Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Ja, nu is het wel belangrijk dat ze die grootste headliner laten afsluiten.

Eigenlijk jammer dat ze die voetbal niet volledig weren van het festival, en dat op voorhand aankondigen. BKS zou bij mij al een pak aantrekkelijker worden als ik weet dat het een voetbalvrij weekend wordt. Vind net BKS een festival dat volledig rond muziek mag draaien.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Eigenlijk jammer dat ze die voetbal niet volledig weren van het festival, en dat op voorhand aankondigen. BKS zou bij mij al een paak aantrekkelijker worden als ik weet dat het een voetbalvrij weekend wordt. Vind net BKS een festival dat volledig rond muziek mag draaien.
Daar ben ik het mee eens. Ik kan me nog herinneren dat Bospop ook een keer het programma op de zondag flink overhoop gooide vanwege een voetbalwedstrijd. Een deel van de avond zou er geen keus meer zijn behalve voetbal kijken, als ik me het goed herinner, en de speeltijd van sommige acts (Billy Idol?) werd flink ingekort. Was voor mij een reden om uiteindelijk geen dagkaartje te kopen. Als ik naar voetbal wil kijken, doe ik dat thuis. Als ik naar een festival ga, wil ik muziek horen en optredens bekijken.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
562
Ik word zo moe van die voetbalwedstrijden elke twee jaar tijdens de festivals. Ben het daarin eens met @mattman . Je moet maar kiezen of je een muziekfestival of een voetbalwedstrijd belangrijker vindt. Echt jammer dat festivals zo massaal meewerken aan dat te faciliteren altijd. Misschien wil ik wel cricket zien op zondagmiddag 14 juni en dat kan ook niemand wat schelen.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
667
342
Ik vind het dan wel weer fijn dat ik lekker op Best Kept Secret ook gewoon even het Nederlands Elftal kan zien. Over voetbal gesproken, Parquet Courts mag ook wel komen!
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Ik vind het altijd wonderbaarlijk hoeveel mensen, die je gewoonlijk nooit over voetbal hoort, wel ineens de wedstrijden op een EK of WK willen zien.

Festivals zijn zich ervan bewust dat een "je moet maar kiezen of je een muziekfestival of een voetbalwedstrijd belangrijker vindt" bij een zodanige hoeveelheid mensen in het voordeel van de voetbalwedstrijd uitvalt dat het voor een grootschalig festival beter is de mensen 'binnen' te houden door voor 2 uurtjes de programmering gedeeltelijk op te schorten.

BKS is misschien wel een festival voor de "echte muziekliefhebber", maar dat geldt echt niet voor alle 25.000 bezoekers. Speelt ook groepsdynamiek mee, aangezien veel mensen in een groep komen, dat het het eind van het weekend is en dat je om 21:00 in het grootste gedeelte van Nederland kan zijn als je om 19:00 wegrijdt.

Ik denk niet dat je vreemd moet opkijken als de wedstrijd op de schermen bij de ONE te zien is, gevolgd door de headliner om 23:00.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
667
342
Maar je kunt toch ook gewoon een "echte" muziekliefhebber zijn en ook heel erg van voetbal houden? Niet alleen de feestjesmensen willen graag het Nederlands Elftal zien.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.233
745
wedstrijd op DTRH dit jaar was heel leuk
lijkt mij een ideale oplossing.
wedstrijd op grote scherm op 1
en daarna pas de headliner
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.420
6.105
Ik vind zelf voetbal op een festival ook altijd bijzonder irritant, zeker als de gewone programmering daaronder moet lijden. Dat laatste vind ik onacceptabel: er zijn ook zat bezoekers die niet op voetbal zitten te wachten, en die worden actief benadeeld door iets wat verder totaal niet festival- of muziekgerelateerd is.

Wat ik echter ook gemerkt heb op Werchter 2018, is dat de nationale voetbalgekte overal merkbaar gaat zijn. De Rode Duivels waren gewoon naast het terrein te zien op de North West Walls, prima, heeft niemand last van. Iedereen heeft echter ook een mobiele telefoon, waarmee men ook rustig in de Barn vooraan bij Ben Howard de wedstrijd zat te volgen. En keihard dwars door een nummer heen schreeuwde toen er gescoord werd. Niet 1 of 2 idioten, nee, de halve Barn stond te schreeuwen.

Mijn punt is als volgt: je kunt het maar beter faciliteren, op een manier die zo min mogelijk botst met de rest van de programmering. Hoe meer je de voetbalfans op 1 plek concentreert, hoe meer je op de rest van het terrein van je festival kunt genieten. En omgekeerd, als je het niet faciliteert, hoe meer shows er verstoort zullen worden door mensen met een livestream op hun telefoon.

PS: een van mijn favoriete festival herinneringen is dan weer Pearl Jam op Werchter, die tijdens een wedstrijd van Oranje speelden. Ook dat werd toen gewoon daarnaast op de NWW vertoond, maar uiteraard ook via de telefoon gevolgd. Het toeval wilde dat Oranje de strafschoppenreeks won op exact het moment dat Alive werd ingezet. Dan werkt dat enthousiasme opeens heel goed! Dus ja, het kan verkeren. Ik ben ook absoluut geen voorstander van voetbalgekte op festivals, vind het 9 van de 10 keer bijzonder irritant en ontwijk het als de pest, maar het is ook niet tegen te houden. Dan maar het in zo goed mogelijke banen leiden.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Ik vind het dan wel weer fijn dat ik lekker op Best Kept Secret ook gewoon even het Nederlands Elftal kan zien. Over voetbal gesproken, Parquet Courts mag ook wel komen!

Touren eind augustus in Europa... Zie ze dus niet echt half juni ook al naar hier komen.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Ik vind zelf voetbal op een festival ook altijd bijzonder irritant, zeker als de gewone programmering daaronder moet lijden. Dat laatste vind ik onacceptabel: er zijn ook zat bezoekers die niet op voetbal zitten te wachten, en die worden actief benadeeld door iets wat verder totaal niet festival- of muziekgerelateerd is.

Wat ik echter ook gemerkt heb op Werchter 2018, is dat de nationale voetbalgekte overal merkbaar gaat zijn. De Rode Duivels waren gewoon naast het terrein te zien op de North West Walls, prima, heeft niemand last van. Iedereen heeft echter ook een mobiele telefoon, waarmee men ook rustig in de Barn vooraan bij Ben Howard de wedstrijd zat te volgen. En keihard dwars door een nummer heen schreeuwde toen er gescoord werd. Niet 1 of 2 idioten, nee, de halve Barn stond te schreeuwen.

Mijn punt is als volgt: je kunt het maar beter faciliteren, op een manier die zo min mogelijk botst met de rest van de programmering. Hoe meer je de voetbalfans op 1 plek concentreert, hoe meer je op de rest van het terrein van je festival kunt genieten. En omgekeerd, als je het niet faciliteert, hoe meer shows er verstoort zullen worden door mensen met een livestream op hun telefoon.

PS: een van mijn favoriete festival herinneringen is dan weer Pearl Jam op Werchter, die tijdens een wedstrijd van Oranje speelden. Ook dat werd toen gewoon daarnaast op de NWW vertoond, maar uiteraard ook via de telefoon gevolgd. Het toeval wilde dat Oranje de strafschoppenreeks won op exact het moment dat Alive werd ingezet. Dan werkt dat enthousiasme opeens heel goed! Dus ja, het kan verkeren. Ik ben ook absoluut geen voorstander van voetbalgekte op festivals, vind het 9 van de 10 keer bijzonder irritant en ontwijk het als de pest, maar het is ook niet tegen te houden. Dan maar het in zo goed mogelijke banen leiden.

Well said. Ondanks mijn avatar zal ik nooit voetbal kijken op een festival, maar het is beter om het te faciliteren. Dan concentreer je de "overlast". Vond het overigens best gezellig toen de Belgen 2 jaar geleden tijdens BKS een wedstrijd speelden. Totaal geen last van gehad en het was lekker rustig op het festivalterrein. Win-win.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
Hangt voor mij toch vooral van de situatie af, komend jaar spelen de Rode Duivels om 18uur op de donderdag Graspop tegen de Denen.
Kans is groot dat het muziekprogramma dan voorrang krijgt.

In Werchter vorig jaar Speelden we tegen Brazilië toen London Grammer op het hoofdpodium speelde, dan is de keuze wel snel gemaakt natuurlijk.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
De vibe die voetbal met zich meebrengt is gewoon niet-BKS. Laat ze maar ver weg dat voetbalfeestje vieren, opde camping of zo...of hopen (maar dat is dan weer naar) dat Nederland en Belgie niet in de finale komen ? Het gaat toch over die ene dag in Juni, de 14e of niet ?

Het friendly Fire roster zegt mij dit:
Portland
The Amazons
...And you will know Us by the Trail of Death
Giant Rooks
THE 1975
Girl Band
Girl ray
Hatari
HEALTH
Honne
Pottery
The Amazons
The Teskey Brothers
JAGD
Pip Blom
Scalping
Snapped Ankles
Slotface

Wie is Park Hye Yin ? Zij speelt (of is gerumored) ook overal volgens mij rond BKS.

<edit>
ah voor de THREE (dancefloor stage) zie ik nu....
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.104
325
Laat ze maar ver weg dat voetbalfeestje vieren, opde camping of zo…of hopen (maar dat is dan weer naar) dat Nederland en Belgie niet in de finale komen ? Het gaat toch over die ene dag in Juni, de 14e of niet ?

Het gaat om de eerste groepswedstrijd van het EK. Voor Nederland op zondag 14 juni 21.00 tegen Oekraine. En België speelt zaterdag 13 juni 21.00 tegen Rusland. Nog geen beslissende pot of wedstrijd in de knock-out fase dus, wat toch wel verschil maakt denk ik.

Verder wel eens hoor, vooral mensen die vooraan op mobieltjes kijken zijn erg storend. Dit jaar stond iemand vlak voor me in het voorvak van The Cure (op Pinkpop) de finale van de Nations League te kijken.. erg irritant.
Denk dan ook dat een festival er goed aan doet het op een groot scherm te laten zien.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
+ Yo La Tengo, Nuria Graham, Paloma Mami, Arthur Verocai voor Primavera!

Die eerste zie ik wel als voorlaatste op de ONE belanden!
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Dirk wrote:
Laat ze maar ver weg dat voetbalfeestje vieren, opde camping of zo…of hopen (maar dat is dan weer naar) dat Nederland en Belgie niet in de finale komen ? Het gaat toch over die ene dag in Juni, de 14e of niet ?

Het gaat om de eerste groepswedstrijd van het EK. Voor Nederland op zondag 14 juni 21.00 tegen Oekraine. En België speelt zaterdag 13 juni 21.00 tegen Rusland. Nog geen beslissende pot of wedstrijd in de knock-out fase dus, wat toch wel verschil maakt denk ik.

Verder wel eens hoor, vooral mensen die vooraan op mobieltjes kijken zijn erg storend. Dit jaar stond iemand vlak voor me in het voorvak van The Cure (op Pinkpop) de finale van de Nations League te kijken.. erg irritant.

O, groepsfase-wedstrijd tegen Oekraine en Rusland, das gelukkig nog niet zo "beladen"....
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.094
Gewoon liever niet op het terrein zelf. Het is een muziekfestival, als je voetbal wilt kijken dan ga je maar even naar Tilburg in de stad kijken ofzo.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Ik snap niet zo goed waarom hier zo veel mensen willen bepalen hoe andere mensen hun festival moeten beleven. Zet ergens in een hoek van het festivalterrein wat schermen neer zodat je er geen last van hebt, en ga niet kijken als het je niet interesseert.

Er zijn genoeg mensen die goede muziek en voetbal leuk vinden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Ik snap niet zo goed waarom hier zo veel mensen willen bepalen hoe andere mensen hun festival moeten beleven. Zet ergens in een hoek van het festivalterrein wat schermen neer zodat je er geen last van hebt, en ga niet kijken als het je niet interesseert.

Er zijn genoeg mensen die goede muziek en voetbal leuk vinden.

Ja, maar verwacht wel dat het de muziekbeleving op een kleinschaliger festival als BKS wel aardig kan aantasten eigenlijk. Stel: er staat een scherm tijdens de zondagheadliner op het festivalterein zelf, dan is de kans echt groot dat je weer een publieksaantal a la dat van CATQ krijgt. En hoe goed de show ook is, dat trekt de beleving voor iedereen die voor die headliner kwam wel een pak naar beneden.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.994
565
Christiaan wrote:
Ik snap niet zo goed waarom hier zo veel mensen willen bepalen hoe andere mensen hun festival moeten beleven. Zet ergens in een hoek van het festivalterrein wat schermen neer zodat je er geen last van hebt, en ga niet kijken als het je niet interesseert.

Er zijn genoeg mensen die goede muziek en voetbal leuk vinden.

Ja, maar verwacht wel dat het de muziekbeleving op een kleinschaliger festival als BKS wel aardig kan aantasten eigenlijk. Stel: er staat een scherm tijdens de zondagheadliner op het festivalterein zelf, dan is de kans echt groot dat je weer een publieksaantal a la dat van CATQ krijgt. En hoe goed de show ook is, dat trekt de beleving voor iedereen die voor die headliner kwam wel een pak naar beneden.
Maar dat is onoverkomelijk. Die wedstrijd zal nu eenmaal op die tijd gespeeld worden en BKS zal nu eenmaal op die data plaatsvinden. Je kunt het als organisatie dus niet iedereen naar de zin maken. Zet je een scherm neer, zullen de echt geïnteresseerden grotendeels daar gaan kijken en hopelijk daarna terug naar ONE komen voor (het laatste deel van) de headliner. Zet je geen scherm neer, zal een deel al voor de wedstrijd het terrein verlaten en mogelijk een deel op hun telefoon staan te kijken. Ik zou ze als organisatie zo veel mogelijk binnen willen houden en er het beste van maken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken