Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
mattman wrote:

Christiaan wrote:
Ik snap niet zo goed waarom hier zo veel mensen willen bepalen hoe andere mensen hun festival moeten beleven. Zet ergens in een hoek van het festivalterrein wat schermen neer zodat je er geen last van hebt, en ga niet kijken als het je niet interesseert.

Er zijn genoeg mensen die goede muziek en voetbal leuk vinden.


Ja, maar verwacht wel dat het de muziekbeleving op een kleinschaliger festival als BKS wel aardig kan aantasten eigenlijk. Stel: er staat een scherm tijdens de zondagheadliner op het festivalterein zelf, dan is de kans echt groot dat je weer een publieksaantal a la dat van CATQ krijgt. En hoe goed de show ook is, dat trekt de beleving voor iedereen die voor die headliner kwam wel een pak naar beneden.

Maar dat is onoverkomelijk. Die wedstrijd zal nu eenmaal op die tijd gespeeld worden en BKS zal nu eenmaal op die data plaatsvinden. Je kunt het als organisatie dus niet iedereen naar de zin maken. Zet je een scherm neer, zullen de echt geïnteresseerden grotendeels daar gaan kijken en hopelijk daarna terug naar ONE komen voor (het laatste deel van) de headliner. Zet je geen scherm neer, zal een deel al voor de wedstrijd het terrein verlaten en mogelijk een deel op hun telefoon staan te kijken. Ik zou ze als organisatie zo veel mogelijk binnen willen houden en er het beste van maken.
En bovendien zou ik het flauw vinden als anderen voor mij bepalen dat ik de laatste act niet meer mag zien, omdat ik daarvoor 2 uurtjes voetbal wil kijken.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Ik snap niet zo goed waarom hier zo veel mensen willen bepalen hoe andere mensen hun festival moeten beleven. Zet ergens in een hoek van het festivalterrein wat schermen neer zodat je er geen last van hebt, en ga niet kijken als het je niet interesseert.

Er zijn genoeg mensen die goede muziek en voetbal leuk vinden.
Ik ben ook een echte voetbal liefhebber. Maar ook liefhebber van tig andere sporten, die hoef je ook niet allemaal uit te zenden als ik aan het festivallen ben.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
mattman wrote:

Christiaan wrote:
Ik snap niet zo goed waarom hier zo veel mensen willen bepalen hoe andere mensen hun festival moeten beleven. Zet ergens in een hoek van het festivalterrein wat schermen neer zodat je er geen last van hebt, en ga niet kijken als het je niet interesseert.

Er zijn genoeg mensen die goede muziek en voetbal leuk vinden.


Ja, maar verwacht wel dat het de muziekbeleving op een kleinschaliger festival als BKS wel aardig kan aantasten eigenlijk. Stel: er staat een scherm tijdens de zondagheadliner op het festivalterein zelf, dan is de kans echt groot dat je weer een publieksaantal a la dat van CATQ krijgt. En hoe goed de show ook is, dat trekt de beleving voor iedereen die voor die headliner kwam wel een pak naar beneden.

Maar dat is onoverkomelijk. Die wedstrijd zal nu eenmaal op die tijd gespeeld worden en BKS zal nu eenmaal op die data plaatsvinden. Je kunt het als organisatie dus niet iedereen naar de zin maken. Zet je een scherm neer, zullen de echt geïnteresseerden grotendeels daar gaan kijken en hopelijk daarna terug naar ONE komen voor (het laatste deel van) de headliner. Zet je geen scherm neer, zal een deel al voor de wedstrijd het terrein verlaten en mogelijk een deel op hun telefoon staan te kijken. Ik zou ze als organisatie zo veel mogelijk binnen willen houden en er het beste van maken.

Ik snap wat je bedoelt. Denk alleen dat het aantal 'vroege vertrekkers' veel minder groot zal zijn dan het aantal 'naar het scherm kijkers op het terrein'. Maar denk dat er ook veel afhangt van wanneer de headliner speelt.

Het meest ideale is om iets als The Strokes te hebben tijdens de match. :) Een naam die zodanig speciaal is dat weinig mensen het willen missen.

Vind vooral dat er veel te veel wordt gediscussieerd over wel of geen scherm, terwijl we over een muziekfestival praten, wat ook echt niets met voetbal te maken heeft. Wil je voetbal kijken, doe dat dan. Uiteraard. En have fun. Niemand bepaald wat je wel of niet mag doen. Maar als je kiest om naar een muziekfestival te gaan, roep dan niet op social media dat je zin hebt om daar wat anders te doen. Heb ik altijd zo'n rare kronkel gevonden. Als ik naar de Efteling ga tijdens een voetbalmatch, ga ik ook niet roepen dat ik daar de voetbal wil zien. Nee, ik heb op dat moment gekozen in een dagje Efteling, en geen voetbal.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Verschil is dat je op elke willekeurige andere dag ook naar de Efteling kunt. BKS is dát weekend en die wedstrijd is op díe dag. Ik zal een groepswedstrijd waarschijnlijk ook niet gaan kijken terwijl er ergens anders een act staat te spelen die ik graag wil zien. Maar als het toevallig een gaatje in mijn blokkenschema is, ben ik blij als er een scherm staat. Er is niks mooiers dan tussen gelijkgestemden een wedstrijd te kijken om daarna de winst te vieren of het verlies te verwerken met wat goede live muziek. Ik ben persoonlijk blij dat een festival dat wil faciliteren.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.696
6.881
In Werchter vorig jaar Speelden we tegen Brazilië toen London Grammer op het hoofdpodium speelde, dan is de keuze wel snel gemaakt natuurlijk.

Precies! Dat was een van de mooiste optredens van dat jaar, zelfs met dat top affiche. Zo staan genieten van Hannah haar stem daar, bij zonsondergang...

... of bedoelde je dat niet? :wink:
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Joe wrote:
In Werchter vorig jaar Speelden we tegen Brazilië toen London Grammer op het hoofdpodium speelde, dan is de keuze wel snel gemaakt natuurlijk.

Precies! Dat was een van de mooiste optredens van dat jaar, zelfs met dat top affiche. Zo staan genieten van Hannah haar stem daar, bij zonsondergang…

… of bedoelde je dat niet?
1f609.svg
Uurtje zenuwachtige naar hun telefoon starende mensen kijken in de Apero tussen Ben Howard en Anderson .Paak was ook wel mooi.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.696
6.881
@mattman hoezeer ik je ook begrijp en je mening hierin helemaal deel, gaat dit over hoe mensen in elkaar zitten. Mensen willen geen of-of, mensen willen en-en. Dat ga je niet veranderen, ook als festival organisatie niet. Nogmaals, ik denk er voor mezelf net zo over als jij, als Indiaantje, en als alle anderen die zeggen tijdens een festival geen voetbal te willen kijken. Maar sommige mensen willen dat wel. En die mensen ga je niet kunnen veranderen. Dus die gaan voor een probleem zorgen als je hun wensen niet faciliteert. Ik zou er vanuit idealistisch oogpunt achter staan als de organisatie zegt: we zenden geen voetbal uit, het draait hier om de muziek, punt uit. Maar ik accepteer ook dat dat uit commercieel/pr oogpunt nooit zal gebeuren. En ik denk dat je er als muziekliefhebber uiteindelijk ook slechter bij af bent, aangezien mensen dan nog meer op hun telefoons gaan staan kijken, of op andere manieren nog verstorend bezig gaan zijn.

Dus kortom, in een wereld waarin niet iedereen onze muzikale idealen deelt, is gewoon ergens voetbal uitzenden voor iedereen de beste oplossing.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.441
Inderdaad. Als het dan al moet dan liever op een groot scherm met z'n allen elders op het veld dan op hun kleine schermpje overal om je heen bij een optreden. :)
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.547
2.689
Inderdaad. Als het dan al moet dan liever op een groot scherm met z’n allen elders op het veld dan op hun kleine schermpje overal om je heen bij een optreden. ?

Mee eens. Je kunt eigenlijk niet anders dan dit te faciliteren. Zo'n scherm net buiten het festivalterrein zelf (zoals eerder is gebeurd met het Belgisch elftal) is een goede oplossing.
Zolang het maar niet leidt tot aanpassingen in de programmering, want dat zou een slechte zaak zijn.
En BKS moet er gewoon een scherp programma tegenover zetten!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Dat vind ik belangrijker... wat nieuws rondom het festival.

Het is vooralsnog erg stil. Ik zou al super enthousiast zijn als ze de website alvast even veranderen ofzo ;)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Dat vind ik belangrijker… wat nieuws rondom het festival.

Het is vooralsnog erg stil. Ik zou al super enthousiast zijn als ze de website alvast even veranderen ofzo ?

Op Instagram:


5 dagen geleden

"theon1896
In het kader van 2020, wanneer komen de eerste namen?"

"bksfestival
@theon1896 Nog niet bekend, maar hou ons in de gaten!"

Dus, zal nog wel even duren.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Vast wel, er was ook een jaar (die Wilco editie) geloof ik.. toen kwamen ze ook erg laat pas.

Er is ook nog niet superveel bekend rond BKS voor soortgelijke festivals. "Nog niet bekend" vind ik wel beetje raar antwoord persoonlijk.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.547
2.689
Vast wel, er was ook een jaar (die Wilco editie) geloof ik.. toen kwamen ze ook erg laat pas.

Er is ook nog niet superveel bekend rond BKS voor soortgelijke festivals. “Nog niet bekend” vind ik wel beetje raar antwoord persoonlijk.

Er is qua headliners inderdaad nog weinig af te leiden van de andere festivals die rondom BKS. Northside kwam met Green day, die zeker niet op BKS zal staan, en APE met Tame Impala die we eerder in het konijnenhol verwachten. Ook festivals als Bergenfest, Heartland, Southside hebben geen headliners die BKS zal delen. Primavera heeft nog geen headliners bekend gemaakt, Sideways nog helemaal niets. Alleen die bevestiging van Lana del Rey op We love green en eventueel Underworld op Forbidden Fruit lijken kansrijk voor BKS. Verder is het toch ook wachten op de namen van Primavera en de andere namen waar APE, Northside en We love green mee komen....
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.547
2.689
Een nogal onzorgvuldig bericht op de Festileaks-website....

Tenzij Festileaks veel meer weet dan wij (zoals een compleet blokkenschema) is het onzin om nu al te melden dat de BKS-headliner gaat clashen met de EK-wedstrijd.
Afgelopen jaar begon CATQ om 23.15; dat zou ongeveer een half uur na afloop van de wedstrijd zijn. Als de headliner om 22.45 start is er misschien wat overlap met de eerste nummers van de headliner. Later is zeker geen clash. En deze tekst " De eerste wedstrijd van Oranje in het EK voetbal 2020 valt komende zomer precies tegelijk met de nog onbekende headliner van Best Kept Secret " is zeker niet waar; met wat pech is er een paar nummers overlap

Die overlap met het EK gaat voor een aantal festivals best lastig worden, zeker voor BKS. Zou netjes zijn als Festileaks hier op een juiste manier over communiceert.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Was mij ook opgevallen mannen en ook al gedeeld met de redactie. Wordt hopelijk snel herschreven.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.547
2.689
Bericht is inmiddels aangepast; nu weer tijd voor de muziek zelf. Helemaal eens dat Yo La Tengo een hele mooie toevoeging zou zijn!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken