Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.214
2.150
Hoop zelf vooral dat ze de lijn van de laatste 2 jaar doorzetten qua line-up met een sterke undercard. Doet me nog steeds pijn dat ik dit jaar Le Guess Who heb gemist. De line-up daar was best goed met o.a. Godflesh, Earth, Deerhunter, Girl Band, Jenny Hval, Aldous Harding en Negativland die ik wel had willen zien, maar toch zat er niet één dag bij waar ik wel 50 euro voor over had. Afijn, hopelijk programmeert BKS zoals we van ze gewend zijn en zit er in 2020 weer een mooie dag bij.

Zonde dat je Le Guess Who? hebt gemist, was een prachtige editie. Deerhunter speelde de set die we vorig jaar op BKS hadden gehoopt; de set van Aldous Harding was nog mooier dan die op BKS. Het hele festival een geweldig publiek dat er echt voor de muziek was. Zelfs bij de meest lastige ambient en dronesets, voor een volle zaal, was het publiek stil. Een enorm verschil met die ambient zondag in de luidruchtige SEVEN. Björk helaas gemist... En leuk om wat andere zaaltjes in Utrecht te bezoeken

Met Moon Duo, Efterklang, Girl Band, Lightning bolt (in de Casbah!!), Loving (beetje als Real Estate), Tropical Fuck Storm zeker namen die naar BKS20 mogen komen. ik zie BKS ook een Tengger nog wel proberen.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.455
1.592
Deerhunter gaf dé show van die editie man :-| kijk die live opname nog steeds met veel plezier terug.
 

guystanding

Playlistbediener
20 nov 2019
15
8
Over Le Guess Who? Gesproken, ben het altijd eens met het idee om Lightning Bolt naar BKS te halen, al denk ik dat Roadburn daar misschien ook wel oor naar heeft. Shortparis (ook op LGW) vind ik ook razend interessant en in dat lijstje denk ik dat Molchat Doma ook wel een kans mag gaan krijgen.

Verder noem ik dingen die ik wel graag zou zien (headliners laat ik even voor wat het is.): Elephant Gym, Benjamin Francis Leftwich, BAMBARA, Just Mustard, zo'n beetje alles van Loose Ends van afgelopen jaar, Airiel, Amusement Parks on Fire, etc. Ik hoop gewoon op iets meer hard dan opgedroogde indieklassiekers op one. Ieder zijn ding uiteraard, Kraftwerk was een van mijn faves afgelopen jaar.
 

sjefke

Playlistbediener
12 nov 2017
5
0
De headliners laat ik graag aan me voorbij gaan. Maar als een van deze bands optreedt, zal ik zeker van de partij zijn.
De eredivisie: Cherry Glazerr, Orville Peck, Brittany Howard.
Aanstormend: LP, Bat For Lashes, Nona, Nilüfer Yanya.
Uit het oog maar niet uit het hart: Isaac Gracie, Savages, Fever Ray, Peter Perrett, Klangstof, Ghost Poet.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.214
2.150
Deerhunter gaf dé show van die editie man ? kijk die live opname nog steeds met veel plezier terug.

Ha, de shows van die editie waren natuurlijk van LCD Soundsystem en Slowdive!!
Ik vond op BKS het tweede deel van de Deerhunterset heel sterk; het begin veel minder. Op LGW? was de hele set sterk.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.214
2.150
De headliners laat ik graag aan me voorbij gaan. Maar als een van deze bands optreedt, zal ik zeker van de partij zijn.
De eredivisie: Cherry Glazerr, Orville Peck, Brittany Howard.
Aanstormend: LP, Bat For Lashes, Nona, Nilüfer Yanya.
Uit het oog maar niet uit het hart: Isaac Gracie, Savages, Fever Ray, Peter Perrett, Klangstof, Ghost Poet.

De BKS-boekers weten wat hen te doen staat!
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
De headliners laat ik graag aan me voorbij gaan. Maar als een van deze bands optreedt, zal ik zeker van de partij zijn.
De eredivisie: Cherry Glazerr, Orville Peck, Brittany Howard.
Aanstormend: LP, Bat For Lashes, Nona, Nilüfer Yanya.
Uit het oog maar niet uit het hart: Isaac Gracie, Savages, Fever Ray, Peter Perrett, Klangstof, Ghost Poet.

Met de "aanstormende Bat for Lashes" bedoel je die 40-jarige vrouw die in 2006 haar eerste van vijf albums uitbracht?
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Martijn wrote:
Deerhunter gaf dé show van die editie man
1f610.svg
kijk die live opname nog steeds met veel plezier terug.

Ha, de shows van die editie waren natuurlijk van LCD Soundsystem en Slowdive!!
Ik vond op BKS het tweede deel van de Deerhunterset heel sterk; het begin veel minder. Op LGW? was de hele set sterk.

Die Deerhunter show leverde vrijwel uitsluitend zwart-witte oordelen op. Mensen waren er jubelend over of vonden het helemaal niks. Ik hoorde helaas tot de tweede groep dus van mij mogen ze langskomen voor hun revanche.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Slowdive was het optreden van die editie en Deerhunter voor mij de grootste tegenvaller.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Geinig... ik vond Deerhunter ook erg tof. Maar mijn concert partners waren ook weggelopen omdat ze het saai vonden. Ik vond de eerste Slowdive beter dan die tweede.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Het blijft natuurlijk heel persoonlijk de beleving van een optreden. Ik had hoge verwachtingen van Deerhunter en Slowdive maar Deerhunter kon daar niet aan tippen en Slowdive overtrof ze.
Probleem met Deerhunter was voor mij dat de live versies van de nummers het niet haalden bij die op plaat en ook de nieuwe nummers deden het niet voor mij.
 

sjefke

Playlistbediener
12 nov 2017
5
0
Hi hi, jazeker Selurxela. Natasha Khan zou je nog verbazen.
Heel anders dan Sixto Rodriguez in 2018 bijvoorbeeld.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Productie Underworld tournee is top.
Kan perfect een dagje BKS afsluiten.

Zijn de afgelopen 10 jaar wel een keer of 25 in Nederland geweest voor een show.
Best Kept Secret staat in principe voor vernieuwing, en daar past Underworld voor de 26ste keer naar Nederland halen in één decennium niet helemaal bij.
Laten we liever hopen op Lana Del Rey, bijvoorbeeld!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Ik ben zaterdag ook geweest. En hun show is erg tof hoor, nieuwe nummers zijn ook erg verfrissend en werken als een tierelier. Ik hoop voor de variatie misschien ook op wat anders, maar als ze er staan kunnen ze het met gemak aan. De sfeer was ook erg goed.

Rick Smith & The Misterons (voorprogramma) was ook positief goed bevallen hier
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
Jawbox de donderdag voor BKS in de UK. Zou een toffe band zijn om de typische "oldschool band doet rëunie" plaats in te nemen... Betwijfel wel hoeveel interesse dit nog opwekt vandaag de dag. Ergens in de FIVE rond een uur of 8 of zijn ze toch groter?

 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
jimmywe wrote:
Tyler had ook ideaal geweest voor BKS. Helaas…

Vorige keer was heel goed, wel balen dat z’n decor niet op de stage paste

Noem me een ouderwetse zeikerd, maar ik vond dat tapetje waar hij eens per minuut wat doorheen riep verre van indrukwekkend. Wat jammer was, want Flower Boy is één van mijn favoriete hiphop albums.
Zou wel raag Danny Brown of Earl Sweatshirt dit jaar zien.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Was overigens ook wel heel snel geweest. Dacht dat hij in 2017 op BKS stond, maar was zelfs nog in 2018.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken