocht. LCD SS die kennelijk veel groter was verkocht zijn 2e Paradiso show volgens mij niet eens meteen uit. Anderson zou ik graag als headliner zien trouwens. Wat een vette show was dat begin dit jaar.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.252
2.192
Rolling Blackout Coastal Fever zou mij heel blij maken. En Fontaines DC wil ik ook graag zien.
Waarom Anderson Paak een “kleine” headliner zou zij. ontgaat mij eerlijk gezegd. Zijn Afas show was in een seconde uitverkocht. LCD SS die kennelijk veel groter was verkocht zijn 2e Paradiso show volgens mij niet eens meteen uit. Anderson zou ik graag als headliner zien trouwens. Wat een vette show was dat begin dit jaar.

Hee, begin je nu weer de discussie over de beste headlineshow van de afgelopen twee jaar :wink:
RBCF en Fontaines zijn inderdaad mooie toevoegingen. Geen verrassende boekingen, maar ze horen wel op BKS te staan.
Vraag bij Anderson.Paak is wel of hij headlineshows doet en bijbehorende productie bij zich heeft. Dat was bij 'kleine headliners' LCD en CatQ wel het geval (beide o.a. op All Points East).
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Nee, nu heb ik het over de grootste headliner, niet over de beste show. Die Anderson zou hebben gegeven trouwens :wink:
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Het zou me overigens heel erg verbazen als AP zou komen, maar zou het wel leuk vinden.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.101
324
The Rapture, Richard Hawley, Paul Weller en Jarvis Cocker spelen rond Best Kept Secret op Europese festivals. Kunnen ook op het lijstje, gezien er altijd ook wel wat oudgedienden naar BKS komen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Met kleinere headliner bedoel ik van het kaliber LCD, Run The Jewels, Kraftwerk, Christine en minder van het kaliber Radiohead, Arctic Monkeys, Arcade Fire, The National,...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
The Rapture, Richard Hawley, Paul Weller en Jarvis Cocker spelen rond Best Kept Secret op Europese festivals. Kunnen ook op het lijstje, gezien er altijd ook wel wat oudgedienden naar BKS komen.
Paul Weller heeft al een aantal zaalshows in NL, waarvan 1 in 013 (om de hoek bij BKS). Dus die lijkt me niet.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Toch een tegenvaller vandaag. Heartland kwam enkel met wat lezers.

Primavera dropt een heel weinig boeiend undecard rijtje met namen:
Bikini Kill
Chromatics
Lorena Alverez
Maria del Mar Bonet
La Favi
Les Amazones D'Afrique
Sudan Archives
Park Hye Jin

Enkel Sudan Archives vind ik echt boeiend uit dit lijstje.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Ook Kim Gordon toegevoegd bij Primavera. Daar gaat m'n hart toch wel echt sneller van kloppen. Ze doet dus festivals, nu maar hopen dat BKS haar ook heeft weten te strikken. Nog meer liefhebbers van Kim?
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.252
2.192
Ook Kim Gordon toegevoegd bij Primavera. Daar gaat m’n hart toch wel echt sneller van kloppen. Ze doet dus festivals, nu maar hopen dat BKS haar ook heeft weten te strikken. Nog meer liefhebbers van Kim?

Mooie toevoeging!
Kennelijk begint Primavera Sound met de kleinere namen, zodat deze meer in de schijnwerpers komen te staan. Zal dan nog wel even duren voordat de grotere namen komen.
Voor een festival als PS, dat zonder namen (nou vooruit, natuurlijk wel Pavement) met de early bird al veel kaarten verkoopt, is het starten met kleinere namen best een mooie aanpak. Voor BKS gaat dit niet werken; die zullen meteen met minimaal 1 headliner moeten komen.
Als ik de reacties van BKS op sociale media zie dan duurt het nog wel even voordat er iets komt...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken